Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:23

Een tweelingzwangerschap is ook niet mis kan ik je uit ervaring vertellen. Kunnen veel meer risico's aan vast zitten.

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:28

0 *\o/*
(ik koop liever nog een paard erbij :Y) )

Love_Laugh
Berichten: 837
Geregistreerd: 21-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:28

Ik denk dat ik er 1 wel genoeg vind. Maar voorlopig nog niet. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:30

Geen kinderwens hier.
Kindjes, best leuk...van een ander. Ben echt wel gek met onze neefjes en nichtjes maar ik geniet van onze vrijheid.

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:40

1.. Ik wil als ik een kind krijg, mij 100% kunnen focussen op 1 kind en die zo goed mogelijk will n kunnen begeleiden, opvoeden en liefde geven.

Eventueel als het kind minimaal 6 is een 2e.. Dan Heeft het kind een fijne begeleiding gehad in de eerste levensjaren. Plus als ze 6 zijn, dan begrijpen ze het idee 'broertje en zusje' veel beter. Zo leert het kind ook goed om te gaan met een broertje en zusje, het verzorgen etc.

Daarnaast is het 1e kind wat ouder, gaat al naar school etc. Daardoor kan ik me weer beter focussen op het 2e kind.

door het leeftijdsverschil ontstaat er een veel fijnere broer/zus verhouding. Minder ruzie en meer op elkaar passen. Ik vind het ook gewoon belangerijk dat ik een kind optimaal de aandacht kan geven dat het nodig heeft, en dat ik geen steken laat vallen omdat ik bijvoorbeeld geen tijd heb of omdat ik mijn aandacht moet verdelen.

Deze keuze is gebasseerd op dat ik zelf een oudere broer heb en dat veel fijner vind. Daarnaast heb ik mijzelf beter kunnen ontwikkelen omdat ik inderdaad optimaal de aandacht kreeg.

Ik heb nu een jonger half broertje en zusje. Hier zit anderhalf jaar tussen (nu 5 en 7) en die hebben sinds ze er zijn eigenlijk enorm ruzie en ze worden meer als 'de kids' gezien dan 2 aparte personen van elkaar :o dat vind ik zelf niet de bedoeling. Elk kind is er 1 en zo hoor je dat ook op te voeden.

Maar goed, eerst maar zien hoe het loopt. :)

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:44

Ik ben mama van twee zoontjes, nu twee en vier en de twijfel voor een derde is immens. Het kriebelt enorm maar wat als het niet gezond is of zich buiten gesloten gaat voelen. En dan nog maar te zwijgen over die zwangerschap nog een keer :r

Ik zou echt een keertje willen beslissen maar ik weet het gewoonweg niet.

Dus we zullen toch eens de knoop moeten door hakken, ofwel stoppen ofwel nog voor een derde kindje gaan (liefst een meisje uiteraard :=)

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:56

Geen enkele vind ik het ideale aantal :D
Maar daar heb je niet zo veel aan denk ik haha

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:05

Geen. De wereld is al vol genoeg.
En al helemaal vol met kansarme kindjes.

cissi

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:28

Ik heb altijd geroepen dat ik twee kinderen wilde en het liefst een tweeling, en inmiddels ben ik moeder van een prachtige meisjestweeling van nu 7 jaar. De zwangerschap was niet makkelijk maar ik vind het geweldig om een tweeling op te voeden. Als de eerste een eenling was geweest, waren we ook voor een tweede gegaan.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:43

Groot gezin, 4,5,6 ofzo.
Ik vind dat 2 kinderen zo afschuwelijk, als je kinderen het niet met elkaar kunnen vinden, zijn ze totaal tot elkaar veroordeeld.

Goof

Berichten: 28805
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:50

A3a1 schreef:
Groot gezin, 4,5,6 ofzo.
Ik vind dat 2 kinderen zo afschuwelijk, als je kinderen het niet met elkaar kunnen vinden, zijn ze totaal tot elkaar veroordeeld.


Want? Er is toch nog meer sociaal leven dan enkel het gezin?
Mijn broertje en ik zijn samen en wij konden het totaal niet vinden, hadden en hebben nooit iets met elkaar gehad. Geen probleem, we hadden gewoon onze eigen hobby's, bezigheden, sporten en vrienden. Prima toch?

MiReRe
Berichten: 1237
Geregistreerd: 23-12-11

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:53

0 is ideaal. De wereldbevolking is de afgelopen 40 jaar verdrievoudigd.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 22:24

Goof schreef:
A3a1 schreef:
Groot gezin, 4,5,6 ofzo.
Ik vind dat 2 kinderen zo afschuwelijk, als je kinderen het niet met elkaar kunnen vinden, zijn ze totaal tot elkaar veroordeeld.


Want? Er is toch nog meer sociaal leven dan enkel het gezin?
Mijn broertje en ik zijn samen en wij konden het totaal niet vinden, hadden en hebben nooit iets met elkaar gehad. Geen probleem, we hadden gewoon onze eigen hobby's, bezigheden, sporten en vrienden. Prima toch?


Nou en dan zit je met zo'n stom joch, tot je 16de, 17de dag in dag uit aan tafel, moet je samen mee op vacantie.
Nee, met meer kun je kiezen met wie wel en met wie niet, door de jaren heen verschuift het wat, kunt bondjes sluiten.
2 vind ik zielig, sneu, dus voor mij groot gezin.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 22:34

Tja, wat is 'ideaal'.. Ik heb 2 kinderen en dat is voor ons ideaal. Meer willen we niet en ik kan ze ook niet meer terugstoppen :+
Hoeft ook niet, wil ze voor geen goud meer missen. Maar 'ideaal'.. je hele leven verandert. Of je er nou 1 of 6 hebt. Ik vind het leuk dat ze elkaar hebben. Kunnen niet zonder elkaar. Maar hebben ook veel ruzie. Voor ons ook erg pittig soms. Maar het is prima zo, ze worden nu ietsje groter en daardoor het contact tussen hun ook anders. Denk dat ze later best veel aan elkaar kunnen hebben.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 22:35

Ik heb zelf geen broers of zussen dus ik wil er eigenlijk ook maar 1, vond het heerlijk om alleen te zijn eigenlijk :+ Heb ook altijd het idee gehad dat ik daardoor een andere soort band had met mijn ouders dan kinderen met broers en/of zussen.

Helaas is m'n vriend het daar niet mee eens en wil hij er 2. Ik stel voor dat 'ie de tweede dan zelf ter wereld brengt :D

CP5
Berichten: 329
Geregistreerd: 08-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 22:36

Ik heb altijd gezegd dat ik best 3/4 kinderen zou willen.
En zonder meer lijkt me het ook erg leuk zo'n groot gezin te hebben.
Maar ben ik bijna uitgerekend van de eerste en dat is me toch best wel tegengevallen. Zwangerschap is echt niet alleen manenschijn. Kan me bijna niet voorstellen dat ik dit nog even 3 keer doe.. :Y)

Mijn moeder daar in tegen heeft 8 kinderen, precies even aantal. 4 meiden en 4 jongens.
Dat je kinderen zijn veroordeeld als je 2 kids hebt die elkaar niet mogen vind ik bullshit.
Mijn broers en zussen verschillen zo erg van elkaar, dat we elkaar allemaal niet eens spreken.
Ik ben de enige met het meeste contact met mijn broers en zussen, heb er met 3 contact.
Er zitten ook wat tussen die niemand spreken.

_Lisanne

Berichten: 3719
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 22:37

Ik zou 2 of 3 ideaal vinden :)
Zelf heb ik een zus en vind het onwijs fijn om haar te hebben, we schelen ruim 1,5 jaar en ben super blij met het kleine leeftijdsverschil. Vandaar dat ik ook liever meer dan 1 kind zou willen krijgen. Op die manier hebben ze elkaar, leren ze delen en kunnen ze ook lekker samen spelen en doen.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 22:44

Ach ja, zo ieder zijn ervaring, wij waren met 7 thuis, ik vond het heerlijk.
Later had iedereen natuurlijk zijn voors en tegens maar als kinderen was het top, ook altijd veel logés, altijd ruimte erbij aan tafel.

Mijn vriend heeft 5 kinderen, heerlijk en nu met kleinkinderen erbij.
Mooi aanleunoma zijn :-)
Heerlijk als al die kinderen en aanhang er is, dan heeft hij zo een mannetje of 12 erbij in huis.

En natuurlijk zijn er wel eens woorden maar, ik vind het reuze meevallen.

Dat gun ik ieder kind.

Nachtschade

Berichten: 58
Geregistreerd: 02-08-16
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 22:52

A3a1 schreef:
Ik vind dat 2 kinderen zo afschuwelijk, als je kinderen het niet met elkaar kunnen vinden, zijn ze totaal tot elkaar veroordeeld.

Dit dus. Mensen hier zeggen dan wel dat het bullshit is, maar dit is ook niet iets dat je zomaar snapt. Als een van ons het huis uit is, weet ik niet of ik mijn broer nog ga/wil zien.

Hij haat me al van kinds af aan (En dan niet gewoon broeder-zuster nijd, maar echt haat). We hebben soms wel eens ups, maar over het algemeen vermijd hij me zoveel mogelijk. Ik was ook niet de makkelijkste, maar ik heb hem nooit iets kwaads aangedaan.
Hij daarentegen deed vroeger peper in mijn glas melk, begon elke keer boos te doen als ik voor pianoles aan het oefenen was (zo erg dat ik ben gestopt, de motivatie is nooit weer terug gekomen), trok hele plukken haar bij me uit en dat is nog maar een begin.
Zoiets maakt je soms echt mentaal kapot.

verootjoo
Berichten: 35647
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 23:05

Tja, zo heeft ieder z'n eigen ervaring...
M'n vader was met vijf en dat is enorme ruzie geworden met het verdelen van de erfenis. M'n moeder was met twee en kunnen heel goed samen.

Ik kom zelf uit een gezin van 4 en dat was wel heftig... Ik snap dat niet iedereen dat aankan. En een groot gezin met een overspannen moeder lijkt me ook niks.

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 23:10

Ik zou er wel tien willen maar we zijn gestopt bij 3. Er komt best wat bij kijken. 3 past nog in de auto, in ons huis en is nog te betalen. Ook als je kijkt naar naar het werk is het nog te behappen.

Onze kinderen krijgen nu alles wat ze nodig hebben. Een studiebol die tweetalig onderwijs doet wat extra kosten met zich mee brengt. Een die het liefst niks doet aan zn huiswerk en extra begeleiding krijgt en een op de basisschool en dan de kosten voor sporten, kleren en uitjes nog....

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 23:26

Wat zijn er nog veel mensen die maar één kind willen in dit topic joh! Terwijl je in de praktijk toch weinig gezinnen met maar één kind tegen komt is mijn ervaring. Misschien dat je gevoel toch vaak veranderd als je eenmaal een kind hebt gekregen.

Ik zei zelf altijd dat ik later 2 kinderen wilde, ik kom zelf uit een gezin van 2. Mijn vriend heeft echter al 2 kinderen uit zijn eerste huwelijk, dus die twee heb ik ineens al! ;-) Hij zelf komt uit een gezin van 6 kinderen, en uit een andere cultuur waar het allemaal wat grotere gezinnen zijn. Hij zou het liefst nog 6 kinderen er bij willen haha. Ik denk dat ik zelf 2 of 3 genoeg vind, dan hebben we totaal 4/5 en qua auto en huis wordt het al lastiger natuurlijk. Gelukkig zijn de oudste twee snel oud genoeg om op te passen :))

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 23:30

Het gemiddelde ligt op 1.7 toch?

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 23:34

Ow A3a1 je krijgt een stel volwassen kids lees vijf stuks er op latere leeftijd bij en allemaal de hut uit. Dat is natuurlijk makkelijk l*llen. Die heb je niet zelf hoeven opvoeden en nu heb je alleen de fun parts. Ik dacht al dat je op je 37e nog aan een half elftal wilde gaan werken.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 23:44

Tussen graag willen op vroege leeftijd en daadwerkelijk over denken en aan beginnen op volwassen leeftijd zit nog een heel verschil.

Ik kom uit een gezin van 3,en wilde altijd graag 4 kids later.

Nu heb ik er 2,waarvan 1 die telt voor 3 door onvoorziene dingen. Die 4 zou ik nog wel willen,maar doen is een heel ander verhaal. Soms lopen de dingen heel anders dan wat je vroeger ideaal leek.