hondentrimster worden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

hondentrimster worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 01:32

Hoi,
Ik ga zeer graag met dieren om.
Ik heb ook al jaren een eigen poedel en trim deze ook altijd zelf.
Nu heb ik voorlopig geen werk meer en kwam de gedachte op om zelfstandig te beginnen. Aangezien ik graag met dieren bezig ben leek hondentrimster wel iets voor mij, in honden en hun gedrag heb ik ook meer ervaring dan in paarden dus een paard gerichte opleiding kan ik best niet doen.

Maar wat denken jullie ervan?
Er is in mijn buurt namelijk nog 1 trimsalon.
En ik wil niet onnodig een opleiding doen als het niet doenbaar is wegens te weinig afstand tussen mijn thuis en dat bestaand trimsalon.

Ik wil sowieso dan parttime Job doen en trimmen na mijn uren (dus in bijberoep) met een maximum van 3 á 4 honden (ligt aan formaat van hond) per dag ofzo.

Eventueel mogen tips voor andere cursussen ook aangeboden worden.

xBostonx

Berichten: 513
Geregistreerd: 13-11-12

Re: hondentrimster worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 00:52

Ik ben ook gediplomeerd hondentrimster en ik doe het er nu bij naast mijn baan. Ik wil wel zeggen, verkijk je er niet op en denk er niet te licht over. Ik heb met name veel moeilijke en agressieve honden en katten. Ik raad je ook een cursus ehbo voor dieren aan. Een verkeerd knipje is zo gebeurd en dan is het handig om te weten wat je doet. Mijn opleiding duurde 2 jaar waarbij ik ook stage heb gelopen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101737
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: hondentrimster worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 05:14

rainbow8 op Bokt heeft een trimsalon aan huis, misschien haar een PB sturen?

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: hondentrimster worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 07:10

Hier in de omgeving zitten heel veel trimsalons, sommige bij elkaar om de hoek. En toch lopen alle trimsalons goed :j .

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: hondentrimster worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 07:46

Ik zou later ook graag mijn eigen trinsalon bij mijn speciaalzaak willen hebben, wil wel een opleiding volgen dus lees even mee.

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Re: hondentrimster worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 07:55

Ik zou er wel goed over nadenken, ik ben gestopt met de opleiding, want het bleek toch niks voor mij ook al ben ik helemaal gek met dieren. Je moet er ook wel echt tijd en energie insteken. Stagelopen om de praktijk te leren, goed leren voor de theorie, shows bezoeken, hondjes bij houden die je mee wilt gaan nemen op je praktijkexamen en dan de kosten ook niet te vergeten.

Ik reed 2x per week een halfuur heen en een halfuur terug met de auto om ergens stage te lopen bij een goed leerbedrijf.

Ik zou van te voren kijken of je ergens een dagje mee kunt lopen en als je wilt en het is voor je te doen weet ik een adresje waar je misschien wel een keer mee kunt lopen. Daar kunnen ze je goed uitleggen hoe en wat.

Ik heb de cursus gedaan aan het groe horst in Barneveld.

Mocht het toch niks voor je zijn, is dan een hondenschool beginnen niet iets voor je? Gedragscursussen doen, omdat je zei dat gedrag van honden je wel ligt :)

Ik wil het niet te negatief maken, maar ik hoop dat je de goede keus maakt en niet zoals ik even 4000 euro weggooid (cursus, materiaal, benzinekosten)


Succes met je keuze ! :)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: hondentrimster worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 08:01

Mijn moeder heeft een tijd trimmen aan huis bij de hond thuis gedaan. Dat was leuk als bijbaantje maar er viel niet van te leven. Inmiddels schieten de trimsalons als paddestoelen uit de grond dus ik betwijfel echt of er brood in zit. Het is ook vrij zwaar en verantwoordelijk werk voor een niet te hoog uurloon. Onderschat ook de marketing niet want je moet klanten kunnen werven.
Maar als je hart bij de dieren ligt kan je het allicht proberen, zoals met alles is het zo dat als je beter bent dan de rest je het makkelijk moet kunnen redden. ;)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: hondentrimster worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 12:35

Honden-school of instructeur lijkt me ook wel wat hoor.

Ik heb ervaring met "valse" honden, honden met lijnagressie,, mishandelde honden en bange/terughoudende honden.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 13:16

Art_Ificious schreef:
Honden-school of instructeur lijkt me ook wel wat hoor.

Ik heb ervaring met "valse" honden, honden met lijnagressie,, mishandelde honden en bange/terughoudende honden.


Instructeur is vaak vrijwilligerswerk, je zal er in ieder geval weinig aan over houden.

Echt gedragstherapeut worden (zoals Cesar Milan) kan wel, maar dan moet je wel echt goed zijn. Ik ken mensen die een bedrijf hebben opgestart daarmee, die gaven al beide een jaar of 20 les op de hondenvereniging en waren ook echt een van de beste instructeurs aanwezig. Die moeten ook wel al veel meer doen (volgens mij ook een reguliere baan ernaast) dan alleen het therapeut zijn om rond te komen overigens.

kevinsky

Berichten: 1979
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: hondentrimster worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:32

Er zijn verschillende opleidingen die je zou kunnen volgen. Maar Let wel op dat je een kwalitatief goede opleiding kiest, zodat je later ook eventueel bij de vakbond en dergelijke kan aansluiten.

Misschien kan je even informeren bij de trimacademie?