Droom die uitkomt: een eigen paard. Welkom Ducky!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Droom die uitkomt: een eigen paard. Welkom Ducky!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 16:26

Al sinds dat ik begonnen ben met paardrijden toep ik 6 was loop ik te zeuren om een eigen paard. Mijn ouders zijn totaal geen paarden mensen dus hebben ze altijd nee gezegd. Begin mei ben ik naar de paardenmarkt geweest en toen wist ik het zeker, ik wil een eigen paard en niemand kan mij tegen houden, ook mijn ouders niet. Toen heb ik allerlei dingen bedacht om mijn ouders over te halen. Ik heb lijstjes gemaakt met schattingen kwa kosten, lijstjes met de spullen die ik nodig zou hebben, lijstjes met hoe ik zelf voor mijn paard zou gaan betalen, etc. Uiteindelijk heb ik mijn moeder overgehaald en zij heeft mijn vader overgehaald. Ik was door het dolle heen, heb denk ik een uur lang rond staan springen door het huis heen! :D

Hier op bokt heb ik toen een topic geopend "Paard kopen: realistische prijs?" In dit topic ben ik doorverwezen naar Ruitje. Bokkers zeiden dat zij dravers te koop heeft staan die in mijn budget vallen. Ik heb Ruitje een prive bericht gestuurd en uiteindelijk een afspraak gemaakt voor 16 juli! Eerlijk gezegd had ik nog nooit op een draver gezeten en wist ik er nog niet zo veel vanaf, dus ben ik gaan zoeken op internet naar dravers. Ik heb heel veel sites gelezen, filmpjes gekeken, topics op bokt doorgelezen, etc. Ik vond het gelijk al een super ras! Ook de drafsport vind ik heel erg interessant (om te kijken dan, zelf zou ik het niet durven denk ik).

Toen was het eindelijk 16 juli en ben ik naar Ruitje gegaan. Zij had drie dravers waar ik naar mocht kijken. We begonnen met de middelste draver (al beleerd onder het zadel maar beheerste de galop nog niet). Toen we naar de wei liepen stond daar een prachtig chocolade bruin paard, ik was meteen verliefd! Die dag mocht ik alles zelf doen met dit prachtig chocolade bruin paard genaamd Ducky. Poetsen, losgooien, opzadelen, rijden, afzadelen, in de speelbak (die zo geweldig is!) spelen en weer in zijn stal zetten. Ik heb een ontzettend leuke dag gehad en in de auto heb ik gelijk uitgebreid verslag gedaan bij mijn beste vriendin die toen niet mee kon. Mijn vriend was ook overtuigd: leuk en lief paard zei hij. Mijn moeder en mijn broertje die mee waren vonden het ook een leuk paard!

Ik hoefde niet lang na te denken. De volgende dag heb ik Ruitje een appje gestuurd dat ik helemaal verliefd ben op Ducky en dat ik hem graag wil kopen. Op 19 juli was het officieel: Ducky is van mij! Omdat Ducky nog verder beleerd werd en ik nog op vakantie ging hebben we afgesproken dat Ducky pas eind augustus zou komen. 30 juli en 20 augustus zijn wij nog een keer langs geweest bij Ducky. Zijn vooruitgang is enorm! Hij doet het zo goed, ik ben enorm trots!

Voordat Ducky kwam heb ik allemaal spullen voor hem gekocht en de stalling (die al uitgekozen was) bevestigd. We hebben een zadelkast gemaakt en naar stal gebracht. En toen was het wachten, wachten en wachten! Wat duurde dat lang zeg! Ik heb toen wel een super leuke vakantie gehad maar toch zat er in mijn achterhoofd: Ducky, Ducky, Ducky.

Vandaag is eindelijk de dag dat Ducky bij mij is! *\o/* Rond half 2 kwam Ruitje hem brengen en toen heb ik hem in de longeerkraal gezet zodat hij even kon wennen aan zijn nieuwe omgeving. Na een half uurtje/drie kwartier hebben we (de staleigenaresse, mijn vriend, twee stalgenoten en mijn moeder) hem in de wei bij de ruinen gezet. Het was heel erg leuk om te zien hoe ze allemaal naar elkaar toe kwamen en hoe de merries in de andere wei ook kwamen kijken. Alles is heel erg goed gegaan en nu staat hij lekker te grazen in de wei!

Vanavond ga ik weer naar hem toe om hem te poetsen en te knuffelen <3

Paspoortje:
Naam: Dutch Dynamite (Ducky)
Ras: Draver
Leeftijd: 6
Ouders: Strausie (vader) x Uriana Dijkhoeve (moeder)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Mijn vriend (waarmee ik Ducky samen ga verzorgen (naja hij staat te kijken en ik verzorgen :'))) en ik zijn enorm blij met Ducky! We gaan zeker genieten van ons eerste eigen paardje!

Ruitje en Cer, onwijs veel bedankt voor het omscholen van dit lieve paardje en voor hem te verkopen aan mij! :D
Laatst bijgewerkt door _mjwb op 27-08-16 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Droom die uitkomt: een eigen paard. Welkom Ducky!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 16:30

Gefeliciteerd! Heel veel plezier met je nieuwe, leuke paardje :)

Petpa

Berichten: 1712
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 16:30

Ducky is leuk!

ElineR

Berichten: 1846
Geregistreerd: 18-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 16:30

Wat een mooi paard zeg <3! Veel plezier met hem.

Getup

Berichten: 8310
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 16:36

Hij klinkt geweldig! En als ik op zoek was naar n fijn reacreatiepaardje, ging ik ook meteen bij Ruitje langs :j

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 16:37

Bedankt allemaal! :D

Hobbyhorse

Berichten: 1320
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 16:40

Leuk paard hoor, en hij ziet er ook echt als een lieverd uit. Ik had je topic toen gelezen dat je was gaan kijken naar een paard bij Ruitje, goeie keus en veel plezier gewenst natuurlijk ;)

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 16:40

Wat een lief hoofd heeft hij!
Geniet ervan, Dravers zijn heerlijke paarden :D

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Droom die uitkomt: een eigen paard. Welkom Ducky!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 16:44

Goede keuze om naar Cathy te gaan.

Veel geluk met je knapperd

maximosa

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: Fryslan, Dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 16:56

Gefeliciteerd met Duck. Heel veel plezier ermee en heerlijk van gaan genieten zo'n eerste paard. En wat heeft Duck een mooie kleur, hou ik van. En niet vergeten vaak foto's te plaatsen :D

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Droom die uitkomt: een eigen paard. Welkom Ducky!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:01

Hij is leuk <3

Gefeliciteerd en veel geluk samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:02

Gefeliciteerd! Ik kan me je blijdschap goed voorstellen. :j

Leo

Berichten: 50188
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:02

Aah daar is Ducky! Heel erg leuk verslag en heel veel geluk met hem :j jullie gaan ongetwijfeld heel erg van elkaar genieten!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 17:04

Bedankt! :o Hij heeft inderdaad echt een heel erg mooi kleurtje, het is gewoon een beauty <3

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Droom die uitkomt: een eigen paard. Welkom Ducky!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:09

Wat een gaaf paard! Je gaat vast een heel leuke tijd met hem tegemoet :D

Anoniem

Re: Droom die uitkomt: een eigen paard. Welkom Ducky!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:14

Wat een mooi dier! , van harte met je eerste paard!

Nicje87

Berichten: 9851
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:15

Wat leuk! Heel veel plezier samen!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: Droom die uitkomt: een eigen paard. Welkom Ducky!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:25

Serieus, wij hebben tweelingen :):) !!! Mijn renpaard ruin lijkt zó op de jouwe haha! Zie topic in onderschriftz

Van harte gefeliciteerd in ieder geval! Veel plezier met hem en geniet *\%/*

Getty_Maan

Berichten: 2595
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Droom die uitkomt: een eigen paard. Welkom Ducky!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:41

Gefeliciteerd met deze knapperd!

Zal je vast heel veel plezier mee beleven.

Sjolvir

Berichten: 25285
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:59

Hij is leuk! Heel veel plezier met hem!
Nou hoef je je nooit meer te vervelen nu je een eigen paard hebt, altijd wat te doen. :D
Vind zijn naam ook top, Ducky :+

Lukasje
Berichten: 11320
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:10

Wauw, wat een mooie kleur (mijn lievelingskleur) <3 .
Heel veel geluk en plezier met hem!

frensje
Berichten: 724
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:30

Gefeliciteerd en heel veel plezier met hem! Je klinkt helemaal verliefd op hem <3

LiesM
Berichten: 444
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Midden Drenthe

Re: Droom die uitkomt: een eigen paard. Welkom Ducky!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:37

Ik weet nog hoe magisch het moment was toen ik mijn eerste eigen paard ging kopen.

Heel veel plezier en geluk gewenst met je knappe paard!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 21:39

@woepsie90 - Ze lijken inderdaad op elkaar haha, wat zijn het knapperds he!

Bedankt allemaal voor de lieve reacties! :)

Ja ik ben helemaal smoor verliefd op hem! <3 Vanavond ben ik nog even naar hem geweest om te kijken hoe het met hem is en of hij zich al een beetje thuis voelt. Hij had 95 % van zijn aandacht op zijn eten en water en maar 5 % voor een aai van mij af en toe :') Dat is dus een goed teken! :D

Afbeelding

Saaams

Berichten: 13279
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:41

Veel geluk met je eigen paard. Hier ook een draver en altijd dravers bijgereden. Zijn werkelijk paarden die hun gewicht in goud waard zijn.