[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:06

staat stoer haar manen zo kimley!

rijbewijs is ideaal vooral straks in de winter maanden.

leuk draakje een b rijbewijs haal je hem in 1 dag?
toendertijd had ik hem in 1 dag maar miss veranderd in de laatste jaren, mijn motor rijbewijs was bv ook nog in 1 examen en dat zijn er inmiddels ook 2.. (word oud...)

ideaal een nieuwe mobiel wat voor 1 heb je?

hier klim ik er ook niet op met dit warme weer, kan ook niet want ik wacht op mijn nieuwe zadel , als het goed is komt hij dit of na dit weekend.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:24

Ik heb nu de Samsung galaxy s4.
Ben voor de s7 gegaan. Wilde wel de s7 edge. Maar moest daar nog heel veel voor bij betalen.

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:38

Missanita84 wat voor zadel heb je gekocht?

Leuke foto clocloken!

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:43

Hopelijk gaat hij goed uit pakken die mobiel! :)

Ik heb een Barefoot Arizona nut besteld!!

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 20:16

Super gaaf zadel is dat!

Stiekem wil ik een gewone arizona erbij :+
Heb nu de lazy mountain.

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 20:56

Mouse is vliegproef ~~}>
Wat een opluchting voor haar!

Afbeelding


Afbeelding

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 20:58

Nessa Die ziet er heerlijk uit dat zadel haha al dat bont!!!

Ideaal een vliegen deken. Hier zijn ZE er ook Blij mee

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:11

Ik heb mijn nieuwe auto!!
Kunnen weer op pad met de trailer.
Afbeelding

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:11

Bij ons bijna geen vliegen, muggen of dazen. Terwijl we tegen de bosrand zitten

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:18

Hier stikt het er van.. 800 meter van het bos..
Arme dier rende rondjes om ze te ontwijken.. om de zoveel uur inspuiten met vliegenspray is ook zo wat :')

Nimby

Berichten: 259
Geregistreerd: 12-05-14
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:53

Vakantie hier weer over, alles weer aan het opstarten allemaal tegelijk...

Nessa had je het later pas gemerkt van je vinger, dat hij gebroken was? Die foto in de plas is wel heel gaaf ook al ging je fotoshoot niet door.

Welkom iedereen die ik nog niet had gezegd, Ellen, Maureen, Kimley, Bumper, Lise, Missanita wat een leuke dieren! (ben ik nou iemand vergeten...? dan sorry!)

Bones verkocht, jammer van de mooie kleurtjes tuig bij hem ;)

Hannah gefeliciteerd met je rijbewijs! je kan het maar gehad hebben :D
en ook je andere nieuws, erg leuk nu ben ik wel benieuwd of Feike ook van hem houdt ;-)

Jane wat leuk is dat grondwerk dan he, als ze iets geleerd hebben en ze gaan het uit zichzelf trots lopen doen ! ligt je paard naast je op de grond, die van mij heeft dat nog niet geleerd :D Wel heeft ze geleerd braaf stil te staan naast het opstapkrukje... met als gevolg dat rijden in de bak niet meer lukt als het krukje er nog staat. Zodra ze hem spot trekt ze ernaar toe en wil stil gaan staan :+

Jammer van Joey en zijn zadel Morris. Met geduld zal het toch gaan lukken?

Missanita die WPNer ziet eruit als heel wat paard. Nu ben ik nieuwsgierig geworden waarom je de overstap hebt gemaakt?? En ook nieuwsgierig naar je nieuwe zadel.

Kimley je paardje ziet er goed uit met die manen kort. Wat een lief gezichtje heeft Mouse.

Claudia superlieve foto! wat ga je hem missen denk ik... Ikea heeft niet van die pluizige voetenbankjes...

Mijn paardlief heeft vandaag vrij, of liever ik (niet zo'n goede dag van de maand) morgen ga ik heel vroeg een ritje maken. Ellen wat grappig jij herkent gelijk aan de foto onze stal, dan ken ik jou toch ook en was jouw verzorgtink Max? Die ken ik alleen van een foto van voor zijn overlijden, wel heel gaaf dier.

Ik zal nog een foto proberen te uploaden van deze week, nog net niet zo warm dat je niet kon rijden. Ik heb trouwens zo'n pfiff vliegendeken van Agradi, ze zijn er ook in normale kleuren zoals blauw of zilvergrijs :) Hij past precies om de zitting van de Cheyenne. Waar ik trouwens steeds lekkerder in ga zitten. Nessa jouw zadel ziet er ook heerlijk uit en Maartje jij had die toch ook al. Zo luxe :)

Heeft toevallig ook iemand die stretch&breath singel van Barefoot? ik heb nu nog een leren singel die bij het zadel hoort, maar die wordt zo kort. Of liever gezegd paard is steeds breder aan het stretchen ;) ik vroeg me af of die s&B fijn is, hij leek me handig want hij is ook van kunststof.

Nimby

Berichten: 259
Geregistreerd: 12-05-14
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:56

Afbeelding

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:18

Heerlijke foto.

Ja ik had later pas door dat ie gebroken was. Ben heel hard op mijn rug gevallen. Dacht eerst dat ik mijn rug gebroken had (gelukkig niet). Na half uurtje had ik door dat ik ook dikke en zere vinger had. Maar rug was zoveel pijnlijker. Kon de eerste dagen niet zoveel. Uiteindelijk vinger minder dik en toen zag ik dat ie wel scheef stond.
Maar ja, dan ben je al even verder.

Huisarts wilde me eerst nog naar huis sturen met gekneusd. Ben blij dat ik op mijn werk een rx foto heb gemaakt.

Nimby

Berichten: 259
Geregistreerd: 12-05-14
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:43

Handig werk! Kun je nagaan wat een pijn je dan aan je rug had, als je daardoor dagen je vinger niet doorhebt. Gaat het al beter nu?

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 23:00

Volgens mij niet echt. Maar zit in spalk. Soms even eruit om te wassen.
Maar heb niet het idee dat het beter gaat. Ga ook niet hard proberen. Even snel schoonmaken en weer om.
Dinsdag weer naar het ziekenhuis

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 05:21

Ah, mooi zebratje :)

Oh leuk, de arizona!

Gefeliciteerd met je nieuwe auto shelly!!

Ga inderdaad een dagcursus doen voor trailer rijbewijs :)

Nimby

Berichten: 259
Geregistreerd: 12-05-14
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 06:56

Ben heel benieuwd! ik zal die ook eens moeten halen, ik dacht aan weer maanden lessen en afrijden, dit klinkt wel veel aantrekkelijker! Succes!
Of heb jij al veel ervaring met een B rijbewijs trailer?

Nessa sterkte dan maar. Niet fijn zo...

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 08:10

nessa oei das vast pijnlijk , dan kom je er pas achter hoevaak je het gebruikt he !

ideaal een auto die de trailer kan trekkken, wij hebben ook een ideale auto daarvoor je merkt geeneens als er een trailer achterhangt.

nimby luke foto! tja de reden ... ik twijfelde al 1,5 waar ik betr aan deed voor hem , ik merkte dat hij het echte trainen begon te missen , het was een paard die aandacht heerlijk vond! zo van kijk mij eens, en het was idd behoorlijk wat paard!. ik heb zeven jaar van hem mogen genieten en nooit wat met hem gehad wbt gezondheids klachten.
helaas kreeg ik vorige week het hartverscheurende bericht dat hij overleden was aan koliek.
ik was-ben er kapot van. de eigenaar ook natuurlijk. ik wijd er verder niet over uit.. maar op dat moment had ik spijt van de verkoop. ben overigens heel blij met paddy, geen slome tinker maar wel heel cool

als het goed is vandaag mijn zadel binnen !
mijn 2knollies

Afbeelding

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 09:30

Nimby , grondwerk is echt heeel leuk. Maar dat liggen is hem niet aangeleerd. Dat is hij spontaan gaan doen en ik heb gelukkig altijd iets lekkers op zak.

Als ik op een krukje of iets ga staan, komt Storm naar me toe gedraaid zodat ik op kan stappen. Maar ik moet wel eerst zelf op het krukje gaan staan. Ik zet ook nooit een opstapje midden in de bak. Die blijft gewoon bij de bakrand staan. Ik ga erop staan en Stofm draait/loopt zo dat hij er perfect bij staat en ik zo kan opstappen. Kwestie van geduldig aanleren. Maar dan hebben ze al wel wat grondwerk vooraf voor nodig. Zodat ze weten dat ze bv met de achterhand naar de zweep toe moeten komen enz. Woody zijn we het nu ook aan het leren. Maar hij vind het nog wat spannend.

De S&b singel heb ik ook. Hij zit nu alleen niet aan de barefoot maar aan het zadel van Woody. De singel bevalt goed. Voor Stotm heb ik een Mattes banaan singel. Die is echt geweldig. Duur maar echt de moeite waard.

Welkom aan alle nieuwe mee kletsers. Leuk. Ook hele leuke paardjes hebben jullie.

Aanhanger rijbewijs heb ik al een hele tijd. Ook in 1 dag gehaald. Kleine tip. Oefen van te voren een paar keer. Zodat je wat handiger word in het terug stoten.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 12:26

Alleen paardenmensen zijn zo gek met dit weer te mesten, ik ben moe :')

Nimby

Berichten: 259
Geregistreerd: 12-05-14
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 12:46

Oei Missanita, dat is inderdaad schrikken zo'n bericht! helemaal buiten je macht. Je hebt hem zo'n tijd gehad! kan me voorstellen dat je er verdriet van hebt. Veel sterkte.
Gelukkig heb je inderdaad nu je Paddy. Zo herkenbaar wat je zegt, niet sloom maar wel cool, dat vind ik ook heerlijk. Paard komt altijd meteen in de wei enthousiast naar me toe, maar als er een landbouwvoertuig passeert hoef ik niet af te stappen :)

Jane tnx voor de tips! Misschien kan ik het krukje een tijdje buiten de bak zetten en daar al opstappen. Dan blijft hij niet als verstorende factor ;) Oefeningen om naar de zweep toe te komen kennen wij nog niet samen, dat klinkt wel handig om te leren.

S&B singel ben ik serieus naar aan het kijken. Stalgenootje heeft trouwens ook een banaansingel voor haar tink waarover ze heel tevreden is, van permicavallo dus ander merk.

Sheryn met dit weer mest laten liggen en in de zon laten bakken? :D

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 13:06

Gefeliciteerd met je rijbewijs Hannah!!

Even ego post: Xaffier en ik mogen weer naar horse event dit jaar! We mogen rijden op zondag 11 september in de clinic gymnasticeren van je paard.!!! Whoehoeee

Nimby

Berichten: 259
Geregistreerd: 12-05-14
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 13:11

Goed Shelly!!

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 13:38

Wat super leuk Shelly!

Cheana is vanochtend door het draad gerend. We beginnen opnieuw met de Strookbegrazing. Dus nu ergens anders draad, waar ze normaal doorheen kon.
Is ze dus doorheen gedenderd. Stal eigenaar denkt dat het door de vliegenkap komt, dat ze draad niet goed kan zien.
Ik denk gewoon tinker lompheid. Kap wel afgedaan voor de zekerheid. En mega goed ingesmeerd met zonnebrandcrème. (Neus en rond haar ogen gevoelig)

Maar stal eigenaar kreeg haar dus niet van het grote stuk af :')
Ik aan het werk. Vriendlief maar gestuurd. En was gelukt hoor :+

_Clocloken_

Berichten: 1032
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: België

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:08

Jullie gaan altijd zo snel :+

En ja ik ga hem inderdaad missen :j maar heb gelukkig een goede band kunnen opbouwen met zijn nieuwe baasjes.

Wow super Shelly!

Leuke foto Nimby :)

Oei Cheana door de draad.. misschien inderdaad uit gewoonte dat ze het niet merkte.