[INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:51

Als je je panzitting houdt, betaal je het stoeltje + de kosten van de panzitting ipv het poedercoaten. Hoeveel het precies kost, weet ik niet meer, aangezien het alweer een tijdje geleden is dat ik mijn panzitting in heb geruild voor een stoeltje (waar ik overigens nooit spijt van heb gehad, ookal kost 't wat).

Maar de conclusie van deze 'discussie' is dat je het best een HCA kunt kopen met alle opties er aan die je er uiteindelijk op wilt :D Dan ben je namelijk het goedkoopst uit. Ik heb een halfjaar terug mijn bomen ingeruild voor rvs bomen en toen moest ik de rvs bomen + de kosten van het poedercoaten van de oude bomen betalen. Normaal zijn die rvs bomen €75,- (als je ze direct bij je HCA neemt) en ik moest toen vanwege het poedercoaten van de oude bomen €100,- betalen.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:23

Ayla schreef:
Als je je panzitting houdt, betaal je het stoeltje + de kosten van de panzitting ipv het poedercoaten. Hoeveel het precies kost, weet ik niet meer, aangezien het alweer een tijdje geleden is dat ik mijn panzitting in heb geruild voor een stoeltje (waar ik overigens nooit spijt van heb gehad, ookal kost 't wat).

Maar de conclusie van deze 'discussie' is dat je het best een HCA kunt kopen met alle opties er aan die je er uiteindelijk op wilt :D Dan ben je namelijk het goedkoopst uit. Ik heb een halfjaar terug mijn bomen ingeruild voor rvs bomen en toen moest ik de rvs bomen + de kosten van het poedercoaten van de oude bomen betalen. Normaal zijn die rvs bomen €75,- (als je ze direct bij je HCA neemt) en ik moest toen vanwege het poedercoaten van de oude bomen €100,- betalen.


toch is het raar dat je de oude bomen dan moet inleveren. Ik pas niuwe gekocht bij Cavalier, hoefde ik ook mijn oude niet in te leveren..

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:07

Hoeft ook niet, maar dan betaal je ipv het poedercoaten dus een bepaalde prijs voor de oude bomen. Ik wou ze toen ook houden voor mijn concourswagen, maar toch niet gedaan.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:15

maar waarom zou je dan voor je oude bomen moeten betalen? Die heb je toch al betaald?
Ik had ze eerst ook al betaald bij Cavalier en later nieuwe erbij gekocht. Hoefde niet nog voor de oude te betalen of extra voor de nieuwe omdat ik de oude hield.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:17

Dat moet je aan hem vragen :P

Ik probeer hem hier niet zwart te maken oid, ik vertel alleen wat ik weet van uit mijn eigen ervaringen. Ik vind hem persoonlijk ook aardig aan de prijs, iig bij het later kopen van onderdelen.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:22

Ayla schreef:
Als je je panzitting houdt, betaal je het stoeltje + de kosten van de panzitting ipv het poedercoaten. Hoeveel het precies kost, weet ik niet meer, aangezien het alweer een tijdje geleden is dat ik mijn panzitting in heb geruild voor een stoeltje (waar ik overigens nooit spijt van heb gehad, ookal kost 't wat).

Dus als ik nu een stoeltje wil, en mijn panzitting wil houden betaal ik het stoeltje én de panzitting terwijl ik die al heb? Of begrijp ik het nu verkeerd :+

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:28

Ik weet niet of je de hele panzitting betaalt, je betaalt iig een bedrag om 'm te houden als je 'm niet inlevert. Als je 'm wel inlevert betaal je de poedercoat kosten.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:09

Dat koppige inhalige zou voor mij dus al een reden zijn om er niet te kopen. Ik zou het raar vinden dat als ik andere wielen koop op m'n auto ik m'n oude wielen zou inleveren

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:14

En dat je hun kosten betaald om jouw ingeruilde banden te laten spuiten. :')
Dat vind ik nog wel het vreemdste van alles.
Bedoel dat ie goedkoper word als je iets inruilt dat is normaal. :j maar dat betalen voor zijn klus; dat gaat er hier niet in.

Achja gouden handel op die manier :))
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 04-07-16 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:17

Ja dat snap ik ook niet. En mensen die erin tuinen ja dan blijft hij t doen
Kwaliteit of niet maar hij is niet de enige geloof ik? Dan zou ik toch voor een ander kiezen.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:23

Zie het maar eens ergens anders vandaan te toveren Ojajoh, hij is namelijk wel de enige die HCA's maakt :) Af en toe staat er wat op de site van de Lemerij of Ponywebwinkel, maar deze zijn alsnog door hem gemaakt.

Ik ben nog steeds heel blij met mijn HCA, rvs bomen en stoeltje, ook al heeft het wat gekost. Zelf had ik het niet kunnen maken. Als ik had gezegd dat ik er niet mee akkoord ging, moest ik het maar ergens anders vandaan halen en dat wordt dan dus lastig.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:47

Maar er worden toch meer sulky's gemaakt, misschien net ff anders maar zie ook wel eens andere merken voorbij komen. En anders zou ik toch echt een andere weg zoeken. Ik haat monopolie gedrag over de rug van je klant, op een nogal in mijn ogen vreemde manier

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:04

Als je de opties die je wilt direct bij je sulky koopt, is er geen monopolie gedrag hoor. Alleen wanneer je later onderdelen wilt vervangen/omruilen. Daar gaat niemand een andere sulky voor kopen denk ik zo. Ik heb juist voor dit model gekozen en geen tweewieler, dus veel meer dan zijn manier van verkoop accepteren is er dan niet. Verder is het een hele vriendelijke man :)

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:26

onderdelen zoals lamoen kan je bij iedere wagenbouwer halen.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:00

Maar niet elk lamoen kan op een HCA.

Verder moet iedereen vooral doen en laten waar hij/zij zich goed bij voelt :D

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:11

Tja dat je voor t poedercoaten moet betalen vind ik vreemd indd.
Maar wil wel ff melden dat hij echt in staat is je te helpen waar kan...ook met naja noem het korting..daar kan ik helaas niet teveel over zeggen.

En hij heeft super met mij mee gedacht over de wielen van mn hca.
Dus voor de service die erbij zit betaal je ook!

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:19

blijf t een apart verhaal vinden maar goed :o, hier mijn drafbaan sulky op de kop weten te tikken voor 200,-
stoeltje bij elkaar met vering etc 30,- komt nog brommer vering op 320mm a 20,-
en ik ben klaar

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:56

Even een vraagje.. Ik heb al een poos een Sulky Cavaletti voor mijn grote Shet ruin en ben er best wel tevreden mee. Alleen kampen we met één probleem. De Sulky durft namelijk te 'wippen' in de lichtogen, zeker als je met je rug tegen de leuning zit. Met gevolg dat ik eigenlijk nooit met mijn rug tegen de leuning zit en helemaal gebroken van mijn kar kom.. Ik neem aan dat dit natuurlijk ook niet de bedoeling is.

Ik heb dit probleem al een tijdje en dacht dat het lag aan de hoogte van mijn lichtogen/tuig. Ik ben dan van tuig verandert en toen ging het een tijdje goed. Maar gisteren wipte de sulky wéér in de lichtogen. Komt dit dan doordat mijn sulky niet goed is afgesteld?

Hier enkele foto's. Eerste foto is de recentste. Hier durfde de sulky dus te wippen. Zoals je kan zien heb ik de broek eraf gedaan, het had toch weinig nut als ik het zoveel keer moest ronddraaien en als ik het zonder ronddraaien deed, irriteerde de leeroverschot mijn pony. Je kan hier ook duidelijk zien hoe de sulky soms de lichtogen naar achteren trekt.. Heb er met meerdere mensen naar gekeken, maar we konden onze vinger er niet opleggen. Ook heb ik op de eerste foto tov de tweede mijn strengen één gaatje langer gezet dankzij een tip van mijn vriendin.

Afbeelding
Afbeelding

Please don't shoot me. Ik men gewoon voor de lol en wil gewoon dat de boel netjes hangt zodat ik optimaal kan genieten van mijn ritjes.

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 22:22

Wat een leuke, pony hierboven! Je tuig zit niet helemaal goed, en daardoor krijg je ook het probleem met het bankje.
Allereerst, je borsttuig mag wel 1 of 2 gaatjes hoger. Je strengen mogen wat losser. Als je de strengen losser doet, dan wippen de lichtogen niet van het schofttuig af. Daarnaast, een broek is echt essentieel! Nu remt de kar op de rug van de pony, dat is niet fijn en kan gevaarlijk zijn omdat de kar op de hakken van de pony kan komen.

Een goed afgestelde sulky moet in de lichtogen zweven. Niet wippen, en er ook niet zwaar in hangen. Zat er verschil in de hoeveelheid personen die je op de kar had? Want met dit soort wagentjes maakt het voor het evenwicht enorm uit of je met 50 of met 100 kilo persoon op de kar zit. Dus het kan dat je de sulky prima hebt afgesteld voor alleen jij op de kar, maar als er een vriend of vriendin bij zit, dan wipt deze weer op de rug van de pony.
Kan je iets aan het bankje of het lamoen verstellen?
Verder denk ik dat je hoofdstelletje iets te hoog zit.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 23:25

sakvis schreef:
Zat er verschil in de hoeveelheid personen die je op de kar had? Want met dit soort wagentjes maakt het voor het evenwicht enorm uit of je met 50 of met 100 kilo persoon op de kar zit. Dus het kan dat je de sulky prima hebt afgesteld voor alleen jij op de kar, maar als er een vriend of vriendin bij zit, dan wipt deze weer op de rug van de pony.
Kan je iets aan het bankje of het lamoen verstellen?

Dit wou ik net zeggen :P

ik zie dat je dezelfde afstelling gebruikt bij 1 als bij 2 personen. Ik merk als ik dat doe (ook cavaletti) dat ik absoluut een gaatje moet opschuiven met de schoren. anders gaat ie idd alle kanten op behalve de goede (vooral klappen omhoog)

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 18:14

Enorm bedankt voor de tips! Hier ben ik echt wat mee! :)

Grappig dat het borsttuig toch nog hoger mag. Vriendin van me die ook ment zei namelijk dat zijzelf het nog ietsje lager zou hangen. Ik ga even zien hoeveel hoger ik hem krijg. Ik zal de strengen nog een gaatje losser doen, dat is geen probleem. Het is dan toch wel normaal dat het borsttuig zegmaar 'ontspant' als er geen druk op zit hé? Ik denk daarmee dat hij ook vanzelf wat lager is gaan hangen.

De broek ga ik nog eens goed bekijken. Ik heb evt nog een broek liggen van een ander tuig die ik kan proberen. Je mag de broek toch gewoon rond de bomen van de kar draaien hé? Diezelfde vriendin sprak dat de functie ervan verdoezelde als je dat deed. Daarom heb ik er hem toen afgehaald..

Er zat inderdaad een verschil qua personen in de kar. Gek dat ik daar niet op ben gekomen :)* Alleen kan ik wel tegen de zitting leunen, maar met passagier raakt hij instabiel. De eindstukken van de lamoenen zijn wel in diverse lengtes verkrijgbaar, maar dan moet ik die aankopen. Je kan ze ook standaard in hoogte verstellen. De zitting kan ook blijkbaar 7 cm naar voren of achteren verschoven worden. Welke zaken moet ik dan verstellen om de sulky in balans te krijgen? Sowieso mag hij nog meer zweven als ik er alleen in zit. Nu steunt het nog te veel op het schofttuigje. Heb helaas niet enorm veel mensen in de buurt die kennis hebben van dit soort tweewielers.. Ben de sulky zelf op 2 uur rijden hier vandaan gaan ophalen. :\

Bedoel je met de schoren dit?
Afbeelding

Hierbij nog een foto van de pony gewoon met tuig op.
Afbeelding

Ohja, hoofdstelletje zou goed moeten zitten. Verdeelster en goede vriendin van me heeft deze netjes op zijn maat gezet. Zit ook zeker 2 vingers onder het jukbeen.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 19:18

Dat zijn idd de schoren. Wat is je locatie? Misschien zit 1 van ons in je buurt

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 19:26

Ik woon in België, Vlaams-Brabant. Dus helaas vast een eind van jullie :(

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 20:26

oh ja van mij sowieso al 3 uur rijden

Donna6

Berichten: 77
Geregistreerd: 16-04-13

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 21:31

Hi mede bokkers, ik men sinds kort met mijn pony. Mijn pony pakt het echt super goed op. Maar heb het idee dat of mijn tuig of mijn sulky niet helemaal goed zit. Als ik met 2 mensen op mijn sulky zit kan ik niet tegen mijn bankje aan zitten want dan begint mijn sulky zeg maar te zweven in mijn lichtogen. En hier een foto van nog 2 problemenAfbeelding
Afbeelding