Stal Scheepens, ervaringen graag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marloes

Berichten: 3626
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Leusden

Stal Scheepens, ervaringen graag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 00:18

In mijn zoektocht naar een nieuw paard kwam ik op de website van Stal Scheepens terecht. Zo van de site lijken ze een leuk aanbod te hebben.
Het vorige topic over deze stal was al erg oud en ben benieuwd naar recente ervaringen. Ik ben benieuwd!

Groeten,
Marloes
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 28-03-16 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: Stal Scheepens, ervaringen graag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 10:35

Niemand ervaringen? :( Ik ben ook benieuwd naar reacties!

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: Stal Scheepens, ervaringen graag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:49

@marloes: Ben jij ondertussen al geweest?

haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Stal Scheepens, ervaringen graag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 22:31

Udenhout bedoel je?

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: Stal Scheepens, ervaringen graag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:03

Ja in Udenhout ja

spruitje12
Berichten: 623
Geregistreerd: 01-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:15

Hallo, ik vroeg me af of iemand nog een paard daar heeft gekocht?

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: Stal Scheepens, ervaringen graag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:45

Ik heb sinds 3 weken een pony van hun. Ze staat zelfs nog op de website geloof ik. De rood-bonte.

spruitje12
Berichten: 623
Geregistreerd: 01-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:55

Kayleigh327 schreef:
Ik heb sinds 3 weken een pony van hun. Ze staat zelfs nog op de website geloof ik. De rood-bonte.


super leuk! Die vind ik zo gaaf! Veel plezier met haar!

Er staan momenteel meerder bonte en wil gaan kijken daar, dus is het aan te raden om daar een pony te kopen?

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: Stal Scheepens, ervaringen graag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 16:02

Dankjewel! Ze ziet er nu zelfs nog wat beter uit met haar vachtje een beetje terug en wat extra eten erbij :D

Waar heb je die pony's gezien? Ik zie op de site niet zo veel meer te koop staan. Ben benieuwd wat ze hebben :D
Ja ik werd best goed geholpen, mocht de eerste keer meteen samen met iemand mee buitenrit naar de Drunense Duinen.
Paarden zagen er allemaal goed uit. Nadeel vond ik dat ze niet in de wei komen, staan dus alleen maar op stal.
Verder kunnen ze je eigenlijk niks over de paarden vertellen. Meesten komen vanuit Engeland/Ierland en weten dus niks over geschiedenis van het paard.
Die van mij kwam ondervoed naar Nederland en had dus voernijd (nu nog steeds), dat konden ze wel vertellen.
Maar verder niet zo veel te klagen eigenlijk.
Paarden zien er prima uit, schone stallen (wel oud, maarja).
Werd redelijk geholpen. Mocht meerdere keren terug komen. En ze hebben haar hier naartoe gebracht, zonder extra kosten.

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: Stal Scheepens, ervaringen graag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 16:04

Als je gaat kijken zou ik trouwens wel ook een keertje onaagekondigd Of een uurtje eerder gaan.
Ze longeren namelijk de paarden flink voor er een klant komt.

Ik had het geluk dat ze niet goed gecommuniceerd hadden met elkaar en degene die er die dag aanwezig was wist dus niet dat ik zou komen, was dus nog niks met mijn pony gedaan die dag!
Was verder geen probleem, ze hielpen me netjes en ik mocht haar gewoon komen rijden enzo

spruitje12
Berichten: 623
Geregistreerd: 01-08-13

Re: Stal Scheepens, ervaringen graag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 16:42

oke dankje voor je info! ik stuur je even een pb.

iiJasmijn
Berichten: 38
Geregistreerd: 25-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:03

Kayleigh327 schreef:
Dankjewel! Ze ziet er nu zelfs nog wat beter uit met haar vachtje een beetje terug en wat extra eten erbij :D

Waar heb je die pony's gezien? Ik zie op de site niet zo veel meer te koop staan. Ben benieuwd wat ze hebben :D
Ja ik werd best goed geholpen, mocht de eerste keer meteen samen met iemand mee buitenrit naar de Drunense Duinen.
Paarden zagen er allemaal goed uit. Nadeel vond ik dat ze niet in de wei komen, staan dus alleen maar op stal.
Verder kunnen ze je eigenlijk niks over de paarden vertellen. Meesten komen vanuit Engeland/Ierland en weten dus niks over geschiedenis van het paard.
Die van mij kwam ondervoed naar Nederland en had dus voernijd (nu nog steeds), dat konden ze wel vertellen.
Maar verder niet zo veel te klagen eigenlijk.
Paarden zien er prima uit, schone stallen (wel oud, maarja).
Werd redelijk geholpen. Mocht meerdere keren terug komen. En ze hebben haar hier naartoe gebracht, zonder extra kosten.



Ik zag die pony op Facebook, ja. Echt wel een super mooi paardje! Veel plezier ermee :). :D

willempie14
Berichten: 54
Geregistreerd: 11-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:47

Kayleigh327 schreef:
Als je gaat kijken zou ik trouwens wel ook een keertje onaagekondigd Of een uurtje eerder gaan.
Ze longeren namelijk de paarden flink voor er een klant komt.

Ik had het geluk dat ze niet goed gecommuniceerd hadden met elkaar en degene die er die dag aanwezig was wist dus niet dat ik zou komen, was dus nog niks met mijn pony gedaan die dag!
Was verder geen probleem, ze hielpen me netjes en ik mocht haar gewoon komen rijden enzo


klopt denk ik, de merrie die ik vorige week daar gekocht heb was idd 1e keer kuikenmak maar de tweede keer wat minder en ze waren toen wel eerlijk erover dat dit paard wat problemen had, dit werd me toen wel meteen eerlijk verteld maar niet direct de 1e keer, ik heb toen overigens hele fijne afspraken kunnen maken en het paard doet het nu de 1e week boven verwachting goed. Je moet gewoon zelf heel alert blijven, en ook meteen aangeven als je twijfel hebt, ze zijn daar wel heel meewerkend dus ik denk dat je daar prima kunt kopen.

Dus wel doorvragen en meerdere keren gaan rijden.

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: Stal Scheepens, ervaringen graag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:04

Gelukkig al 3 tevreden mensen in deze groep!
Ik ben nog steeds heel blij met mijn mooie pony! Buiten een kleine stofallergie doet ze het heel goed! En is super braaf op vreemd terrein zoals zij al aangaven.
Ik had inderdaad ook wel het idee dat ze wel eerlijk zijn zolang je maar alert blijft en genoeg vraagt.

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:06

willempie14 schreef:
Kayleigh327 schreef:
Als je gaat kijken zou ik trouwens wel ook een keertje onaagekondigd Of een uurtje eerder gaan.
Ze longeren namelijk de paarden flink voor er een klant komt.

Ik had het geluk dat ze niet goed gecommuniceerd hadden met elkaar en degene die er die dag aanwezig was wist dus niet dat ik zou komen, was dus nog niks met mijn pony gedaan die dag!
Was verder geen probleem, ze hielpen me netjes en ik mocht haar gewoon komen rijden enzo


klopt denk ik, de merrie die ik vorige week daar gekocht heb was idd 1e keer kuikenmak maar de tweede keer wat minder en ze waren toen wel eerlijk erover dat dit paard wat problemen had, dit werd me toen wel meteen eerlijk verteld maar niet direct de 1e keer, ik heb toen overigens hele fijne afspraken kunnen maken en het paard doet het nu de 1e week boven verwachting goed. Je moet gewoon zelf heel alert blijven, en ook meteen aangeven als je twijfel hebt, ze zijn daar wel heel meewerkend dus ik denk dat je daar prima kunt kopen.

Dus wel doorvragen en meerdere keren gaan rijden.


Jij hebt je paard nu 1 week? Welke heb jij gekocht als ik vragen mag? :D
Ben heel benieuwd, het waren allemaal echt mooie paarden die ze hadden vond ik.

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Stal Scheepens, ervaringen graag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:38

Ik ben er zon 3 weken geleden geweest, zou oorspronkelijk naar een Johnson ruin gaan kijken, toen ik daar kwam bleek die verkocht.. wel nog naar het andere paard gekeken, mocht er ook op en al. Ondanks een miscummunicatie heel fijn geholpen. Helaas is het voor hun toch een andere geworden maar het spande tussen die vos en die wat we nu uiteindelijk gekocht hebben.

wel was hij de CD met rontgen fotos kwijt.. en kon hij me niet vertellen waar het paard precies vandaan kwam en waarom. verder hele prettige mensen, maar natuurlijk handelaren en die praten je zoals gewoonlijk naar de mond. :D

spruitje12
Berichten: 623
Geregistreerd: 01-08-13

Re: Stal Scheepens, ervaringen graag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:53

Ik heb er sinds gisteren eentje van daar! Ben ook 2 keer gaan kijken en heb veel vragen gesteld. Ik vond ze alles redelijk eerlijk vertellen wat ze wel en niet konden. Ik heb trouwens joy gekocht de 6 jarige bonte merrie die als verkocht op de site staat :D

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Re: Stal Scheepens, ervaringen graag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 18:44

Het is een typische handelaar, maar je kunt veel slechtere treffen.
Beetje doorvragen en een zelfverzekerd mens meenemen met paardenkennis en het komt best goed.

randcas
Berichten: 22
Geregistreerd: 22-02-12
Woonplaats: spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 23:15

Ik heb in februari daar paard gekocht merrie van de niro zo blij met haar ook helemaal laten keuren ook rontlogisch helemaal goed ben heel blij dat in daar een paard heb gekocht Het zijn ook hele aardige mensen .

spruitje12
Berichten: 623
Geregistreerd: 01-08-13

Re: Stal Scheepens, ervaringen graag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:00

Ik heb er in mei eentje gekocht en ben nog steeds blij met der, ze noest wel heel erg wennen en was vrij angstig maar nu gaat alleen beter. Heb der alleen klinisch laten keuren

Finlay11
Berichten: 2
Geregistreerd: 24-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 21:53

Ik heb in mei een paard gekocht, maar kon hem na veel gedoe in juli weer laten ophalen. Bij de keuring bleek hij een buitje te hebben op de plek van de singel; volgens de keuringsarts (arts van de handelaar....) kon het absoluut geen kwaad. Verder was er geen enkele aanmerking. Dus paard mee. Volgende dag ging hij rollen in de paddock en trapte met zijn hoef het buitje open. Heb het schoongemaakt en gehouden, maar vertrouwde het niet. Na een paar dagen dus toch maar de dierenarts erbij. Die gaf aan dat ik het kon insmeren met een zalf om het schoon te houden, maar niet rijden dus. 2 weken later arts er opnieuw bij, omdat het maar niet dicht wilde gaan. Biopsie genomen, bleek een kwaadaardige huidtumor te zijn.... Direct contact opgenomen met de handelaar, maar die was blijkbaar met vakantie. Zijn werkneemster gaf aan dat ik het maar moest laten behandelen (zou maanden gaan duren met geen enkele garantie en ondertussen konden we er niks mee doen). Zij gaf de datum dat hij terug zou zijn, dus ik heb gewacht tot die datum, maar hoorde daarna nog steeds niks. Ik heb een advocate ingeschakeld omdat het om consumentenkooprecht ging, dus ik had een sterke zaak. Nadat er een brief van de advocaat bij de handelaar was bezorgd, belde hij me gelijk op met het aanbod om het paard terug te nemen en ik mijn geld terug. Geen vergoeding van de gemaakte kosten, maar wel het aankoopbedrag.

Al met al een heel gedoe, maar het paard ging terug. 3 weken nadat hij opgehaald was stond hij weer te koop op de site. Ik vond dat hij het best netjes afgehandeld had, maar dat hij een ziek paard weer te koop zet, snap ik helemaal niks van. Het gaat om een 7 jarige Ierse schimmelruin. Hij staat nu niet meer op de site, maar ik vind het zo zielig voor het dier, want hij schijnt wel gebruikt te zijn voor buitenritten, terwijl hij een tumor op zijn buik heeft.

Ik was in eerste instantie best te spreken over de handelswijze, maar nu raad ik af om hier een paard te kopen, tenzij je je eigen arts meeneemt en heel erg goed kijkt naar alle plekjes op het lijf.

Ik heb gelukkig nu een heel fijn en lief paardje gevonden en geniet weer van het rijden, maar het waren 2 maanden doffe ellende....

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 14:41

Finlay11 schreef:
Ik was in eerste instantie best te spreken over de handelswijze, maar nu raad ik af om hier een paard te kopen, tenzij je je eigen arts meeneemt en heel erg goed kijkt naar alle plekjes op het lijf.

Ik heb gelukkig nu een heel fijn en lief paardje gevonden en geniet weer van het rijden, maar het waren 2 maanden doffe ellende....


Wat vervelend dat het zo is gelopen :( ik heb die van mij in april daar gehaald en heb toen wel een hele mooie schimmel ruin gezien maar weet niet of het dezelfde is.

Ik heb wel een goede ervaring met ze, buiten een communicatie foutje van hun kan over de prijs. Aan de ene kant vind ik het goed dat ze het paard weer opnieuw te koop zetten en niet bijvoorbeeld meteen naar de slacht brengen, maar dan moeten ze het natuurlijk wel vermelden.

Fijn dat je nu het goede paardje hebt gevonden :D

Die van mij (van Scheepens) gaat nu echt met sprongen vooruit :)

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Stal Scheepens, ervaringen graag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 10:01

Zie er ook regelmatig leuke paarden staan en heb een zwak voor Ierse paarden, dus ooit komt er ws nog wel een Ier. Sowieso is laten keuren door de dierenarts die de stal zelf aanraadt altijd af te raden, altijd eigen arts inschakelen.
En dat een paard een 2e kans krijgt is niet perse slecht, en je weet ook niet of het probleem erbij verteld is toen dus blijft altijd lastig zulke situaties. Maar idd altijd zelf alert blijven en door durven vragen, dan heb je aan je onderzoeksplicht voldaan en sta je redelijk sterk.
Ga hier dan in de toekomst denk ik wel een keer kijken voor een Ier.

isabelleee
Berichten: 2
Geregistreerd: 05-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 19:36

Ik ben er vandaag heen geweest, ze hebben me goed geholpen en hebben mij ook op paarden laten rijden waarvan zij dachten dat ik die wel leuk zouden vinden. Ook hebben ze me eerlijk verteld dat het paard dat ik zo leuk vond wel een schiefel heeft.
Ik vroeg ook of het paardje kon springen, maar dat had ze nog nooit gedaan. Dus ze zeiden; dan gaan we het toch nu proberen. Ze hebben me toch wat laten zien! Een paard dat volgens hen nog nooit had gesprongen, lieten ze voor mij zeker wel 1 meter springen. Dat vind ik erg knap, van ruiter en paard. *\o/*
Kortom, ze kijken echt naar de match tussen ruiter en paard en bij mij waren ze (tot zover ik weet) erg eerlijk.


Wel leggen ze de prijzen wat hoger dan dat de paarden waard zijn (naar mijn mening), je kunt gelukkig wel met ze onderhandelen! :D /3

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 08:50

20 jaar geleden een pony via hun gekocht en daar ontzettend veel plezier aan gehad. Het manegebedrijf waar ik jarenlang mijn paarden in pension heb gehad haalde ook alle manege- en bemiddelingspaarden bij stal scheepens vandaan en zijn altijd tevreden geweest. Eenmaal een negatief bericht gehoord van een kennis die daar in 2003 een merrie kocht die een draadje los bleek te hebben (paard was écht niet te vertrouwen) die hebben ze retour genomen maar op voorwaarde dat ze er een duurder paard voor terug zou kopen óf haar verlies zou nemen. Geld terug deden ze niet aan.