roosa schreef:Ik heb een Toyota rav.
Heerlijk klein jeepje fijn te parkeren.
En trekt met gemak mijn 1.5 prds trailertje.
Heb ik ook! Heel tevreden mee! Het is een 2200 en kan makkelijk een 1,5 trailer trekken en is best een sportief bakje!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Linda2B schreef:Ik heb een landrover freelander. Met hardtop, maar ook met softtop dus ik kan er ook een cabriolet van maken! ! Hij mag 2000 kg trekken wat hem sterk genoeg maakt. Ik rijd dan ook zonder E-rijbewijs met mijn anderhalfpaardstrailer erachter.
Laibadji schreef:roosa schreef:Ik heb een Toyota rav.
Heerlijk klein jeepje fijn te parkeren.
En trekt met gemak mijn 1.5 prds trailertje.
Heb ik ook! Heel tevreden mee! Het is een 2200 en kan makkelijk een 1,5 trailer trekken en is best een sportief bakje!
Rex_Rolfo schreef:Linda2B schreef:Ik heb een landrover freelander. Met hardtop, maar ook met softtop dus ik kan er ook een cabriolet van maken! ! Hij mag 2000 kg trekken wat hem sterk genoeg maakt. Ik rijd dan ook zonder E-rijbewijs met mijn anderhalfpaardstrailer erachter.
Je hebt al eens toegestane maximale massa van je auto en van de trailer bij elkaar opgeteld? Zolang dat niet meer is dan 3500 kg zit je idd goed zonder E.
Maar er zijn ook combi's Free Lander - 1,5 paards die daar overheen gaan waardoor E een must is.
Jester_ schreef:Volvo vind ik idd ook mooi, nieteens aan gedacht! Zal is kijken voor die toyota
Haha de bmw mag 1800 trekken, ik durf dan al geeneens 2 paarden te laden omdat ik dan zo'n 100/200 kilo overbeladen ben
Linda2B schreef:Ik heb een landrover freelander. Met hardtop, maar ook met softtop dus ik kan er ook een cabriolet van maken! ! Hij mag 2000 kg trekken wat hem sterk genoeg maakt. Ik rijd dan ook zonder E-rijbewijs met mijn anderhalfpaardstrailer erachter.
Hij rijdt normaalgesproken ca 1 op 10 benzine. Niet heel goedkoop maar ik vind het een heerlijke en safe auto om mee te rijden.
Adrienne93 schreef:Ik heb zelf een Audi A3, 2 paards trailer en 1 paard.
Het mag niet dat is 1 ding dat zeker is!!
Ik hoef maar 5 minuten naar de manege toe en achteraf dus geen snelweg.
Maar ookal zou ik verder moeten( doe ik af en toe op concours)...
De Audi trekt het prima! Ik kan fantastisch remmen, hij trekt goed op en heeft er weinig moeite mee.
Heb een Audi uit 1998, 1.8 ambiente met 92 kw.
We hebbe ook een Renault megane een nieuwe en die mag officieel 1200kg trekken.
2 paards trailer met 2 paarden en t rijdt fantastisch! Ga er ook verder mee weg.
Noem het onverantwoord, onveilig of hoe je t wilt. Maar wij doen t al 15 jaar met auto's waarmee t eigenlijk niet mag, heb vaak zat een noodstop gehad en nog nooit problemen gehad...
Laibadji schreef:Mijn Toyota rav is een diesel en mag 1800 a 2000 kg trekken (weet het niet precies van buiten) voor 2 paarden op de trailer is hij net te licht. Ik rij met 2paards ifor Williams met 1 paard op en dat gaat heel goed. Heb een BE rijbewijs. Koffer is meer dan ruim genoeg en kan ook makkelijk open. Mijn auto verbruikt net 6 liter of minder afhankelijk van mijn rijstijl
yarrah schreef:[ Afbeelding ]
Deze had ik een nissan x trailer. Super wagen, maar het hield wel op bij een tweepaards trailer.
Deze combinatie was zelfs al onverantwoord. En we zijn snel op zoek gegaan naar een ander.
Nu heb ik deze is ie stoer of niet![]()
[ Afbeelding ]
Nissan Navara. Een beer van een auto mag veel meer trekken en kan dat ook met gemak.
yarrah schreef:Een bedrijfsauto is voor een particulier ook interessant. Zeker met de belasting heb je ook een voordeel. De dieselprijs is ook laag.
Rex_Rolfo schreef:yarrah schreef:Een bedrijfsauto is voor een particulier ook interessant. Zeker met de belasting heb je ook een voordeel.
?
Als je een kvk nummer hebt en minimaal 10% van de km's zakelijk rijdt wel. Maar dat noem ik niet "particulier".