Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:12

Dat inloggen zou ik het absoluut niet voor doen. Een logboek heb je sowieso bij de Polar M400 (telefoon en ook internet).

Heb zelf de Polar M400 met hartslagband voor mezelf voor sporten. Mogelijk in toekomst ook nog hartslagapparatuur erbij kopen voor paard. Maar dat moet maar even wachten, geen geld voor op moment.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:16

dan heb je al een groot deel.
De hartslagmeter voor paard (de elektrodes) zijn 'maar' 100 euro

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:25

Ik heb losse transmitter wil losse elektroden derbij met een tomtom sport horloge. Hij doet wel hardlopen maar via endomondo kan je zo op paardrijden zetten.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:18

Nessa schreef:
dan heb je al een groot deel.
De hartslagmeter voor paard (de elektrodes) zijn 'maar' 100 euro

Klopt inderdaad, dat scheelt alweer. Wel super tevreden met de M400, gebruik bijna dagelijks voor sporten (hardlopen/fitness) :D

Maar net paard gekocht wat niet helemaal planning was :') Dus moet even zuinig aan doen.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 17:57

Trailer komt hier volgend jaar wel! Kan hier een full aluminium huren voor een hele nette prijs. Super fijn ding maar erg prijzig (wil zo'n zelfde). Hartslagmeter komt er als de wedstrijden goed gaan en als paard het goed gaat doen. Anders is het ook zonde!

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:22

linoleum schreef:
Nessa schreef:
dan heb je al een groot deel.
De hartslagmeter voor paard (de elektrodes) zijn 'maar' 100 euro

Klopt inderdaad, dat scheelt alweer. Wel super tevreden met de M400, gebruik bijna dagelijks voor sporten (hardlopen/fitness) :D

Maar net paard gekocht wat niet helemaal planning was :') Dus moet even zuinig aan doen.


Heb je Juul gekocht?

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:47

Ik gebruik gewoon een stethoscoop voor de hartslag. Check voor en na het rijden en als ik een lange rit maak, tussendoor ook nog een keer. Vind ik wel prima. Ik spaar ook voor een trailer, die staat bij mij ver boven de hartslagmeter op mijn wil-ik-nog-hebben lijstje

Oh joh, linoleum, heb je juul gekocht ?

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:52

Nee niet Juul, andere tinker van Chantal, Carrera. Blijf Juul nog wel rijden.

Mijn knappe meid:
Afbeelding

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:27

Ik wil mij hier ook graag melden! Ik heb net in één ruk het topic gelezen en ben ontzettend enthousiast geworden! Gisteren opperde de eigenaresse van mijn bijrijdpaard dat ik best wel eens kan starten in de kennismakingsklasse, als ik dat leuk zou vinden. Mijn bijrijdpaard is een fitte 23-jarige NRPS (welsh x arabier) merrie die een aantal jaar terug met de eigenaresse in klasse 3 heeft meegereden. Ik daarentegen ben een recreatieve (ietwat onzekere) ruiter die voornamelijk buiten in het bos rijdt. Ik twijfel daarom ook of het voor mij te doen is, al kan een kennismakingsklasse meerijden natuurlijk geen kwaad. Ik heb alleen geen trailer tot mijn beschikking, maar dat valt misschien nog wel op te lossen.

Ik heb nog een hele stomme vraag. :o Op de website van de KNHS las ik over de minimum- en maximumsnelheid (8 km min. / 12 km max.); maar hoe zit het als je onder de minimumsnelheid rijdt of zelfs boven de maximumsnelheid? Wordt je dan gediskwalificeerd? Of kom je, indien je te langzaam rijdt, gewoon niet op tijd over de finish?

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:05

Als je te langzaam of te snel rijdt, dan wordt je niet geklasseerd en dus onderaan geplaatst als je verder goedgekeurd bent (er staat dan 'niet geklasseerd i.v.m. onvoldoende snelheid/te hoge snelheid in klasse 0' - afhankelijk van wat je hebt gedaan). Er zijn verder geen consequenties aan verbonden (diskwalificatie in de endurance is ernstiger dan niet geklasseerd worden).

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:38

Hilli schreef:
Als je te langzaam of te snel rijdt, dan wordt je niet geklasseerd en dus onderaan geplaatst als je verder goedgekeurd bent (er staat dan 'niet geklasseerd i.v.m. onvoldoende snelheid/te hoge snelheid in klasse 0' - afhankelijk van wat je hebt gedaan). Er zijn verder geen consequenties aan verbonden (diskwalificatie in de endurance is ernstiger dan niet geklasseerd worden).


Bedankt voor het ophelderen! Niet geklasseerd is in de kennismakingsklasse dus ook geen enorme ramp, al rijd ik hem bij voorkeur gewoon netjes uit. :D

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 23:18

Afbeelding

Lekker rondje gemaakt! Mooi draf rondje.
Eigenlijk na het instappen alleen maar gedraafd, tot aan het uitstappen.
De stukken daartussen die gestapt zijn, moest ik op mijn vriend wachten :')
Die was op mountainbike mee en kon het niet bijbenen.
Al met al toch een leuk trainingsritje, was ik niet van plan, maar mevrouw wilde snel snel snel.
Dus ik dacht: ok, we gaan draven tot je moe bent (en dat gebeurde niet)

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 09:50

Hebben jullie nou ook enorme bomproof paarden?
Die van mij voor 85% maar hij wil echt nog wel eens schrikken (of ik). Hij knalt er nooit echt vandoor, maar hoe gaan jullie daar mee om als je alleen traint?

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:01

Ik zou eens met een hartslagmeter werken. Eergisteten schrok mijn pony ook en vloog er vandoor ze remde vrij snel maar er veranderde niks in haar hartslag. Zo kun je dus kijken of die echt schrikt of zich aanstelt

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:55

Jotoma schreef:
Hebben jullie nou ook enorme bomproof paarden?
Die van mij voor 85% maar hij wil echt nog wel eens schrikken (of ik). Hij knalt er nooit echt vandoor, maar hoe gaan jullie daar mee om als je alleen traint?



Voor de zekerheid altijd telefoon mee en label aan je zadel met adres en telefoon nummers. Verder iemand laten weten dat je weg bent en waarheen. Voor de rest er niet teveel aan denken en gewoon gaan.

Ik heb niets te klagen die van mij is kuikenmak (veel landbouw verkeer in de polder)

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:12

Die van mij is er gisteren vandoor gegaan... -O-
Heeft ze nog nooit gedaan. Ik rijd haar vanaf augustus 2015. Gekocht in oktober en verhuisd in december.
Misschien het weer en hengstig. Had echt niks te zeggen. Misschien toch weer bitje in doen (ik rijd met hackamore).
Voorlopig even niet rijden, zit met lichte hersenschudding. Gisteren via huisartsenpost naar ziekenhuis geweest. Gelukkig niks ernstigs.
Cap is gewoon gescheurd!

Morgen komt wel mijn hartslagmeter binnen! Wellicht met longeren opdoen :P
Als goed is kan ik op mijn foon de hartslag zien.

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:23

Oef Nessa, dat is niet zo mooi, beterschap!

Het is ook wel de tijd dat ze de kolder in de kop krijgen, ik ben van de week ook gevallen want mijn paard is op het moment zo gek als een deur, gaat vanzelf weer over gelukkig. Is normaal ook redelijk bomproof.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:27

Ja is ook waar. Tis ook allemaal nog uitvogelen voor mij. Zo lang heb ik der natuurlijk nog niet. Maar vond echt niet tof dat ik gewoon niks te zeggen had. Beugels kwijt en vol in rengalop door het bos. Asfalt van fietspad zag ik al aankomen....

Hopelijk is die gekkigheid snel over!

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:46

Oh Nessa, schrikken!! Hopelijk ben je gauw weer fit.
Eng hoor als ze er vandoor knallen en je niets meer te zeggen hebt.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 16:26

Mijn pony schrikt eigenlijk nooit, als ze er vandoor vliegt dan is dat ook eigenlijk alleen maar omdat ze dan 'gewoon gaat'. In een jaar tijd 1x gebeurd toen ik haar net had. Dus dat valt mee :)

Nog meer mensen die meedoen zondag in Ermelo? Ik start om 12.20!

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 16:52

Ze schrok ook niet, ze ging gewoon... -O-
Hopelijk blijft het bij mij ook bij 1 keer, heb haar ook nog niet zo lang
Heb vandaag maar weer bit erin gedaan en gaan longeren (nog even niet erop, ivm de hersenschudding).
Gelijk maar mijn hartslagmeter getest, en die werkt :D Echt keileuk!

Ik ben er zondag bij de finish als vrijwilliger! Ik zal je dus zeker weten wel zien, maar weet niet of ik je ga herkennen :+

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:17

Wat apart nessa! Mijn oude paard deed dat ook wel eens, maar dan kreeg ik haar dan wel weer terug. Hopelijk doet ze het niet weer.

Ik rijd Ermelo ook. Wij starten om 10.18. Ik heb al met een andere bokker afgesproken om te meeten!
Ik heb er super veel zin in.

Zondag in Ommen ging ook goed, helaas waren we 40 seconden te vroeg binnen. Maar dat mag de pret niet drukken, we hebben een super fijne en gezellige rit gehad!

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:29

Huh, je kan ook te vroeg binnen komen?
Dat snap ik niet, dan ben je te snel gaan in aantal km's en op basis daarvan berekenen ze hoeveel je snel bent gegaan oid?

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:35

Klopt. Dan heb je dus te snel gereden

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2417
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 01:12

Ik start zondag om 9.00 :O in de k2! Paard heeft het al eerder gelopen dit jaar. Nu ik nog :') word denk ik met een halve slaapkop paard voorbrengen, ach hij loopt toch wel door :')
Mijn grooms waren mijn ook zeer dankbaar toen ik ze de starttijd melde. Ik wacht nog heel even met de vertrek tijd ;)