[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:20

Heerlijke dag voor een flinke buitenrit jury!

Balen dat het ff niet zo lukt ynskek.Maar het duurt altijd even voor je een combi bent.
Gelukkig heb je een oplossing voor je probleem.

Goed begin joeluna!Gefeliciteerd!

Succes morgen kady!Ik ga morgen ook ee rondje M1 doen.

Leuk nies!Ben gek op Welsh ponies!

Ik heb ook geen haast met 2 andere paarden om de startkaart aan te vragen.
Er zijn tegenwoordig zoveel oefenwedstrijden dat ik dat liever doe.
Ik mag toch uitbrengen in elke klasse die ik wil.Nu de startkaart niet meer per kalenderjaar gaat stel ik het lekker uit.
Scheelt me weer geld.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10425
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:20

Ik wil les van Ton, Stien of Pien. De rest zal best heel aardig zijn maar daar kom ik niet zo'n eind voor.

Oke misschien dat als Evelien een les over zou nemen om welke reden dan ook dat ik dat ook wel zou willen.

Meestal heb ik als ik er heen ga les van Ton maar als hij en Stien er niet zijn vind ik Pien ook een fijne instructie. :)

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:23

Aan aardig zijn heb je ook niet zoveel natuurlijk. :))

ambre schreef:
Ik heb ook geen haast met 2 andere paarden om de startkaart aan te vragen.
Er zijn tegenwoordig zoveel oefenwedstrijden dat ik dat liever doe.
Ik mag toch uitbrengen in elke klasse die ik wil.Nu de startkaart niet meer per kalenderjaar gaat stel ik het lekker uit.
Scheelt me weer geld.

Nou, precies, dat dacht ik dus ook. Angel is nu toch niet in top conditie dus tegen de tijd dat ze dat wel is zie ik wel weer verder.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10425
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:25

Daar heb je gelijk in Nies. Al is Ton wel iemand met wie je een beetje door een door moet kunnen zeg maar om er fijn bij te lessen maar zolang je in ieder geval probeert uit te voeren wat hij bedoelt mag het ook gerust mis gaan. Maar 'hij doet het niet' of 'hij kan het niet' gaan er echt niet in bij hem :')

anoniempje1
Berichten: 350
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:49

Gister weer eens op pad geweest met de kleine. Geen dressuur dit keer maar voor het eerst een rondje BB 80 springen tussen de grote paarden. De knapperd deed het super, sprong alles zonder weigeringen! Helaas wilde meneer dus de trailer niet meer in terug.... Al de tweede keer op vreemd terrein... Thuis stapt hij er zo in! Wie herkent dit probleem ?

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:49

Bij ons was ook drama vandaag haha pony1 weigerde de trailer op te gaan ( normaal loopt ie zo er op) na een uur proberen het maar opgegeven. Met de organisatie overlegd of ik dan alsnog met pony2 kon starten aan het einde van de ring en gelukkig mocht dat (tja anders ben je het geld toch kwijt ) en start hen beide officieel in de zelfde klasse. Wel met het idee gegaan van dit is een oefenrondje voor mijn rood monster want die was pas drie dagen weer in training na dat hij van de enting ziek was geweest (wk rust gehad)
Punten vielen niet tegen net geen winst met 179,5 haha volgende x met de rooie moet het goedkomen. Pony1 gaan we morgen weer proberen te laden en vanuit daar maar verder kijken.

Shuristar
Berichten: 470
Geregistreerd: 11-09-07

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:11

Vandaag voor het eerst ooit Dressuur gestart en dan met een pony tussen de paarden. Hoe gek kan het lopen. 186 en 194 punten. Zo trots op mijn kleine pony.

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:14

179.5 dat is nog zuurder dan 179 :)
bb, lekkere punten voor debuut

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:31

Euh ja opzich haha maar ik ging er van uit dat het geen winst zou zijn met al de stress die ik vooraf had gehad. Het is jammer maar volgende keer relaxed op wedstrijd dan komt het helemaal goed

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:17

Oh, dat klinkt inderdaad wel erg zuur, die 179,5 punten. Maar gelukkig sta je er zelf goed in :) Volgende keer pak je wel die winstpunt :D
Gefeliciteerd met de punten Babybeertjes

Shuristar
Berichten: 470
Geregistreerd: 11-09-07

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:21

Dank je wel! Mijn dochter van 10 heeft zelfs voorgelezen. Ik ben een trotse moeder hihi.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10425
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:08

In plaats van bootcamp is ie gister naar dr Osteopaat geweest.

Hij zat echt wel vast in zn rug. Mede door een echt slecht passend zadel bij de vorige eigenaar...

Nu een week stappen en dan mag ik weer rijden. Ook raadde ze aan om Veel balkjes te draven en voor de eerste anderhalve week met name stap en draf te doen...

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:19

Een hele tijd niet in dit topic geweest, was hem kwijt geraakt...

Leuk zeg een aantal nieuwe starters erbij en weer een paar een klasse hoger ondertussen. Iedereen gefeliciteerd!

Met mijn fjordenbeest gaat het ook goed, nu 2x M1 gestart na een wedstrijdstop van een paar maanden en 2x 2e en 2x 1e geworden(totaal nu 3 winst). Laatste wedstrijd ging voor mijn gevoel echt rampzalig(had na het rijden zelfs nog gevoel van als het maar geen verlies opleverd), ben nog eens gezellig verkeerd gereden en meneer was fantastisch sterk 8)7 maar schijnbaar waren de andere 4 in mijn klasse nog veel rotter(en echt met best wel grof punt verschil, rij je dan met je fjord met eigen mening tussen de kwpners van enkele 10 duizende euros := ja was op een hele leuke stal gestart haha) en kwam ik met 180 en 175.5(bewuste proef waarin het ea verkeerd ging) toch nog met 2 oranje linten thuis _O-

anoniempje1
Berichten: 350
Geregistreerd: 09-11-10

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:00

Kady1 jammer dat je net geen winstpunt had, volgende keer vast beter!
Babybeertjes gefeliciteerd met je goede punten!
dieseltje09 Zo zie je maar weer dat een jurysport blijft...
Ik ga vandaag weer met de kleine op stap! Voor het eerst de nieuwe proeven rijden. Ben benieuwd!

YvvvWedg
Berichten: 365
Geregistreerd: 24-02-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:36

Wij gaan morgen ons M2 debuut maken! ben echt heel benieuwd en vind het toch behoorlijk spannend omdat we al een hele tijd niet weg zijn geweest. Ook nog wat tegenslagen gehad (vandaag de wedstrijd afgelast, maar gelukkig nog ergens anders een plekje kunnen vinden o.a.) dus we gaan het wel zien! Keep smiling :D:D

onley

Berichten: 9274
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: waldfeucht-bocket(duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:48

5 mei heb ik mijn debuut na 6 maanden oefenwedstrijden te hebben gedaan.
Ga ik nu officieel.
Ben benieuwd

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:59

Zo ik meld me ook weer eens.
Gefeliciteerd allemaal met de behaalde winstpunten en prijzen!
Ponypower! :D

Ik ben vandaag ook weer voor het eerst weggeweest met Fred. Was alweer ruim een half jaar geleden dus was bang dat meneer weer erg veel spanning zou hebben en dan zeker vandaag met die enorme wind.

Maar hij vond het de eerste proef wel wat spannend maar ging super door: 204 en 3e. Werd erg laag gejureerd! Tweede proef was hij zelfs te ontspannen, erg fijn maar daardoor vergat ik te rijden dus ontbrak de aanspanning. Maar de jury vond het toch goed genoeg: 211 en 3e.
Dus ik was blij met m'n smurf. Het trainen aan alle spanningen afgelopen winter lijkt toch z'n vruchten af te werpen!

Nu maar eens ons Z2-debuut gaan plannen. Ik had vorige week een clinic van Bart Veeze. En hij zei dat ik eigenlijk de selecties nog moest starten in de Z1 omdat ik dan zeker kans maakte om naar de kampioenschappen te mogen dus hij heeft me nog wel wat aan het twijfelen gebracht of ik ons debuut niet toch nog even uit moet stellen. Geeft me nog wel wat tijd om de puntjes op de i te zetten.

Hoe bevallen de nieuwe proeven bij iedereen? Ik vind dat t allemaal sneller achter elkaar komt dan voorheen. Ik vind het halsstrekken ook nog wel lastig. Dat kan ie voor een 10 maar de hele proef volle aanspanning vragen en gesloten houden en van daaruit ineens een halve grote volte moeten halsstrekken valt toch nog wel tegen! Vandaag een 6,5 en een 7.

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:06

Mag ik me ook melden? :o

Ik rijd sinds dit jaar bij de paarden, hebben tot nu toe 1 keer dressuur gedaan (1x 1e en 1x 2e met totaal 3 wp) en BB springen en verder had ik mijn crossdebuut staan maar doordat we 5 weken geleden samen gevallen zijn ben ik nog herstellende van een gebroken sleutelbeen.. Omdat het tijdens het springen gebeurd is, gaan we over week/2 weken rustig aan beginnen met dressuur en ik ben nu wel van plan de selecties mee te rijden voor de dressuur omdat we voorlopig niet meer gaan springen/crossen. De selecties pasten daarbij namelijk niet in de planning.

anoniempje1
Berichten: 350
Geregistreerd: 09-11-10

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:06

Ennn wij zijn weer 2 winstpunten rijker! 188,5 en 187 punten!

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 08:55

Gefeliciteerd

Wij geven het vandaag een poging. Heb er zin in.

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:26

Gefeliciteerd en succes!

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:33

Welkom Robin! Wat voor pony heb je?

Gefeliciteerd anoniempje!

Succes Kady!

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:40

Gefeliciteerd anoniempje! En de rest succes !!

Mijn pony is een nrpsxfries van 1.52 :D

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:30

Bijna een arabofries haha

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:49

Helaas weet ik haar ouders niet dus geen idee hoeveel procent van alles er in zit en of ze een ´zuivere´ kruising is van nprsxfries. Ik weet dat er fries en nrps in zit en verder niets helaas..
Maar ze is echt heerlijk qua karakter en daar gaat het allemaal om :D