Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:52

Ik rijd regelmatig alleen.
TTrainingsritje of niet. Dus ik vind het niet eng om op pad te gaan.
Ik meld wel altijd aan mijn vriend dat ik ga rijden en als ik weer terug ben.

Daarnaast een tag aan het zadel hangen met de stal, mijn telefoonnummer en die van mijn vriend.
Ik ben nu 1x gevallen (gelijk ook hard, even eruit gelegen), maar paardje bleef mooi staan.

Ik vind het wel enorm spannend om straks wedstrijd alleen te rijden, in een gebied wat ik niet ken.
Bang dat ik verkeerd ga rijden enzo.

linoleum

Berichten: 6467
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:17

Ik rij altijd alleen. Vind het heerlijk, lekker mijn eigen gang gaan en niet rekening houden met iemand.

Rij ook zonder ijzers of schoenen. Redelijk wat op asfalt, langzaam opgebouwd. Ze loopt op beiden even goed.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:19

Hier ook een paard dat overal blootsvoets goed loopt. Ik train wel vaak alleen. En mijn eerst impulsklasse met bokker sloffie

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:57

Iemand die in augustus kootwijkerbroek samen wil doen? Klasse 1 of impuls, maar wel binnen snelheid klasse 1 :+

Hier ook blootvoets.
Ze heeft echt keiharde hoeven.
Hoefsmid moet altijd flink eraan werken. Issie blij mee, hij ziet ze zo het liefst :D

sloffiee

Berichten: 2305
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:24

JoycexEnya schreef:
Hier ook een paard dat overal blootsvoets goed loopt. Ik train wel vaak alleen. En mijn eerst impulsklasse met bokker sloffie


*\o/*


mijne staat alleen voor op ijzers vanaf volgende week hij heeft een hele lichte afwijking in zijn voorbenen waardoor hij iets scheef op zijn hoeven staat dus wil ik het risico niet lopen dat hij straks zijn hoeven te snel afslijt

ik kan niet heel veel trainen hier in de buurt maar hij heeft een hoog uithoudings vermogen dus train ik ook veel aan de longe en in de bak
aankomend weekend(mits het weer het toe laat) gaan we even een rit doen in appelscha

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:53

Chouchou schreef:
@ Unseen: je rijtijd stopt bij het passeren van de finish. Voor het aanbieden krijg je punten: hoe sneller je aanbiedt, hoe meer punten. De punten die je krijgt voor de snelheid en het aanbieden bepalen uiteindelijk het klassement.


+:)+ Dank!

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 21:08

Ik train meestal ook alleen. Buitenrijden doe ik wel veel samen maar echt trainen niet. Dat houd dat paard niet vol.
Mijne staat vierkant op ijzers, dit omdat het bos 7km verderop is. Dus dat is 7km en 7km terug, dat sowieso eens per week en dan nog de ritjes daarnaast over de weg. Mijn ijzers zijn met 7 weken dan ook bijna helemaal weggesleten. Meteen de reden voor haar ijzers, blootsvoets was niet te houden.

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:22

Ik train ook vaak alleen en pak ook vaak alleen de trailer om bij het bos/strand te gaan rijden.

Ik ben bezig met hoefschoenen voor mijn pony. Alleen had ze gister binnen maar ze zijn helaas toch te breed.

En gister nog meer pech. Kom terug van een hel kort ritje sta wat na te praten en ineens is pony lief kreupel. Dierenarts geweest maar weten nog niet precies wat het is.
Afwachten maar hopen dat het snel geneest

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:31

Ineens heel kreupel klinkt als een hoefzweer.

Ik rij ook veel alleen, maar houdt de stalhoudster wel een oogje op hoe lang mensen weg zijn. Als ik langdurig/ver weg ga, dan zeg ik dat vaak wel even.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:48

ik train ook altijd alleen, al was het alleen maar omdat van de stalgenoten er maar 1 is die wel naar buiten wil, maar dan voornamelijk stappen en af en toe eens stukjes draven. Dat schiet voor mij wat betreft training niet op natuurlijk.
Dus train ik alleen. Langs de weg vind ik dat nog wel eens jammer, maar eenmaal in het bos vind ik het heerlijk; lekker in mn eentje.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:02

ilaan schreef:
Ik train meestal ook alleen. Buitenrijden doe ik wel veel samen maar echt trainen niet. Dat houd dat paard niet vol.
Mijne staat vierkant op ijzers, dit omdat het bos 7km verderop is. Dus dat is 7km en 7km terug, dat sowieso eens per week en dan nog de ritjes daarnaast over de weg. Mijn ijzers zijn met 7 weken dan ook bijna helemaal weggesleten. Meteen de reden voor haar ijzers, blootsvoets was niet te houden.


Hoeveel km rijd je dan vaak in het bos mijne is 5 km ver maar dan ga ik al over zandpaden gelukkig

xxVonJarig
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:03

Hier ook alleen aan het trainen, ik heb geen stalgenoten (paard aan huis). Wel voor de zekerheid altijd mijn telefoon mee en een dogtag aan het zadel met adres/telefoonnummers van mij en mn vriend.

Ben laatst voor het eerst alleen met de trailer weggeweest, dichtstbijzijnde ruiterpad is 20 km verderop, net iets te ver om onder de man te gaan. De keren ervoor altijd iemand meegneomen (op de fiets). Maar uiteindelijk maak je me vriend ook niet blij als hij elke keer moet meefietsen. Nam voornamelijk iemand mee omdat mijn pony soms dr dag niet heeft en dan niet meer in de trailer laadt voor de terugweg. Haar voeremmer meegenomen met brokken en een afspraak met mn vriend gemaakt, als he techt niet mocht lukken hij de auto van de buren zou lenen en dan naar me toe komen om te helpen. Gelukkig ging alles goed en kunnen we misschien in de nabije toekomst vaker naar paardvriendelijkere buitenrij gebieden dan onze polder.

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:39

Ik train ook vaak alleen. Bos is vlakbij. Heerlijk vind ik dat. Zelf bepalen wat het tempo is. Soms met vriendin.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 23:34

JoycexEnya schreef:
ilaan schreef:
Ik train meestal ook alleen. Buitenrijden doe ik wel veel samen maar echt trainen niet. Dat houd dat paard niet vol.
Mijne staat vierkant op ijzers, dit omdat het bos 7km verderop is. Dus dat is 7km en 7km terug, dat sowieso eens per week en dan nog de ritjes daarnaast over de weg. Mijn ijzers zijn met 7 weken dan ook bijna helemaal weggesleten. Meteen de reden voor haar ijzers, blootsvoets was niet te houden.


Hoeveel km rijd je dan vaak in het bos mijne is 5 km ver maar dan ga ik al over zandpaden gelukkig


Km of 10-15. Dus zo'n 25 a 30 km totaal. Soms een rustig rondje, soms wat meer op tempo maar ligt echt aan de drukte op de weg ook. Ze rijden hier rustig met 80 langs je heen, paardlief maakt dat niks uit. Mij wel haha

Smart

Berichten: 1630
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Wenum Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 07:28

Leuk topic!

Hier nog iemand die wil gaan beginnen. Doel is om ergens in juli/augustus een wedstrijdje te doen. Ben sinds 2 maanden begonnen met opbouwen van km en snelheid, gaat goed. Paard staat naast de kroondomeinen (veluwe) dus ik kan makkelijk het bos in. Ik train vaak alleen en wanneer het kan samen met mijn stalgenoot.

Ik wil volgende maand een ander hoofdstel aanschaffen, nu een variant van leer met een dike neusriem, maar merk dat hij toch wel erg onder zweet. En een hartslagmeter, want daar heb ik zonder meter echt helemaal geen kijk op :+ ...

xxVonJarig
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:03

Ik afgelopen zaterdag de hele reis mn spons meegesleept ^^ stonden er op de bakken niet duidelijk welke voor koel en welke voor drink waren. Verder was ze zo druk en vervelend dat ik maar door ben gereden, we hadden voor de rest van het rondje toch lekker verkoelende modder :Y)

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:31

xxVon schreef:
Ik afgelopen zaterdag de hele reis mn spons meegesleept ^^ stonden er op de bakken niet duidelijk welke voor koel en welke voor drink waren. Verder was ze zo druk en vervelend dat ik maar door ben gereden, we hadden voor de rest van het rondje toch lekker verkoelende modder :Y)


Verkoelende modder is een goede samenvatting van Leersum idd, haha, ik was er gister.
Ondanks dat wel heerlijk gereden.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 12:35

Haha verkoelende modder :')
Ach het zonnetje scheen wel!

Wat een geregel aan spullen zeg trouwens. Had een nieuw hooinet gekocht, zou een grote moeten zijn want dat stond op het kaartje. Kom ik op stal, maak hem open is het een superklein ding.... Frustraties haha

Morgen maar eens op pad voor de rest!

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:16

Spullen aanschaffen, haha ja leuk inderdaad.
Waarvan de grootste aanschaf toch wel trailer en hartslagmeter gaat zijn.

Al is de trailer ook gewoon sowieso wel praktisch!

xxVonJarig
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:19

Nessa schreef:
Spullen aanschaffen, haha ja leuk inderdaad.
Waarvan de grootste aanschaf toch wel trailer en hartslagmeter gaat zijn.

Al is de trailer ook gewoon sowieso wel praktisch!



Haha, tussen die twee aanschafprijzen zit een héél groot verschil.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:21

Klopt. Maar vind 270 toch best een bedrag om aan te schaffen :+

xxVonJarig
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:56

Nessa schreef:
Klopt. Maar vind 270 toch best een bedrag om aan te schaffen :+



Bespaar tip, koop de Equine H7 zender, haal het(zelfde) horloge ergends anders. Bij de decatlon is de polar M400 horloge 120 euro

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:04

Oh echt? Met exact dezelfde functies? Hartslag, afstand, snelheid, gemiddelde snelheid etc.
En werkt ook gewoon op paard?

xxVonJarig
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:08

Nessa schreef:
Oh echt? Met exact dezelfde functies? Hartslag, afstand, snelheid, gemiddelde snelheid etc.
En werkt ook gewoon op paard?



Ja horloge is niet anders. Ikzelf gebruik een tomtom running horloge (dus als we gaan rijden, dan ga ik starten met hardlopen volgends mijn horloge). Dit omdat ik het horloge nog had liggen. Maar deze geeft ook de duur van de training, gemiddelde snelheid, snelheid van je KM, Hartslag, harslag min-max ect aan.
Polar H7 hartslagsensoren werkt met bluetooth smart en die kunnen de meeste horloges (maar ook telefoons ect) ontvangen.

Het enige is dat je met de combideal 2 maanden equi log premium bij krijgt (soort trainingsdagboek)

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:52

Slim. Scheelt toch weer 50 euro!