Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:11

Het is zelfs zo dat je ze in de winkels niet meer vind (gaat om een paar rijlaarzen, volledig nieuw). Kan ze hier nergens meer vinden, zelfs online niet. Nieuwprijs van de laarzen is 300-400 euro

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:14

Ik zou het ook van tevoren hebben willen weten dat de deken gerepareerd was, ook al is het nu wellicht helemaal in orde.
Ik zou de deken niet hebben laten liggen vanwege een vervangen musketon, wel vanwege een gerepareerde scheur...
Hoe ver ik rij, is afhankelijk van de aankoop, voor onze trailer hebben we best een eind gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:14

Dan zou ik erachter gaan hoor :) 80 kilometer is niets!

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:19

Ik heb zaterdagavond laatste keer co tact gehad, vanuit mijn kant. Durf ik het om straks even te bellen of maar gewoon wachten tot morgen om even te bellen? Ik wou woensdag toch met een vriendin gaan winkelen, dan rijden we maar een eind die kant uit.

Merlen

Berichten: 1596
Geregistreerd: 24-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:20

DeMolenhoek schreef:
Ik zie het probleem niet? Ik heb ook dekens waar een scheur is in hersteld. Zie je nauwelijks en ze zijn even goed. Voor mij is dat deken ook in orde. Het is toch niet kapot?

Dus als jij een deken koopt waar bij aflevering een herstelde scheur in zit terwijl aan jou hierover niets werd verteld dan vind jij dit oké?
Ik niet hoor.Zeker niet als je gevraagd hebt of het nergens stuk is.
Ik heb betaald voor een deken in zeer goede staat en niet voor een reeds gerepareerd deken.

Zelf ben ik ook eerlijk als ik wat verkoop en verwacht dit ook van anderen.

Is er iemand die trouwens een nieuwe buikflap van een grijs Premiere eczeemdeken maat 135 wil ruilen?Is te krap voor mijn pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:28

Ze heeft gewoon gevraagd of het deken in orde was. Dus ja, als de scheur degelijk is hersteld vind ik dat oké. Het is toch in orde? Er is nergens te lezen of ze heeft gevraagd of het ergens stuk is. Enkel of het in orde is.

Edit: Zie net dat je het zelf bent. Vragen of iets in orde is of vragen of het nergens stuk is zijn 2 verschillende dingen. Het is ook gemaakt, dus ik snap echt het probleem niet. Daarbij, als ik een deken koop wil ik foto's van de zijkanten, voor en achter kant. Dan zie je direct dat het hersteld is.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:31

Ik zou geloof ik antwoorden dat de deken perfect in orde is, maar dat hij in het verleden wel gerepareerd is. Dan voorkom je dat mensen teleurgesteld raken.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:42

Nu ja de vraag was is hij stuk? Nee dat is het niet. Op dat punt is er niet gelogen.

En ik vind een (gemaakte) scheur ook wel wat anders dan het vervangen van een gesp eigenlijk. Dat laatste is imo ook iets dat ik iig eerder over het hoofd zou zien als ik een deken zou verkopen, terwijl ik wel het type ben om elke vlek te melden :')

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:13

Lastige situatie.
De vraagstelling en antwoord zijn blijkbaar niet specifiek genoeg geweest. Les voor de volgende keer!

kort vraagje
Ik heb blijkbaar ooit mijn adres ergens op MP aangepast voor een advertentie op een andere locatie. Nu telkens als ik een advertentie wil plaatsen staat dat adres er in...
Waar pas ik dat aan?

En klopt het nou dat je geen vaste prijs kunt invullen? alleen een VP?
Hoe doen jullie dat dan?

Mer1980

Berichten: 18844
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:49

Nou, ik heb ook weer een boel op MP gezet, en de eerste biedingen die ik heb geaccepteerd hebben na meer dan 24 uur nog steeds niet gereageerd, waarom bied je dan vraag mij mij af.

Ook een dame die interesse heeft in de complete kinderkamer die ik aanbied. Deze staat erop voor €100,- (kast, commode, ledikant + matras) en dat is een VP, die wil voordat ze komt kijken mijn uiterste prijs weten. De kamer staat er pas net op en ik denk dat ik een nette vraagprijs heb, ik heb haar maar uitgenodigd (ze woont in de buurt) om te komen kijken en dat ze dan maar aan moet geven wat het haar waard is, dan kijk ik wel of ik het daarmee eens ben als ze lager biedt. Ik ben benieuwd.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:40

Donna89 schreef:
Lastige situatie.
De vraagstelling en antwoord zijn blijkbaar niet specifiek genoeg geweest. Les voor de volgende keer!

kort vraagje
Ik heb blijkbaar ooit mijn adres ergens op MP aangepast voor een advertentie op een andere locatie. Nu telkens als ik een advertentie wil plaatsen staat dat adres er in...
Waar pas ik dat aan?

En klopt het nou dat je geen vaste prijs kunt invullen? alleen een VP?
Hoe doen jullie dat dan?


Kun je in je profiel je woonplaats/postcode niet opnieuw aanpassen

@Vicky, ik kan me heel goed voorstellen dat je teleurgesteld bent! Je vraagt er nog speciaal naar en dan reageert ze dat hij nergens stuk is. Nee, als je het heel letterlijk bekijkt IS ie nu niet stuk, maar het had haar wel gesierd als ze de reparatie van te voren had gemeld

Ik vul bij VP mijn prijs in en dan bieden vanaf het bedrag min een cent.

@Vicky, ik kan me heel goed voorstellen dat je teleurgesteld bent! Je vraagt er nog speciaal naar en dan reageert ze dat hij nergens stuk is. Nee, als je het heel letterlijk bekijkt IS ie nu niet stuk, maar het had haar wel gesierd als ze de reparatie van te voren had gemeld.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 18:00

@kentaro Wauw.. en ik steeds maar zoeken bij instellingen. Nu profiel gevonden en heb het kunnen aanpassen. Dank! hahaha (schaamt zich diep)

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 18:00

ha! Ik had een mazzeltje...2 weken terug contact gehad over tafeltennistafel. Afgesproken 50 euro. Ik moest zijn vrouw maar even bellen wanneer ik hem kwam halen want hij zat in het buitenland..dus ik bel...heeft ze hem al gereserveerd voor iemand anders..balen, want ik had het mijn dochter al beloofd. Nu belde ze vanochtend dat mensen niet op zijn komen dagen..heb hem gelijk opgehaald . En zaterdag ga ik om een klimrek..hout is wat groen en schommel stuk..verder in orde. De man demonteert hem zelfs voor me.Is gratis alleen anderhalf uur rijden enkele reis maar goed..

maar wat zouden jullie doen? doosje merci of wat anders (en wat dan) meenemen? Ik bedoel...vind het wel super dat hij hem ook nog alvast demonteert..

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:04

Heb een advertentie op mp gezet als betrouwbare amazone met veel ervaring erop gezet tot nu toe nog niks raars haha

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:09

IHN schreef:
ha! Ik had een mazzeltje...2 weken terug contact gehad over tafeltennistafel. Afgesproken 50 euro. Ik moest zijn vrouw maar even bellen wanneer ik hem kwam halen want hij zat in het buitenland..dus ik bel...heeft ze hem al gereserveerd voor iemand anders..balen, want ik had het mijn dochter al beloofd. Nu belde ze vanochtend dat mensen niet op zijn komen dagen..heb hem gelijk opgehaald . En zaterdag ga ik om een klimrek..hout is wat groen en schommel stuk..verder in orde. De man demonteert hem zelfs voor me.Is gratis alleen anderhalf uur rijden enkele reis maar goed..

maar wat zouden jullie doen? doosje merci of wat anders (en wat dan) meenemen? Ik bedoel...vind het wel super dat hij hem ook nog alvast demonteert..

Of een kaartje dat je het waardeert? Het gebaar is inder geval erg goed!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:32

Neem je een bloemetje oid een doosje merci of een typisch streekproduct meenemen?

Merlen

Berichten: 1596
Geregistreerd: 24-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:35

De verzending is dan wel weer netjes op tijd gebeurd.
Les voor de volgende keer inderdaad.Maar een deken laat ik niet meer verzenden denk ik.
Ik koop dan wel een nieuwe of als het dichtbij is ga ik hem ophalen.

Vorige week zaterdag heb ik dan weer een goede aankoop gedaan.
Per toeval zag ik op MP 6 wielen voor een ponywagen met splinternieuwe banden erop te koop staan.
Aangezien ik de velgen van één van m'n wagentjes nog moet spuiten,leek het me handig om er voorlopig andere wielen op te plaatsen zodoende ik verder kan rijden.
Prijs was bieden.Ik heb geen richtprijs gevraagd maar direct een bod gedaan voor alle zes.Diezelfde dag werd mijn bod aanvaard.Het was wel een serieus eind rijden.We hebben er dan maar een daguitstap naar zee van gemaakt.
Misschien als ik wat lager had geboden dat ik ze ook nog mocht meenemen.

Marocje
Berichten: 5607
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:40

Dat had ik dus zaterdag ook: zag een mooie kinderwagen, alles compleet, en prijs was bieden. Heel lastig vind ik dat, want wat is reeel? 50 euro? 300? Dus ik heb 75 geboden.

Krijg ik een mail terug, dat ze hiermee akkoord ging. Na een fijne mailwisseling, ben ik hem vandaag gaan bekijken met mijn partner, en hij zag er echt heel erg goed uit! Ik had nog geen geld meegenomen (aangezien als het niks was, ik me niet 'verplicht' zou voelen hem toch te nemen, soort stok achter de deur voor mezelf)

Dus ik gezegd dat ik verschillende opties heb: terplekke overmaken via mijn app, of ergens geld pinnen. Overmaken vond zij helemaal prima, en ik heb haar ook de bevestiging laten zien.

Toch heel fijn dat het zo kan! (en stiekem dacht ik ook na de goedkeuring: ik had dus ook 50 kunnen bieden.. Maar de wagen zag er echt heel goed uit, dus vind het ook wel goed zo ;) )

Merlen

Berichten: 1596
Geregistreerd: 24-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:54

Inderdaad Marocje.Je wil geen onzinbieding doen.Maar toen ik achteraf besefte dat ik wat had kunnen besparen,had ik beter een richtprijs gevraagd.
Te veel heb ik zeker ook wel niet betaald.

Jespri

Berichten: 9640
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:26

Hier weer een goede ervaring. :)

Tweedehands buggy opgehaald. Goed mail contact en was zoals besproken. Zijn er blij mee. :)

love_mandy

Berichten: 2935
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:28

Ik heb hopelijk ook weer een fijne ervaring. Geboden op een knaagdieren vervoersbak. Morgen kan ik hem ophalen :)

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:49

Ik heb er goeie ervaring bij!

Zondag heen en weer gemaild, vandaag op de post gegaan, dus hoop morgen binnen!

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 23:31

Ik had vandaag een boze dame, zelfde dame als voorgaande die dus de datum en tijd af dwong
Gaf haar een alternatief maar ze reageerde niet meer en toen bood iemand anders hetzelfde bedrag en meteen afspreken. Toen mailde die vrouw ineens weer dat ze eind van de week wel kon dus ik zei ja sorry verkocht want ik hoorde niks meer van je (wel heel netjes geformuleerd)
Dus toen was ze beledigd

Mer1980

Berichten: 18844
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:12

Hier kinderkamer verkocht voor de vraagprijs *\o/* zonder morren :D Helaas niets meer van de andere bieders gehoord op andere producten. Na hoeveel dagen verwijderen jullie het bod? is 2 dagen ok?

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:42

Ojajoh schreef:
Ik had vandaag een boze dame, zelfde dame als voorgaande die dus de datum en tijd af dwong
Gaf haar een alternatief maar ze reageerde niet meer en toen bood iemand anders hetzelfde bedrag en meteen afspreken. Toen mailde die vrouw ineens weer dat ze eind van de week wel kon dus ik zei ja sorry verkocht want ik hoorde niks meer van je (wel heel netjes geformuleerd)
Dus toen was ze beledigd


ach ja...had ik ook met iets...mensen zouden komen om 12 uur...niks...andere mensen waren heel erg geinteresseerd en had ik beloofd te bellen als de vorigen niet zouden komen...dus hun gebeld...blij natuurlijk en afgesproken. Belde om 13.30 uur (Dus anderhalf uur later) die andere vrouw dat ze om 12 uur bij me zou zijn, maar er was iets tussengekomen en ze moesten 2 uur rijden dus daarom redden ze het niet...wanneer ze nu kon komen...

uhm..niet? Sorry, ik heb het al verkocht aan iemand anders.
Boos!!!! Ik kwam mijn afspraken niet na, zij kon het toch niet helpen dat ik 2 uur weg woonde ze had het haar kinderen al beloofd en ik had toch kunnen bellen om te vragen waarom ze niet kwamen.

ok...dus IK moet erachteraan gaan bellen waarom hun hun afspraak niet gewoon netjes afzeggen?
dacht het niet....