Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 00:31

Welkom Duijfje, veel plannen en toekomstdoelen! Lijkt mij erg leuk om daarover te lezen, onderwerpen genoeg om over te schrijven. Heb je al eerder geblogd?

Prachtige blog Miszeva.

Stephanie, ik ben gewoon begonnen, net als mijn blog. Toen ik mijn kanaal ging overzetten (het heette eerst HippoLogicBENELUX) naar HippoLogic (en gekoppeld aan een andere e-mail) heb ik het anders aangepakt.

Ik heb een intro video gemaakt voor nieuwe bezoekers over wat ze kunnen verwachten op mijn kanaal. Daarna heb ik op mijn oude kanaal een video gemaakt voor mijn huidige abonnees waar ze me voortaan konden vinden en ben ik de populairste videos gaan overzetten.
Een paar weken later heb ik mijn oude kanaal leeggehaald.

Mijn nieuwe kanaal begon dus gelijk met intro video en een aantal videos.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 02:30


happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 07:31

Wat klinkt dat gaaf, Bernette!

Welkom Duifje! Ik zou je blog ook zeker regelmatig lezen. Het lijkt met wel een enorme stap en een hele uitdaging. Heb je ook iets van een opleiding als achtergrond voor het opzetten van je pensionstal en revalidatiecentrum? Of ga je er nog zoiets naast doen?
Succes in elk geval, en ik ben benieuwd naar je eerste post. :)

Wauw, Machu Picchu! Wat moet dat een fantastische plek zijn. Ik ben niet zo van de heel verre reizen, maar daar zou ik toch wel heel graag nog een keer heen willen.

Fivaldi

Berichten: 140
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 09:08

Hoi Bloggers/vloggers

Ik ben Karin, en op het moment voor stage (3e jaars HKU product designer) in Sapmi(Lapland) aan het leven met de Sami, waar ik de paarden tijdelijk heb ingeruild voor de rendieren. Ik zit bij een gezin in huis maar maak regelmatig trips naar de bergen en loop mee met de rendierherders.

Verder maak ik hier veel traditioneeel handwerk. Zo heb ik rendier-schoenen gemaakt en maak ik objecten uit bot en hoorn. Afgelopen week was hier in het plaatselijke stadje Kautokeino een groot Paasfestival, waarover mijn volgende blog zal gaan. Hier heb ik oa. gewerkt bij de rendierrace-worldcup.

Een reuze interessante plek hier met een heel eigen community waar je niet over uitgesproken raakt.

Misschien leuk om te volgen als je in het hoge Noorden en de Sami geinteresseert bent!

http://karinolfert.com/adventures-livin ... h-the-sami

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 09:58

Inge, het is zeker een gaaf evenement! Zeker de moeite waard om eens te gaan kijken :)

Fivaldi, gaaf zeg, bij de Sami! Je blog ziet er leuk uit!

Welkom Duijfje! Klinkt gaaf! Het klinkt wel als ontzettend hard werken, maar het lijkt me een geweldige uitdaging :) Ik ben benieuwd naar je blogs/vlogs!

Hippologic, jouw post klinkt weer mega-interessant, ga ik straks op mijn gemak even lezen :)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 10:28

Heel gaaf Karin! Lijkt mij ook reuze interessant.
Leuke ervaring :D

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:38

Dankje miszeva! Ik hoop het ook! Zelf heb ik ook nog interesse in iets in Portugal, maar moet het natuurlijk niet te gek maken. Al schrijf ik er wel een plan voor :P

Stephanie ik weet niet of dat gaat lukken. Ik heb dan niet 1 paard die ik ga starten, plus dat ik nog mijn eigen locatie moet vinden en je ook niet elke keer op dezelfde locatie kan starten. Wel een leuk idee!
Ik denk dat ik ga beginnen met een vlog om mijzelf voor te stellen. De rest (historie en ziekte bijvoorbeeld) op de blog ga zetten, wel met de video erbij.

HippoLogic nee ik heb nog niet eerder geblogd. Wel eens wat geschreven over hoe ik met Lyme leef en de effecten daarvan. Dat was op mijn Facebook, gezien ik er genoeg ervan had dat mensen het maar niet begrepen... Verder heb ik voor de lol wel wat verhalen geschreven. Dat was jaren geleden.

Ik kan je blog niet lezen met die laatste link, ik wordt naar een : maak een account aan voor wordpress website gestuurd.

Dankje happypaardje :D
Nee ik heb een half jaar humane fysio gestudeerd. Het doel was daarna paarden osteopathie te gaan doen. Alleen is dat dus allemaal niet door gegaan doordat ik ziek werd. Ik heb een vader die in de humane fysio zit (en daarbij nog veel meer..) Hij heeft 4 lopende bedrijven. Allemaal wel met de fysiotherapie te maken, maar niet allemaal praktijken. Ik ben meer van plan degen te zijn die het aanstuurt dan degene die de paarden gaat behandelen. Daarvoor ga ik mensen aan nemen. Ik ben er ook nog niet helemaal over uit of het alleen revalidatie wordt of een kleine privé kliniek.
Voor het ondernemen ga ik geen opleiding doen. Op dit moment houd ik dat zelf niet vol. Ik heb een vader met veel ervaring in het ondernemen + dat hij mensen kennis heeft. Hij zei: Je leert van het leven en de rest leer ik je.

Het paarden gedeelte weet ik zelf, of heb ik mensen voor die kunnen helpen indien ik het niet weet. Ik lees er wel veel over. Eigenlijk denk ik dan altijd oh ja logies. Ben met name aan het kijken naar : wat leg ik in de stallen, wat ga ik voeren.
Wij letten thuis ook heel erg op de voeding, met paarden wil ik dat net zo gaan doen.


BernetteO
Ja dat zal het ook zeker worden. Op dit moment denk ik : kom maar op.. Als je al zo lang stilzit en geen stilzit persoon bent... Het begint echt te kriebelen.

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:13

Wat gaaaaf, Karin! Daar wordt ik wel een beetje jaloers van.
Ik heb zelf ook een tijd in Noorwegen gewoond, maar weinig meegekregen van de Sámi. Het is wel echt zo'n volk wat me heel erg aanspreekt, dus ik ga vanavond jouw blog eens rustig doorlezen! :)

_Mara_

Berichten: 2138
Geregistreerd: 08-07-07
Woonplaats: Groningen

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:21

Ik heb met enige vertraging (leuk zo'n lang paasweekend, haha) mijn nieuwe blog over de nieuwe Schijf van Vijf geschreven. Onbewust at ik toch al redelijk volgens de Schijf van Vijf, maar toch ben ik er geen groot fan van. Waarom niet? Dat lees je uiteraard in mijn blog, haha. http://levenomteeten.nl/2016/03/29/onbe ... -van-vijf/

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:56

Duijfje schreef:
Ik kan je blog niet lezen met die laatste link, ik wordt naar een : maak een account aan voor wordpress website gestuurd.


Bedankt voor het melden.Ik heb inderdaad mensen naar mijn stats pagina gestuurd en daar kun je alleen komen als je ingelogd bent. De juiste link is:

What is your horse bites you? :D

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:46

Fivaldi schreef:
Hoi Bloggers/vloggers

Ik ben Karin, en op het moment voor stage (3e jaars HKU product designer) in Sapmi(Lapland) aan het leven met de Sami, waar ik de paarden tijdelijk heb ingeruild voor de rendieren. Ik zit bij een gezin in huis maar maak regelmatig trips naar de bergen en loop mee met de rendierherders.

Verder maak ik hier veel traditioneeel handwerk. Zo heb ik rendier-schoenen gemaakt en maak ik objecten uit bot en hoorn. Afgelopen week was hier in het plaatselijke stadje Kautokeino een groot Paasfestival, waarover mijn volgende blog zal gaan. Hier heb ik oa. gewerkt bij de rendierrace-worldcup.

Een reuze interessante plek hier met een heel eigen community waar je niet over uitgesproken raakt.

Misschien leuk om te volgen als je in het hoge Noorden en de Sami geinteresseert bent!

http://karinolfert.com/adventures-livin ... h-the-sami


Wat gaaaaf :):)

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:11

Fivaldi Super leuke blog! Echt super interessant :)

HippoLogic leuke blog! Erg toepasselijk bij mij vandaag. Werd in mijn arm gebeten (zacht, maar die poezelige tandjes doen toch pijn) toen ik vroeg of hij wat wilde doorlopen.... Ondanks zijn 9 jarige leeftijd.. is het soms echt een grote kleuter.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:40

Hippologic, ah duidelijk! Je had dus al een aantal video's van je oude kanaal :j .

Ah Duijfje ik dacht dat je opzoek was naar een paard die je dan van B naar Z gaat trainen. Maar dat moeten er dus meerdere worden. Spannend ;) . Als je steeds met dezelfde trailer reist kan dat trouwens nog een redelijk decor stuk zijn :D .

Welkom Fivaldi, klinkt gaaf om al die dingen maken! En op pad met rendieren :wow:, leuk joh. Ik hoop wel dat je foto's in je blog plaatst!

Ik ga zo even jullie nieuwe blogs lezen +:)+ .

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:51

Dat klopt wel deels hoor Stephanie.
Alleen ga ik met meerdere paarden starten. Ik moet wel echt vanaf B beginnen en dan naar de GP rijden. Zo heb ik nu een paard thuis die ongeveer M loopt (PRE), heb ik er een op het oog die zadelmak (lusi) is en de ander is psg niveau (lusi). Op dit moment dus barokke paarden. Al kijk ik ook naar de kwpn paarden hoor... niet perse barok gericht.

Ik ben zelf 6 keer gestart met diegene die ik heb.. maar die is ook niet de makkelijkste op vreemd terrein. Lees: bak uit springen, rennen, bokken, bit vast pakken. Ik ben wel de eerste die dit met hem doet. Toen ik hem kocht kon hij wel de basis, maar na zijn castratie zo achteruit gegaan dat we echt vanaf zadelmak weer zijn begonnen... en hij heeft echt een giga trukendoos :Y)

Ja dat zou inderdaad nog wel kunnen! Daar ga ik even over nadenken :)

Rosanna1990
Berichten: 702
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:26

Hallo allemaal,

ik ben even van de radar geweest, maar ben weer terug. Met een blog die ik niet van mezelf had verwacht, namelijk over Acryl nagels.
http://horsechick.nl/2016/03/29/acrylge ... n-kan-dat/

Duifje, wat gaaf dat je die uitdaging aangaat! Klinkt als een blog om bij te houden;).

Anoniem

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:41

Leuk dit topic! Mag ik me misschien melden?

Graag zou ik willen beginnen met bloggen, puur over van alles wat ik leuk vind. Ik hou enorm van schrijven en mijn gedachtes de loop te laten nemen.

Wil het gaan doen via Wordpress, leek mij het makkelijkst. :)

Mijn naam is Dominique en ik ben 19 jaar. :)

RianC

Berichten: 649
Geregistreerd: 13-09-07
Woonplaats: Hoorn

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:02

Hoi Dominique! Ik ben benieuwd naar al je schrijfels. Ik ben met dezelfde insteek begonnen 5 jaar geleden en doe het nu nog steeds.

Oh en Wordpress is inderdaad aan te raden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:22

Wat leuk! Ik heb een beetje gepuzzeld met wordpress en dit is eruit gekomen:

Dominique

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:12

Leuk Dominique! Snel gedaan ook!

Ik ga eerst wat schrijven op papier. En dan typen op een of andere manier werkt dat beter...

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 18:08

hoi,
na een tijdje een blog gehad te hebben en toen er niks mee gedaan te hebben, wil ik weer opnieuw beginnen.
met een nieuwe blog die mij op dit moment aanspreekt.
heb al een site aangemaakt zodat ik in ieder geval die naam kan doen.
maar eerst ga ik ideeen echt uitwerken haha

@Duijfje, echt een gaaf idee van je :D

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:54

In hoeverre schrijven jullie iets over jullie zelf in de blog? Bijvoorbeeld historie van jezelf?

Anoniem

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:59

Ja ik heb er een paar uurtjes aan doorgezeten terwijl ik eigenlijk moest leren. :') Dan gaat het hard ja!

@BeSen, ben benieuwd!

@Duijfje, ik heb een stukje ''over mij''. Maar daar ga ik niet heel erg de diepte in over mezelf en weet niet of ik dat wel zou willen. Enerzijds wil ik me helemaal open stellen, anderzijds niet. :+

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:03

Haha dat snap ik dan, dat dat hard gaat :P

Dank voor je antwoord! Ik heb wel historie geschreven over mijzelf in mijn leven en mijn paarden historie.. mijn lyme verloop ga ik zo aan beginnen.. Ik vind dat dat wel bij mij hoort. Plus dat het misschien leuker is om te weten wat diegene nou precies heeft gedaan van tevoren.
Mijn vader zei ook wees niet te open naar het internet.. Ik heb er geen namen in genoemd wat betreft mensen of plaatsten. Het is niet zo dat het heel schokkend is ofzo.. maar ik twijfel nu wel een beetje haha. Misschien dat ik het eerst een paar mensen die ik ken laat lezen.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:32

Ik heb een bio op mijn blog met daarin alle info die relevant is (bv. waar ik woon, wat ik gestudeerd heb, hoe oud ik ben en interesses) en een pagina met alle artikels die in de media over mij zijn verschenen.

Ik zet wel gewoon overal mijn voor- en achternaam bij, omdat de meeste journalisten me via mijn blog contacteren.

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:17

Ik heb ook een korte biografie op mijn blog staan, maar wel echt gericht op dingen die met mijn blog/schrijven te maken hebben.
Opdrachtgevers hoeven opzich niet te weten hoe mijn paard heet en dat ik vijf kippen heb, zegmaar. Maar een beetje info stellen ze vaak wel op prijs.