Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 16:18

Er was deze week nogal wat ophef over het faculteitstijdschrift van de HvA, Folia, dat borsten op de voorkant had staan. Als antwoord heeft de HvA besloten dat het tijdschrift niet verspreid mocht worden. Ik vind dat nogal onzin, want het zijn maar borsten. Vetzakjes met tepels die hard worden als het koud is, en waar melk uit komt als je hormonen hun werk gaan doen, maar dan compleet geseksualiseerd.
Iewhl, tieten

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 17:43

Ik vind dat als men zo idioot over vrouwen borsten doet, trek het dan gelijk. Mannentepels wel, vrouwentepels niet? Over discriminatie :x gesproken.

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 18:40

Dottie0991 schreef:
HippoLogic schreef:
Misschien is vl/bloggen gewoon niet voor jou. Dat kan. Misschien ben je gewoon een goede bloglezer. ;)


Uhm oke.. Vraag me af waar je dat dan direct op baseert maar goed :) Bedankt voor je davies


Ik ben het wel met haar eens. Als je niet direct een onderwerp kunt bedenken waar jij enthousiast van wordt dan ga je het niet volhouden. Ik blog nu voor het derde jaar over iets wat ik erg leuk vind en zelfs dan is het soms nog lastig om het vol te houden, laat staan als je over een onderwerp moet schrijven wat niet direct eerste keus is.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 18:49

De meeste blogs bloeden kennelijk al dood binnen 1 maand. Dat hoorde ik in een periscope over (moneymaking) blogging.

Ik ben de eerste keer geloof ik na 4 maanden opgehouden met actief te bloggen. Vorige jaar heb ik gezegd: ik ga 1 jaar proberen met 2x/week te bloggen. Dat ging goed en nu zeg heb ik gezegd: dat doen we nog één jaar. Het is behoorlijk intensief om 2x per week een goed artikel te produceren en het begint ook meer tijdrovend te worden. Ik wil er goede foto's bij hebben, soms een video en soms moet ik echt wat last minute produceren, inspiratie of niet. Nu komt de inspiratie wel als ik "gewoon begin". Soms is het echt wel moeilijk. En dan schrijf ik over mijn passie en werk: paarden trainen.

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:35

Dat klopt inderdaad. En dan heb je het punt op twee jaar waarbij de meeste een behoorlijke dip ervaren en dan is het zaak dat je doorzet.

Ik ben jaren geleden begonnen met een fotografieblog, dat heb ik volgehouden tot de fotomarkt totaal verziekt raakte met MediaMarkt fotografen. Toch bleef het kriebelen en eigenlijk is Nailfinity bij toeval ontstaan. Ik heb ruim een jaar 7 dagen in de week geblogt maar dat red ik nu gewoonweg even niet, mijn rug ging me opbreken. Ik ben dus nu weer even terug op 4 dagen en ik merk het gelukkig niet in mijn verkeer.
Op zich is het voor mij niet moeilijk, ik swatch de producten die binnen gekomen zijn. De nailarts zijn soms wel eens lastig want ik heb niet altijd inspiratie maar ik begin dan maar gewoon met een schetsje en dan komt het vanzelf wel.

Ik moet er niet aan denken om te moeten bloggen over een onderwerp dat mij niet direct goed ligt. Ik denk dat ik binnen twee weken klaar was.

Vloggen doe ik niet. Dat heeft meerdere redenen maar de voornaamste is mijn privacy. En je moet wel een bijzonder boeiend leven hebben wil vloggen interessant zijn. Ik zit niet te wachten op een dagelijkse vlog van een grietje dat ik niet ken en dat ook verder niets boeiends doet.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 00:37

Ik ben een beetje de moneymaking blogs groepen aan het volgen, maar ik zou niet iets algemeens kunnen bloggen (waarbij de bezoekersaantallen veel hoger kunnen liggen dan ik nu heb) en dan 5x/week: Recepten, frugal life, opvoeding, crafts. Allemaal leuk voor even, maar niet voor mij weggelegd.

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 09:31

Nee dat zou ook niets voor mij zijn. Als ik iets algemeens kwijt wil dan schrijf ik op de, erg grote, blog van een vriendin onder pseudoniem.

_Mara_

Berichten: 2138
Geregistreerd: 08-07-07
Woonplaats: Groningen

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 09:20

Ik ben ook van mening dat als je niet weet waar je over moet gaan bloggen, je niet moet gaan bloggen. Er moet eigenlijk al een enorme interesse in een onderwerp zijn en de behoefte om dit te delen met de wereld. Wil je dat niet delen, of heb je geen echte interesse om over te schrijven,doe het dan vooral niet. Dan hou je het niet lang vol, want dan gaat het teveel als moeten voelen.

Ik schreef vandaag een blog over maaltijdboxen. De maaltijdboxen vliegen je om de oren, waar zijn de wekelijkse zaterdagochtend boodschappers gebleven? Is een maaltijdbox echt handiger? Je leest het in mijn blog.

http://levenomteeten.nl/2016/03/14/maal ... dschappen/

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:14

Inderdaad zoals iedereen al aangeeft, bloggen is alleen leuk/vol te houden wanneer je echt een duidelijk onderwerp hebt waar je graag over schrijft. Ik heb er zelf in het begin ook al moeite gehad omdat bloggen over "de natuur" en groen leven eigenlijk nog te breed was. Mocht je dus toch zelf op een gegeven moment een onderwerp/thema bedenken, dan zou ik zeggen dat je er voor moet gaan. Maar puur bloggen om het bloggen, dat moet je jezelf niet willen aandoen. ;)

Leuk stukje trouwens weer, Mara! Maaltijdboxen zijn ook echt niet mijn ding, ik vind het veel te leuk zelf mijn spulletjes bij elkaar te zoeken in de winkel. :)

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:30

Bloggen is iets wat je moet doen over een onderwerp waarvan jij weet daar kan ik veel oververtellen.
Ik blog over mezelf en ik schrijf ook verhalen op mijn blog. Dit vind ik leuk en zo kan ik mijn hoofd leeg maken. Mijn laatste post is vooral een open boek over hoe ik mij voel en ik de wereld beleef.
Voor de de geïnteresseerde: https://lauraschrijftblog.wordpress.com ... o-my-life/

Een blog is iets persoonlijks over wat jij wil doorgeven aan een ander. Dit kan informatie zijn over bijv: een dier, product, voedsel, cosmetica, technologie maar ook je gevoel. Bedenk gewoon wat jij de mensen mee wil geven die jou blog lezen.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:32

Mijn blog van vrijdag is erg goed bekeken. Mijn bijbehorende video heeft in een paar dagen al meer dan 500 views gehaald. Ongelooflijk. *\o/* Ik ben wel blij want ik wil dit jaar, naast mijn FB en blog nu ook mijn YT kanaal laten groeien. Alles op zijn tijd, maar ik ben hier erg blij mee. Ik had het helemaal niet verwacht.

Grappig hoe het soms werkt: wat slaat aan en wat niet. Net als Yasmine met haar post die aanleiding was tot een boek contract. Wat zijn jullie best bekeken blogposts en vlogs?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 01:26

Is er hier iemand die mij wil helpen met maken van mijn blog? Ik wil een WP op een eigen internetadres, zoals mijn vorige blog.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 05:19

Bedoel je dat je een WordPress theme wilt installeren op je eigen domein/website?

Mijn blog van vandaag gaat over hoe je veilig je paard terug het land in kunt brengen.
How to... bring your horse to the pasture (safely)

Met video.....

Uitgerekend vandaag was het een stormachtige regenachtige dag. Met moeite mijn camera droog kunnen houden (2 latex handschoenen uit mijn kast waren mijn redding). Koud en guur weer joh! :brr:

Heb ik het filmpje gemaakt.... -O-
Houdt het op met regenen en waaien. Ik had al een half uur gewacht. Meestal is het regen en dan blijft het hier uren regenen. Niet zo buiig als in Nederland waar je meestal wel even kunt wachten tot het minder wordt of droog is.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 07:02

Wat ik nu heb, maar dan met een ander adres. Ik vind het helemaal niks dat mijn schoonmoeder mijn blog volgt. :')

Mijne x heeft het vorige keer gedaan, maar die ga ik het nu niet meer vragen :=

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 07:11

Als dat je enige reden is... Ik neem aan dat je wel wilt dat andere mensen je blog vinden? ;)
Kun je haar IP adres niet blokkeren?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 07:16

Nee, dat valt dan weer op :') Ik begin liever gewoon fris opnieuw en een stuk anoniemer dan nu.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:03

Bij veel hosts kan je op een nieuw domein met één klik Wordpress installeren. Dan hoef je daarna alleen nog een leuk thema uit te zoeken.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:11

Emma, fijne post!

Heb ook weer een blog geplaatst, is nogal wat ophef over ontstaan. Maar heerlijk om mijn verhaal kwijt te kunnen :)

RianC

Berichten: 649
Geregistreerd: 13-09-07
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:56

Ik kan je ook niet helpen Lieveli, want ik zit dus bij Antagonist en daar is het dmv installatron heel erg makkelijk. :+

Ik schreef een blog over mijn week. Ging die echt zo snel?

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:11

Ik heb alles via Transip lopen daar kun je je domeinnaam aanvragen en dat kun je heel simpel zelf doen, spreekt eigenlijk voor zich.

Ik heb nog een nailart tutorial van afgelopen zondag. Ik had de Hello Kitty by OPI collectie binnengekregen dus een leuk excuus om mee te spelen.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 14:25

Wordpress is heel makkelijk zelf te installeren. Via google kun je how to's vinden die je door de installatie heen leiden.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:41

Tazzey schreef:
Ik heb alles via Transip lopen daar kun je je domeinnaam aanvragen en dat kun je heel simpel zelf doen, spreekt eigenlijk voor zich.

Ik heb nog een nailart tutorial van afgelopen zondag. Ik had de Hello Kitty by OPI collectie binnengekregen dus een leuk excuus om mee te spelen.


"Teken op de ringvinger, met het striper penseeltje, de buitenlijnen van Hello Kitty." _O- Ik schoot in de lach: alsof dat zo gemakkelijk is... Ik vind het echt waanzinnig knap dat jij dit kan, maar niet voor de thuislakker zoals ik weggelegd. Als het nu een stickertje was, dan kan ik het er nog net recht opplakken. Denk ik... :P

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:51

Haha, echt he, HippoLogic! Lijntjes zetten lukt me ook nog net, maar zo'n Hello Kitty tekenen, eehm, nee. :')

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:14

Er zijn ook wel decals te krijgen hoor. Met wat oefening is het zelf tekenen ook te doen. Dit was niet mijn eerste poging O:) Ik heb die nagel een keer of 6 over moeten doen. Ik begon met iets wat meer op een abstracte vertoning van een kat leek _O-

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:40

gribaldi schreef:
Heb ook weer een blog geplaatst, is nogal wat ophef over ontstaan. Maar heerlijk om mijn verhaal kwijt te kunnen :)


Wat heb je dan geschreven? :9