Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:37

Anoniem schreef:
Nayomie schreef:
Goedemiddag!

Ik zit weer in dubio. Eigenlijk wil ik WordPress Premium en actief weer gaan bloggen over alles wat ik zelf leuk vind (niet bepaald een onderwerp) maar bijvoorbeeld de toerist in eigen land uithangen, is misschien ook wel leuk om over te bloggen.
In elk geval, zou dat het 99 euro per jaar waard zijn?


99 euro per jaar?? Voor een eigen domein en webhost? Eerlijk, ik betaal echt vele malen minder :+ zou er zelf niet zoveel geld voor over hebben.


Ik vind €99 nog meevallen. Ik betaal momenteel een kleine €50 per maand en dat gaat binnenkort omhoog omdat ik een dedicated server bij mijn host krijg omdat ik teveel verkeer genereer.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:49

Hallo allemaal. Leuk dat ik dit topic tegen kom. Als ik het wat rustiger heb wil ik serieus aan mijn blog gaan werken over alles wat ik meemaak met vitesse. Ik ben fanatiek voetbalsupporter en loop al langer met het idee. Wel een domein aangevraagd maar ik moet nog een mooi wptheme in elkaar draaien en flink gaan schrijven/video editten. Leuk om jullie ervaringen te lezen. Daar kan ik vast nog wel tips uithalen :)

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:40

Nayomie schreef:
Goedemiddag!

Ik zit weer in dubio. Eigenlijk wil ik WordPress Premium en actief weer gaan bloggen over alles wat ik zelf leuk vind (niet bepaald een onderwerp) maar bijvoorbeeld de toerist in eigen land uithangen, is misschien ook wel leuk om over te bloggen.
In elk geval, zou dat het 99 euro per jaar waard zijn?

De vraag is heb jij het er voor over? Volgens mij is het niet al te moeilijk gratis te beginnen, een half jaar uit te proberen en dan later over te zetten. Iets dat je ook nog kan overwegen.

Bloggen is best een commitment. Hoe veel blogde je eerst? Waarom ben je gestopt?

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:06

capopjekop schreef:
Hallo allemaal. Leuk dat ik dit topic tegen kom. Als ik het wat rustiger heb wil ik serieus aan mijn blog gaan werken over alles wat ik meemaak met vitesse. Ik ben fanatiek voetbalsupporter en loop al langer met het idee. Wel een domein aangevraagd maar ik moet nog een mooi wptheme in elkaar draaien en flink gaan schrijven/video editten. Leuk om jullie ervaringen te lezen. Daar kan ik vast nog wel tips uithalen :)


Ik ben benieuwd!!

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:32

Nayomie schreef:
Goedemiddag!

Ik zit weer in dubio. Eigenlijk wil ik WordPress Premium en actief weer gaan bloggen over alles wat ik zelf leuk vind (niet bepaald een onderwerp) maar bijvoorbeeld de toerist in eigen land uithangen, is misschien ook wel leuk om over te bloggen.
In elk geval, zou dat het 99 euro per jaar waard zijn?


Ik vind het ook wel meevallen. Voor mijn host en domeinnaam betaal ik rond de €130 per jaar. Ik heb inderdaad wel een wat duurdere host, maar dat omdat ik graag bij een "groen" bedrijf wil hosten. (Zonnepanelen om de servers van stroom te voorzien etc)
Dus, wat hierboven ook al is gezegd, het gaat er om of jij het er voor over hebt. Denk je dat je het bloggen vol gaat houden? Ga je er genoeg plezier uit halen om die 99 voor jezelf te rechtvaardigen?


chriske schreef:
zojuist mijn eerste blogpost geschreven, mezelf voorstellen :) nog even aanpassen met foto's maar zou hem daarna graag hier willen plaatsen als het mag..


Natuurlijk mag dat! Nieuwe bloggers zijn altijd welkom, ik ben benieuwd :)

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:33

Halen jullie ook geld uit de blog dan, als jullie een betaalde site hebben?

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 20:36

Narya schreef:
Halen jullie ook geld uit de blog dan, als jullie een betaalde site hebben?


Niet direct van mijn blog, maar indirect wel. Omdat ik ook werk als schrijver is mijn blog gewoon mijn portfolio, op die manier haal ik dan opdrachten binnen en verdien ik er dus uiteindelijk wel wat mee. :)

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 02:18


happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 08:34

Leuk, HippoLogic, thanks dat je hem hier even neerzet :)

_Mara_

Berichten: 2138
Geregistreerd: 08-07-07
Woonplaats: Groningen

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:26

Interessant HippoLogic! Bedankt voor het delen. Veel herkenbare punten in het artikel (vooral het vergelijken met andere blogs is iets waar ik voor moet waken.)

Vandaag heb ik weer een nieuwe blog naar aanleiding van berichten in de media gisteren dat duizenden Nederlanders onder de armoedegrens leven en van €50 in de week moeten rondkomen voor boodschappen. Ik doe het met gemak voor €30 voor 2 personen en hoe ik dat doe lees je in mijn blog. :)

http://levenomteeten.nl/2016/03/03/goed ... dschappen/

Anoniem

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 10:23

ik betaal 12 euro per jaar, dus vind 99 euro veel :+

Maar goed, ligt aan je online verkeer ook natuurlijk :)

RianC

Berichten: 649
Geregistreerd: 13-09-07
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:46

Ik betaal geloof ik 40 euro per jaar voor de hosting. Daarover gesproken. Moet weer verlengen haha. :+

En ik schreef een blog over mijn geluksmomenten van afgelopen tijd.

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:59

Narya schreef:
Halen jullie ook geld uit de blog dan, als jullie een betaalde site hebben?


Ja, hij verdiend zichzelf terug. :j

Ik heb gisteren een uitgebreid artikel geschreven over een fijne handcrème die ik onlangs kreeg om te testen. Trind Hand Repair.

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:00

Wat een leuke post RianC! Ik word er ook helemaal vrolijk van! :D

Knap dat je voor 30 euro per week boodschappen kan doen Mara, dat lukt hier meestal niet. Toch maar eens wat van je tips toepassen ;)

Ik heb ook weer een nieuwe post: Over de kennismaking tussen onze drie dames

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 18:03

_Mara_ schreef:
Interessant HippoLogic! Bedankt voor het delen. Veel herkenbare punten in het artikel (vooral het vergelijken met andere blogs is iets waar ik voor moet waken.)

Vandaag heb ik weer een nieuwe blog naar aanleiding van berichten in de media gisteren dat duizenden Nederlanders onder de armoedegrens leven en van €50 in de week moeten rondkomen voor boodschappen. Ik doe het met gemak voor €30 voor 2 personen en hoe ik dat doe lees je in mijn blog. :)

http://levenomteeten.nl/2016/03/03/goed ... dschappen/


Dat deed ik ook heel erg in het begin: vergelijken. Ik kon immers niet 'met mezelf vergelijken'. Nu is dat gemakkelijker geworden omdat ik heel veel groei zie in mijn blog: aantal views, aantal bezoekers, aantal likes en reacties.

Leuke blog trouwens.

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 19:56

https://lauraschrijftblog.wordpress.com ... ight-left/

Ik heb ook weer wat in elkaar gezet, ik snap niet waarom maar ik heb zo veel moeite met schrijven de laatste tijd.
ik lees hier wel veel mee, en zie echt veel leuke dingen voorbij komen! Vergeet alleen vaak te reageren.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 23:31

_Mara_ schreef:
Interessant HippoLogic! Bedankt voor het delen. Veel herkenbare punten in het artikel (vooral het vergelijken met andere blogs is iets waar ik voor moet waken.)

Vandaag heb ik weer een nieuwe blog naar aanleiding van berichten in de media gisteren dat duizenden Nederlanders onder de armoedegrens leven en van €50 in de week moeten rondkomen voor boodschappen. Ik doe het met gemak voor €30 voor 2 personen en hoe ik dat doe lees je in mijn blog. :)

http://levenomteeten.nl/2016/03/03/goed ... dschappen/


Je bent je wasmiddel enzo vergeten, maar voor de rest ben ik het wel met je eens: ik vraag mij altijd af waar andere mensen nou zoveel geld aan kunnen uitgeven! 50 euro zou meeeer dan genoeg moeten zijn :o

Ik voel mij echt geïnspireerd door jullie om te schrijven dezer dagen. Mijn twee nieuwste blogs gaan over werken in Duitsland: over de rol van Skype en verwend worden door de baas met allerlei extraatjes, van OV abbonnementen tot tafelvoetbal, zoveel bier als je wil (Duitsland..) en handcreme :D

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 23:34

RianC schreef:
Ik betaal geloof ik 40 euro per jaar voor de hosting. Daarover gesproken. Moet weer verlengen haha. :+

En ik schreef een blog over mijn geluksmomenten van afgelopen tijd.


Ohhh, ik vind jouw blog zooo mooi! Is dit een standaard template van een of andere hostingsite of heb je dit helemaal zelf ontworpen?

RianC

Berichten: 649
Geregistreerd: 13-09-07
Woonplaats: Hoorn

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 00:00

Ik heb een template gekocht en daarna nog in de codes zitten kloten. Een beetje van mezelf een beetje van de template zeg maar. :)

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 00:11

RianC schreef:
Ik heb een template gekocht en daarna nog in de codes zitten kloten. Een beetje van mezelf een beetje van de template zeg maar. :)


Ziet er heel professioneel uit hoor :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 00:17

Narya schreef:
Je bent je wasmiddel enzo vergeten, maar voor de rest ben ik het wel met je eens: ik vraag mij altijd af waar andere mensen nou zoveel geld aan kunnen uitgeven! 50 euro zou meeeer dan genoeg moeten zijn :o

Ik voel mij echt geïnspireerd door jullie om te schrijven dezer dagen. Mijn twee nieuwste blogs gaan over werken in Duitsland: over de rol van Skype en verwend worden door de baas met allerlei extraatjes, van OV abbonnementen tot tafelvoetbal, zoveel bier als je wil (Duitsland..) en handcreme :D

Ligt er ook wel een beetje aan hoe je je leven inricht he :) Ik kan makkelijk van 30 euro per week rondkomen als ik het echt zou willen, maar als je 50 euro te besteden hebt kan je net zo goed 50 euro uitgeven :))

_Mara_

Berichten: 2138
Geregistreerd: 08-07-07
Woonplaats: Groningen

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 09:46

@Narya: ik heb mij puur op eten gefocust, omdat ik echt denk ik, 1 keer in het half jaar shampoo en wasmiddel koop etc. Dus dat tikt per maand niet echt aan.

@Emmaa_: en dat klopt ook, als je het te besteden hebt waarom niet? Ik leef momenteel van mijn studentenlening en huur- en zorgtoeslag dus heb maar €1100 per maand te besteden, dan wordt budgetteren erg belangrijk. (Huur van €600, 1x per 3 maanden €400 collegegeld, tikt allemaal wel aan.)

Mijn blog over goedkoop boodschappen doen is wel echt een hit. Had gisteren 236 bezoekers en 327 views en op facebook was het bericht bijna 1.000 keer gezien. Normaal ligt mijn gemiddelde rond de 50 bezoekers en 80 views, dus dit is wel een enorme stijging! Hopelijk kan ik die stijging vol blijven houden. :)

RianC

Berichten: 649
Geregistreerd: 13-09-07
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:58

Fijn dat je blog zo goed ontvangen is Mara! altijd fijn om je aantallen te zien stijgen. :) Ik ben niet zo een boodschappen bespaartype. We geven eerder te veel geld uit aan de boodschappen. Maar goed zolang dat kan maak ik mezelf er ook niet druk over.

Ik en afgelopen week brutaal geweest. Ik wilde een wekelijkse serie terug laten komen op mijn blog i.c.m. trouwen. Dus ik heb gewoon een interview rondgestuurd naar bloggers die gaan trouwen of zijn getrouwd en ik kreeg een hoop leuke mails terug met interviews. En nu staat de eerst van Dagmar van By Dagmar Valerie online. =D

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:01

Ik ben heel slecht in zuinig boodschappen doen. Wij zijn gemiddeld €90 per week kwijt.

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:24

Hallo, ik meld mij hier niet vaak maar vind het leuk om mee te lezen.

Gaaf Mara! Altijd fijn als iets goed wordt ontvangen!
Goedkoop boodschappen doen is voor veel mensen ook interessant.

Ik heb zelf een blog waar ik zoveel mogelijk richting het leven uit eigen tuin wil gaan, alhoewel er ook andere posts tussendoor komen.
http://appleandfarm.blogspot.nl/
Momenteel post ik vooral over de groentes die ik gezaaid heb en over de kuikens die sinds een week uit hun ei zijn.