Namelijk bij elk tankstation

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoniem schreef:oke ik ben nummer 30000 met deze vraag maar ik blijf erover in discussie met iemand.
wil graag met onze auto met de trailer gaan rijden en heb niet perse zin om e ervoor te halen.
gegevens auto:
F.1Technische max. massa voertuig 1975 kg
F.2Toegestane max. massa voertuig 1975 kg
GMassa rijklaar 1435 kg
Massa ledig voertuig 1335 kg
O.1Aanhangwagen geremd 1400 kg
O.2Aanhangwagen ongeremd 670 kg
liefste ooit een eigen trailer maar tot die tijd kan huren/lenen ook.
dan moet t dus een lichte trailer zijn, dat snap ik.
pony weegt max 450 kilo. (d pony)
ik kan hier toch prima met een lichte 1,5 paards trailer met een B mee rijden dan.??
wwillemijn schreef:Ja, dat mag als de trailer op papier maximaal 1400 kilo als maximum massa heeft staan. Je blijft dan onder de 3500 kilo totaalgewicht.
Anoniem schreef:Ja idd. dus een grote 2 paards mag niet, ook al zet ik er alleen maar een emmertje in?
stel dat dat een trailer is met max massa 1600. dat is per definitie dan al no-go toch?
IwanLuver schreef:Hebben jullie ook een aparte verzekering voor de trailer?
Stel ik krijg een ongeluk door mij veroorzaakt met een trailer en de trailer raakt beschadigd, is die dan ook verzekerd?
Ik heb een andere auto gekocht die allrisk verzekerd gaat worden, maar de verzekering die ik op het oog heb, is de aanhanger niet verzekerd.
Is dit normaal? Of zijn daar separate verzekeringen voor?
Edit
Ik heb ff gegoogled, er zijn aparte aanhanger verzekeringen, hebben jullie die ook afgesloten?
ikke schreef:Ja, het is standaard dat alleen het Aansprakelijksdeel (WA) van de aanhanger is meeverzekerd. Wil je het casco ook verzekeren, moet je dat extra erbij doen. Die verzekeringen worden gewoon aangeboden, niks raars aan.
Ik heb dat niet gedaan; een beetje verzekeraar zou je niet serieus nemen als je dat vraagt voor een trailer van meer dan 30 jaar oud......
Faline schreef:Wat zijn goedkope (en degelijke) auto's in gebruik die 2500 kg mogen (en goed kunnen) trekken? (westafalia/bockmann xl)
Ik heb er nu een Escalade voor, maar wil graag kleiner en goedkoper.
Eis is wel automaat en diesel.
ikke schreef:Faline schreef:Wat zijn goedkope (en degelijke) auto's in gebruik die 2500 kg mogen (en goed kunnen) trekken? (westafalia/bockmann xl)
Ik heb er nu een Escalade voor, maar wil graag kleiner en goedkoper.
Eis is wel automaat en diesel.
VW Transporter en soortgenoten. Middenmoot 4x4's komen er ook nog wel aan maar veel kleiner gaat het niet worden.
Goedkoop is dus een relatief begrip in deze.
sflj schreef:Mijn collega reed een BMW 5 serie op diesel (1 op 20 maar rond de 135,- aan wegenbel. p. mnd) en had een Defender, 8 cyl. benzine geschorst in de schuur staan. (omdat die te duur was om veel in de rijden, want 1 op 6 gemiddeld)
Hij heeft de BMW verkocht, rijdt nu een VW up op aardgas en in het weekend, met veel plezier in zn Defender! En is op jaarbasis goedkoper uit!
Hij heeft geen paarden maar een trailer zou daar gemakkelijk achter kunnen, natuurlijk!
Zoiets?
Faline schreef:Ja echt goedkoop zal het niet worden![]()
Ik rij nu even tijdelijk in een golfje rond, het slagschip staat even bij de garage voor grote beurt en apk. Is voor de verandering best leukKan overal weer eens tussen en parkeren.
![]()
(Maar overig verkeer heeft wel écht minder respect voor je)
Escalade is best heel oke hoor, maar wel echt heel groot. En we hebben hem om laten bouwen op lpg, dus achterin ligt nu een enorme tank waardoor ik veel minder laadruimte heb. Dat vind ik onhandig. Hiervoor had ik 2 keer een landrover 2 zitter, die laadruimte mis ik echt wel. Maar moet nu minimaal 3 zits hebben.
Heb eens zitten kijken naar de Rexton, meningen lijken erover verdeeld, schijnen wat terugkerende mankementjes aan te zijn, maar qua trekauto zijn ze redelijk eensgezind, schijnt goed te zijn.
Maar VW trekt mij ook wel, degelijke auto's en mankeren ook niet altijd van alles. (Tenminste, mijn ervaringen ermee zijn gewoon erg goed.)
Transporters zijn wel weer erg groot, maar verder ideaal. Touareg trekt me ook wel... wel weer duurder natuurlijk.
sflj schreef:Hij heeft de BMW verkocht, rijdt nu een VW up op aardgas en in het weekend, met veel plezier in zn Defender! En is op jaarbasis goedkoper uit!
Hij heeft geen paarden maar een trailer zou daar gemakkelijk achter kunnen, natuurlijk!
Zoiets?
Christah schreef:Een Tiguan Track&Field (met niet de allerkleinste benzine-motor) mag 2500 kg trekken. Eigengewicht valt ook te overzien, dus is niet extreem duur in de wegenbelasting.