[HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:28

Wel stoer zo langs al dat groot verkeer. Is toch altijd weer spannend zoiets!

Wij hebben vandaag ons eerste rondje samen gemaakt vanaf de nieuwe stal *\o/*
Het duurde even voordat we rustig op weg waren. De eerste 3 km zag hij echt óveral spoken :+
Maar uiteindelijk kon hij toch een soort van ontspannen. Hij wilde heel graag even galopperen op de groenstrook dus dat hebben we ook gedaan. Heel rustig handgalopje, want het was nog best nat.
Maar genieten was het!

Groenstrook. Is een akkerrand waar we met de paarden mogen rijden. Heerlijk!
Afbeelding

Onverhard pad tussen bomen, parallel aan een landweggetje
Afbeelding

Windmolens :+
(Die maken echt een heel raar geluid volgens Jim :') )
Afbeelding

Er staan een paar Duitse bunkers langs de dijk. Hier werd vroeger de Kil bewaakt ivm overzwemmen en varen vanuit Dordrecht
Afbeelding

Afbeelding

En door het dorp weer terug
Afbeelding

Leuk rondje zo :j
Afbeelding

Westerntrail

Berichten: 1744
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 14:12

Wat een leuk rondje zo @Amanda :)

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:40

Ik heb hier al een heeeele tijd niet gepost omdat mijn pony erg ziek was maar ik kan
ein-de-lijk weer iets plaatsen!

Vanmorgen heerlijk naar het strand geweest. Het was super rustig en heb heerlijk gereden <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:46

Oh wat vervelend dat Simra ziek was! Fijn dat jullie nu weer op stap kunnen :)
En dat ziet er uit als een mooi rondje Amanda! Leuk zo'n stuk zo langs 't water, of zie je d'r niet zo veel van?
Ik heb deze week niet buitengereden, maar wél dressuur gereden, wat onderhand zeldzamer is dan 'n buitenritje :+ Mag vast ook wel gespost worden he?
Afbeelding
Volgende week heb ik wel weer een bosritje op de planning staan, dus dan zullen er weer plaatjes volgen!

Birdieh83

Berichten: 13
Geregistreerd: 15-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:14

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Hoe verschillend kan de natuur zijn tijdens 1 rit ! Heerlijk in de zon vanmorgen!

@Piekosjj: de bak is buiten, dus valt wat mij betreft ook onder 'buitenrit' ;-)

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:39

Heerlijke foto's weer allemaal!

Ik moet bekennen dat het alweer even geleden is dat ik een ritje heb gemaakt. Ben nu wel weer een beetje aan het wandelen met m'n paard. En ik heb nu weer wat meer tijd, dus de ritjes komen vanzelf wel weer :)

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:22

Amanda schreef:
Wel stoer zo langs al dat groot verkeer. Is toch altijd weer spannend zoiets!

Wij hebben vandaag ons eerste rondje samen gemaakt vanaf de nieuwe stal *\o/*
Het duurde even voordat we rustig op weg waren. De eerste 3 km zag hij echt óveral spoken :+
Maar uiteindelijk kon hij toch een soort van ontspannen. Hij wilde heel graag even galopperen op de groenstrook dus dat hebben we ook gedaan. Heel rustig handgalopje, want het was nog best nat.
Maar genieten was het!


Ja, was (voor mij waarschijnlijk nog meer dan voor Eefke := ) best wel spannend al dat groot verkeer. Ik zou het ook niet echt in m'n eentje doen, maar met die stoere Andalusische merrie erbij durven we wel :D

Wat spannend en leuk zo je nieuwe omgeving verkennen. Gelukkig na wat "opstart-spoken" toch nog redelijk ontspannen kunnen genieten van de rit.
Mooie groenstrook om te galopperen.

Kan me voorstellen dat de windmolens beetje spooky zijn voor paard. (vooral als ze draaien)

Ook nog langs stukje geschiedenis ( op de Tevernerheide bij ons in de buurt ligt ook nog zo'n restant van een Duitse bunker. Daar is in WOII ook hevig gevochten (ligt net bij Duits/Nederlandse grens)

Mooi dorp!


Citaat:
Ik heb hier al een heeeele tijd niet gepost omdat mijn pony erg ziek was maar ik kan
ein-de-lijk weer iets plaatsen!

Vanmorgen heerlijk naar het strand geweest. Het was super rustig en heb heerlijk gereden
Pony gelukkig weer (helemaal?) opgeknapt en weer samen mogen genieten.
Wat heerlijke strandfoto's!!!

Citaat:
Ik heb deze week niet buitengereden, maar wél dressuur gereden, wat onderhand zeldzamer is dan 'n buitenritje :+ Mag vast ook wel gespost worden he?
Is toch ook buiten :j
Ik maak ook steeds minder gebruik van onze bak, ook meer naar buiten dan dat ik thuis in de bak rijd (hoewel met dit natte weer is er van beide weinig gekomen)

Mooie foto's Birdieh83

Over poosje ook weer eens buitenrit- foto's van jou RiannaB ? *-:)

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:39

Groot gelijk Imala, ik rijd ook stukken liever buiten dan dressuur en ponylief gelukkig ook! Helaas slecht weer deze week en eigenlijk ook een beetje tijd te kort om 't bos weer eens in te gaan, dus gister weeer dressuur gereden.. Volgende week dan toch eindelijk een buitenritje? :D

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:51

Citaat:
Leuk rondje zo
Amanda, welke app gebruik jij voor die route/tijd afstand?

Piekosjj schreef:
Groot gelijk Imala, ik rijd ook stukken liever buiten dan dressuur en ponylief gelukkig ook! Helaas slecht weer deze week en eigenlijk ook een beetje tijd te kort om 't bos weer eens in te gaan, dus gister weeer dressuur gereden.. Volgende week dan toch eindelijk een buitenritje? :D

Ik ben vandaag weer voor het eerst (sinds 6 januari) een buitenrit gaan maken. Tussendoor ook nauwelijks gereden oa vanwege het weer. (we hebben thuis helaas alleen de beschikking over een buitenbak en ik ben niet zo fanatiek als mijn dochter, die rijdt vrijwel altijd ongeacht het weer. Maar voor mij is het gewoon hobby, dus bij echt vies weer rijd ik niet :D Maar Eefke komt wel dagelijks op de wei .Of het moet al extreem slecht weer zijn en tussendoor wel nog gelongeerd)
Gisteren wel even in de bak gereden, zodat ze in ieder geval al weer iets had gelopen onder het zadel
Vanmorgen laag bij ons een heel dun laagje sneeuw en vroor het wat. Maar het was heerlijk weer voor een buitenrit. In de zandgroeve bij ons achterom was een evenement met 4x4 , met een heuse filevorming op het pad bij ons achterom. Dus maar andere route genomen en ipv naar de Brunssummerheide naar de Teverenerheide gereden.

file achterom
Afbeelding

Afbeelding

een foto impressie van de rit
Laatst bijgewerkt door Imala204 op 17-01-16 20:03, in het totaal 2 keer bewerkt

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:59

Net als RianneB ben ik ook aan het wandelen met de enter en twenter. Gisteren heb ik voor het eerste weer op mijn paard gereden, maar in de bak, we moeten weer even wennen en wataan dressuur doen, al houd ik net als de meesten hier niet zo erg van dressuur, maar juist van buitenritten. Binnenkort komt mijn Huugje weer naar huis en kunnen we weer beginnen met buitenrijden.

Ik had verwacht vele sneeuwfotos te zien, of ligt er geen sneeuw in nederland??

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:06

rocymax schreef:
Net als RianneB ben ik ook aan het wandelen met de enter en twenter. Gisteren heb ik voor het eerste weer op mijn paard gereden, maar in de bak, we moeten weer even wennen en wataan dressuur doen, al houd ik net als de meesten hier niet zo erg van dressuur, maar juist van buitenritten. Binnenkort komt mijn Huugje weer naar huis en kunnen we weer beginnen met buitenrijden.

Ik had verwacht vele sneeuwfotos te zien, of ligt er geen sneeuw in nederland??

Zoals je kunt zien op foto's en filmpje (ook foto's) was de sneeuw bij ons in het zuid-oosten des lands in ieder geval niet noemenswaardig. Maar weet niet hoe het met de rest van Nederland is gesteld.

Jij dus nog even voornamelijk aan de wandel. Lekker als je binnenkort weer met Huugje buitenritten kunt gaan maken *\o/*

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:14

Imala: ik gebruik Endomondo. Fijne app :j

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:17

Amanda schreef:
Imala: ik gebruik Endomondo. Fijne app :j
Bedankt +:)+ . Ik vind alleen een met hardlopen?

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:21

Imala haast een luxe probleem zo, de ene heide bezet dan ga je maar naar de andere :+ Maar je had 'n prachtige dag voor een buitenrit!

Esbjerg

Berichten: 467
Geregistreerd: 08-08-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:27

Ik heb vandaag lekker in de sneeuw gereden met mijn pony.

Afbeelding

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:25

Weer genoten dus, Imala? :)

Wauw, wat een mooie foto, Horseplanet!

Ik heb eergister voor het eerst sinds een tijdje weer gereden, maar geen bijzondere foto's van.
Hier lag trouwens maar een klein laagje sneeuw vanochtend, maar dat was overal ook al weer snel weg zodra de zon erop scheen.

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:11

Wat een mooie foto in de sneeuw, en wat is er veel gevallen daar!

Hier een heel dun bevroren laagje, wel heel mooi rijden met het zonnetje erbij!

Afbeelding

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:16

Dat is ook een mooi plaatje zo, Chouchou!

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:20

Wat een prachtige foto's weer! <3 Het gaat kriebelen om ook terug wat verder naar buiten te gaan. Nog één dagje studeren, dan laatste examen en ik kan er terug helemaal invliegen. Pfjoew.

HorsePlanet, wauw, wat een sneeuw! Dat is pas echt sleesneeuw, nu ben ik jaloers. Het was bij ons deze ochtend zo glad dat ik het niet aandurfde om met mijn haf om buiten te gaan met haar ijzers.

Een paar dagen geleden toch de overstap gemaakt naar smartphone omdat mijn arme oude nokia op zijn laatste benen stond, dus ondanks alle technologie (goh, ik voel me net een omatje, snapte er niets van) heel erg tevreden met de apps. Eindelijk snelheid, gemiddelde snelheid en een GPS. Heel erg handig in de achterwegjes van Bertem die er soms zijn, en dan weer niet. :') Kan niet wachten om het uit te testen!

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 07:57

Ik kruip weer eens uit de meeleesmodus! Alles trouw bijgehouden maar het is al even geleden dat ik zelf iets gepost heb en dat terwijl ik toch gemiddeld wel 3 of 4 keer per week naar het bos ga. :')

Gisteren met mijn 'project' door de sneeuw gereden, er lang niet zoveel meer als in de ochtend (dit was eind middag) maar genoeg voor madam om he-le-maal dolbij te zijn. Een 16 jarige in haar derde jeugd en die denkt dat ze net 3 is...En hoe dat er dan uitziet? Zo:

Afbeelding
Afbeelding

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:08

Mooie fotos allemaal weer. Gaaf die sneeuwfotos Horseplanet en Kristelhans, wauw.

Hier vandaag gewoon even in de wei gereden, dus maar een fotootje van wat je vanaf de weide bij ons ziet. :)


Afbeelding

Afbeelding

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:28

Zon... Groene bomen.... Ruilen?!
Ik vond het gister toch te link om buiten te rijden, alles kei hard bevroren. Gelukkig toch nog wel even kunnen genieten van een klein stukje buiten uitstappen. Morgen weer een poging!
Afbeelding

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 00:13

Mooie foto's weer. Wat een mooi uitzicht vanaf een paard.
Sneeuw foto's blijven toch ook bijzonder mooi.

Niet van vandaag maar van afgelopen zondag.

Afbeelding

en stukje gefilmd

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:49

Kristelhans, wát een schatje. :o Jullie hebben veel sneeuw gehad zeg!

Rocymax, jaloers :') Hoewel ik wel heel blij ben dat ik nu mijn extra pluizige sjaal kan aandoen bij het rijden, lijkt mij zo'n weer toch net dat beetje toffer.

Piekosjj, weer schattige pluizige oortjes! Hier is het net hetzelfde, en sommige aardepaden zijn overstroomd door de regen, die dan aangevroren is. Met een paard op ijzers ga ik dat ook niet proberen. :=

Tigra, wat een leuke dreef! Hoe houd jij je camera zo stil? :o

Hier is de sneeuw eindelijk aan het dooien, nooit gedacht dat ik het ooit ging zeggen maar ik ben blij dat de mooie modderige weide terugkomt. :') Alles beter dan deze harde ondergrond.

Eerste foto van gisteren, tweede en derde van vandaag. Genieten in het zonnetje!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:42

Lekker blauwe lucht hierboven!
Het was me veels te druk in de binnenbaan vandaag, dus geluk bij een ongeluk toch een buitenritje gemaakt! De grond was nog erg hard, dus we hebben een kort rondje gestapt op de brede paden en het asfalt. Niet echt spectaculair, maar wel lekker om er toch nog even uit te gaan! Volgende week weer hogere temperaturen dus dan weten we 't wel! :):)
Afbeelding
Het was wel errug koud, werd er zelfs een beetje duizelig van, en toen we thuis kwamen had de arme Q 't duidelijk ook wel een beetje koud gehad :brr: