Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Zo zie je dan maar weer dat datgene wat iemand schrijft niet altijd overkomt zoals bedoeld
Britta31 schreef:Wat denken jullie hier van.Onze dochters gaan altijd op de fiets naar school of met erg slecht weer met de bus.Nu is er een moeder van een vriendin die bij elk druppelje en windvlaag haar dochter met de auto brengt.Ik wordt min of meer gedwongen om dan het stel op te halen op school.Dat is onzin.Maar nu wordt al tegen mijn dochter gezegd dat ik flauw ben omdat ik bijna nooit rij.Dus elke keer met een beetje regen problemen met mijn dochter daarover.Ik ben dat helemaal zat.Wat is er toch met die moeders die de kinderen met een beetje regen naar school brengen.
Britta31 schreef:Onze dochters zijn 13 en 15.Maar het gaat over de dochter van 13.Het is 3 kwartier fietsen naar school,dus ze gaat dan liever mee in de auto van die moeder.Maar ik moet ze dan ophalen.En dat is het probleem.Ik heb gezegt dan rij je niet mee en ga met de fiets en bus.Probleem opgelost zou ik zeggen.Maar een zeer boze dochter die erg kan doordrammen .Ik begrijp het ook wel liever de auto dan 3 kwartier fietsen.En het de keuze van die moeder om haar nog steeds op te halen.Maar nu voel ik mij toch wel onder druk gezet worden.Ook omdat haar vriendin er al commentaar op had en dat is ook niet leuk voor mijn dochter.Maar om nu die moeder op te bellen dat ze haar niet meer ophalen gaat ook een beetje ver.Nou ja,toch maar een boze dochter bij regen en wind.Maar waarom zijn ouders niet wat strenger.Hup op de fiets en niet zuuren.Bij een lekke band haal ik mijn dochters natuurlijk wel op.Wel een lang verhaal geworden.
Britta31 schreef:Ja,ik zal toch zeggen dat ze met de bus terug moet.Dan ziet ze haar vriendin in de auto voorbij komen.Kan ze nog zwaaien.Mijn oudste van 15 begon ook al te klagen dat ik haar zus ging ophalen,maar haar niet.Is dat ook opgelost.
SusanH schreef:Ik had een klasgenote die altijd gebracht werd. Tot ze een keertje op de fiets kwam. Was de vraag gelijk of de taxi stuk was.
Britta31 schreef:De oma,daar zakt me de broek van af.Maar nu is het voorbij met rijden en met de bus.
SusanH schreef:Nee, daar hoef je idd niet over te oordelen. Maar je plaatst je kind wel in een uitzonderingspositie door als enige moeder in de klas je kind bijna dagelijks te brengen en te halen.