Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:32

Ik krijg nu steeds berichtjes van iemand die me smeekt mijn ***-review op een sjaal aan te passen, in ruil voor 5% korting in zijn winkel en een kadootje... :')

klaas30

Berichten: 368
Geregistreerd: 12-12-14
Woonplaats: Wezemaal, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:54

safina schreef:
Ik krijg nu steeds berichtjes van iemand die me smeekt mijn ***-review op een sjaal aan te passen, in ruil voor 5% korting in zijn winkel en een kadootje... :')

Wat is het cadeautje? *\o/*

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:17

Waarom heb je drie sterren gegeven? :D en welke sjaal was t?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:55


Anoniem

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:45

Ja, dat zeggen ze dan weer niet, wat het kadootje is.... Ik doembeelden niks en wacht gewoon het volgende bericht af, misschien staat het daar in. :D

@sammie het was deze sjaal:
http://nl.aliexpress.com/item/2014-Fash ... 43735.html

Als je op de foto kijkt lijkt het nog wat, maar in het echt was het een flutdingetje. Vond drie sterren nog best mild. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:47


germie

Berichten: 25958
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 09:17

safina schreef:
Ja, dat zeggen ze dan weer niet, wat het kadootje is.... Ik doembeelden niks en wacht gewoon het volgende bericht af, misschien staat het daar in. :D

@sammie het was deze sjaal:
http://nl.aliexpress.com/item/2014-Fash ... 43735.html

Als je op de foto kijkt lijkt het nog wat, maar in het echt was het een flutdingetje. Vond drie sterren nog best mild. :+

Tja, 2.50 euro is ook niet veel geld natuurlijk.

Mijn lamp die ik voor 51,80 euro heb laten thuisbezorgen kost nu: 144 euro. Ze weten wel prijzen te verhogen. :+

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 09:48

Dat is een drog reden. Waarde is niet overal t zelfde ter wereld. Dat t hier niet veel geld is wil niet zeggen dat we maar troep toegestuurd moeten krijgen. Juist die houding zorgt voor spullen die steeds sneller kapot gaan. T moet volgens de omschrijving en conform fotos zijn of ze er nu 2 of 10 euro voor vragen.

germie

Berichten: 25958
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:01

Sammie schreef:
Dat is een drog reden. Waarde is niet overal t zelfde ter wereld. Dat t hier niet veel geld is wil niet zeggen dat we maar troep toegestuurd moeten krijgen. Juist die houding zorgt voor spullen die steeds sneller kapot gaan. T moet volgens de omschrijving en conform fotos zijn of ze er nu 2 of 10 euro voor vragen.

dat klopt.
Ik weet niet hoe jouw sjaal er in het echt uitzag.
Ik had vorige week een zilveren ketting, zilver volgens de omschrijving, er staat netjes 925 ingedrukt, maar het is hooguit verzilverd, zo lelijk afgewerkt, je ziet gewoon dat er een laagje over het ijzer heen zit. Van een afstandje ziet het er ok uit, en je kunt voor 1,80 euro denk ik ook geen echt zilver verwachten, dus heb het er maar bij laten zitten. Maar eigenlijk klopt natuurlijk de omschrijving niet. Er stond sterling silver en niet silver plated. Eigenlijk had ik dus moeten gaan miepen. Heb gewoon een 3* beoordeling gegeven en niets meer op gehoord.

Anoniem

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:17

M'n sjaal was inderdaad niet duur. Maar het leek op de foto veel meer dan het in het echt om het lijf had. Het was echt een dun vodje. Tsja, dan ga ik niet doen alsof hij prachtig was. Dan vind ik drie sterren gewoon een nette review. Als je het om zou zetten naar een cijfer zou het een 6 zijn. Dat is een voldoende.

Heb trouwens nu een sjaal om mijn nek van €1,29 en die ziet er niet uit alsof hij verschrikkelijk goedkoop was. *\o/*

http://nl.aliexpress.com/item/Size-180- ... 50772.html

Bokker13579
Berichten: 1882
Geregistreerd: 21-05-13

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:23

Heb zojuist een bralette en topje besteld!

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:24

*zucht* ik had een verkoper zover gekregen dat ik een refund zou krijgen omdat het om maar één oorbel ging ipv twee.
Wilde daarvan een nieuwe bestellen, maar nu moet ik een nieuwe bestellen en dan krijg ik de refund als korting..
Weet niet hoe ze het willen doen maar vind het nogal vreemd.
Heb gevraagd of ze niet gewoon de andere oorbel kunnen opsturen.

Odysseus

Berichten: 22477
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:32

germie schreef:
Sammie schreef:
Dat is een drog reden. Waarde is niet overal t zelfde ter wereld. Dat t hier niet veel geld is wil niet zeggen dat we maar troep toegestuurd moeten krijgen. Juist die houding zorgt voor spullen die steeds sneller kapot gaan. T moet volgens de omschrijving en conform fotos zijn of ze er nu 2 of 10 euro voor vragen.

dat klopt.
Ik weet niet hoe jouw sjaal er in het echt uitzag.
Ik had vorige week een zilveren ketting, zilver volgens de omschrijving, er staat netjes 925 ingedrukt, maar het is hooguit verzilverd, zo lelijk afgewerkt, je ziet gewoon dat er een laagje over het ijzer heen zit. Van een afstandje ziet het er ok uit, en je kunt voor 1,80 euro denk ik ook geen echt zilver verwachten, dus heb het er maar bij laten zitten. Maar eigenlijk klopt natuurlijk de omschrijving niet. Er stond sterling silver en niet silver plated. Eigenlijk had ik dus moeten gaan miepen. Heb gewoon een 3* beoordeling gegeven en niets meer op gehoord.



De titels vind ik vaak uiterst misleidend maar bij description klopt het materiaal eigenlijk vrijwel altijd! Staat er in de titel "sterling silver diamond ring", dan zie je bij Material staan: silver plated, glass. :D

Ik kijk bij kleding ook altijd bij het materiaal, dat geeft je al een goeie indicatie wat je precies gaat ontvangen :')

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:52

germie schreef:
Sammie schreef:
Dat is een drog reden. Waarde is niet overal t zelfde ter wereld. Dat t hier niet veel geld is wil niet zeggen dat we maar troep toegestuurd moeten krijgen. Juist die houding zorgt voor spullen die steeds sneller kapot gaan. T moet volgens de omschrijving en conform fotos zijn of ze er nu 2 of 10 euro voor vragen.

dat klopt.
Ik weet niet hoe jouw sjaal er in het echt uitzag.
Ik had vorige week een zilveren ketting, zilver volgens de omschrijving, er staat netjes 925 ingedrukt, maar het is hooguit verzilverd, zo lelijk afgewerkt, je ziet gewoon dat er een laagje over het ijzer heen zit. Van een afstandje ziet het er ok uit, en je kunt voor 1,80 euro denk ik ook geen echt zilver verwachten, dus heb het er maar bij laten zitten. Maar eigenlijk klopt natuurlijk de omschrijving niet. Er stond sterling silver en niet silver plated. Eigenlijk had ik dus moeten gaan miepen. Heb gewoon een 3* beoordeling gegeven en niets meer op gehoord.
Mijn sjaal zag er beter uit dan verwacht zelfs. Dit was wel een 'binnensjaal'. Puur ter accessoire, niet voor onder een winterjas. Was trouwens voor mn moeder, niet voor mijzelf. :D Afhankelijk van de kwaliteit en de omschrijving geef ik daar sterren voor. Ik denk dat ik in jou geval een 2 of een 3 had gegeven. Heb ook al eens ergens aangegeven dat 't product er goed uit zag, maar niet conform het plaatje.

Dat was deze: http://nl.aliexpress.com/item/New-Fashi ... 32579.html

Net niet conform het plaatje (eerste gouden blaadje compleet andere kartels) en veelste grof irl. Weet ook niet of ik 'm ooit ga dragen. Nu zie ik bij deze advertentie al wel weer meer foto's en duidelijkere afmetingen :=

http://nl.aliexpress.com/item/New-Velve ... 98530.html Deze klopte ook niet met de foto's, maar dat vond ik dan weer niet erg. Meer steentjes - dichter op elkaar. Imo beter dus!

http://nl.aliexpress.com/item/Hottest-F ... 54209.html
Dit is de sjaal (groen). Ik was een beetje bang voor raffeling, maar dat bleek niet zo te zijn.

Op dit moment doe ik het zo: Ik zie een item dat ik leuk lijk te vinden die zet ik mijn winkelwagen. Ik lees eerst de feedback bij het product zelf, vervolgens kijk ik naar feedback van de verkoper. Dan volg ik het een tijdje kijk nogmaals naar de feedback, lees eigenlijk vooral de klachten bij de 3 en 4 steropmerkingen. (meestal zijn die mensen die toch niet tevreden waren, maar ook net niet teveel willen klagen dus imo haal je hier veel info uit. Russische opmerkingen gooi ik door de translate, ik lees de productgegevens door en ik bekijk foto's). En dan beslis ik of ik het wil kopen. Ik kijk ook nog wel eens in de shop om te zien wat die persoon nog meer heeft. Als dat van alles wat is is het meestal gewoon een tussenpersoon en kijk ik of ik het product elders (goedkoper) kan vinden.

Gisteren zat ik eens voor de gein de beschrijvingen bij de merknamaaktrouwjurken te bekijken :') Dan is het gewoon Russische roulette. 'Wij maken de jurk voor 90% zoals de foto' of 'ivm handwerk garanderen wij 90 tot 95% gelijkenis zoals de foto'. Ja dan ben je dus de banketstaaf als het niet lijkt. Ook een keer gekeken naar een feedback stond er een foto van een wat gezetter persoon die niet in dr jurk paste. Minstens een handbreedte te kort op de rug. Wel incl. feedback van de geschrokken verkoper dat ze wrs de chinese en VS maten door elkaar had gehaald :=

germie

Berichten: 25958
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:07

Citaat:
De titels vind ik vaak uiterst misleidend maar bij description klopt het materiaal eigenlijk vrijwel altijd! Staat er in de titel "sterling silver diamond ring", dan zie je bij Material staan: silver plated, glass. :D

Ik kijk bij kleding ook altijd bij het materiaal, dat geeft je al een goeie indicatie wat je precies gaat ontvangen :')

bij mij stond er echt zeker weten overal sterling silver. Maar de ketting is nu niet meer te verkrijgen. Dus kan de link hier niet meer neerzetten om het te laten zien.

Odysseus

Berichten: 22477
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:38

Oh wellicht is de advertentie wel verwijderd daarom germie!

Ik vind het iedere dag zo spannend, lijkt wel elke dag Kerstmis met een kadootje in de brievenbus :+

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:41

Hahaha ik ren ook altijd meteen naar de brievenbus als ik thuis kom. :D

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:44

Focussed schreef:
Oh wellicht is de advertentie wel verwijderd daarom germie!

Ik vind het iedere dag zo spannend, lijkt wel elke dag Kerstmis met een kadootje in de brievenbus :+

Gisteren kwam de bezorger met een grote envelop ik dacht *\o/* dat is m'n portemonee.

Maar was verbaast dat er Nederlandse postzegels op zaten.. waren het sporen die ik besteld had was ik helemaal vergeten hahahah :')

Odysseus

Berichten: 22477
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:48

Haha dat had ik laatst ook, was het van Divoza. Was ik nog teleurgesteld ook :')

Heb hier nu nog 9 orders waar ik op wacht.

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:49

Focussed schreef:
Haha dat had ik laatst ook, was het van Divoza. Was ik nog teleurgesteld ook :')

Heb hier nu nog 9 orders waar ik op wacht.

Ik was ook wel een beetje teleurgesteld _O-

germie

Berichten: 25958
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:02


GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:10

Ik ben ook teleurgesteld als het niks van Alie is.
Het is een beetje een verslaving. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:13

Qua zoeken en vergelijken:
Ik gebruik vaak de zoekfunctie. Meestal in het engels. Daarna sorteer ik op het grootste aantal orders. En dan een keer sorteren met de goedkoopste aanbieders. Meestal zit daar niet veel verschil in. De grote massa weet de beste en goedkoopste aanbieders wel te vinden. :D

Vervolgens scroll ik altijd even naar de info over het product. Dan kijk ik naar specificaties: materiaal, afmetingen etc. Dan check ik de reviews van het product. Maar ik ben daarbij wel te lui om al dat Russisch door Google translate te halen. Maar de rest van de talen kan ik doorgaans wel mee uit de voeten. Ik ben altijd benieuwd naar foto's van mensen die het product ontvangen hebben. Even kijken of het echt is als op het plaatje. Ik kijk ook nog even naar hoe tevreden mensen zijn over de leverancier. Als er veel klagen dat hun bestellingen niet aankomen, kijk ik verder naar een andere leverancier.

Voor sommige producten doe ik ook nog een check op YouTube. Daar staan bij veelverkochte producten vaak reviews in de vorm van filmpjes van mensen die het product ontvangen hebben en het laten zien.

En ja, ik heb nu dus ook een brievenbus-obsessie. :+

Odysseus

Berichten: 22477
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:40

Ik doe een beetje hetzelfde als jij safina!
Al bij meerdere producten gehad dat ik schrok van hoe lelijk ze waren in de feedback-foto's, hoefde ik het spontaan niet meer :+

germie

Berichten: 25958
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:12