Fijne/leuke eerste start in Noord-Holland?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Fijne/leuke eerste start in Noord-Holland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 12:05

Nee groeneweg zelf organiseert sowieso geen wedstrijden. Dat deed mw lunenberg altijd. Maar die doet al 2 jaar geen wedstrijden meer daar hoor.. Wel bij de duinrand idd. Maar dat is buiten inrijden

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:30

Volgens mij heb je bij Poelenburgh in Schoorl ook binnenwedstrijden. Twee binnenbakken, los van elkaar, je moet wel even een stukje buiten om van de ene bak in de andere te komen. Bij de wedstrijdbak zie je geen andere paarden, wel zijn er een paar raampjes waar mensen langs kunnen lopen en aan één kant zijn er tribunes ( waar bijna nooit iemand op zit met gewone wedstrijden) en aan de andere lange zijde is in het midden een donkere rubberen flap waar sommige paarden naar kijken.

Middenmeer heeft twee binnenbakken die naast elkaar liggen en een lage tussenwand hebben, dan zie je dus de paarden in de inrijdbak. De wedstrijdbak ligt naast de kantine en aan één kant heb je hekjes. Toch zijn de meeste paarden daar het kijkerigst op het juryhok.

Waarland heeft ook twee binnenbakken, eentje om in te rijden en eentje voor de wedstrijden. Geen idee hoe de bodem nu is, maar die vond ik niet zo fijn. Ook hier heb je hekjes.

Oude Veer zal je wel te ver weg zijn, maar daar heb je een lange bak, waar je inrijdt en je wedstrijd rijdt. Alleen op één korte zijde heb je hekjes, aan de andere korte zijde is de kantine. De ene lange zijde heeft een lage kant en soms staan daar paarden aan een lange buis.

Geen idee hoe ver die bij je vandaan is, maar stal Veldt in de Wormer heeft een halfopen bak om in te rijden en een binnenbak om je wedstrijd te rijden.

Ik zou gewoon lekker gaan starten en me over de bak niet druk maken, ze wennen vaak snel als je maar regelmatig start en ook op verschillende plaatsen start. Zelf gewoon er naar toe gaan met de instelling dat wedstrijden leuk zijn en dat je het voor je plezier doet, hoe het ook gaat en dat jouw paard de knapste is van allemaal, dan komt het vast wel goed.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Fijne/leuke eerste start in Noord-Holland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:25

Schoorl vond ik de bodem ook zwaar. Waarland is de bodem vaak ook niet fijn inderdaad. In ieder geval niet in de Z bak. Een keer was er zelfs niet gesleept en lag er een "manegehoefslag" (zo ernstig heb ik nog nooit meegemaakt), en de laatste keer dat ik er reed was het zand heel zwaar, vooral in de hoeken. Ze zijn echter wel heel gezellig dus blijf er alsnog komen :D

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 09:44

Ja een oud topic ik weet het...
Maar misschien nu door de weersomstandigheden ook weer relevant..
Bij Bucephalus in Baringerhorn is het ook fijn rijden!
Twee binnenbakken en de wedstrijdbaan voor jezelf.
Tevens kun je ook heerlijk binnen opzadelen wat er fijn is met slecht weer. De binnenbakken zijn met elkaar verbonden dus ook dan hoef je niet naar buiten. Tijdens de proef kun je de andere bak en paarden niet zien