Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 00:01

Energie voor koken.. Ik doe direct als ik thuis kom. Als ik eerst ga zitten is het foute boel dan moet ik motivatie zoeken. Maar vaak heb ik haast, moet ik nog weg dus moet ik wel gelijk koken en eten.

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 00:33

Ik vind koken ook niks. Ik houd wel van lekker en gezond eten maar ik heb nooit inspiratie en ook nooit zin. Dus als iemand tips heeft? :D Wat ik wel erg lekker vind is rucola sla met gedroogde tomaatjes, pijnboompitjes en een lekkere dressing. Mja, dat kan ik ook niet elke dag eten :+.

Mijn kerstboom staat inmiddels ook, heb hem inmiddels een beetje versierd maar ga morgen wel verder. Heb echt een klote dag, alles ging mis dus ga maar gauw naar bed :P.

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 01:13

Hopelijk morgen een betere dag, slaap lekker!

Vind wel naar om voor anderen te koken. :+
Vanavond kwam een collega eten, mooi een wereldgerecht van Knorr gedaan.. Lekker makkelijk. Kantonese kip. :9 :)
Binnenkort vier ik m'n verjaardag, moet nog bedenken wat ik dan ga koken. Zal eens checken hoeveel mensen er ook alweer mee eten. Moet nog iets bedenken om te maken.

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 02:20

Ik maak dus meestal grote pannen met eten, ideaal want ik hoef me 's middags alleen te bedenken wat ik 's avonds wil eten en trek datgene uit de vriezer.

Wat ik zoal maak:
goedgevulde groentensoep met minimaal 1kg groenten erin (op 7l)
stamppot rauwe andijvie
stamppot boerenkool
spruitjesstamppot
bonenstamp
spinaziestamppot
stamppot rode bieten
macaroni/spaghetti
chicken tonight (pot chicken tonight naar keuze, kopje rijst, 1 kipfilet en 400gr wok/roerbakgroenten)
lasagne
wraps of hoe heten die dingen? met gehakt, veel groenten, crème fraîche en strooikaas
aardappel anders
ovenpasta ham-kaas (echt super makkelijk, hoef je niks voor te koken verder)
pizza (deegpakket met saus vd AH oid, beleggen met groenten, vlees/vis en kaas naar keuze)
quiche
eiermuffins (eitjes kloppen met wat peper en zout, groenten naar keuze en wat strooikaas en evt ham/spekjes oid in muffinvormpjes leggen, ei eroverheen gieten en 20 minuten in de oven op 160c)
aardappelmuffins
risotto/wereldgerechten
maaltijdsalade
pastasalade
gehaktbrood

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 02:53

De pizza maak ik overigens 2x vrij kort achter elkaar, bijv donderdag/vrijdag en dan zondag of begin van de week erop nog een keer.
Ik koop zo'n pak van AH of Danerolle oid, zit een 'blik' met deeg en een potje saus in iig.
Meestal beleg ik hem met rode ui, paprika, champignons, mais, paprika, broccoli, doperwten en dan iets van ham/salami of spekreepjes en strooikaas.
Ik duik voor de groenten vaak de vriezer in om aan te vullen of kijk in de winkel wat er in de aanbieding is, dus soms gaat er een deel van een zak roerbakgroenten of taugé oid overheen. :P

Qua stamppotten:
Spinazie/spruitjes/rode bieten/sperziebonen is altijd met geruld gehakt en gestampte aardappels, de spruitjesstamp gaat ook (strooi)kaas doorheen.
Verder beetje kruiden naar smaak.
De boerenkool en andijvie doe ik altijd met spekjes en gestampte aardappels, evt een rookworstje erbij en wat jus.

Quiche:
Hartige taartdeeg, bekertje ongeklopte slagroom en eieren zijn de basis.
Verder doe ik hamblokjes/spekreepjes/zalmsnippers, kaas, kruiden naar smaak en champignons, paprika, mais, broccoli, ui en doperwten erdoor, evt ook weer kijken wat er verder in de aanbieding is.
Uiteraard mik je er naar smaak nog kruiden door, maar die heb je vaak toch wel in je kast staan. :)

Voor de pizza, hartige taart, gehaktbrood en eiermuffins heb je ong dezelfde ingrediënten nodig dus ik combineer deze nog wel eens met koken:
hartige taart maken en als die in de oven staat gehaktbrood maken en wat er dan nog over is gaat op de pizza of in de eiermuffins, maar kun je bijv ook voor wraps gebruiken.
Heb je meteen veel maaltijden in de vriezer en toch afwisseling door de diversiteit vd gerechten waar de groenten in gaan.

Bij AH ben je overigens voor 1kg broccoli, 800gr champignons, een trio paprika, een blik mais, een zak diepvrieserwten en een netje rode uien ong €8,- kwijt, dus qua groenten ben je dan ook niet zo heel duur uit en de hartige taart kun je zo'n 4-6 porties uit halen, het gehaktbrood kun je ook zeker 3 porties uithalen en de eiermuffins zijn voor bijv de lunch 1-2 vormpjes per persoon.

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:34

Pizza maak ik wel eens met wraps, tomato frito, geraspte kaas, gerookte kip, tomaat, paprika etc en na de oven een beetje rucola er op.
Jammer dat tomato Frito niet lang houdbaar is..

Plaattaart is ook lekker. Bladerdeeg met pesto erover en dan beleggen met wat je wil.

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:35

Leuk trouwens om hier ideeën uit te wisselen. Soms best lastig elke keer weer te bedenken wat te eten.

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:51

Super die tips & recepten!

atilla

Berichten: 651
Geregistreerd: 06-05-05

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 15:54

Wow wat heb jij veel ideeën Lor1, leuk om te lezen. Jij hebt het over chickentonight, zo heb je ook van Conimex pakjes waar ik rijst bij kook, roerbakgroente en kip toevoeg. Ook lekker snel klaar.

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 16:19

Dank je. :)

Ik hoor overigens ook geregeld over roerbaknoedels enzo, schijnt ook makkelijk en redelijk voedzaam te zijn.

Buiten wat ik kook haal ik overigens ook geregeld kant en klaar maaltijden hoor, zo waren deze week de quiches en Unox soepen in de aanbieding bij AH, meteen een zak soep en 2 quiches meegenomen voor ong €6,50 samen, goed voor 6 maaltijden en evt aan te vullen met (stok)brood of salade.
Bak nasi of bami vd Lidl kost ong €2,80; eitje bakken, zakje sateetjes opwarmen en je hebt weer 3-4 maaltijden voor zeg €5,- in totaal.
Overigens zijn de zalm met spinazie in bladerdeeg, quiches, pizzabroodjes/baguettes, lasagnes en salades vd Lidl ook goed te eten en niet al te duur. :)

En af en toe maak ik een comfortbowl macaroni:
macaroni koken
uitje snipperen
2 plakjes ham in stukjes snijden
kaas in miniblokjes snijden
kruiden naar keuze klaarzetten
macaroni afgieten, alles erdoorheen roeren, evt nog een likje boursin erdoor, portie in een kom of op een bord scheppen en dan 1 minuutje in de magnetron zodat de kaasblokjes goed smelten.

Saskiaa_

Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:19

Leuk om die ideeën te lezen over wat anderen eten! :)
Ik vries ook veel in. :j Eet wel vaak aardappelschijfjes, groente en vlees, soep, wraps en pasta. :j Trek al gauw iets uit de vriezer, waardoor ik een afgepaste hoeveelheid heb die zo klaar is. Pizza wil ik ook graag weer eens eten, maar wij hebben hier zo'n combimagnetron, die dus draait.. Even kijken hoe ik dat ga fixen. Beetje jammer van zo'n vierkant kant-en-klaar deeg. :Y)

En wat leuk dat er zoveel mensen zijn met een kerstboom! Is toch wel gezellig. :)

Ik zou nog Wat foto's plaatsen van mijn kamer. Inmiddels is het allemaal wat meer aangekleed enzo, maar daar heb ik geen foto's van. :P Mijn eigen tafel en stoelen moeten nog komen.. Tafel was nog niet droog en de stoelen nog niet helemaal geverfd. :Y)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels ziet de achterkant van de kast er zo uit:
Afbeelding

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:21

Leuk al die foto's!

Anoniem

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:26

Lyst mar smuk , klein maar fijn . Snap alleen niet de tafel , kan je die niet beter draaien?

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:54

Ik ga nog laaang niet.. Over 3 tot 5 jaar pas wss. Maar lees alvast mee voor tips enz..

ik heb wel al hele lange lijstjes gemaakt van wat ik moet hebben.. de kleinere dingen (zoals alles voor in de keuken: bestek, pannen, borden, glazen, theedoeken, keukendoeken etc...) koop ik nu al in kleine beetjes in.. daar besteed ik zo'n 25 - 40 euro per maand aan. Ik heb een inloopkastje waar ik alles kan bewaren in kisten en dozen.

Daarbuiten kan ik per maand nog genoeg sparen (500 - 650 pm)

Als ik straks over een paar jaar dan mn huisje heb dan heb ik genoeg geld om meubels en wasmachine etc van te kopen. Daar heb ik nu geen plek voor natuurlijk :')

Alleen de assecoires zoals plantjes en kaarsen enz. komen pas als ik erin zit want die zijn t minst belangrijk.. vind ik :P

Saskiaa_

Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:06

Rebecca schreef:
Lyst mar smuk , klein maar fijn . Snap alleen niet de tafel , kan je die niet beter draaien?

Nee? Op die foto's wilde ie nog niet goed uitgeschoven worden en was ie nog vierkant. Toen maakte het dus niet uit hoe ie stond. Nu heb ik hem wel uitgetrokken en staat de langste kant langs de muur. Dat geeft de meeste ruimte. Op sommige foto's lijkt ie misschien wat in het looppad te staan idd. Dat is vertekend door de foto's denk ik. :j

Wow, dan heb je nu vast wel al een heleboel Cindy! Ik heb een aantal jaar van alles gevraagd voor mn verjaardag en zo nu en dan zelf eens iets gekocht. Ik hoefde niet veel bij te hebben toen ik eruit ging. :)

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:39

Saskiaa_ schreef:
Leuk om die ideeën te lezen over wat anderen eten! :)
Ik vries ook veel in. :j Eet wel vaak aardappelschijfjes, groente en vlees, soep, wraps en pasta. :j Trek al gauw iets uit de vriezer, waardoor ik een afgepaste hoeveelheid heb die zo klaar is. Pizza wil ik ook graag weer eens eten, maar wij hebben hier zo'n combimagnetron, die dus draait.. Even kijken hoe ik dat ga fixen. Beetje jammer van zo'n vierkant kant-en-klaar deeg. :Y)

Pizzadeeg doe ik gewoon in 2 stukken verdelen, evt nog beetje uitrollen met een deegroller (en evt in het midden iets dunner zodat je iets dikkere randen hebt).
Maar ik denk dat je het prima nog eens licht kunt kneden tot een bal en dan uitrollen of gewoon een pizzabodem kopen, zag nl ook kant en klaar pizzabodems op AH.nl. :)
Dan bakpapier vouwen/op maat knippen, op de draaiplaat leggen of op het roostertje (sommige combi's hebben zo'n roostertje erbij), pizzabodem erop en dan beleggen met wat je maar wil.
Kan zijn dat je even moet uitproberen op welke stand hij moet, mijn combi werkt gewoon met tijd en temperatuur maar gaat vaak wat te hard dus doe ik meestal 10-20c lager instellen en zo nodig 5-10 minuten langer laten draaien.

Aardappelschijfjes doe ik vaak in aardappel anders of idd opbakken en dan een salade of bijv doperwten oid erbij en een stukje vlees of vis, soms gewoon simpel hamburger of vissticks.

Saskiaa_

Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:50

Dat moet idd wel lukken. :j Binnenkort maar eens maken!

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 23:02

Aardappelschotels van Aviko vind ik ook erg fijn.

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 23:04

zijn dat die zakken uit de diepvries Mandy?

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 23:06

Ja klopt. Er zijn verschillende: Spaans, Zwitsers, Hollands etc.

xManon_

Berichten: 6641
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 23:07

Ik haal altijd zo'n pak voor pizza's, van Koopmans geloof ik. Is poeder voor deeg waar water en olie bij moet en een sausje voor erop. Die kan je gewoon rond uitrollen, ik heb ook een combimagnetron. Ik koop dan altijd zo'n zakje Italiaanse mix voor erop te doen.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:18

Leuk die recepten!!! Ga ik zeker proberen :9

Zaterdag sleutel gehaald :):) dinsdag lekker verhuizrn

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:40

Ik kom mij ook
Maar eens voorzichtig melden in dit topic.. Op woonnet Haaglanden elke keer aan t reageren. Nu al een paar keer bij de eerste tien beland en nu zelfs op de tweede plek. Duimen dus.
Over mezelf: 22 (bijna 23 jaar), hond en kat wil ik t liefste mee Maarja.. En dan ook nog een eigen paard. Bijna klaar met studie en dan fulltime werken. Nu werk ik gemiddeld 25-30 u per week. In principe zou alles financieel haalbaar moeten zijn.

Woning die nu op mijn pad ligt is een benedenwoning van 42 m2 met tuin. Vlakbij t winkelcentrum en om de hoek bij paard. Woonkamer met keuken is zo'n 30 m2 groot, slaapkamer is 8m2, die vind ik wel wat krapjes maar we gaan eerst maar eens zien hoe t eruit ziet. Kan altijd nog nee zeggen!

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:44

Saskiaa_ schreef:
Rebecca schreef:
Lyst mar smuk , klein maar fijn . Snap alleen niet de tafel , kan je die niet beter draaien?

Nee? Op die foto's wilde ie nog niet goed uitgeschoven worden en was ie nog vierkant. Toen maakte het dus niet uit hoe ie stond. Nu heb ik hem wel uitgetrokken en staat de langste kant langs de muur. Dat geeft de meeste ruimte. Op sommige foto's lijkt ie misschien wat in het looppad te staan idd. Dat is vertekend door de foto's denk ik. :j


Wow, dan heb je nu vast wel al een heleboel Cindy! Ik heb een aantal jaar van alles gevraagd voor mn verjaardag en zo nu en dan zelf eens iets gekocht. Ik hoefde niet veel bij te hebben toen ik eruit ging. :)

valt mee, 3 opbergboxen van 80 liter vol :')

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:24

Hayy was ik ook weer :D Zo eerst even bijlezen :D