Korte Concentratieboog

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
babbel_12

Berichten: 39
Geregistreerd: 16-11-15
Woonplaats: amersfoort

Korte Concentratieboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 15:03

Hoihoi,

Misschien kunnen jullie mij helpen!
ik rij regelmatig op een paard die nogal last heeft van een korte concentratieboog! in het ergste geval van 2 seconde..
Hij is snel afgeleid en schrikt daardoor ook heel erg snel.

hebben jullie tips, trucs, oefeningen etc om mij te helpen beter met dit paard om te gaan?

alvast bedankt!

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Korte Concentratieboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:05

Ik verplaats dit topic van AP naar RT-V.

_black_rose_

Berichten: 730
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:13

Bezig houden en veel verschillende niet te moeilijke dingen vragen. Veel overgangen, veel tempowisselingen en vaak van richting en stelling/buiging veranderen.

ik weet niet hoeveel grondwerk je doet, maar je zou de hoeveelheid misschien wat op kunnen voeren met wat attributen zoals paraplu's, zeilen etc waardoor zijn aandacht steeds opnieuw getrokken wordt.

wat je ook zou kunnen doen is beginnen met hele korte sessies en belonen en stoppen wanneer hij zijn aandacht echt erbij heeft. Op die manier begrijpt je paard misschien ook sneller wat je van hem wil.

babbel_12

Berichten: 39
Geregistreerd: 16-11-15
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 15:21

_black_rose_ schreef:
Bezig houden en veel verschillende niet te moeilijke dingen vragen. Veel overgangen, veel tempowisselingen en vaak van richting en stelling/buiging veranderen.

ik weet niet hoeveel grondwerk je doet, maar je zou de hoeveelheid misschien wat op kunnen voeren met wat attributen zoals paraplu's, zeilen etc waardoor zijn aandacht steeds opnieuw getrokken wordt.

wat je ook zou kunnen doen is beginnen met hele korte sessies en belonen en stoppen wanneer hij zijn aandacht echt erbij heeft. Op die manier begrijpt je paard misschien ook sneller wat je van hem wil.


Het grootste probleem is juist die dingen die hem afleiden zoals een paraplu of een pion (Hiervoor was hij eerst bang, gelukkig niet meer haha!) En dat maakt rijden bijv. in een buiten bak heel lastig soms

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Re: Korte Concentratieboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:36

Magnesium gaan bijvoeren :)

Haz
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-11-15

Re: Korte Concentratieboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:44

Bezig houden, veel figuren en tempo wisselingen en overgangen. :)

midgie

Berichten: 7244
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:48

babbel_12 schreef:
Hoihoi,

Misschien kunnen jullie mij helpen!
ik rij regelmatig op een paard die nogal last heeft van een korte concentratieboog! in het ergste geval van 2 seconde..
Hij is snel afgeleid en schrikt daardoor ook heel erg snel.

hebben jullie tips, trucs, oefeningen etc om mij te helpen beter met dit paard om te gaan?

alvast bedankt!


Zit de fout wel bij het paard?
Hoe oud is het dier en wat snapt hij wel of niet?

Concentreren nis erg lastig,
min Geloof dat er onderzoek is gedaan naar concentratie bij de mens , dacht dat geen enkel mens zich langer dan 7 min kan concentreren,
Dus als jou paard zich nu maar 2 sec kan concentreren , hou daar dan rekening mee en vraag dus niet langer concentratie, doe korte oefeningen en verwacht niet dat hij een half uur aan een stuk naar jou kan luisteren, pauzes is het belangrijkste in het trainen met je paard, goed is goed en beloon

babbel_12

Berichten: 39
Geregistreerd: 16-11-15
Woonplaats: amersfoort

Re: Korte Concentratieboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 19:31

Bedankt iedereen! ik ga zeker met jullie tips aan de slag!

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: Korte Concentratieboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:37

idd magnesium bijvoeren en heel veel oefenen werkt bij mijn merrie goed

babbel_12

Berichten: 39
Geregistreerd: 16-11-15
Woonplaats: amersfoort

Re: Korte Concentratieboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 19:47

Het is helaas niet mijn paard maar de eigenaren willen hem niet zomaar iets voeren zoals magnesium! dit heb ik ook al tegen ze gezegd mja ze willen niet luisteren...