Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:32

Ik had gewoon zo verbaast gekeken en bedankt voor de eer, dan was ik opgestaan inderdaad. Wat een creep. :')

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:33

savannah030x schreef:
omg, ik zat laatst in de bus van Utrecht, naar mijn woonplaats terug (woonplaats is eindhalte.) en er waren genoeg plekken vrij, voor mij en naast mij, ik had mijn zware rugzak naast mij gezet, en oortjes in en muziek te luisteren. kwam er een jonge man, dus ik doe mijn oortjes uit, en hij zegt, mag ik naast je zitten? ik zeg er zijn nog genoeg plekken vrij toch? waarop de jonge man een beetje dreigend zegt maar ik wil naast jou zitten! ik zeg maar voor mij en naast mij zijn ook nog plekken vrij. hij begon steeds harder zijn stem te verheffen en zei nogmaals ik wil naast jou zitten! de buschauffeur keek al een aantal keer in zijn spiegel en stopte bij de eerst volgende halte, en vroeg of alles goed ging, ik zei daarop dat de jonge man persee naast mij wilde zitten terwijl er plaats genoeg was. de jonge man pakte met een chagerijnig hoofd zijn tas op en schreeuwde of die deur gvd open kon, zodat hij niet meer in de bus bij deze k*t ho*r (bedoelde hij mij mee.) hoefde te zitten.
ik dacht wat overkomt mij hier nou 8)7



hahah jeetje := ik wou dat ik dat durfde te zeggen hahaha meestal pak ik gewoon mn tas denk denk, achjaa laat ook maar. maar eigenlijk vind ik het helemaal niet leuk als mensen naast me komen zitten die ik niet ken :+ is toch een soort van personal space haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 01:03

liekec schreef:
[naam] schreef:
Ik ben met opzet dik om mensen als jij uit het OV te weren :j , ga maar lekker staan :evaw:

Das ook vervelend als je jezelf zo beperkt voor die ene persoon die dan moet staan.


:')

:')

Tink89
Berichten: 2937
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:03

donjalover13 schreef:
savannah030x schreef:
omg, ik zat laatst in de bus van Utrecht, naar mijn woonplaats terug (woonplaats is eindhalte.) en er waren genoeg plekken vrij, voor mij en naast mij, ik had mijn zware rugzak naast mij gezet, en oortjes in en muziek te luisteren. kwam er een jonge man, dus ik doe mijn oortjes uit, en hij zegt, mag ik naast je zitten? ik zeg er zijn nog genoeg plekken vrij toch? waarop de jonge man een beetje dreigend zegt maar ik wil naast jou zitten! ik zeg maar voor mij en naast mij zijn ook nog plekken vrij. hij begon steeds harder zijn stem te verheffen en zei nogmaals ik wil naast jou zitten! de buschauffeur keek al een aantal keer in zijn spiegel en stopte bij de eerst volgende halte, en vroeg of alles goed ging, ik zei daarop dat de jonge man persee naast mij wilde zitten terwijl er plaats genoeg was. de jonge man pakte met een chagerijnig hoofd zijn tas op en schreeuwde of die deur gvd open kon, zodat hij niet meer in de bus bij deze k*t ho*r (bedoelde hij mij mee.) hoefde te zitten.
ik dacht wat overkomt mij hier nou 8)7



hahah jeetje := ik wou dat ik dat durfde te zeggen hahaha meestal pak ik gewoon mn tas denk denk, achjaa laat ook maar. maar eigenlijk vind ik het helemaal niet leuk als mensen naast me komen zitten die ik niet ken :+ is toch een soort van personal space haha


Dus jij vind het niks als mensen naast je komen zitten, omdat die zitplek volgens je personal space is? Grappig!

Ik vind de kerel in de post van Savannah ook wel een beetje eng hoor. Aan de andere kant: dan ga je toch lekker zelf ergens anders zitten. Als hij dan wéér naast je wil zitten, heb je mi recht van spreken.

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:12

haha neee zo bedoel ik het niet hoor! maar ik vind die plaatsen naast elkaar altijd net wat te dicht op elkaar.. t gebeurd regelmatig dat de ander half boven op me zit, of dat de benen van de persoon naast mij tegen mijn benen "geplakt" zitten haha.

Anoniem

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:35

Mensen mogen best nast mij zitten in het OV, ze moeten alleen geen gesprek verwachten :') OV is voor mij denk, slaap, leestijd :+ ofwel, Mij tijd. Zelfs mn man krijgt geen gesprek als we in de trein zitten _O-

FloMax

Berichten: 1189
Geregistreerd: 30-03-10
Woonplaats: Somewhere over the rainbow.

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:06

Ik reis regelmatig van Almelo naar Den bosch en voornamelijk bij utrecht is het vaak erg druk. Heb vaak gehad dat ik ruim drie kwartier tot een uur moet staan in de trein omdat mensen (vooral jongeren of bejaarden) hun tassen niet van hun stoel willen halen, of er gewoon geen plek is.
Normaal gesproken heb ik zoiets van 'Let it go'.. maar nu ik +30 weken zwanger ben is het bijna niet te doen ivm vochtpoten en een zere rug. Ik reis met tassen en koffer dus dat sleep ik ook allemaal mee.
En er is NIEMAND die plaats voor je maakt ook al vraag je het.

Ik stoor me trouwens ook heel erg aan bellende/pratende mensen in een stiltecoupé. Ik ga daar niet voor niets zitten. Laatst zat er een hele familie die net van schiphol kwamen ofzo... zelfs met oordoppen in en mijn geluid echt hard, kwamen ze erbovenuit. Zwaar irritant :j

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:17

Mijn trein kwam een minuutje later aan dan verwacht, dus je zou denken dat de trein waar je naar moet overstappen even wacht.. Nope, dus nu een halfuur te laat op school...

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:28

Flomax: als je alleen niet zou kunnen zitten door tassen dan zou ik gewoon de aso uit gaan hangen als je t eerst hebt gevraagd. Tas niet weg? Ik help wel ff. Ik ben dan niet zwanger maar zelfs dan zou ik het doen. Wat een lef zeg: stoel bezet houden met een tas..

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:32

Inderdaad friendly, vind ik ook niet kunnen. Ben best bereid te helpen met tillen :')

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:37

Oh ja. Mensen met tassen die ze vertikken weg te halen. Zo aso

FloMax

Berichten: 1189
Geregistreerd: 30-03-10
Woonplaats: Somewhere over the rainbow.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:37

Zou ik normaal gesproken wel doen, maar je hebt tegenwoordig van die agressievelingen ertussen zitten waardoor ik het risico liever niet loop :')
Ik heb wel eens gezegd 'Heb je dan geen opvoeding gehad?' of iets in die trant, waarop ik gelijk kreeg 'Wat praat jij over mijn moeder' enz enz enz...
Wauw :')

Anoniem

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:40

Andersom vind ik het dan ook wel heel vervelend als mensen nog niet eens hebben gevraagd of op een andere manier duidelijk hebben gemaakt dat ze naast jou plaats willen nemen, maar al wel vast je tas van de stoel gooien. Ben best bereid om mijn zooi bij me te houden, maar dan moet je zelf ook wel een beetje fatsoen hebben :=

FloMax

Berichten: 1189
Geregistreerd: 30-03-10
Woonplaats: Somewhere over the rainbow.

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:42

Oh ja dat zou ik ook echt niet kunnen waarderen. Vraag het gewoon netjes en dan haal ik mn spullen aan de kant voor je je zin hebt afgemaakt. Zeker als het druk is.
Heb wel eens een oudere dame gehad die persé op mijn plek wilde zitten 'want daar zat ze altijd' terwijl de rest van het coupé leeg was. Dat gaat er bij mij ook niet in.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:44

FloMax schreef:
Ik reis regelmatig van Almelo naar Den bosch en voornamelijk bij utrecht is het vaak erg druk. Heb vaak gehad dat ik ruim drie kwartier tot een uur moet staan in de trein omdat mensen (vooral jongeren of bejaarden) hun tassen niet van hun stoel willen halen, of er gewoon geen plek is.
Normaal gesproken heb ik zoiets van 'Let it go'.. maar nu ik +30 weken zwanger ben is het bijna niet te doen ivm vochtpoten en een zere rug. Ik reis met tassen en koffer dus dat sleep ik ook allemaal mee.
En er is NIEMAND die plaats voor je maakt ook al vraag je het.

Ik stoor me trouwens ook heel erg aan bellende/pratende mensen in een stiltecoupé. Ik ga daar niet voor niets zitten. Laatst zat er een hele familie die net van schiphol kwamen ofzo... zelfs met oordoppen in en mijn geluid echt hard, kwamen ze erbovenuit. Zwaar irritant :j


Ik herken dat dus helemaal niet. Ik reis dagelijks met de trein en het is soms best druk, maar als ik vraag of ik ergens mag zitten (er ligt dan een tas) dan wordt die AL-TIJD weggehaald. In al die jaren heb ik echt nog nooit meegemaakt dat iemand zei 'euh, nee'.

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:55

@Amaris: Dan heb jij hele sociale mensen om je heen

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:04

Denk eerder dat Flomax overdrijft.. Ik heb het ook nog nooit meegemaakt dat ik of iemand anders vroeg om een tas weg te halen dat er nee werd gezegd.. Maar ja je moet het soms wel vragen, hé.

Nu wil ik best geloven dat er af en toe een botte hork tussen zit (en dan zijn de consequenties ook voor die persoon), maar dat NIEMAND zijn tas weghaalt.. Dat geloof ik echt niet.

Selina

Berichten: 14293
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:08

Ik heb ook nog nooit een nee gehoord.. Zelfs de mensen waar je niet van zou verwachten dat ze de tas weghalen doen het.

Loose

Berichten: 4726
Geregistreerd: 11-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:23

Ik heb inderdaad ook nog nooit meegemaakt dat mensen hun tas niet weg wilden halen, soms gaat het wel met wat gezucht maar ze halen het altijd weg. :D En ik heb behoorlijk vaak met de trein gereisd de afgelopen jaren, dus het zal inderdaad wel wat overdreven zijn.
Enige keer dat ik aan iemand vroeg of ik naast diegene kon zitten in de bus en diegene nee zei, was ik een brugger en die andere persoon een stoere bovenbouwer. ^) Ik durfde er toen natuurlijk ook nog niks van te zeggen. :(:)

FloMax

Berichten: 1189
Geregistreerd: 30-03-10
Woonplaats: Somewhere over the rainbow.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:05

Sammie schreef:
Denk eerder dat Flomax overdrijft.. Ik heb het ook nog nooit meegemaakt dat ik of iemand anders vroeg om een tas weg te halen dat er nee werd gezegd.. Maar ja je moet het soms wel vragen, hé.

Nu wil ik best geloven dat er af en toe een botte hork tussen zit (en dan zijn de consequenties ook voor die persoon), maar dat NIEMAND zijn tas weghaalt.. Dat geloof ik echt niet.


Ho ho, overdrijven nee, ik denk eerder dat je het verkeerd begrijpt. Het is namelijk niet zo dat ik iedereen in de trein ga vragen of ze hun tas opzij willen zetten.
Ik zeg dat ik het vaak gehad heb dat ze geen plek maken, tas of geen tas dus. En niet alleen voor mij. Vragen, ja prima. Maar als je ziet dat er iemand met krukken of ik noem maar iets, staat, dan sta je toch automatisch op voor diegene? Of ben ik de enige die er zo over denkt?

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:06

Als langzaam alle plekken bezet raken dan haal je toch vanzelf je tas van de stoel? Waarom moet dat eerst gevraagd worden. := Heb je ook geen gezeur dat mensen aan jouw spullen komen.

FloMax

Berichten: 1189
Geregistreerd: 30-03-10
Woonplaats: Somewhere over the rainbow.

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:08

Precies dat... ik vind vragen heus niet erg maar ik zie niet in waarom iemands tas of sleurhut recht heeft op een stoel in de trein...
Ik heb zelf ook vaak mijn tas naast me, maar zodra de trein voller raakt haal ik m daar weg. Of ik moet in slaap vallen en niet doorhebben dat de trein vol raakt :=

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:11

Het is idd wel erg raar dat mensen hun tas op een lege stoel leggen. Zo raar dat vrijwel 99% van de mensen het doet.. De reden lijkt mij simpel, je hebt je tas en je spullen dichterbij je.

En wat is het probleem van vragen? Daar heb je een mond voor gekregen. Het wordt pas raar als iemand nee zegt… En dat gebeurt zo uit dit topic blijkt dus zelden.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:13

Sammie schreef:
Het is idd wel erg raar dat mensen hun tas op een lege stoel leggen. Zo raar dat vrijwel 99% van de mensen het doet.. De reden lijkt mij simpel, je hebt je tas en je spullen dichterbij je.


Gezien het hier vaak om een rug- of handtas gaat: een schoot is dichterbij dan de stoel naast je. :))
Ik denk dat de voornaamste reden is dat mensen zo lang mogelijk liever niet iemand naast zich hebben.

Anoniem

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:17

Ik zet mn tas altijd tussen mn benen. Dan heb ik geen last van mensen die me aanspreken. Enige die me aan mag spreken in de trein is iemand die aangeeft dat ik wat vergeet, of de conducteur :')