[HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:51

Dat is best hoog Nouvel!

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:22

Heerlijk al die foto's

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:27

@Nouvel: is dat de strandopgang/afgang het dichtst bij de Golfbaan of de volgende meer richting Noordwijk?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:30

ja klopt dat is de strandop/afgang bij het golfterrein, duinen Noordwijk.
En dat is best hoog inderdaad, flinke klim in het zware zand... 8-)

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:34

Ja precies, daarom begin en eindig ik altijd bij Langevelderslag. Ik ben een paar keer met mijn mafje over dit duin gekomen en dat was geen succes. Had ik een kreupeltje aan de vloedlijn en dat werd dan wel beter na wat rustig lopen maar dan moet je weer terug. Zo niet handig ...

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:39

Wel een prachtig uitzicht zeg nouvel! Wij mogen hier met de hei absoluut niet klagen en ook het bos is prachtig, maar strand is helaas ver te zoeken

Jet

Berichten: 12001
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:39

Eindelijk ook weer een paar bosfoto's van mij. Vandaag met een stalgenoot naar Schoorl gegaan met de trailer en daar een lekker rustig rondje gereden. GPS heeft jammer genoeg niet gewerkt, dus de afstand weet ik zo niet, maar we hebben ons er anderhalf uur vermaakt en niet zo'n heel groot rondje gereden, wel bijna alles gestapt. Prachtig met al die paddenstoelen, allerlei kleuren, soorten en maten!


Afbeelding


Afbeelding

De eerste zijn de oortjes van de mijne en mijn stalgenoot rijdt dus voor ons... Jammer genoeg niet echt scherp, maar het geeft toch een beetje een idee.

De tweede was een prachtig mierennest met links en rechts paddenstoelen.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:41

Ja gaaf he, ik vind het ook iedere keer weer prachtig, en met elk soort weer en in ieder seizoen is het uitzicht weer anders!

Maflinger_S schreef:
Ja precies, daarom begin en eindig ik altijd bij Langevelderslag. Ik ben een paar keer met mijn mafje over dit duin gekomen en dat was geen succes. Had ik een kreupeltje aan de vloedlijn en dat werd dan wel beter na wat rustig lopen maar dan moet je weer terug. Zo niet handig ...


Langervelderslag is te ver voor mijn jonge dikkie...
Wij doen altijd een rondje van stal af, eerst de andere kant op door 't duin en dan richting de golf over strand en dan door 't duin weer terug.
Hij vindt de kluchten op lastig en stom, maar hij moet gewoon, wordt 'ie een sterk paard van... 8-)

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:43

Is wel goed voor de bilspieren :))

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 23:37

Wauwie Nouvel dat uitzicht :wow:

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 07:58

Mooi uitzicht, Nouvel! Zwaar pad inderdaad.

Het begint bijna een beetje saai te klinken, maar ook daar is het zo te zien mooi, M_Nouska! En netjes, 18 km.

Zoveel km heb ik nog nooit met m'n paard gereden. Maar de paden zijn hier ook heel anders. Stukje omhoog, stukje omlaag, stukje omhoog, stukje omlaag. Vrij zwaar, dus ik stap eigenlijk vooral.

Leuk Jet, dat je door 'onze' omgeving bent gereden :D Ben wel benieuwd welk rondje je hebt gemaakt.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:15

Amanda schreef:
Is wel goed voor de bilspieren :))


ja precies 8-)

we gaan 1x in de week of in de 2 weken, dus dan moet dat best wel kunnen...

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:55

Afbeelding
Afbeelding
Lekker naar de heide geweest, door het bos. Was echt genieten :D

Jet

Berichten: 12001
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:33

Mnouska, dat zijn ook fijne zandpaden om te rijden!

Nouvel, beste hoogte inderdaad!

RiannaB, we hebben geparkeerd op de parkeerplaats naast Poelenburgh, de weg overgestoken, linksaf richting Bergen zeg maar, net na de bocht het fietspad op en een stukje verder ga je dan het bos in, het ruiterpad op. Dat pad afgereden, de afslag vlak voor het strand zeg maar rechtsaf genomen, daarna richting Berenkuil, net voor de Berenkuil weer rechtsaf naar het zuiden, vervolgens weer een keer rechts en daarna weer terug naar Poelenburgh. Jammer genoeg deed mijn GPS wat gek, dus ik heb geen afstand en volgens de GPS waren we een uur en 40 minuten onderweg, maar ik heb zelf het idee dat het langer was, maar ik kan het niet meer bedenken... We hebben bijna alles gestapt en een stukje gedraafd, maar dat was niet zo lang. Misschien weet jij zo hoe ver dat is?

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:27

Jet, dat is nou precies een stuk waar ik nog niet ben geweest! :P Sta ook pas sinds april in Schoorl en ik rij niet vaak lange buitenritten. Maar ik rij meer in het gebied achter het Zandspoor, beetje tussen de Berekuil en Camperduin. Wel wil ik nog een keer door het bos naar Poelenburgh en over de weg weer terug. Hoe waren de paden van jouw rondje? Als ik een uur en drie kwartier stap, dan maak ik ongeveer 9 kilometer denk ik. Maar het rondje dat ik altijd maak is wel vrij zwaar. Heuveltje op, heuveltje af, met vrij veel mulle paden. Het gemiddelde staptempo ligt dan dus niet zo hoog.

Edit: Op www.ruiterenenmennen.nl kun je misschien je gemaakte route opnieuw uitstippelen en daar zie je hoeveel km dat ongeveer is.

Jet

Berichten: 12001
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:42

Rianne, jammer dat je in dat deel nog niet geweest bent. Ik ging juist daarheen omdat je er toch wat meer bospaden hebt dan die hele mulle zandpaden. Het is er wat meer gemengd. Als ik dit rondje op Ruiterenmennen uitzet kom ik op 13,8 km., maar dat kan dus niet als we alles gestapt hebben op een klein stukje draf na en er dan zo'n uur en driekwartier over gedaan hebben. Meestal gaan we bij Hargen op de grote parkeerplaats staan, maar dan moet je dus eerst een heel stuk zwaar duinzand door en dat wilde ik die van mij nu nog niet aandoen.

Ha ha, jouw edit had ik nog niet gelezen ;) , dat had ik dus al gedaan.

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 07:48

Ik heb heel wat jaren bij Poelenburgh gereden en ook vaker buitenritten gemaakt. En daarvan kon ik me al niet herinneren dat het stuk daar zo zwaar is als wat ik nu steeds rijd. Toch maar eens een keer die kant op dus!
Ook ben ik nog altijd niet naar het strand geweest. Wel bij een strandopgang gestaan met m'n paard, maar nog niet erop geweest.

Over 2 weken is mijn nieuwe zadel klaar en als het goed is kan ik daar langer en meer pijnvrij in zitten dan in mijn huidige. Hoop dat ik iets langere ritten dan ook beter kan volhouden. :)

Jet

Berichten: 12001
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:42

Dat klopt inderdaad Rianne, Ik kan me alleen van vroeger en hele hoge heuvel herinneren waarbij we van de pony's af moesten als we er tegenop gingen ( ook bij Poelenburgh), maar die heb ik de laatste jaren niet meer gezien ( of hij moet toch kleiner zijn dan ik dacht toen ik zo'n jaar of 40 geleden daar reed ;) ).
Balen dat je zadel zo vervelend zit, ik duim voor je dat je nieuwe zadel je wel pijnvrij kan laten rijden!

't Strand bij Hargen en Schoorl vind ik stukken fijner dan dat bij Callantsoog, een veel bredere strook is hard zand. Wel vind ik de laatste opgang ( bij Poelenburgh zeg maar) erg hoog, zwaar en steil, dus die neem ik nooit.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:16

Vandaag hadden de docenten een studiedag dus was lekker vrij! Dus daar hebben ves en ik wven gebruik van gemaakt. Heerlijk rustig op de hei in het begin van de middag. Mooi rondje gemaakt over de hei die al aardig naar herfst begint te verkleuren


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Toch jammer dat telefoon fotos niet half kunnen vast leggen hoe mooi iets daadwerkelijk is

Jet

Berichten: 12001
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:21

Toch ziet het er zo ook al heel mooi uit hoor!

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:58

Nou, ik heb anders een heel aardig beeld van 50 tinten bruin met een fjordenboogje :D.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:30

Maflinger_S schreef:
Nou, ik heb anders een heel aardig beeld van 50 tinten bruin met een fjordenboogje :D.


Boogje :+
Hihi wel pakkende omschrijving

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:54

Hoop geweldige foto's voorbij zien komen. Prachtige panorama's en heide en duin en stand/zee foto's <3

En ook nog een heel leuke erg fluffy oortjes ....cute <3

Nouvel...wat pracht duin foto's !!!



Ik ben vanmorgen voor het eerst van mijn leven (raar maar waar) in m'n uppie (met m'n zwarte parel Eefke) een buitenrit gaan maken. Ik heb het eerder nooit aangedurfd en reed dus altijd met een of meer mensen samen. Maar vandaag dus grensverleggend bezig geweest en de stoute schoenen uhhhh in dit geval laarzen ;) .. aangetrokken en een ritje naar en op de Brunssummerheide gemaakt.
Best trots op m'n paard en zeker ook op mezelf :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:59

Toppie Imala!!!

Mooie, gave fotos zie ik weer voorbij komen :)

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:29

Super, Imala!
En wat een gevarieerde foto's, leuk! Wat een schapen trouwens zeg.