[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:07

Zulke dekens moet je niet op je paard willen leggen. Laat hem dan gewoon zijn natuurlijke deken aka wintervacht houden.

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:14

En ook niet iedereen heeft het geld om een Bucas of Rambo te kopen ;)

Het is ook maar net waar je ze voor wilt gebruiken.

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:19

Ik lees al een hele tijd mee en waar ik antwoord kan geven doe ik natuurlijk graag.

Nu heb ik echter zelf een vraag.. Omdat we nog bezig zijn met de verbouwing van de stallen (andere indeling + een nieuwe box) lopen de paarden nog 24/7 buiten. Naast mijn sportpaardje betreft dit een oude merrie en een Shetlander.

Echter voel ik aan mijn paardje tijdens de training dat hij erg stijf wordt in zijn spieren (ik weet dat hij ook altijd ligt te slapen). Helaas kan ik hem nog niet snachts op stal zetten.

Echter nu vraag ik mij even af wat te doen.. Ik wil hem natuurlijk snachts graag wat extra warmte geven maar overdag is het weer zo warm.. Het temperatuur verschil is tegenwoordig echt groot.

Hij draagt nu een 0 grams regendeken. Ik heb een aantal staldekens liggen o.a. 100 grams maar ik ben dan zo bang dat het weer te warm wordt. Iemand tips? :)

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:23

Jonnekee schreef:
Iemand ervaring met de Harry Horse Highliners?



Ja ik! Voor mijn smalle paardje met hoge schoft vind ik hem echt ideaal! :D

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:24

Zorro_ schreef:
Jonnekee schreef:
Iemand ervaring met de Harry Horse Highliners?



Ja ik! Voor mijn smalle paardje met hoge schoft vind ik hem echt ideaal! :D


Ik heb de 0 gram met fleece voor mijn brede haflinger, daar ligt hij ook erg netjes op!

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:24

MelissaV schreef:
Iemand ervaring met Nika dekens?
Ik heb vorig jaar al mijn pony zijn winterdekens (NIKA dus) overgekocht van een bokker en gebruikt afgelopen winter en het zijn dekens die hun prijs waard zijn :) Ik heb nooit last gehad van de waterdichtheid en de dekens zijn zeker niet slecht, al zijn duurdere dekens kwalitatief beter. Winterdekems vind ik dus niks mis mee, ik stapelde vaak en ze bleven altijd goed liggen etc. Alleen heb ik al deze dekens verkocht omdat mijn pony een maat groter nodig heeft en de regendeken die ik nieuw kocht was niet waterdicht.. Op z'n ergst haalde ik hem uit de wei met zelfs z'n vacht nat. Hier heb ik voor gebeld, ze waren er zeker niet blij mee maar ik heb de deken wel terug mogen sturen. Mijn ppny staat 24/7 buiten en ik vind het erg belangrijk dat hij ook daadwerkelijk droog blijft dus nu heb ik geïnvesteerd in kwalitatief betere dekens.

Edit: ik moet er trouwens wel bijzeggen dat ik daar met twee andere NIKA dekens geen last van heb gehad. Ik denk dat de deken misschien een productiefout was oid..

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:11

Ik heb de vliegendeken het hele seizoen gehad, prima deken.

Ik heb geen idee hoe het met verzenden gaat. Volgens mij gaat ze elke dag naar het magazijn om de bestellingen in orde te maken.

Ik had gekozen voor ophalen. Want het was dichtbij.. Kon alleen om 2 uur.. Ja mijn vriend werkt full time.. Die ken niet FF om 2 uur langskomen.. Ja das was niet haar probleem.. Me vriend heb tien een dienst geruild zodat die voor zijn werk langs kon komen..

Nou ik gezegd. Als het later wordt bel even of ed want hij moet door naar zijn werk.. Hij heeft een halfuur staan wachten op een knul, Die wist ook niet welke deken het was.. En mijn vriend reed 45 min later dan afgesproken weg.. Vond het echt geen stijl.

Nu dus weer een deken bestemd. En ga deze morgen ophalen.

Vind het onzin dat je deze niet op je paard zou willen leggen.. Indd niet iedereen heeft geld voor rambo of ed. Ik heb al jaren dekens van Harry horse of ed. Gaat prima hoor.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:24

Ayla schreef:
Ik ben erg benieuwd hoe de Horseware liners bij andere pony's/paarden vallen, dus als iemand foto's heeft.. :)

shetlandfan
Berichten: 2354
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Ergens in NL.

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:29

Ayla, heb je ook een foto hoe de Horseware Liner bij jouw pony zit?

Heb hier een 100gr. Horseware liner besteld, 4'3 die ik een deze dagen hoop binnen te hebben.
Wil hem gaan gebruiken onder mijn Rhino Wug. Ben benieuwd hoe die combi bevalt.

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:36

Ayla schreef:
Ik ben erg benieuwd hoe de Horseware liners bij andere pony's/paarden vallen, dus als iemand foto's heeft.. :)


Mijn haf van 147 draagt de 5.9 pony versie :D Ik zal even zoeken naar foto's en anders binnenkort nieuwe maken. Ik gebruik de 100 gram onder een Rhino pony wug en dat werkt perfect. Dekens liggen altijd goed, de liner schuift niet onder de wug.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:43

Nee sorry daar ben ik vergeten een foto van te maken. Ik ben benieuwd naar foto's om te kijken hoe laag de deken op de borst bij andere pony's zit.. Bij mijn pony zitten ze namelijk nogal laag. Al denk ik niet dat hij er veel last van zal hebben.

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:52

Je wilt hem in ieder geval niet boven je regendeken uit hebben dus ik denk dat ze sowieso al wat lager vallen. Ik ben ook benieuwd naar een foto! :)

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:55

Ik kan geen foto meer maken want ik heb ze met de Amigo deken terug gestuurd omdat ik ze ergens anders goedkoper zag en dat me bijna 20 euro scheelt.. :+ Maar hij hing in ieder geval lager dan de voorbeeldfoto, maar niet zo laag dat hij bijna onder de borst hing uiteraard. Gewoon wat lager op de borst dan andere dekens.

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:38

Nies_ schreef:
Zulke dekens moet je niet op je paard willen leggen. Laat hem dan gewoon zijn natuurlijke deken aka wintervacht houden.


Zo is dat. Als je geen geld uit wilt geven aan dekens dan laat je je paard gewoon zijn wintervacht houden, is nog gratis ook ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:41

MoniekV schreef:
Nies_ schreef:
Zulke dekens moet je niet op je paard willen leggen. Laat hem dan gewoon zijn natuurlijke deken aka wintervacht houden.


Zo is dat. Als je geen geld uit wilt geven aan dekens dan laat je je paard gewoon zijn wintervacht houden, is nog gratis ook ;)



Want de enige goeie dekens zijn van rambo en amigo ofzo? Yeah right :')

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:52

Yvank_ schreef:
Jonnekee schreef:
Iemand ervaring met de Harry Horse Highliners?

Ja vind ze niet fijn zitten :n


Ik ben wel positief

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:57

Die dingen ademen net zo goed als een plastic zak. En dan heb ik het nog niet over de waterdichtheid, de sterkte, de pasvorm, de levensduur etc.

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:59

Ik nodig je uit om 'die dingen' te bewonderen op mijn paard. Heb je je ongelijk.

Gaan al ruim 4 jaar mee hoor, passen perfect, sterk zat (nog geen een kapot gehad of niet waterdicht).

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:00

Niet iedereen stelt dezelfde eisen aan kwaliteit.

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:07

Ik draag zelf ook het liefste goede kwaliteit jassen. Die ik overigens zelf altijd uit en aan kan doen. Paarden zijn daarin afhankelijk van ons en niet iedereen kan elk uur een deken wisselen omdat het met bijvoorbeeld de zon erop toch te warm is. Waterdicht (, winddicht) én ademend is lastige combinatie en vaak kom je dan bij dure stoffen en materialen uit.

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:49

Beloven schreef:
MoniekV schreef:


Zo is dat. Als je geen geld uit wilt geven aan dekens dan laat je je paard gewoon zijn wintervacht houden, is nog gratis ook ;)



Want de enige goeie dekens zijn van rambo en amigo ofzo? Yeah right :')

Ik heb geloof ik 30.- meer uitgegeven en een Rhino 0 gr gekocht. De liners in de aanbieding en zo ben je onderhand nog goedkoper uit dan de goedkope dekens van o.a. Nika. Maar wel veel betere kwaliteit.

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:54

Op dit moment kan je op rambodeken.nl 20% korting krijgen op alle Horseware dekens. Op agradi is het een en ander afgeprijsd, op horsewaredekens.nl ook.

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:57

HH liners zijn als STALdekens top dingen hoor, pasvorm vind ik perfect (voor mijn new forest dan) maar aangezien mijn beesten ongeveer de hele dag buiten staan geef ik (ook) de voorkeur aan bucas heb alle soorten en maten bij wijze van. De waterdichtheid is zo ongelofelijk TOP en dan heb ik het wel over de smartex versies. Met amigo heb ik dan weer niks.. Zo is het voor iedereen anders.

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:02

De Highliner is een mooie deken, goede pasvorm, ik heb er eentje al wel 15 jaar en hij blijft goed.
Bij gebruik op stal ideaal.
Om er een regendeken over te doen is hij minder geschikt, door de hoge hals

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:06

Staldekens gebruik ik niet, dus dat zou kunnen. Staldekens ademen sowieso al makkelijker omdat het niet waterdicht is natuurlijk.