[HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:55

Prachtige fotos allemaal, heb weer genoten :j

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:03

Vandaag
Afbeelding

Gisteren

Afbeelding

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:38

Prachtig overal die bloeiende heide.

@ Amakarab
Citaat:
Zo dat is wel een schriktraining Imala, met dat plastic! Nouja de paarse bloemen van Piekossj ook voor sommigen...

Ja, het plastic wapperde soms ok nog wat, maar ze gingen er super cool langs +:)+
Op jouw foto's ook voor elk wat wils, lekker langs het water (niet veel last van insecten daar?) , bos en gras.






https://youtu.be/5MqjYVxsgQ8

https://youtu.be/0DsNSSuOXxM

https://youtu.be/C_QmbmTMeUE

https://youtu.be/yojn-KYLW7A

bijna thuis
https://youtu.be/HLKisNpsfzg

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 17:51

De heide is echt prachtig in bloei, zag ik ook al <3

Kan je filmpje helaas niet zien, zal ik een andere keer gaan bekijken. Je filmpjes zijn altijd heel leuk om te zien :D

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 15:09

Afbeelding
Aan het strand bij Noordwijk,

Westerntrail

Berichten: 1743
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:59

Prachtig filmpje @Imala heerlijke omgeving.

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:58

Leuke filmpjes, Imala! Ik kon ze eerst ook niet zien, maar nu wel. Je laatste filmpje heeft als titel ' mc donalds' dus ik dacht, dat is vast met een stop bij de Mc Donalds. Maar nee :P

Friesiszwart, gave strandfoto!

Mooi die heidefoto's!
Ik ben vandaag sinds een tijdje niet gereden te hebben, weer eens een bosrit gemaakt (ik ben een typische mooi-weer-ruiter en ik was de laatste tijd natuurlijk precies vrij op de dagen dat het prutweer is).
Ik wilde eigenlijk ook de hei op, maar uiteindelijk toch maar besloten om een rondje bos te doen. Onderweg toch nog paarse heide gezien langs het pad, dus toch een beetje van beide :D
Het bos begint ook alweer meer herfstkleuren te krijgen door alle verkleurde dennenaalden op de grond. Erg mooi!
Ook heb ik de eerste paddestoelen alweer gesignaleerd. Alleen geen foto van gemaakt.

Afbeelding

Piekosjj

Berichten: 5452
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:56

Oh wat mooi inderdaad die dennennaalden zo! Ik ben echt een zomer-en warmtemens, maar ik vind de vroege herfst prachtig, vooral op de zonnige dagen. Hier in Rheden begint de hei zo onderhand wel een beetje uit te bloeien, hij is nu niet zo knal-paars meer als twee weken terug. Desalnietemin blijf ik elke keer weer genieten van de prachtige uitgestrekte uitzichten
Afbeelding

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:56

@ M_nouska
Citaat:
Kan je filmpje helaas niet zien, zal ik een andere keer gaan bekijken. Je filmpjes zijn altijd heel leuk om te zien
Ook niet de links? Of allemaal niet?
Dank je :o

@ friesiszwart: wat heerlijk lijkt me dat zo'n lekkere strandrit !!

@ Westerntrail
Citaat:
Prachtig filmpje @Imala heerlijke omgeving.
Dank je. Ik voel me ook heel "gezegend" dit hier allemaal "in de achtertuin" te hebben.

@ RiannaB
Citaat:
Leuke filmpjes, Imala! Ik kon ze eerst ook niet zien, maar nu wel. Je laatste filmpje heeft als titel ' mc donalds' dus ik dacht, dat is vast met een stop bij de Mc Donalds. Maar nee
Dank je :o Ohhh sorry op het verkeerde been gezet. Om een beetje overzicht in mijn filmpjes te hebben geef ik ze vaak de naam van een herkenningspunt. Op dit filmpje steken we het kruispunt over to Mc Donalds. :D
Maar ik ben in het verleden wel eens samen met m'n vriend te paard door de Mc Drive gegaan, maar helaas wilden/mochten ze ons niet bedienen. Ondanks we toch samen met 2 PK waren <<) Mochten wel binnen wat komen halen, maar dat ging ook wat lastig te paard :=
Zijn toen maar onverrichter zake naar huis gereden en daar wat gedronken.

Citaat:
Ik ben vandaag sinds een tijdje niet gereden te hebben, weer eens een bosrit gemaakt (ik ben een typische mooi-weer-ruiter en ik was de laatste tijd natuurlijk precies vrij op de dagen dat het prutweer is).
Ik wilde eigenlijk ook de hei op, maar uiteindelijk toch maar besloten om een rondje bos te doen. Onderweg toch nog paarse heide gezien langs het pad, dus toch een beetje van beide :D
Het bos begint ook alweer meer herfstkleuren te krijgen door alle verkleurde dennenaalden op de grond. Erg mooi!
Ook heb ik de eerste paddestoelen alweer gesignaleerd. Alleen geen foto van gemaakt.
Mooie foto. Gelukkig ook nog een mooie dag te pakken gekregen voor een bosrit. Ja, de herfstkleuren zijn ook weer mooi. Flinke dennenaalden!!
In de herfst vind ik het bos zo heerlijk ruiken.

@Piekosjj
Citaat:
Ik ben echt een zomer-en warmtemens, maar ik vind de vroege herfst prachtig, vooral op de zonnige dagen. Hier in Rheden begint de hei zo onderhand wel een beetje uit te bloeien, hij is nu niet zo knal-paars meer als twee weken terug. Desalnietemin blijf ik elke keer weer genieten van de prachtige uitgestrekte uitzichten
mooie heide foto.
Ja mijn voorkeur gaat ook naar zomer en warmte. Maar eigenlijk heeft elk seizoen wel z'n charme. Herfst met zonnige dagen is ook heerlijk. Voordeel van de weer wat lagere temperaturen is dat de dazen weg zijn, dus we kunnen nu ook weer op de Teverenerheide kunnen rijden (ook bij ons in de buurt, maar dan net over de Duitse grens) . Die mijden we in de zomer omdat je daar dan constant belaagd wordt door de dazen.

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:12

Wauw, jij boft ook flink met de omgeving, Piekosjj! Jij hebt steeds alleen maar mooie foto's ;)

@ Imala: Oh, vandaar! Wel jammer dat ze jullie die keer niet hadden geholpen. Maarja, daar zal wel een beleid voor zijn.


Ik vind het niet zo erg als het wat kouder is, als het maar droog is en niet te hard waait. Ik ben wel benieuwd hoe ik de volgende seizoenen zal ervaren. Sinds april is mijn paard verhuisd naar waar hij nu staat. Vanaf nu het hele jaar buiten, zonder stal, dekens etc. En dus een heel gebied aan bos/duinen/strand om te rijden, waarvan het me heel gaaf lijkt om bijv. het bos in de verschillende jaargetijden zo te zien veranderen. Ik vond het vandaag dus al erg leuk om te zien dat het bos al meer herfstkleuren krijgt.

Netam89

Berichten: 1184
Geregistreerd: 06-11-11
Woonplaats: geheim

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:17

Wat een leuk topic, ik kom me hier ook melden. Ik rij standaard 1 a 2 keer in de week met mijn paard buiten. De hoge Veluwe is onze achtertuin.

Een foto van afgelopen zondag!
Afbeelding

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:26

Wat een heerlijke achtertuin, Netam! :D

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 09:16

Even een paar foto's van gisteren ochtend
Heerlijk voor school wezen rijden, zat tegen 9u al op de hei!

Afbeelding

Afbeelding

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 10:23

Heerlijke plaatjes weer, zo fijn dat het steekvliegenseizoen voorbij is! Wel jammer dat het in de avonden alweer zo vroeg donker wordt.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 23:58

Al even niets gepost (geen leuk materiaal :o ), maar nu net 4 dagen weg geweest samen met mijn man op de mountainbike (super gezellig zo!) naar Heerde en ruim 70 km gereden, hoopte al dat de hei nog in bloei stond. Weliswaar niet zo mooi meer als op de plaatjes van Piekosjj, maar het zag er nog wel paars uit in ieder geval. :D Paddenstoelen heb ik inderdaad ook al gesignaleerd weer, de herfst komt er echt aan. Ach, ieder jaargetijde heeft z'n charmes als je buiten rijdt toch?

Nou, hier in ieder geval mijn filmpje, had voor het eerst een action mee, dus is nog een beetje uitvogelen allemaal..


Westerntrail

Berichten: 1743
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:06

@Renee heerlijk zo lekker op de vroege ochtend op de hei.

@flappie28 ,de veluwe is ook prachtig.

Foto,s zijn door het uploaden niet zo mooi geworden helaas

Gisteren een vrachtwagen gehuurd samen met mijn stalgenootjes.
We zijn naar het Drents Friese Woud geweest, en hebben genoten.
Afbeelding

Afbeelding

Piekosjj

Berichten: 5452
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:51

Wat een blij paard heb jij flappie, constant de oortjes d'r op! :D
Q en ik hebben vorige week weer 'ns de 'wilde' paarden gevonden, altijd leuk! Quintos vind ze altijd een beetje spannend (en ik ook :o ) maar meestal kijken ze nogeneens op, die paarden zullen al die andere paarden en mensen onderhand wel gewend zijn :=
Afbeelding

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:04

Leuke filmpjes, Flappie! Maar dat had ik al gezegd :D Gave (galop)paden heb je daar ook. Lekker breed. Was dat eigenlijk wel ruiterpad, waar jullie op reden?

Westerntrail, het Drents Friese Woud lijkt mij ook erg mooi!

Piekosjj, lijkt mij ook niks hoor, wilde paarden tegenkomen. Straks zit er wel één bij die opeens gek begint te doen of gaat rennen ofzo.. Maar wel bijzonder om ze zo tegen te komen!

Ik had voor vandaag ook weer een ritje in gedachten, alleen het regent :( Volgens buienradar wordt het hier later op de ochtend wel droog, dus laten we het hopen.

Piekosjj

Berichten: 5452
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:08

Ja dat idee heb ik ook ja Rianna! Vooral omdat Q alles wel lief leuk en aardig vind en met iedereen vriendjes wilt worden :+ Gelukkig zijn ze nieuwschierig, maar wel schichtig.
Het is inderdaad geen prachtig buitenrij-weer..

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:37

Leuk he Brianna, waren ruiter- en menpaden waar we op reden, kijk maar naar de witte paaltjes ;) Of bedoel je een bepaald punt?

@ Piekosjj: lijkt me inderdaad best spannend om van die wilde paarden tegen te komen, maar wel bijzonder en leuk dat je het vast hebt kunnen leggen. Spike heeft idd z'n oortjes er meestal op buiten, is ook echt meer een bos- dan een bakpaard :D .

@Westerntrail: Drents Friese Woud lijkt me ook erg mooi om te rijden, jammer dat al die mooie plekken soms zo ver rijden zijn. (tijd om te verhuizen :o )

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:03

Jammer is dat altijd, van die jaloersmakende filmpjes en foto's van prachtige gebieden :P

Ik heb het anders gedaan, woon zelf aan het Dwingelderveld, alleen heb mijn verzorgpaard ergens anders :')

En nog een paar foto's van mij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:15

Geweldig dat ene witte en zwarte oor, leuk afwisselend gebied ook waar je door rijd denk ik? Vind die smalle paadjes ook altijd wel leuk, dat je niet precies kunt zien wat er achter zit zeg maar. :)

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:23

Ik moet wel mijn best doen om alle leuke stukjes aan elkaar te rijden. Zijn allemaal kleine stukjes en daartussen gewoon verharde weg. Maar we vermaken ons prima!

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:59

Lekker brede ruiterpaden dan, Winanda!

Leuk inderdaad, Linoleum, die verschillende kleur oortjes.

Ik heb uiteindelijk niet gereden vandaag. Had helaas een beetje weinig tijd. 'Corvee' gedaan op het land en de hoeven van m'n paard weer een beetje bijgewerkt. En dan vliegt de tijd..

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:02

Leuke oortjes met omgevingen! <3