stal buitengewoon andalusiers te koop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimmie101996
Berichten: 12
Geregistreerd: 09-11-13

stal buitengewoon andalusiers te koop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 12:16

ik ben me wat aan het orienteren naar andalusiers. ik wil in de toekomst er graag een kopen maar zie erg veel verschil in de prijzen.
ik ben dan wel benieuwd als je een goedkopere andalusier koopt of deze dan ook echt slecht is.. als in gebreken..

op marktplaats kwam ik een adverteerder tegen uit zwolle. zij heeft andalusiers te koop van tussen de 2 en 3 duizend euro.
http://www.marktplaats.nl/verkopers/85077.html

na wat googlen ben ik achter hun stal naam gekomen : buitengewoon
http://www.stalbuitengewoon.nl/Te-Koop.html

ik vroeg mij af of er mensen ervaring hebben met deze stal en of er mensen zijn die er paarden gekocht hebben?? ik hoor het graag!

NZ92

Berichten: 3172
Geregistreerd: 23-06-09

Re: stal buitengewoon andalusiers te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 12:35

Hee! Ik sta hier als pensionklant gestald met mijn eigen PRE! Er staan momenteel inderdaad ontzettend leuke paarden te koop! Paarden zijn eigenlijk allemaal lieve en betrouwbare dieren precies zoals een PRE hoort te zijn, verder staan de dieren dagelijks buiten en wordt er veel mee gedaan! wou je iets specifieks weten?

kimmie101996
Berichten: 12
Geregistreerd: 09-11-13

Re: stal buitengewoon andalusiers te koop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 12:40

hej das leuk!
ik ben zelf druk aan het sparen voor een andalusier! vroeg me gewoon af als die in die prijsklassen zitten of ik daar gewoon de rest van zijn/haar leven lekker recreatief en misschien wat dressuur wedstrijden mee zou kunnen doen :)
en niet als ik straks zo een koop van bijv 2500 dat die allemaal gebreken heeft of juist enorm bang of gemeen is ;)

kan het namelijk bijna niet geloven een andalusier voor die prijs!

NZ92

Berichten: 3172
Geregistreerd: 23-06-09

Re: stal buitengewoon andalusiers te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 12:46

Zeker wel! De meeste komen uit Belgie of Frankrijk en worden hier beleerd en of getraind! Vandaar dat de prijsklasse wat lager is, ook is het natuurlijk een handelsstal en de bedoeling is dat de paarden snel verkocht worden!

Eigenlijk gaan alle paarden mee op buitenritten ook, en worden dressuurmatig ook getraind.

NZ92

Berichten: 3172
Geregistreerd: 23-06-09

Re: stal buitengewoon andalusiers te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 12:47

Er lopen hier ook veel jonge kinderen op stal, dus bang en gemeen zijn ze zeker niet!

kimmie101996
Berichten: 12
Geregistreerd: 09-11-13

Re: stal buitengewoon andalusiers te koop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 18:04

Bedankt! Ik houd die stal in me favorieten voor als ik het geld bij elkaar gespaard heb !

Bente_Jack
Berichten: 2
Geregistreerd: 31-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 11:32

Ik heb mijn pony daar ook gekocht! Vriendelijke en aardige mensen ( paarden en pony's trouwens ook) en ben er nog steeds heel blij mee

Boxers
Berichten: 60
Geregistreerd: 30-08-14

Re: stal buitengewoon andalusiers te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:18

Wat zou je willen uitgeven aan een PRE of Andalusier ?

_bokworst

Berichten: 1608
Geregistreerd: 12-07-12

Re: stal buitengewoon andalusiers te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:29

Hoi! Ik heb ervaring met deze stal, kom er regelmatig. Mensen zijn heel eerlijk, vriendelijk en geduldig, ze zullen je absoluut geen paarden aanpraten waar je later spijt van krijgt. Zijn veel verschillende type paarden, voor ieder wat wils, dus ook wat jij op noemt :j
Succes alvast met je toekomstige paard :j

unamie

Berichten: 7383
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 09:19

Prijsverschil zit vooral in kwaliteit (bouw/beweging) en kleur en ook de afstamming.
Voor een duidelijkheid;
Een cruzado of papierloos paard noemt men Andalusier.
Een PRE (betekend puur Spaans gefokt) heeft stamboek papieren en is daarom duurder.

_bokworst

Berichten: 1608
Geregistreerd: 12-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:30

unamie schreef:
Prijsverschil zit vooral in kwaliteit (bouw/beweging) en kleur en ook de afstamming.
Voor een duidelijkheid;
Een cruzado of papierloos paard noemt men Andalusier.
Een PRE (betekend puur Spaans gefokt) heeft stamboek papieren en is daarom duurder.


Bij stal buitengewoon zijn over het algemeen wel PRE's :j

AvanKol

Berichten: 958
Geregistreerd: 05-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:34

unamie schreef:
Prijsverschil zit vooral in kwaliteit (bouw/beweging) en kleur en ook de afstamming.
Voor een duidelijkheid;
Een cruzado of papierloos paard noemt men Andalusier.
Een PRE (betekend puur Spaans gefokt) heeft stamboek papieren en is daarom duurder.


Dat is ook goed om te weten! Je denk idd anders toch snel 'wat is er mis'...

intel_1x
Berichten: 1369
Geregistreerd: 07-04-10
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:36

Ik heb mijn raszuiver PRE hier vandaan met Carta papieren. Lief en gezond paard en geen gedragsafwijkingen. Ze zijn normaal gesproken wel iets duurder dan 3000 € hoor, ook bij deze stal. maar bij ieder goedkoper paard wordt eerlijk vermeld waarom de prijs wat lager is. Je kunt met een gerust hart hier een PRE kopen! Eindelijk zijn ze wat betaalbaarder waardoor mijn droom ook uitkwam :)

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: stal buitengewoon andalusiers te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:58

Ze zijn inderdaad erg eerlijk. Onze kruising PRE komt er ook vandaan en de aankoop is fijn verlopen. Dit weekend zijn ze nog bij hem komen kijken, erg leuk! Je kan er gerust een paardje kopen :)

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:55

ik mocht geen eigen "negatief"topic openen ivm de regels en mocht wel in een ouder topic reageren, dit is mijn ervaring.
In dit geval was het geen PRE vab 2000- of 3000 euro zoals in de beginpost maar van 5000- en voor dat bedrag had ik wel iets meer verwacht dan ik vandaag zag, bovenop mijn negatieve ervaring
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik zag al vaker leuke advertenties langskomen alleen was ik niet op zoek naar een paardje en droomde lekker verder met plaatjes van prachtige barokke paarden met weelderige manen.

Nu ik toch de stoute schoenen heb aangetrokken om een ander rijpaard te vinden, kwam ik weer op hun advertentie uit en heb ik bewust gekeken hoe de recensies van deze stal waren.
Deze waren erg goed, ook via bokt, dus ben ik, vol goede moed vanmorgen in de auto gestapt om ruin 2 uur enkele reis te rijden naar mijn "prachtige pre ruin, voorwaarts maar braaf en makkelijk te rijden op dressuur: B/L".

Ik verreed mij bij een kruising en tijdens het terugrijden zag ik al een bruine Prè in volle galop in de bak met aantal toeschouwers erbij.
Ik parkeer mijn auto, stap uit en zie dat het paard wel verdacht veel op die uit de advertentie lijkt, alleen erg hyper en erg bezweet. Een toeschouwer zet haar cap op, neem t het paard over en stapt op, meneer gaat filmen en mij wordt bevestigd dat dit inderdaad "mijn afspraak "is.

Ja, misschien kon ik een ander paardje uitproberen? Tja, eigenlijk is alles zadelmak, nog niet B waardig, ehm nee bedankt, ik zoek minimaal L nivo
ja L nivo staat er in de advertentie bij dit paard zeg je?? , ach ja het is en blijft een PRE he, die kunnen allerlei kunstjes maar geen basis...
Is hij hyper en rennerig met het hoofd omhoog? Ja ....er staat dat hij enthousiast is en graag werkt.

Ik ben ingestapt en heb de terugreis gemaakt van weer ruim 200 km. :(

Dat een handelstal weg = weg hanteert begrijp ik, maar als je van te voren een afspraak maakt, s`morgens nog bevestigd dat je vertrekt, en dan een behoorlijk stuk moet rijden, om dan een hyper rennerig paard te zien met een andere ruiter erop, is wel erg zonde van de benzine en de tijd.

Het betreffende paard is trouwens gereserveerd zag ik net.
Ik vraag mij af als ik de moeite had genomen om op een bezweet opgefokt paard te stappen,( terwijl ik op zoek was naar een betrouwbaar maatje) wij maar tegen elkaar op hadden mogen gaan bieden of dat ik dan sowieso al pech had? :j

Erg jammer, maar er zijn dus niet alleen maar positieve ervaringen met deze stal, mijn zoektocht gaat in ieder geval verder, maar mijn droom(PRE) bij hun vinden is vervlogen

Caroline52

Berichten: 1056
Geregistreerd: 02-04-15

Re: stal buitengewoon andalusiers te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 01:06

De eigenaar is zeker aardig maar ik kwam daar voor een paard kijken ben niet eens opgestapt was een ruin nou wat mij betreft een klop hengst maar ja als je ze besteld en niet zelf uitzoekt kan dat gebeuren wat ik wat minder vond is dat er de volgende dag na zo een lange reis al op gereden wordt maar dat is dan misschien het handelaars principe ik ben er zeker niet geslaagd en hoef ook niet echt terug maar iemand die ik ken is daar echt fantastisch geslaagd het is maar net wat je zoekt en waar je prioriteiten liggen

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 01:11

unamie schreef:
Prijsverschil zit vooral in kwaliteit (bouw/beweging) en kleur en ook de afstamming.
Voor een duidelijkheid;
Een cruzado of papierloos paard noemt men Andalusier.
Een PRE (betekend puur Spaans gefokt) heeft stamboek papieren en is daarom duurder.

Niet helemaal.
Cruzado: 1 van de ouders is een voor de fokkerij goedgekeurde PRE (kan dus ook een kruising met een onbekend ras zijn).
Andalusier: Beide ouders met PRE stamboekpapieren, maar niet goedgekeurd voor de fokkerij.
http://www.pre-stamboek.nl/andere-paarden-geen-pre/

NZ92

Berichten: 3172
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:54

Caroline52 schreef:
De eigenaar is zeker aardig maar ik kwam daar voor een paard kijken ben niet eens opgestapt was een ruin nou wat mij betreft een klop hengst maar ja als je ze besteld en niet zelf uitzoekt kan dat gebeuren wat ik wat minder vond is dat er de volgende dag na zo een lange reis al op gereden wordt maar dat is dan misschien het handelaars principe ik ben er zeker niet geslaagd en hoef ook niet echt terug maar iemand die ik ken is daar echt fantastisch geslaagd het is maar net wat je zoekt en waar je prioriteiten liggen


Waar haal je deze info vandaan? Ze gaan juist wel altijd zelf de paarden uitzoeken!

Caroline52

Berichten: 1056
Geregistreerd: 02-04-15

Re: stal buitengewoon andalusiers te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:38

Had ik gehoord van iemand... Maar dat hoeft dan natuurlijk niet waar te gaan is geen eige info maar de rest van het verhaal is eigen ervaring sorry dat ik blijkbaar een leugen heb verspreid

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Re: stal buitengewoon andalusiers te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:43

Ik ken de stallen niet. Wij hebben onze Andalusier (PRE) gekocht bij de fokker. Hij was toen 4 jaar en net onder het zadel. Inmiddels wordt hij al weer 10 dit jaar. Sinterklaas kan er op. Zo braaf is ie! Als je gaat kijken neem dan altijd iemand mee die objectief is en kritisch. Jij wordt mss tot over je oren verliefd en neemt alle foutjes voor lief. Dan is een extra persoon die dat nog een keer aantipt handig.

Als ik weer een Andalusier ga kopen, ga ik naar mensen die ze fokken of naar mijn kennis in Spanje. Wat ik zeker niet zal doen is er 1 'redden' . Daar ben ik te onzeker voor. Als ik ga rijden moet mijn paard te vertrouwen zijn, want ik ben van mezelf al gestresst genoeg. Maar dat is persoonlijk (en gezonde zelfkennis). Ik heb respect voor mensen die dat wel kunnen.

MissJeanny

Berichten: 1643
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: fochteloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:45

Wij zijn hier paar maanden terug ook wezen kijken. Er zat uiteindelijk geen paard bij waar we verliefd op werden dus we hebben er niks gekocht maar we werden heel vriendelijk en eerlijk geholpen. Hier wel goede ervaringen dus :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:52

Recente ervaringen?

Habore

Berichten: 1127
Geregistreerd: 03-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:56

Ik zou ook graag willen weten of er iemand nog recente ervaringen met deze stal heeft....

Ben op zoek naar een leuke PRE/anda. Papieren, afstamming maken mij niet uit. Ik zoek gewoon een leuk en gezond paard.

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:51

Habore schreef:
Ik zou ook graag willen weten of er iemand nog recente ervaringen met deze stal heeft....

Ben op zoek naar een leuke PRE/anda. Papieren, afstamming maken mij niet uit. Ik zoek gewoon een leuk en gezond paard.

Genoeg paarden, niet stal buitengewoon..

Happywoman
Berichten: 55
Geregistreerd: 27-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 08:26

Ik ben hier geweest. Paard laten keuren, werd afgekeurd.
Ze probeerde mij nog over te halen en bracht het rooskleuriger dan de paardenarts. Die nogmaals gebeld, die raadde het toch echt af als wij hem niet als weidemaatje wilden.
Het paard is iets lager geprijds, maar ver boven zn waarde, gezien zn gezondheid en er stast niets in de advertentie over zijn gezondheid en specifieke wooneisen. Misschien vertellen ze dat aan de telefoon. Bij een ander paard met een mankement staat het wel in de advertentie.
Sneu voor het paard.