Paard op proef mee geven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Paard op proef mee geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:27

Heb paar keer soort van proefperiode afgesproken, een keer bij mensen die paard van 165 kochten voor hun dochter van 12, was een superbraaf dier, hun andere paard hadden ze twee weken op proef gehad vertelde ze, ouders veel verstand ervan, andere dochter reed ook, dus gezegd als er binnen twee weken ook maar iets is wat niet bevalt kom hem maar terug brengen krijg je je geld terug. Hun zijn nog steeds helemaal blij met hem. Een keer met drachtige merrie omdat die heel sensible was en nieuwe eigenaar zeker wilde weten dat ze bij haar op hun plek was. Die is ook daar gebleven. Laatste keer maand garantie op rug moeten geven omdat pony op een volte niet wilde lopen, rest van keuring was perfect maar dierenarts kon niet 100 procent zekerheid geven dus opgesteld dat als er binnen maand iets was dat aan rug zou liggen dat ze terug zou komen en hun hun geld terug kregen. Ook niets aan de hand en is daar ook gebleven.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Paard op proef mee geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 09:44

Ze schijnen dit "zo vaak" te doen....
Naja, zondag komen er andere mensen kijken

Charaz

Berichten: 24300
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:46

Ik zou het zelf niet doen, volgens mij was dit vroeger wel veel gebruikelijker om dit te doen. Ik heb mijn beide pony's eerst op proef gehad.
Ook 2 andere pony's op proef gehad, 1 bleek veel meer lucht te zuigen ondanks weidegang dan we dachten en met de andere had ik totaal geen klik met rijden thuis.

Getup

Berichten: 8283
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:56

Dan vinden ze vast wel ergens een ander paard :+ .

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:59

LadyMadonna schreef:
Ze schijnen dit "zo vaak" te doen....
Naja, zondag komen er andere mensen kijken

Dat zegt toch al genoeg lijkt mij :=

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:17

LadyMadonna schreef:
Ze schijnen dit "zo vaak" te doen....
Naja, zondag komen er andere mensen kijken

Daar is je antwoord, óf het zijn twijfelkonten, óf het zijn types waar paarden over de plank gaan als sokken (niet wassen maar wegdoen als ze vies zijn...), óf het zijn Penny's die een pony willen voor de zomervakantie :+ Hoe dan ook, dit valt niet serieus te nemen... Mooi op naar de volgende klanten :j

Proef periode heb ik wel gehad met mijn paard, maar dat was een uitzonderlijke situatie. Paard bleef op haar eigen stal (mijn toenmalige bijrijd-stal), toezicht door de stalhouder en ik ging haar na 2 jaar rust weer onder het zadel oppakken. Beviel ze mij dan kon ik keuren en kopen, zo niet dan ging ze als zijnde weer onder het zadel het internet op. Win-win situatie voor koper en verkoper. Maar had ik haar willen verplaatsen voor de proefperiode dan was het feest vast niet doorgegaan, wat ik zeker begrijp. Elders op proef zou ik niet gauw doen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 12:42

Sammie schreef:
LadyMadonna schreef:
Ze schijnen dit "zo vaak" te doen....
Naja, zondag komen er andere mensen kijken

Dat zegt toch al genoeg lijkt mij :=

Het betrof een stal die opzoek was naar een paard voor 1 van hun gevorderde lesklanten...

Maar goed, als de situatie ni normaal is,mensen komen een keer of een paar keer kijken, leuke mensen etc....
Dan nog ben ik er geloof ik niet happig op...

KingYasFenn
Berichten: 1430
Geregistreerd: 10-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 12:50

NIET DOEN!

spreek met die mensen af dat ze zo vaak mogen komen proefrijden bij jullie maar meegeven voor jou geen optie is.. ;)

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: Paard op proef mee geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:01

Ik heb mijn oude paard ook op proef gehad (voor meer dan 3 maanden zelfs, tot ons paard dat niet ging voor mij verkocht was) maar zelf zou ik het niet doen!
Nu deze periode was op dezelfde stal, ik kreeg les van de lesgeefster die zij ook had (en de lesgeefster was de vorige eigenaresse van het paard), ik reed enkel in de les 1x/week en zij reed er zelf ook gewoon nog op tijdens de andere dagen.
Ik was dus eerder een soort "bijrijder" met het idee van hem te kopen natuurlijk.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:20

LadyMadonna schreef:
Ze schijnen dit "zo vaak" te doen....
Naja, zondag komen er andere mensen kijken


Dan zou ik het inderdaad ook niet doen, als ze niet eens tijd hebben om zelf te komen kijken. Het is toch normaal dat je zelf eerst komt kijken naar het paard waar je interesse in hebt? Dan kan er erna nog een eventuele proefperiode besproken worden.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Paard op proef mee geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:29

Ik heb mijn eerste paard ook op proef mee gehad, Nu was het daar een enorme bende op stal een en al modder. De buitenbak was daar ook erg nat en modderig toen ik daar ging kijken moesten er nog 4 andere ruiters tegelijkertijd rijden. Dus uitproberen was niet echt een optie. Ja ik mocht naar buiten met haar, maar met harde wind en op een vreemd paard ga ik niet zomaar naar buiten. Dus ik was blij dat een week op proef mogelijk was. Maar ondanks dat, zou ik er zelf ook niet voor kiezen om mijn paard op proef mee te geven. Je weet nooit wat er in de tussentijd gebeuren kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:05

Snap dat je t "eng" vind, maar ik zou geen paard kopen als ik m niet een maandje op proef zou mogen... Mijn paard wel betaald, meegenomen maar met contract. (2 maanden proef)

Caatje87

Berichten: 1262
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Nijkerk

Re: Paard op proef mee geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:10

Ik heb het dus wel gedaan en goed bevallen. Ik heb een duidelijk koopcontract opgesteld waar de afspraken duidelijk in staan. Ik zou wel als vereiste doen dat het paard dan gekeurd wordt, zodat je zeker weet als hij in de proefperiode kreupel wordt hij niet om die reden terug kan komen.