[HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:45

Oh wat naar van die dazenbeten zeg! Beterschap!

En mooie polderfoto's, tussen de oren van je paard door is alles mooi toch? :D

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:44

Paard kon zowaar stilstaan gister, dus eindelijk eens een foto die niet helemaal blurry is!
Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:00

kristelhans schreef:
Oh wat naar van die dazenbeten zeg! Beterschap!

En mooie polderfoto's, tussen de oren van je paard door is alles mooi toch? :D

Dat is zeker waar :D

Heftig Imala204. Ik heb er azijn op gedaan toen ik thuis kwam. Dat trekt een deel van het gif eruit. Dat helpt wel iets, ook als verkoeling.
Ik slik nu antihistamine als ik gestoken word. Heb die tabletten toch al voor hooikoorts en werken ook goed tegen de reactie hier op. :j

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 17:23

Citaat:
Heftig Imala204. Ik heb er azijn op gedaan toen ik thuis kwam. Dat trekt een deel van het gif eruit.
deze reactie kwam helaas niet van gif, maar doordat een daas je huid als het ware openknipt Heeft hij bacteriën van vorige prooi in bijtwond van mij overgebracht. Vrees dat azijn daar ook niets tegen had kunnen uitrichten. Misschien wel ontsmettingsmiddel. Maar daar was ik helaas ook te laat mee. Lesje voor de volgende keer. :(:)

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:45

Histamine is ok.Hier ook last van dazen,maar altijd alleen bij één paard. De andere paarden hebben er geen last van, wel van vliegen. Ik zelf word vooral lekgeprikt door de muggen,ik zitonder. ;(

Polderlandschappen zijn ook altijd prachtig om te zien hoor, heerlijke fotos om naar te kijken weer.

Hier de fotos van de bloeiende cactussen die we tegenkwamen. :)


Afbeelding

Afbeelding

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 23:49

Zij ook echt rot beesten die dazen...

Vandaag weer heerlijk ritje gemaakt:)

Afbeelding
De auto's met hun lampen aan in de verte waren erg leuk. Dus mooi moment om een foto te maken :)

En nog een van vorige week
Afbeelding
Lekker met het zonnetje door de duinen gestapt

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:24

Wow, die catussen!

Wij kwamen van de week eerst een ligfiets tegen in het bos, en later drie crossmotoren die het ruiterpad overstaken -:(- . Helaas geen foto van :\

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:48

Schrok je paardje niet van die ligfiets??

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:23

De ligfiets kwam ons recht tegemoet op een verhard bospad richting het ruiterpad. De paarden waren doodsbang. Gelukkig was het een hele begripvolle ligfietser (hij vertelde ooit iets op Bokt te hebben gepost over het onderwerp ligfietsen en paarden). Hij is gestopt en snuifend gingen de paarden voetje voor voetje richting ligfiets. Uiteindelijk hebben ze zelfs aan de fiets gesnuffeld!

Ik heb ook wel andere ervaringen met een ligfiets. Die passeerde ons van achteren met een rotvaart, de anders zo brave pony's zijn toen wel aan de kletter gegaan.

MachoPablo
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:34


RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 14:55

Mooi, die bloeiende cactussen!

Leuke foto's, kosseh. Je paard ziet er wel erg stoer uit op die eerste foto!

Moonforever, ik kan je filmpje niet zien.. Hij is niet beschikbaar.

Ik heb gisteravond nog een rondje gereden. M'n ouders wandelden mee. M'n vader heeft onderstaande foto gemaakt, die wilde mij heel graag voor de molen op de foto :P
Afbeelding
Ik was gister ook weer zooo trots op m'n paard. Onderweg raasde een brandweerwagen voorbij aan de overkant van de weg met loeiharde sirene. Ik dacht 'ojee'.. Ik maar even stilstaan met mijn paard en hem geruststellend aaien over zijn hals. Maar hij gaf geen kik :D Bijna wel bomproof te noemen :D
Hoewel hij zich bij het zien van mini Shetlanders of geitjes wel weer kan 'opblazen'. :P

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 15:13

super zeg!

Mijn paardje begint er aan te wennen dat ik graag zeepaardjes heb! :D
dit filmde mijn stalgenootje vorige week toen we samen op strand waren:


Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 15:18

Mooie foto Rianna! En koel paard heb je :D

Strand en water <3 heerlijk!
Dat staat nog op mijn verlanglijst :j

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 16:41

Leuk, de foto met de molen op de achtergrond!

MachoPablo
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:20

Je ken alleen op de laptop zien idd

Estherbrink1

Berichten: 497
Geregistreerd: 27-01-13
Woonplaats: Nijkerk

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:56


Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 22:29

Citaat:
Oh wat naar van die dazenbeten zeg! Beterschap!
Dank je. Gelukkig heeft week antibiotica wel z'n werk gedaan. Inmiddels, na buitenrit op de Teverenerheide weer 5 beten rijker in m'n been, maar gelukkig nog geen infectie. Wel weer aardig flinke bulten en harde schijven in mijn been.
(omdat het zo'n grauw weer was, dachten we dat het die dag wel zou meevallen met de dazen. Maar helaas was dit niet het geval. Normaal gesproken mijden we 's zomers de Teverenerheide ivm de dazen en gaan we alleen naar de Brunssummerheide (daar heb je nauwelijks dazen, alleen op weg er heen op sommige plaatsen enkele_
(hier een op de foto vastgelegd ('n still van het filmpje)


Afbeelding

De laatste die me gebeten heeft , heeft het niet overleefd ~~}> (mijn vriend heeft hem vermoord := )



twee dagen ervoor was het op de Brunssummerheide beter toeven :D


Citaat:
En mooie polderfoto's, tussen de oren van je paard door is alles mooi toch?

Ja, gelijk heb je. Overal kun je genieten van de omgeving, als je plezier hebt met en van je paard.

Citaat:
Paard kon zowaar stilstaan gister, dus eindelijk eens een foto die niet helemaal blurry is!
Goed gelukt! +:)+

Citaat:
Histamine is ok.Hier ook last van dazen,maar altijd alleen bij één paard. De andere paarden hebben er geen last van, wel van vliegen. Ik zelf word vooral lekgeprikt door de muggen,ik zitonder. ;(

Polderlandschappen zijn ook altijd prachtig om te zien hoor, heerlijke fotos om naar te kijken weer.

Hier de fotos van de bloeiende cactussen die we tegenkwamen.
Ja, histamine zou ook al fijn zijn tegen de gewone ergenissen en last van een beet en steek.
Bij de laatste beten heb ik er meteen sterilon opgedaan toen ik thuis kwam . Dit keer gelukkig geen bacterieële infectie, maar wel veel last van de beten. Ik reageer er meestal nogal heftig op. Zelfs op muggenbeten. Ook al een paar keer door een wesp gestoken en daar reageer ik dan weer niet op.

Schitterende foto's met die cactussen!!

Citaat:
De auto's met hun lampen aan in de verte waren erg leuk. Dus mooi moment om een foto te maken
Leuke fotos, ook die in de duinen.

Citaat:
Wij kwamen van de week eerst een ligfiets tegen in het bos, en later drie crossmotoren die het ruiterpad overstaken -:(- . Helaas geen foto van
Ohhh....niet leuk, zeker niet die crossmotoren. Van het geluid ervan is Eefke ook niet gecharmeerd.
Van de 4wheels in de groeve trekt ze zich minder aan, toch net een ander geluid.

Citaat:
De ligfiets kwam ons recht tegemoet op een verhard bospad richting het ruiterpad. De paarden waren doodsbang. Gelukkig was het een hele begripvolle ligfietser (hij vertelde ooit iets op Bokt te hebben gepost over het onderwerp ligfietsen en paarden). Hij is gestopt en snuifend gingen de paarden voetje voor voetje richting ligfiets. Uiteindelijk hebben ze zelfs aan de fiets gesnuffeld!

Ik heb ook wel andere ervaringen met een ligfiets. Die passeerde ons van achteren met een rotvaart, de anders zo brave pony's zijn toen wel aan de kletter gegaan.
Gelukkig dit keer dan een sociale ligfietser.

Citaat:
Wedstrijd op de veluwe bij kootwijk
Mooi filmpje!

Citaat:
Ik heb gisteravond nog een rondje gereden. M'n ouders wandelden mee. M'n vader heeft onderstaande foto gemaakt, die wilde mij heel graag voor de molen op de foto
Pr5achtige foto met die molen!

Citaat:
Ik was gister ook weer zooo trots op m'n paard. Onderweg raasde een brandweerwagen voorbij aan de overkant van de weg met loeiharde sirene. Ik dacht 'ojee'.. Ik maar even stilstaan met mijn paard en hem geruststellend aaien over zijn hals. Maar hij gaf geen kik :D Bijna wel bomproof te noemen :D
Hoewel hij zich bij het zien van mini Shetlanders of geitjes wel weer kan 'opblazen'.

Dat is zeker bomproof +:)+ +:)+ Ja....maar die geitjes en mini shetjes zijn ook levengevaarlijk _O- _O-

Citaat:
Mijn paardje begint er aan te wennen dat ik graag zeepaardjes heb! :D
dit filmde mijn stalgenootje vorige week toen we samen op strand waren

Prachtig, lijkt me heerlijk.

Citaat:
Topic gemaakt met een paar filmpjes van mijn ritjes

Leuke filmpjes!! :D

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:42

Zo, jij hebt even uitgebreid gereageerd, Imala!
Iel, die still uit dat filmpje met dat vieze beest..
Dat filmpje van het doodslaan is wel erg grappig (oké, dat klinkt wel cru als je niet zou weten waar ik het over heb :P). Je ziet je paard daarna ook nog echt zo naar jullie om kijken.

Ik heb ook een actioncam besteld! Kan niet wachten tot hij binnen is en ik hem kan uitproberen! :D

Vandaag weer een ritje gemaakt samen met een weidegenootje.

Afbeelding

Afbeelding

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 22:50

RiannaB schreef:
Zo, jij hebt even uitgebreid gereageerd, Imala!
Iel, die still uit dat filmpje met dat vieze beest..
Dat filmpje van het doodslaan is wel erg grappig (oké, dat klinkt wel cru als je niet zou weten waar ik het over heb :P). Je ziet je paard daarna ook nog echt zo naar jullie om kijken.

Ik heb ook een actioncam besteld! Kan niet wachten tot hij binnen is en ik hem kan uitproberen! :D

Vandaag weer een ritje gemaakt samen met een weidegenootje.


Hihi....ik heb vakantie, dus even de tijd om uitgebreid te posten (mits het ook niet te warm is om aan de pc te zitten) :=

Haha... ja klinkt inderdaad wwat cru als je niet weet waar het over gaat _O-

Hopelijk is je actioincam snel binnen en kun je er mee aan de slag. Wat voor een heb je besteld?
Ik heb de GoPro Hero 3 (White)
Heel tevreden ermee.

Mooie foto's, mooi gebied zo te zien.

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:56

Imala, ik heb de SJ4000 besteld. Heb 'm ondertussen ook binnen :D Moet alleen nog even een headstrap halen, om hem om m'n cap te doen. Hoe heb jij hem op je cap gedaan?

Het gebied hier is inderdaad prachtig. Ben echt zo blij ook met deze plek voor mijn paard.
Nadeel van dit gebied is wel dat het de zwaarste paden van heel Nederland heeft. Maargoed, ik mag niet klagen met de uitrijmogelijkheden hier :D

Flynnieman

Berichten: 360
Geregistreerd: 27-02-13

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 12:45

op vakantie geweest in Italië en heb daar natuurlijk ook paardgereden :):)
Afbeelding
Afbeelding

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 12:47

RiannaB schreef:
Imala, ik heb de SJ4000 besteld. Heb 'm ondertussen ook binnen :D Moet alleen nog even een headstrap halen, om hem om m'n cap te doen. Hoe heb jij hem op je cap gedaan?

Het gebied hier is inderdaad prachtig. Ben echt zo blij ook met deze plek voor mijn paard.
Nadeel van dit gebied is wel dat het de zwaarste paden van heel Nederland heeft. Maargoed, ik mag niet klagen met de uitrijmogelijkheden hier :D

Ik heb hem met een de headstrap van GoPro op m'n cap zitten. Zit heel stevig op die manier.
Afbeelding

Jammer van de zware paden, maar inderdaad beter dan helemaal geen uitrijden mogelijkheden. Je kunt het het rijden ook op aanpassen.

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:04

Leuke foto's, Emilyke!

Ik heb vanmiddag ook de headstrap van GoPro gekocht. Wil nu zo graag een ritje maken om de camera te proberen! Ik heb alleen donderdag pas weer tijd om te rijden :(

Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:39

Vandaag in het DFW. ..
Een biggetje :j
Gedumpt? ????


Afbeelding

En natuurlijk blonde manen.

Afbeelding

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 21:16

Knappe goldies, Mando! Dat biggetje ziet er wel sneu uit, zo in z'n eentje.