(verstandelijke) Beperking met liefde voor paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

(verstandelijke) Beperking met liefde voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 01:03

Ja, een hele aparte titel, maar ik weet echt niet goed waar ik moet beginnen.
Lees alsjeblieft even verder! Ik hoop daarnaast dat dit mag, ik vond het toch ook weer niet op 'de markt' thuis horen..

Het idee speelt al langer in mijn hoofd. Ik vind het waanzinnig mooi om te zien hoe mensen met een (verstandelijke) beperking zo intens kunnen genieten in het bijzijn van hun favoriete paard.. Ik vind het prachtig, het ontroerd mij. Mensen veroordelen te vaak, terwijl deze mensen vaak zo ontzettend positief in het leven staan! Ik zou heel graag iemand vinden met bijvoorbeeld het downsyndroom, die gek is op paarden, of misschien zelfs paardrijd. Ik weet alleen niet waar ik moet 'zoeken'.

Er is bij mij in de buurt een manege, speciaal voor mensen met een beperking. Lichamelijk of verstandelijk, het kan allemaal. Ze hebben een beperkt aantal paarden, en natuurlijk mensen die gek zijn op deze dieren, maar komt het asociaal over als ik vraag of zij niet iemand weten? Hun paarden zijn makkelijk in de omgang, zijn gewent aan alles wat daar anders gaat dan op andere stallen, er zou voor mij eventueel begeleiding zijn in omgang, maar het is wel een manege. Ik durf ze eigenlijk niet te mailen omdat ik bang ben dat het echt onwijs raar overkomt. Ik wil heel graag aandacht besteden aan de vooroordelen, en aan de liefde die deze mensen kunnen geven, maar ik weet absoluut niet waar ik moet beginnen.

Ik dacht; misschien heeft bokt nog goed advies?!
Of ben/ken je iemand met bijvoorbeeld het downsyndroom, of een andere verstandelijke/lichamelijke beperking, die zot is op paarden, en die ook beschikt over de mogelijkheid voor een mooie, leuke fotoshoot? Neem dan alsjeblieft contact met mij op!

Zo in letters getypt komt het misschien heel stom over, dit wil ik echt absoluut niet. Ik wil er gewoon heel graag aandacht aan schenken en het in een positief zonnetje zetten. Ik hoop daarom ook zo erg dat dit topic mag blijven staan, of dat ik een goede tip krijg van hoe ik dit beter aan kan pakken!

In elk geval; alvast bedankt voor het lezen!

QuintyKelly

Berichten: 656
Geregistreerd: 18-05-07

Re: (verstandelijke) Beperking met liefde voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 01:13

Is het misschien geen leuk idee om manege te mailen dat je ontroerd bent door de manier waarop gehandicapten genieten van de paarden dat je ze een gratis fotoshoot wil aanbieden voor diegene die het willen?

Jessix

Berichten: 16478
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: (verstandelijke) Beperking met liefde voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 01:28

Ik denk dat je gerust maneges kunt bellen voor mensen met een beperking met dit voorstel. Zeg dat je er aandacht aan wil besteden doormiddel van een gratis fotoshoot. De meeste maneges moeten het hebben van subsidies en giften dus kunnen altijd gratis publiciteit gebruiken.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 01:28

QuintyKelly schreef:
Is het misschien geen leuk idee om manege te mailen dat je ontroerd bent door de manier waarop gehandicapten genieten van de paarden dat je ze een gratis fotoshoot wil aanbieden voor diegene die het willen?


Daar zat ik idd ook aan te denken, maar ik ben bang dat ze dan allemaal willen :+ dan kan ik iedereen blij maken met bijvoorbeeld 3 foto's en ik zou het juist graag iets groter hebben.. Dat is een beetje mijn puntje. Even iets om over na te denken, ik weet absoluut niet hoe groot de manege is. Misschien dat het rustiger is in de vakantie, misschien juist drukker.. Dat zou ik dan wel vooraf graag willen weten zodat ik weet wat mij te wachten staat als ik dat voorstel doe. Je bied ze natuurlijk niet alleen aan deze mensen een fotoshoot te geven, maar je vraagt ook om een gunst.. Je vraagt eigenlijk ook om gebruik van de paarden en gebruik van hun terrein.. Daar moeten ze ook voor open staan, de manege hoort bij Ipse de Brugge, ik weet niet of je dat kent maar dit is een bedrijf voor mensen met beperking, maar ook opvang voor kinderen van jeugdzorg etc. Heb dus niet alleen met een manege te maken maar met groot bedrijf..

Utixo

Berichten: 6603
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 04:19

Je kunt de Madurodammanege eens bellen, het verhaal voorleggen. Die weten echt wel iemand.

Ik weet ook wel iemand die daarvoor in is, maar zij heeft niet het down syndroom. Haar beperking is redelijk zichtbaar.

ruitje

Berichten: 12350
Geregistreerd: 29-06-03

Re: (verstandelijke) Beperking met liefde voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 06:16

Ik heb een paar keer gewerkt bij de gehandicapten manege in Leiden( via de concurent van Ipse) en kan je daar wel in contact brengen met de begeleiders vanuit deze organisatie? Zijn hele leuke vriendelijke mensen :)

BiHB
Berichten: 542
Geregistreerd: 16-04-10

Re: (verstandelijke) Beperking met liefde voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 06:54

Ik werk bij ipse de bruggen en weet over welke manege je het hebt.

Ik denk dat t handig is als je je bedenkt wat je precies wilt.
Wil je een leuk gebaar doen en het (praktisch) gratis aanbieden?
Of wil je hier werkelijk een bedrag voor vragen?
De mensen met een licht verstandelijke beperking en de jeugd(zorg) heeft over het algemeen weinig budget om überhaupt het jaar rond te komen.

In hun ogen maak jij 'gewoon een paar foto's'.
(Ik bedoel het niet oneerbiedig)

Dus wat wil jij?

Daarnaast weet ik dat de paarden in de zomer juist even zomervakantie krijgen.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: (verstandelijke) Beperking met liefde voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 12:13

Bedankt voor de tips! Ga ik eens naar kijken!

Cathy; graag! Niet geschoten is altijd mis!

BiHB; het gaat wel echt gewoon om een gratis shoot. Het idee speelt al langer, zit zelf te denken aan 3 shoots; lichamelijke beperking, downsyndroom, en iemand met beperking die niet specifiek zichtbaar is.