relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:40

Mooi bij N. blijven en daar wachten op O. Die wellicht nog spannender is. Maar pas op: het alfabet gaat tot Z.

Area51
Berichten: 793
Geregistreerd: 27-03-13

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:47

Toen ik heel lang geleden aan mijn oma vroeg hoe ze het zolang had volgehouden met opa zei ik dat dat wel echte liefde moest zijn geweest... Ze antwoordde; ja kind maar echte liefde maak je zelf, dat is er niet even zomaar. Weet je hoevaak ik (bijna) ben weggegaan? Het is de kunst om telkens weer bij elkaar te komen en zo samen te groeien.

Ik vond het mooi, en denk dat er zeker een kern van waarheid in zit... Geef het nog een kans, probe er te praten, knok ervoor met je man. Al is het maar om aan jezelf het gevoel te geven dat je er echt alles alles alles aan gedaan hebt.
Veel sterkte :(:)

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:49

Poe meis, wat stel jij je gigantisch afhankelijk op. Jouw geluk hangt toch niet van een man af?

Komt het wel door je man zijn baan dat hij chagerijnig thuis komt of komt het door de thuissituatie?

Wat doe jij echt voor jezelf? Voor je eigen ontwikkeling? Wat maakt jou trots, waar ben je goed in en wat maakt jou een leuk en interessant persoon om bij te zijn?

Ik krijg uit je verhaal heel erg het gevoel dat je het allemaal maar van je man laat afhangen, en nu van N. Maar mensen trekken dat "meeliften" op een gegeven moment niet meer hoor. Ga alsjeblieft je eigen leven leiden.

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:51

slimmerik schreef:
Mooi bij N. blijven en daar wachten op O. Die wellicht nog spannender is. Maar pas op: het alfabet gaat tot Z.


:') _/-\o_

Ayasha
Blogger

Berichten: 57944
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:19

slimmerik schreef:
Mooi bij N. blijven en daar wachten op O. Die wellicht nog spannender is. Maar pas op: het alfabet gaat tot Z.

Kort en bondig maar het zegt alles wat het moet zeggen. Geheel met je eens.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:23

slimmerik schreef:
Mooi bij N. blijven en daar wachten op O. Die wellicht nog spannender is. Maar pas op: het alfabet gaat tot Z.

Als jij je tegen jou partner net zo lomp opstelt kun jij beter aan het chinese alfabet beginnen. Dat heeft meer tekens ;)

Nare opmerking, alsof ts inmiddels al 80 keer is vreemdgegaan binnen haar huwelijk. Ze is notabene eerlijk tegen haar man.

sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:24

KySv schreef:
Maar ik merk gewoon dat als mijn man chagerijnig terug komt van het werk, dat ik op dit moment best blij ben dat ik dan kan gaan. Hij zegt dat hij zijn werk leuk vindt. Is niet heel lang geleden gewisseld van baan en voelt zich echt gewaardeerd bij zijn nieuwe werkgever. En toch komt hij het grootste deel van de tijd chagerijnig terug van het werk... Ik weet ook niet goed wat ik daar mee moet. Er zijn al verschillende mensen die geprobeerd hebben hierover te praten met hem (waaronder zijn vader van wie hij best veel aanneemt), maar dan gaat het een paar weken goed en dan begint het weer. En dat is bij veel dingen waar ik tegenaan loop. Ik kan er iets van zeggen en dan gaat het even goed en een paar weken later begint het weer...


Zo gek is het toch niet dat hij chagrijnig is? Jullie zitten met allerlei onopgeloste issues die niet kunnen worden uitgepraat omdat ruzie maken geen optie is. Hij zal ook wel snappen dat jullie in een patstelling zitten; daar wordt ieder mens toch wanhopig, gefrustreerd en boos van?

Natuurlijk kan het zijn dat de koek tussen jou en je man gewoon op is. Maar door leuke dingen te doen met N en daarmee de boel de boel te laten in je gezin geef je je relatie eigenlijk de genadeklap. Als zowel jij en je man geen knopen durven door te hakken en het zo maar door laten modderen kan deze situatie nog wel jaren duren... is dat de situatie die je wilt voor je kinderen?

Als het belangrijkste aspect van een man is welke kansen hij je kan bieden is de keuze makkelijk lijkt mij; dan moet je gewoon gaan voor degene met de dikste portemonnee.

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 23:03

Zoals ik het lees is hij altijd saggo geweest, dus ook voor deze situatie en heeft ze het daar al vaker over gehad met hem.

Iemand de kans geven zich te ontwikkelen heeft volgens mij niks met geld te maken, zie dat de TS ook nergens zeggen.

sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 23:13

ruitje schreef:
Zoals ik het lees is hij altijd saggo geweest, dus ook voor deze situatie en heeft ze het daar al vaker over gehad met hem.

"Het er over hebben" is nog knap lastig als één van de twee ( of beiden?) ruzie ontloopt. God zij dank heb ik geleerd ruzie te maken van mijn man (geen knallende ruzies -meer- maar wel discussies en ellenlange uitpraatgesprekken). Van huis uit ben ik dat niet gewend en in het begin werd ik er ook bang van. Mijn broer bijvoorbeeld gaat ruzies ook uit de weg en zegt dan "Daar wil ik het niet over hebben" of houdt zijn mond/loopt weg. Het gevolg is dat we dus alleen oppervlakkige dingen kunnen bespreken. Dat geeft niet, ik hou toch wel van mijn broer, maar ik kan me voorstellen dat dat in een relatie op den duur onhoudbaar wordt en dan óf uiteindelijk ontploft óf uitloopt in een wederzijds schouderophalen (en dat is wat ik in dit topic een beetje proef). Als meningsverschillen er niet mogen zijn ben je uiteindelijk gewoon uitgepraat.

rienne
Berichten: 1754
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 23:26

sallandval schreef:
ruitje schreef:
Zoals ik het lees is hij altijd saggo geweest, dus ook voor deze situatie en heeft ze het daar al vaker over gehad met hem.

"Het er over hebben" is nog knap lastig als één van de twee ( of beiden?) ruzie ontloopt. God zij dank heb ik geleerd ruzie te maken van mijn man (geen knallende ruzies -meer- maar wel discussies en ellenlange uitpraatgesprekken). Van huis uit ben ik dat niet gewend en in het begin werd ik er ook bang van. Mijn broer bijvoorbeeld gaat ruzies ook uit de weg en zegt dan "Daar wil ik het niet over hebben" of houdt zijn mond/loopt weg. Het gevolg is dat we dus alleen oppervlakkige dingen kunnen bespreken. Dat geeft niet, ik hou toch wel van mijn broer, maar ik kan me voorstellen dat dat in een relatie op den duur onhoudbaar wordt en dan óf uiteindelijk ontploft óf uitloopt in een wederzijds schouderophalen (en dat is wat ik in dit topic een beetje proef). Als meningsverschillen er niet mogen zijn ben je uiteindelijk gewoon uitgepraat.


Dit dus. Ik ging ook altijd ruzie en discussie uit de weg waardoor ik mijn man afstootte terwijl hij zo zijn best deed om mij duidelijk te maken dat dit uitgepraat moet worden
Wat bij ons heel goed werkte, vooral in het begin en dan vooral voor mij, het op schrijven of chatten met elkaar. Wel in hetzelfde huis.

Op deze manier weg gaan bij je man gaat je met iemand anders het geluk ook niet veel opbrengen. Voor even misschien maar niet voor lang.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 07:36

Ookal snap ik best dat een hotel veel geld kost en dat N op dit moment een makkelijke plek bied, maar uiteindelijk zal dit een duur adres zijn.
Je zal creatiever moeten zijn. Eigenlijk vind ik dat een soort van time out geen oplossing is als je wilt werken aan je relatie.
Ik geloof je graag dat je idd hard gewerkt hebt aan je relatie hoor. Maar soms heb je een therapeut of iets anders (zoals samen nieuwe / leuke dingen doen) nodig om goed tot elkaar te komen. Sommige dingen zal je wel van elkaar moeten accepteren en weten dat je snel in oude valkuilen stapt. Belangrijk is om daar weer uit te komen door te communiceren.

Over het meeliften wat een andere bokker aan gaf, ben ik het wel eens.
Zo vanaf de zijlijn zie ik niet dat je jezelf aan het ontwikkelen bent, maar juist afhankelijk op stelt.dat is jouw valkuil denk ik.

Misschien dat jij N nog als mogelijkheid ziet, maar zoals ik het lees kan hij nooit de oplossing zijn. Jij moet eerst jezelf ontwikkelen zonder je afhankelijk op te stellen. Eerst zelf gelukkig zijn. Dit kan overgens wel door trots te zijn als je in je huwelijk aan het werk bent. Je niet laten opzuigen in negatieve invloeden/ gevoelens, maar links van je neerzetten of ombuigen.
Vaak vakwerk je pas wat je hebt, wanneer je het kwijt raakt.

Caesar
Berichten: 9303
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 07:38

En misschien is dit gebeuren wel juist de reden dat je je ogen kan openen en kan zien wat voor moois de wereld nog meer heeft?

Iedereen veroordeelt TS maar ik kan me echt voorstellen dat je uit de omgeving weg wilt en wilt ademen als je op je tenen loopt en niet je zelf kunt zijn. Ze hebben kinderen, dus ergens is er liefde geweest en een reden om te vechten.

Maar als een partner constant chagarijnig is, hoe negatief ga je zelf dan wel niet worden na verloop van tijd??

Ik denk dat door de gevoelens van N., de TS ziet wat ze mist thuis. Iets wat niets te maken heeft met sleur, maar met het gedrag van een partner. En ja, waar 2 vechten hebben er 2 schuld, maar ik denk dat mensen onderschatten hoe opgesloten je je kan voelen in zo'n relatie.

(Voor de fanatiekelingen: ik ben het met jullie eens dat ze even tijd voor zichzelf zou moeten nemen, maar zoals TS uitlegt is daar geen geld / mogelijkheden voor).

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 07:46

Palmera schreef:
slimmerik schreef:
Mooi bij N. blijven en daar wachten op O. Die wellicht nog spannender is. Maar pas op: het alfabet gaat tot Z.

Als jij je tegen jou partner net zo lomp opstelt kun jij beter aan het chinese alfabet beginnen. Dat heeft meer tekens ;)

Nare opmerking, alsof ts inmiddels al 80 keer is vreemdgegaan binnen haar huwelijk. Ze is notabene eerlijk tegen haar man.


Deze reactie vind ik een beetje dubbel. Ze is eerlijk tegen haar man over het feit dat ze met N aan rommelt. Maar dat is dan ook het enige, want voor de rest vind ik deze situatie niet fair tegen over haar man. Maar dat is mijn persoonlijke mening, in hoeverre ik natuurlijk kan oordelen.
Een verhaal heeft altijd twee kanten, maar het klinkt alsof haar man ook niet helemaal prettig in z'n vel zit. En om dan weg te lopen naar een ander is wel de makkelijkste keuze..

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 07:48

Het ergste wat je in mijn ogen kan doen als je huwelijk in de problemen is, die problemen niet aanpakken met degene waarmee je getrouwd bent, maar je verstoppen bij een ander.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 07:50

Amandavd schreef:
Het ergste wat je in mijn ogen kan doen als je huwelijk in de problemen is, die problemen niet aanpakken met degene waarmee je getrouwd bent, maar je verstoppen bij een ander.


Mee eens.
En besluiten dat je huwelijk voorbij is, is heel vervelend voor jou, je man en je omgeving, maar wel begrijpelijk en niet iets om voor te schamen.
Maar heb dan wel de ballen om het netjes af te sluiten, voor je met iemand anders verder gaat. Daar vallen de meeste mensen over.

saddledancer

Berichten: 1418
Geregistreerd: 27-08-14
Woonplaats: London, uk

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 08:38

Wat ik vooral een rare opmerking vond was 'ik kan niet naar familie, want ik wil de kids hun Vader niet ontzeggen'. Ho even. JIJ bent toch degene die 'wegloopt' ? Waarom moet jij Dan de kinderen mee?
en Dan heb ik het nog niet eens er over dat je er dus blijkbaar problemen mee hebt Om de kids hun Vader Te ontzeggen, maar je man gewoon zijn kinderen 'afnemen' zou je dus als ik het zo lees geen problemen mee hebben? Wat een akelige instelling is dat zeg, bah.

Shenavallie
Berichten: 11577
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 08:52

Als enige toevoeging kan ik nog voorstellen dat TS zelf een baan(tje) zoekt, zodat ze zich gewaardeerd voelt en zich niet afhankelijk opstelt. Ga desnoods als overblijfmoeder bij je kinderen op school werken. Dat is maar 1,5 uur, maar tegenwoordig wel hard nodig. Verdien je een symbolisch bedrag mee en je hebt thuis zelf ook wat leuks te vertellen (of je kunt je indenken hoe vermoeiend werken soms kan zijn).

Ik had van mijn hobby mijn werk gemaakt en ook al kwam ik doorgaans met een glimlach en veel verhalen thuis, er zaten ook dagen bij dat ik bek- en bekaf was. In een toeristische sector zul je vaak moeten glimlachen, terwijl je iemand wel een klap voor zijn bek kan verkopen. Het hangt dan mede van de partner af of zo'n dag toch weer positief afgesloten kan worden of dat de ergernissen zich opstapelen. Mijn man komt ook wel eens bloedchagerijnig thuis. Het eerste wat ik dan doe is een kop thee voor hem neerzetten en de scherpe kantjes eraf zien te krijgen door erover te praten en vooral te kijken of hij bepaalde dingen op een andere manier kan zien. De ene keer is dat begrip tonen, maar soms zitten mensen zo in hun belevingswereld, dat ze de realiteit over het hoofd zien. Zulke gesprekken kunnen dan heel waardevol zijn.

Uit de reacties van TS lees ik alleen maar vluchtgedrag. Wellicht zijn een paar gesprekken met een loopbaancoach en/of communicatie-coach helpend. Zo iemand kan je op jouw eigen gedrag wijzen en tips geven hoe wél te communiceren. Ze maken je wat assertiever en vooral bewust van de manier van handelen. De loopbaancoach gaat daarnaast met je aan de slag om te kijken wat nou echt bij jou zou passen qua werk. Je hoeft geen hele dagen aan de slag: een paar uurtjes per week is wellicht al voldoende. Zo kun je evengoed thuis zijn als de kinderen uit school komen. Maar ga aan je eigenwaarde werken, TS. Nu lijkt het of alleen jouw partner schuld heeft, ondanks dat je zegt dat "waar twee vechten, twee schuld hebben". Waar schiet jezelf tekort? Hoe kun je dit veranderen? Welke gevoelens krijg je bij het gedrag van jouw partner? Waarom krijg je die gevoelens? Zijn ze terecht? Wat als je het op een andere manier bekijkt? Het ligt niet altijd aan de ander: een evengroot deel heeft te maken met hoe je zelf reageert/denkt/oplost/etc. ;)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57944
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:10

Je zegt dat het salaris van je man net genoeg is om v rond te komen maar dat een hotel te duur is maar jij hebt toch ook een inkomen? Of betaalt je man nog steeds jouw onderhoud terwijl jij bij een ander zit? :?
Zullen vast wel goedkope hotels zijn, toen je door Europa trok heb je vast ook niet onder een brug geslapen toch?
De kansen die N je geeft Had je ook bij je man kunnen pakken. Ook op mij komt het over alsof je man alles mis doet en jij niks volgens jou.

Rocamor

Berichten: 10877
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:29

Waarom is je man chagrijnig als hij thuiskomt? En is ie chagrijnig of heeft hij gewoon een half uurtje tijd nodig om bij te komen?

Mijn man heeft ook een leuke baan. Presteert daar heel goed. Krijgt Veel voor elkaar en krijgt waardering. Maar als hij thuiskomt, moet er eerst een bak thee komen, krijg ik nog net een zoen en daarna gaat ie eerst gedurende een bepaalde tijd acclimatiseren (in dit geval computeren. Mijn ex pakte een zak chips en ging tv kijken, aangezien er toendertijd Nog niet zoveel Internet was).

En ik moet het echt niet in mijn hoofd halen om in die periode en gesprek aan te knopen. Want dat wordt niet gezellig. Na x minuten (variërend van vijf minuten tot max ca half uur), lijkt et ineens een knop om te gaan en dan is ie er weer. Kunnen we praten. Voor die tijd echt niet.

Als ik hem die tijd gun om te acclimatiseren, gaat het goed. En anders zijn het twee egootjes die botsen.

Net als met trek hebben. Zowel mijn man als ik word erg Euhm niet lief als we trek krijgen of overprikkeld raken (daarom altijd eten mee als we gaan shoppen. ..). De kunst was en is om dat te herkennen. Dat niet lieve vooral niet te voeden en ervoor te zorgen dat het buikje wel gevoed wordt.

Kortom, uitzoeken waarom iemand reageert zoals ie reageert.

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:59

TS, hoe oud zijn je kinderen? Gaan ze al naar school en hoeveel krijgen ze mee van dit alles?

MissDD
Berichten: 684
Geregistreerd: 12-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 10:20

Meid, als ik je OP zo lees, denk ik dat je jouw oplossing niet in N ligt, dat is slechts jouw manier van ontlopen van wat er echt aan de hand is. Schijnbaar heb je een leegte in jezelf en jij denkt dat of jouw man of N dit op moet vullen.
Je vat het waarschijnlijk wel, dit is iets van jou en is ook aan jou om dit op te lossen.
Als ik het zo lees heb je een gouden kerel, die je alle ruimte geeft en je tijd gunt om er zelf achter te komen. Bovendien heb je met hem extra verantwoordelijkheden namelijk je kids. Wat je misschien niet weet is dat ook dit een houdbaarheidsdatum heeft. Strax ben je alles kwijt.
Je schrijft over kleine ergenissen, waarvan ik denk, die zul je overal tegenkomen dus aan jou de keus, accepteer je dit of laat je het los. Met loslaten bedoel ik dan dat je ook een manier zoekt om met die ergenissen te dealen op een volwassen manier of je zult alleen moeten gaan wonen.

Ikzelf heb een man uit duizenden, ik ben supergelukkig getrouwd, maar leef ik daardoor nog lang en gelukkig? Nee het is af en toe hard werken en vooral investeren in elkaar en dat laatste zou jij ook moeten doen. Investeer in je man waarmee je al zoveel hebt opgebouwd en laat N voor wat hij is, een afleidingsmanoeuvre....

Dannon

Berichten: 389
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: Julianadorp (bij Den Helder)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 11:37

saddledancer schreef:
Wat ik vooral een rare opmerking vond was 'ik kan niet naar familie, want ik wil de kids hun Vader niet ontzeggen'. Ho even. JIJ bent toch degene die 'wegloopt' ? Waarom moet jij Dan de kinderen mee?
en Dan heb ik het nog niet eens er over dat je er dus blijkbaar problemen mee hebt Om de kids hun Vader Te ontzeggen, maar je man gewoon zijn kinderen 'afnemen' zou je dus als ik het zo lees geen problemen mee hebben? Wat een akelige instelling is dat zeg, bah.


Tja, daar zou ik dus niet al te vast in gaan zitten. Want zodra er eentje weggaat, is het toch een lose-lose.

Ook als de moeder zelf weggaat en de kids bij de vader laat, voelt dat niet goed. Niet voor de kids (die missen sowieso degene die weg is, of dat nu papa of mama is), maar ook als vader heb je dan gemengde gevoelens hoor; hoe kan je nou weg bij je eigen kinderen? xD (Weet ook niet wat de oplossing dan wel is)

saddledancer

Berichten: 1418
Geregistreerd: 27-08-14
Woonplaats: London, uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 11:46

Dannon schreef:
saddledancer schreef:
Wat ik vooral een rare opmerking vond was 'ik kan niet naar familie, want ik wil de kids hun Vader niet ontzeggen'. Ho even. JIJ bent toch degene die 'wegloopt' ? Waarom moet jij Dan de kinderen mee?
en Dan heb ik het nog niet eens er over dat je er dus blijkbaar problemen mee hebt Om de kids hun Vader Te ontzeggen, maar je man gewoon zijn kinderen 'afnemen' zou je dus als ik het zo lees geen problemen mee hebben? Wat een akelige instelling is dat zeg, bah.


Tja, daar zou ik dus niet al te vast in gaan zitten. Want zodra er eentje weggaat, is het toch een lose-lose.

Ook als de moeder zelf weggaat en de kids bij de vader laat, voelt dat niet goed. Niet voor de kids (die missen sowieso degene die weg is, of dat nu papa of mama is), maar ook als vader heb je dan gemengde gevoelens hoor; hoe kan je nou weg bij je eigen kinderen? xD (Weet ook niet wat de oplossing dan wel is)


nee daar heb je absoluut gelijk in :) maar de manier waarop het hier gezegd word vind ik niet lekker. Ts lijkt Te denken dat manlief de enige is die in de fout is, en zij doet alles prima. Als dat Dan samenkomt met zo'n opmerking over de kinderen, kan ik alleen maar denken dat ik Ts erg egoïstisch vind over Komen. In een scheiding zijn helaas nooit winnaars, iedereen verliest. Maar dat kan op een 'goede' manier of niet, en Ts pakt het hier in mijn ogen heel verkeerd aan.

Caatje87

Berichten: 1262
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Nijkerk

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:03

Nou dat laatste haal ik er helemaal niet uit, maar zij is overdags thuis met de haar kids en haar man werkt... Dus het lijkt mij dan logisch dat zij voor de kids blijft zorgen gezien hij moet werken.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:11

Als TS gaat scheiden zal ze ook moeten werken. Komt niet vanzelf.