Calinda (v. Sandreo) klaar stomen voor het M1

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
L_Ruiterhuis

Berichten: 2180
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Calinda (v. Sandreo) klaar stomen voor het M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 02:08

Leuk paard ben ook benieuwd welke hengst je hebt gekozen?

Je zult vast ook zelf je verbeterpunten weten en zien dus daar ga ik niks op zeggen. Het is een mooi plaatje jullie samen en iedereen heeft dingen te verbeteren qua houding ed.

Equisa

Berichten: 114
Geregistreerd: 27-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 03:04

Wat een prachtige foto's en een geweldig mooi paard!

Ik zie inderdaad ook dat je paard nu iets te zwaar in je hand is, wat jezelf ook aangaf. Ook al wil je verder geen commentaar/tips brand 1 opmerking toch op mijn lippen: probeer je bekken meer te kantelen (rug niet hol trekken) zodat je beter kan inwerken met je zit. Dat helpt om je paard beter van voor naar achter te rijden. Waarschijnlijk weet je dit wel maar dit wilde ik toch even kwijt. :o

Het gaat vast goed komen in de M en hopelijk volgend jaar een mooi veulentje.

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Calinda (v. Sandreo) klaar stomen voor het M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 06:08

Leuke merrie sprekend hoofd! Ik rijdt ook regelmatig een Sandreo is ook zo een scheetje :o

Maar je zit idd dat is wel zonde vertekend het beeld ook wel een beetje Persoonlijk stoor ik me daar ook echt aan als ik zo een combinatie rond zie rijden ( niet persoonlijk) Je wilt heel graag leren en bent kritisch op jezelf Dat is voor sommige ook lastig :)

Investeer hier even tijd en lessen in Paar weken achter elkaar zitlessen Zonder beugels zonder teugels moet je wel in balans zitten anders val je eraf Hihi Oefeningen zoals armen draaien bovenlichaam draaien benen optrekken Je rijden zal dan ook zo veel makkelijker gaan als je mee kan zitten met het paard! Je hulpen kunnen beter doorkomen en je kunt ze veel kleiner geven!
Je hangt nu teveel aan de teugel als ik hem doorknip val je achterover!!!

Hierdoor kan je paard ook niet op eigen benen lopen! en zal terug gaan trekken/hangen Waardoor het voor jou heel lastig wordt om haar op het achterbeen te zetten! Alles hangt met elkaar samen!

Nu lees ik dat je in de luxe positie zit dat de eigenaresse je wilt helpen Daar zou ik gretig gebruik van maken :D Op die manier kun je er echt even op trainen Film het regelmatig voor jezelf dan zal je niet alleen verschil zien in jou zit Maar ook zeker in de houding van je paard!

Je laarzen zijn prachtig idd <3 <3 <3 <3

x_Lys

Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 08:01

Dankjullie wel allemaal. Ik ga het nogmaals allemaal niet ontkennen. Want alles klopt. Behalve dat de teugels door knippen wel wat over dreven vind :D .

Beken kantelen is door mijn kleine beperking wel wat lastig. Maar moet het wel oefenen. En deze foto's zijn gewoon erg fijn, want wat ik eerder al had gezegd ik had zelf altijd het idee dat ik erg voorover zat :+ . Best lastig zonder spiegels. Maar inderdaad ik ga hier zeker hard aan werken met hulp.

Dank iedereen over mijn laarzen. Ben er zelf ook heel erg blij mee! Uniek kansje ze tweedehands over te nemen. Het zijn geen Deniro's maar Petries :).

De hengst die vorig jaar is gekozen is Glock's Toto jr. Dit jaar is er gewoon weer een nieuwe poging gedaan. Ik hoop zeker dat ik jullie volgend jaar kan vervelen met veulen foto's <3

jaji
Berichten: 169
Geregistreerd: 16-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 08:12

Idd leuke merrie en heerlijk zo bomproof.
Tenminstenste meestal wel, soms onhandig 8)7

Ik ga met dresjoepie mee, denk als het je lukt je zit te verbeteren het paard automatisch beter gaat lopen. Zo op de foto's zie ik dat je met een wat holle rug rijdt en je bekken niet altijd even soepel met de beweging mee is (lees dat dat ook lastig voor je is). Daardoor is ook in je benen en bovenlijf spanning te zien. Hoe meer in evenwicht en ontspanning je op je paard zit hoe meer zij ook haar rug kan ontspannen en haar achterhand eronder kan zetten. Een goede zit en beweging van je bekken is de basis voor je houding, eerst daar aan werken dan kan de rest van je houding daarvan profiteren.

Maarre vat het niet op als commentaar aub, je bent al kritisch op jezelf en dat is heel goed, je staat er voor open om te leren en je hebt instructie.

Nynkster

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Calinda (v. Sandreo) klaar stomen voor het M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:02

Ziet er goed uit hoor!! Al het commentaar is al gegeven :')
Prachtige merrie en veel succes in de M!
En volgens mij heb jij een heeeel fijn zadel :))

Doggielover
Berichten: 35
Geregistreerd: 02-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:04

Wat een geweldige laarzen heb je! (mag ik vragen hoeveel ze je hebben gekost := := ) En een heel leuk paardje onder je kont!
Rijtechnisch is er al het een en ander gezegd en dat laat ik zo haha

kainda

Berichten: 2734
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:27

Leuke foto's Lys.
Wat is ze een schitterende merrie <3

Wat leer je een hoop van zo'n week training he.
Ga je het vaker doen?

Heerlijke paarden die Sandreo's!

GerenGer

Berichten: 1008
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:59

Mooi paard! Ik vind op sommige foto's dat je een beetje achterover leunt.

nynke1995

Berichten: 1205
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: Fryslân

Re: Calinda (v. Sandreo) klaar stomen voor het M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:17

Mooi plaatje, gaaf paard! Met nog een beetje oefenen kom je een heel end denk ik

En inderdaad erg mooie laarzen en het hoofdstel is ook mooi, mag ik vragen welke dat is? :o

DynamiteS

Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:20

Keimooie foto's, wat een mooie combi!
Ben helemaal verliefd op je zadel, en nog meer op je laarzen!! <3 :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:08

Ik vind dat ze op sommige foto's wel erg in haar mond getrokken wordt, bit zit mij niet helemaal lekker, of komt dit juist doordat ze gaat hangen?

x_Lys

Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 12:35

Hmm heb je wel een puntje. Ik check gelijk even vandaag of het bit niet een gaatje moet zakken :). Had dus inderdaad een nieuw hoofdstel en 1 gaatje lager vonden we eigenlijk te laag, maar wellicht is dat toch beter voor tijdens het rijden thanks! En ik denk ook wel dat ik meer moet afvloeien hoor. Mijn handhouding is hier natuurlijk ook wel achterlijk hoog. Als ik beter ga afvloeien zak ik hierin automatisch. Persoonlijk had ik er nu denk ik wel teveel spanning op. Ik heb gewoon weer wat te oefenen :)!

Thanks voor alle complimenten. Zadel is inderdaad fantastisch! Een MSFC nadat we heel veel zadel hebben gepast maar niets lag goed. Heel blij mee!!

Hoofdstel is ook top! Het is de Athena van http://www.hypostore.nl echt fantastische kwaliteit leer!! Echt onder de indruk.

En laarzen waren nieuw volgens mij een kleine 800 euro. Ik kan jullie alleen vertellen dat ik dat er niet voor heb betaald en dat ook veelte veel geld vind ;).

Minder dan de helft heb ik ervoor betaald :o

dnieSz

Berichten: 897
Geregistreerd: 28-12-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Calinda (v. Sandreo) klaar stomen voor het M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:52

Het zadel viel me gelijk op! heb namelijk zelf ook een MSFC, pracht zadel en zit onwijs goed :D

Talindos
Berichten: 1304
Geregistreerd: 14-04-12
Woonplaats: een stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:17

Wat een mooi paard.
Laatst bijgewerkt door Melissa0304 op 19-01-21 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam op verzoek uit bericht gehaald

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:59

Ik zie een prachtig paard en een hele leuke combinatie die ver zou kunnen komen! Maar je ziet ook duidelijk dat het paard van achteren nog niet sterk genoeg is om in een dergelijk hoog frame te kunnen lopen. In alle draffoto's zie je duidelijk dat het achterbeen niet ver genoeg doortreedt en dat de rug hol is, omdat je wel een hoog frame vraagt van je paard. Je ziet het ook in de bespiering van de hals van je paard terug: het stukje net voor de schoft spant niet aan en is arm bespierd.

Ik zou je aanraden meer in een lager frame te rijden en vanuit de ontspanning het achterbeen meer onder het lichaam te laten treden. Van daaruit krijg je vanzelf eerlijke oprichting met een bolle rug en een ondertredend achterbeen als je paard sterker wordt. Dit kost veel tijd en kan je niet afdwingen met je handen of bijtikken van achteren. Het is vast niet wat je wilt horen maar jullie zijn zo leuk samen dat het echt de moeite waard is om deze tijd te nemen!

x_Lys

Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 23:06

We doen niet anders dan laag en rond rijden in de training :). Alleen ook daar zit een valkuil, dat ze vanuit daar onwijs op de voorhand gaat lopen wat juist averechts werkt om de achterhand eronder te krijgen. De afwisseling is daarom het beste :) en proef gericht moeten we dit stukje soms echt opzoeken. Alleen ben ik er zelf wel van overtuigd dat ik zelf actiever moet gaan rijden. Daarmee bedoel ik meer schakelen en meer wisselen in hals houding. Dus korte stukken in dezelfde hals houding en daarin meer schakelen. Ik ben van nature beetje een luie ruiter en rijd braaf mijn rondjes. Maar ik moet er zelf eigenlijk harder aan gaan werken ;).

Maar ben het ook zeker met je eens. Ze is al 100 keer sterker dan ooit te voren, maar nog lang niet sterk genoeg :).

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:26

Het ronde is juist het probleem. Voorwaarts neerwaarts met de neus vóór de loodlijn is de bedoeling. Dan bollen ze de rug en lopen ze niet op de voorhand. Zie de eerste foto op deze pagina:
http://www.yvonhoogervorst.nl/back-to-basic-1/

x_Lys

Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Re: Calinda (v. Sandreo) klaar stomen voor het M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 05:56

Dat bedoelde ik ook, mijn excuses

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Calinda (v. Sandreo) klaar stomen voor het M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:34

Yes, Calinda is drachtig. Eindelijk na 2 mislukte jaren! Voorzichtig aan doen he Lysanne?

x_Lys

Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 11:17

We zullen zeker heel goed voor de mama zorgen <3 <3 !

Prinslover

Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-04

Re: Calinda (v. Sandreo) klaar stomen voor het M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:51

Wat een leuk topic Lys. Jullie zijn ontzettend gegroeid! :D Ik vind het een knappe prestatie en las ook dat ze drachtig is! *\o/* Gefeliciteerd! En je laarzen zijn echt súper gaaf.