[GZ] Goede gecertificeerde paardentandarts/gebitsverzorger

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin92
Berichten: 1744
Geregistreerd: 25-01-10

[GZ] Goede gecertificeerde paardentandarts/gebitsverzorger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 19:02

Hallo allemaal,

Voor mijn Haflingerruin ben ik opzoek naar een goede & gecertificeerde paardentandarts of gebitsverzorger. Ik hoor allerlei verschillende verhalen en ervaringen.
Ik vind het heel belangrijk is dat de persoon ook echt gecertificeerd is aangezien elke prutser zich tegenwoordig hoefsmid of tandarts kan noemen. Ik ben dus niet opzoek naar een DA die ook tandwerk doet maar echt een gecertificeerd paardentandarts of gebitsverzorger!

Ik ben opzoek naar iemand in de provincie Groningen.
Ik heb zelf al wel wat onderzoek gedaan en kwam toen uit bij Francoise Rey van dierenkliniek Winsum alleen kon ik geen ervaringen vinden.

Ik hoop op reacties van mensen die mij wat kunnen vertellen over bovenstaande paardentandarts of mij een andere aan kunnen bevelen. Graag alleen ervaringen uit eerste hand want verhalen van "van die en die heb ik gehoord dat" heb ik niet zo veel, die verhalen heb ik allemaal al wel gehoord.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!!
Alvast bedankt.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 30-06-15 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Puntjes uit naam verwijderd

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Re: [GZ] Goede gecertificeerde paardentandarts/gebitsverzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:19

Een DA kan ook goed gecertificeerd zijn he. Ik wil juist altijd een da met extra opleiding, vertrouw ik beter maar ik heb er ook eentje die goed verdoofd moet worden dus die da moet je er dan sowieso al bij hebben.

Ik heb zelf Fred Smit uit Schildwolde. Paardenarts met veel ervaring, kan je alleen niet zo vertellen welke extra opleidingen hij op dit gebied heeft gedaan, dat zou je hem moeten vragen. Hij prutst er niet zomaar wat naast iig, zo iemand laat ik niet aan mn paarden. Ik ben zelf dus ook zeer kritisch en zijn werk bevalt me erg goed. Hij is heel kalm, werkt zowel elektrisch als met de hand (maar net wat nodig is). Als je wil laat hij je alles voelen wat hij doet.
Mijn jonge paard heeft altijd weinig werk nodig, heeft een mooi gebit, maar is wel erg angstig. Fred kan goed met hem overweg. Mijn bejaarde fjord moet inmiddels elk half jaar even gecontroleerd wegens het ontbreken van kiezen en een slechter gebit.

Imre

Berichten: 14210
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [GZ] Goede gecertificeerde paardentandarts/gebitsverzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 08:17


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48546
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: [GZ] Goede gecertificeerde paardentandarts/gebitsverzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 21:35

Ik wil ook Vlasta van der Veen aanraden... :)