krachtvoer: wel of niet ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mapartepe

Berichten: 38
Geregistreerd: 17-08-14

krachtvoer: wel of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 09:54

Misschien een rare titel maar ik kon niks beter verzinnen

Mijn paard Kenzo krijgt iedere dag smorgens en savonds een halve schep ktachtvoer. Hij staat nu 24/7 in de wei en begint nogal dik te worden. Nu vroeg ik Me af of je paard ook krachtvoer moet krijgen op dagen dat er niet met hem gereden wordt?

Groetjes

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: krachtvoer: wel of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:15

Dik worden ze niet van krachtvoer, althans, niet in de verhouding dat jij nu geeft. Als hij dik wordt krijgt ie te veel ruwvoer.

Daarmee wordt jouw vraag over krachtvoer wel een stukje algemener, is het nodig om het te voeren? Ik zelf vind van niet, maar voer wel een vitaminekorrel bij. In ons geval is dat 100gr per dag waar ze het erg goed op doen (ook in het werk). Gezien de hoeveelheid suikers en bijstoffen in een kilo krachtvoer geef ik dat niet meer en merk dat de hardnekkige kleine mokplekjes ook weg blijven.

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:17

mapartepe schreef:
Misschien een rare titel maar ik kon niks beter verzinnen

Mijn paard Kenzo krijgt iedere dag smorgens en savonds een halve schep ktachtvoer. Hij staat nu 24/7 in de wei en begint nogal dik te worden. Nu vroeg ik Me af of je paard ook krachtvoer moet krijgen op dagen dat er niet met hem gereden wordt?

Groetjes


Wat doe je met je paard, of staat hij alleen maar op de wei? In dat laatste geval kun je de krachtvoer vervangen door een handje vitaminekorrel. En net wat hiervoor gezegd wordt, van krachtvoer worden ze niet dik. Van teveel gras wel.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 23:12


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: krachtvoer: wel of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 23:35

gewoon stoppen met krachtvoer, eventueel een vit/min korrel oid erbij, of agrobs heeft weidemineral cobs, die hebben het formaat snoepje, ook erg handig, word hier goed gegeten

seebensee

Berichten: 111
Geregistreerd: 29-01-11
Woonplaats: Westland

Re: krachtvoer: wel of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:02

welke vitaminekorrel geven jullie

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 15:51

RianneH schreef:
Dik worden ze niet van krachtvoer, althans, niet in de verhouding dat jij nu geeft. Als hij dik wordt krijgt ie te veel ruwvoer.

Te veel ruwvoer bestaat niet. Verkeerd ruwvoer wel.