Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Foaly schreef:Wat raar dat iedereen roept dat de airco bij de NS nooit aanstaat... voor mijn gevoel staat ie namelijk al-tijd aan, en wel drie standen te hoog. Loop je buiten in je shorts en t-shirt en in de trein krijg je langzamerhand onderkoelingsverschijnselen
Gloa schreef:Gut gut wat een reacties weer
Alle treinen waar geen raampjes in open kunnen hebben airco. Dus alleen de oude sprinters en oude stoptreintjes hebben geen airco. De rest wel en intercity's zeker.
Rijtuigventilatie gaat per bak/rijtuig en niet per 1ste of 2de klasse. Verschil in temperaruur komt simpelweg door de aanwezigheid van meer of minder personen. Een trein in de volle zon is nog vele malen erger dan een auto qua opwarming. Als electronica ergens niet van houdt dan is het wel warmte. Niet zo vreemd dus als de klimaatcontrole het op de heetste dagen wat moeilijker heeft.
Tref je een hele warme trein aan dan doe je er goed aan om even een rijtuig verder te lopen. 99% kans dat de airco het daar beter doet, omdat storingen bijna altijd rijtuig gebonden zijn. Daarnaast scheelt het ook aanzienlijk om bij een dubbeldekker onderin te gaan zitten.
Emmaa_ schreef:Ik heb regelmatig gehad dat ik stond te zweten in de tweede klasse en door de eerste klasse naar de deur liep. Daar was het wel prima koel. Heb dat toen aan de conducteur gevraagd en die zei 'ja, extra service he'.
liedje89 schreef:Emmaa_ schreef:Ik heb regelmatig gehad dat ik stond te zweten in de tweede klasse en door de eerste klasse naar de deur liep. Daar was het wel prima koel. Heb dat toen aan de conducteur gevraagd en die zei 'ja, extra service he'.
Is dat niet gewoon omdat de eerste klasse eigenlijk altijd veel minder druk is?