Kan verliefdheid later nog komen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LF_xx_D

Berichten: 1902
Geregistreerd: 03-05-07

Kan verliefdheid later nog komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 16:57

Ik hoop dat er een paar bokkers zijn die tips of ervaringen kunnen uitwisselen :Y)

Sinds 2,5 maand date ik met een erg leuke man die ik via-via leerde kennen. Hij is precies wat ik in een man zou willen en hij wil helemaal voor me gaan, is erg lief en attent. In deze tijd zijn we goede maatjes geworden, we kunnen goed praten, om de onzinnigste dingen lachen en hebben het erg leuk samen. Ook helpen we elkaar als een van ons een sacherijnige bui heeft etc.

Maar.. ik ben (nog) niet verliefd op hem. Samen zijn voelt heel vertrouwd en zoenen voelt fijn, maar ik voel niet een verliefdheid die ik vroeger wel voor mensen heb gekend. Ik denk niet de hele dag door aan hem (wel soms), ik voel me ook niet erg gehecht maar hier heb ik sowieso wat moeite mee. Het voelt alsof ik gewoon helemaal m'n eigen leven heb en mezelf prima vermaak. Ik dagdroom niet veel over hem en ik lees geen gesprekken terug. Heb zin in onze afspraakjes maar het is niet zo dat ik niet kan wachten.

Ik vaak getwijfeld of ik dan wel door moest daten, want ik wil hem niet aan het lijntje houden. Ik zou het echt erg vinden om hem pijn te doen. We hebben het hier best vaak over gehad, maar hij vind het vervelend om over blijven te hebben omdat het hem onzeker maakt. Hij vind me erg leuk en heeft een beginnende verliefdheid, maar ook nog niet smoorverliefd. We daten niet met anderen trouwens, omdat we beiden serieuze intenties hebben.

Wanneer komt het punt dat je zegt: nu wordt iets niks meer? Ik vind 2,5 maand al best lang om uit te zoeken of je nog verliefd word. Ik word sowieso niet snel verliefd, maar het lijkt wel alsof de verliefdheid hier wordt overgeslagen maar er ook nog geen binding is. Dit heb ik vroeger nog nooit gehad, het was altijd helemaal wel of helemaal niet..

Heeft iemand dit ook weleens gehad? Op internet lees ik verschillende meningen hierover..

Anoniem

Re: Kan verliefdheid later nog komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:03

Ik vind dat persoonlijk ook wel erg lang om eerlijk te zijn.
In het begin van je verhaal dacht ik even, misschien heb je de verliefdheid overgeslagen en is het gelijk 'houden van'.
Maar verderop in je verhaal klinkt ook dat niet zo.

Ben benieuwd naar meningen van anderen. :j

Mayling27

Berichten: 1925
Geregistreerd: 11-09-10

Re: Kan verliefdheid later nog komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:08

Ik vind het lastig om te zeggen, ieder geval en persoonlijkheid is anders.

Maar ik ben al 15 jaar heel erg goed bevriend met een jongen en er is nooit iets gebeurd. Maar naar 15 jaar kwam er in een keer iets waardoor ik toch lichtelijk verliefd werd. (Uiteindelijk niets geworden, en besloten om vrienden te blijven.. en dat zijn we nog steeds en verliefdheid is weer verdwenen).

En hoop niet dat het bij jou zolang gaat duren, maar wat ik wil zeggen... Het kan altijd even duren.
Maar misschien moet je jezelf een beetje pushen om erachter te komen, of juist voor gaan en misschien merk je dan juist dat je hem toch leuker vind dan je dacht.
Of afstand gaan nemen, kijken of er iets verandert.
Helaas is er ook nog een ander persoon in het spel; HIJ... en zal je toch met hem moeten overleggen, zonder hem pijn te doen!

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:12

Lastig.. Ik vind zelf het verliefde gevoel altijd lastig te herkennen. Ik denk dat ik ook niet meteen verliefd was op mijn huidige vriend, maar wel meteen helemaal gek op hem en houden van. Ik heb zelf het gevoel dat het alleen maar meer is geworden in de loop van de tijd. Als het bij hem ook nog maar opkomend is, en hij er zelf ongeveer net zo over denkt als jij. Waarom dan nu al afkappen? Je omschrijft het wel als leuk en gezellig en volgens mij is zoenen met iemand die je helemaal niks vindt ook niet fijn.. Dus persoonlijk zal ik het gewoon nog even aanzien. Als dit tenminste kan voor je eigen gevoel.

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:14

Tja, het verschilt denk ik heel erg per persoon en per situatie. Als ik jou was zou ik het nog even aankijken, het zou zonde zijn als je iets "weggooit" waar je later dan met spijt aan terug denkt (omdat hij eigenlijk toch wel best leuk was).

Ik heb 1 keer echt het verliefde gevoel gehad(denk ik :') ), en dat kwam pas na een jaar lang vrienden zijn. (uiteindelijk is het niks geworden, maar dat lag aan hem en niet aan mij :P )

CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:15

ik had dit ook met een jongen waar mee ik zeg maar opgroeide na 6 jaar werd ik verliefd op m het kan nog komen maar het kan ook weg blijven
(met deze jongen werd het ook niets bij mij omdat we te close werden meer als broer en zus)

Tooeet
Berichten: 2260
Geregistreerd: 26-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:17

Ik vind dit zelf ook altijd een heel lastig onderwerp. Ik denk dat het belangrijkste is dat je voor jezelf kijkt wat je belangrijk vindt, wat je nodig hebt en waar je gelukkig van wordt. Als jij dat verliefde gevoel belangrijk vindt, dan weet je genoeg. Dit was overigens niet helemaal je vraag zie ik nu. Ik denk dat verliefdheid er wel vrij snel moet zijn, ik betwijfel of het na 2,5 maand nog komt. Het wordt alleen maar comfortabeler, spanningen vloeien verder weg, dus kan het me niet goed voorstellen dat het later komt.

Maar goed, ben benieuwd naar andere meningen!

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:17

Ik denk niet dat je veel moeite hoeft te doen voor deze man, het is dan ook niet heel spannend.
Het is maar een idee.
Bedenk je iig eens in hoe het zou zijn als je hem kwijt raakt en hij dus een nieuwe relatie krijgt. Misschien zou je hem wel missen?

SMGL
Berichten: 52
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Kan verliefdheid later nog komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:55

Als ik jou verhaal zo lees, dan vergelijk ik dat met mij situatie.
Ik ben al 8 maanden verliefd, op een 'goede vriend', van zijn kant is het niet wederzijds...
Ik wacht dus echt al heel lang, en puur op de hoop dat hij ook verliefd op mij gaat worden.
Ik zelf voel direct of er een klik is of niet, maar stel je voelt je niet lekker, zit in depressie etc dan kan dat ook mee spelen.
Zolang je het maar bespreekbaar maakt, dat geef ik je echt mee! En ga niets forceren, blijf bij jezelf.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:55

Ik heb nu ook iets aan de gang met een man/jongen maar voldoe wel aan verliefheids tekenen die jij omschrijft :o

Vind zelf dat dat je er beter mee kan stoppen het Is duidelijk dat het voor jouw enkelt vriendschap Is
wat niet is is er niet...

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Kan verliefdheid later nog komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 18:24

Ik heb jaren een relatie gehad met een knul waarbij super gezellig was.
Maar ik leidde echt mijn eigen leven hij mocht erin komen als ik er zin in had.

Was stabiel maar na 8 jaar wilde ik nog niet samenwonen terwijl ik allang de leeftijd had (35)

Voorjaar 2014 werd ik verliefd en hoe.....ge-wel-dig
Wat een spijt van de voorganger......

Kan komen maar jij weet hoe je echt bent als persoon en ik dacht dat ik het ook wist van mezelf.
Tot ik deze knul ontmoette.....pfffffff

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Kan verliefdheid later nog komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 18:57

Ja wat is verliefd. Heb je voor jezelf het idee dat het meer vriendschap is? Mis je misschien 'lust'? Wat voel je als je hem een tijdje niet ziet, maakt dat je niet uit of krijg je dan wel bepaalde gevoelens.

Is je verliefdheid niet al overgegaan in houden van? :)

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Kan verliefdheid later nog komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 18:59

Ik heb het juist uitgemaakt om die reden. De eerste maand moet er vuurwerk zijn van beide kanten. Dit was bij mij niet het geval en na een maand heb ik het uitgemaakt om die reden.

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:01

Denk dat het bij iedereen anders is.
Uit vriendschappen kunnen ook relaties ontstaan.

Mijn man en ik zijn eerst bevriend geweest voordat bij mij de vonk oversloeg.
Bij hem was de vonk al een half jaar eerder overgeslagen.

SMGL
Berichten: 52
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:13

luuntje schreef:
Denk dat het bij iedereen anders is.
Uit vriendschappen kunnen ook relaties ontstaan.

Mijn man en ik zijn eerst bevriend geweest voordat bij mij de vonk oversloeg.
Bij hem was de vonk al een half jaar eerder overgeslagen.

Kijk, dit geeft mij dan weer hoop :o

Horsa

Berichten: 379
Geregistreerd: 06-08-13

Re: Kan verliefdheid later nog komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:22

Allemaal nonsensens, verliefdheid gaat zowiezo voorbij, en dan is het de vraag of hij kwaliteiten heeft.

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Kan verliefdheid later nog komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:36

Ach. Mijn nu inmiddels al ruim 4 jaar vriend. Heeft 6 maanden zn best moeten doen voordat de vonk echt kwam :o

Lolleke

Berichten: 2970
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Discworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:44

Ach, het heeft mij goed 5 maanden gekost voor ik het doorhad :Y)
Dus ja het is zeker wel mogelijk, goede vriendschap, budyy's, goede klik op heel veel gebieden. Maar dat "vlindertjes in mijn buik" gevoel niet gehad.
Eerst gaan daten, eerlijk verteld hoe het bij mij zat en besloten om als vrienden door te gaan, omdat we wel vreselijk veel plezier hadden samen.
Uiteindelijk zelf een flinke operatie gehad en al die tijd heel veel steun aan hem gehad. Toen doorgekregen dat de flindertjes-fase misschien wel helemaal niet kwam, maar de klik wel dieper zat.
En tzja, dat leidde toch tot een relatie :)
Dus nee niet iedereen heeft dat, maar je kan wel goed naar elkaar toe groeien.

Belangrijkste i.mo. is er eerlijk over blijven, naar hem en naar jezelf. Zolang hij er mee kan leven dat jij nog geen hele dierentuin door je buik heen hebt stampen, maar je wel erg goed voelt bij hem. Neem dan de tijd om het uit te zoeken.

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Kan verliefdheid later nog komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:48

Tyrcanol en nu wil je hem nooit meer kwijt.

Bij mij heeft de verliefheid en houden van moeten groeien.
Na ruim 18 jaar samen te zijn geloof ik dat dat wel gelukt is.

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:41

luuntje schreef:
Tyrcanol en nu wil je hem nooit meer kwijt.



Voor geen goud :D

Yunaa

Berichten: 2725
Geregistreerd: 02-10-08
Woonplaats: De Veluwe

Re: Kan verliefdheid later nog komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 21:37

Als je het gewoon leuk hebt samen, waarom niet? Verliefdheid is ook niet iets voor altijd, dus daarop moet je ook geen conclusie trekken. Na verloop van tijd dan is het logisch dat je je eigen leven leidt en niet continue, 24/7, aan elkaar denkt. Ik zou op basis van deze punten geen conclusie trekken. Als het fijn voelt samen moet je er voor gaan. Je bent tenslotte niet getrouwd.

Ik heb wel al die fases die ik mee maak, van verliefdheid tot en met over elkaar dromen. (Hoe cliché :')) Maar ik ben ook het type 'romanticus' en erg gevoelig. Mijn vriend is ook meer nuchter ingesteld in dat soort dingen.

Jij bent zeker niet de enige die dit heeft, ken er zat die zich ook niet geheel verbonden voelen met alle gevolgen van dien. Als het voor jou maar goed voelt.

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Kan verliefdheid later nog komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 21:40

Ik denk dat dat heus nog wel kan komen. Ik weet alleen niet hoe lang het duurt en hoe lang jij er op wilt wachten?

Mijn vriend heeft ook een lange tijd erg zijn best moeten doen. Ook toen ik de relatie aan ging was ik eigenlijk nog niet verliefd. Ik vond hem wel leuk, precies zo als jij het omschrijft maar nog niet verliefd. Pas een paar maand later echt het verliefde gevoel gekregen en ik wil hem voor geen goud kwijt.

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Kan verliefdheid later nog komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 21:52

Tjah... Als puber had ik wel eens die verliefdheden inclusief kriebels... Bij sommige dates ook wel....

En mijn ex kende ik al 6 jaar voordat we wat met elkaar kregen. 2 jaar een relatie met elkaar gehad, inmiddels 2 jaar uit elkaar en vorige week weer voor het eerst gezien. En in mijn relatie heb ik echt wel verliefde kriebels gehad en wilde ik heel graag bij hem zijn.... Maar vorige week was mij binnen een halve minuut alweer duidelijk waarom we ook alweer uit elkaar zijn :+

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Re: Kan verliefdheid later nog komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:02

Hmm lastig ..

Ik werd na 2 en half jaar pas verliefd op mijn vriend. We zaten samen in dezelfde vriendengroep, maar moesten op dat gebied niets van elkaar hebben. Totdat de vonk oversloeg en inmiddels zijn we al meer dan 2 jaar samen..

Independant

Berichten: 244
Geregistreerd: 19-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:15

Zo te lezen heb je een hele goede band hem :j
Verliefdheid moet altijd van 2 kanten komen om liefde te kunnen laten slagen. Als je het gevoel hebt
dat je na 2,5 maand daten nog niet genoeg tijd hebt gehad zou je het nog even aan kunnen zien.
Mocht de liefde niets worden heb je grote kans dat je er misschien wel een hele goede vriendschap
aan over kan houden.