Stalling ongeving Apeldoorn gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joshi_lotus

Berichten: 92
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Wenum-Wiesel

Stalling ongeving Apeldoorn gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 16:20

Ik ben opzoek naar stalling voor 2 paarden omgeving Apeldoorn/Wenum-Wiesel/Ugchelen (kom zelf uit de wijk Orden)
Ik sta nu met 1 paard bij levade. Maar er komt mischien over een paar maanden een 2e er bij, en om 650 euro stalgeld per maand te betalen vinden ik en mijn ouders een beetje te veel. Ik zou hier het liefst blijven rijden, maar dat zit er niet in (tenzij er iemand met een fantastische oplossing komt)

Ik heb al alle oude topics bekeken, maar het lijkt of ik nog niet echt ben opgeschoten.

Ik heb wel echt een aantal "eisen":
*geen hoofdprijs qua betealen
*Binnen en buiten zetten word gedaan
*binnen bak aanwezig of op loopafstand
*goede uitrijmogelijkheden
*Voeren word gedaan
*moet bereikbaar zijn met de fiets
*er moet een trailer stalbaar zijn

Ik kwam ook een aantal stallingen tegen:
Stal Arlo -> binnenbak, maar slechte uitrijmogelijkheden (heb ik gehoord)
Klopman -> Ik kan geen site vinden, of accommodaties, maar wel gelezen dat ze goede uitrijmogelijkheden hebben. Maar weet iemand de site of prijzen en accommodaties?
Stal Klein 's Gravenmate ->wel een binnenbak binnebak. Maar wat zijn de prijzen en zijn hier Uitrijmogelijkheden?
Stal Bellert -> Hier kan ik ook niks van vinden. Hoe duur is het? heeft het een binnenbak? En wat zijn de uitrijmogelijkheden?
Stal bruin -> €250 met binnebak. Wel gehoord dat er geen uitrijmogelijkheden zijn.

Wie heeft nog wat te vertellen over de bovenstaande stallen? En wie weet nog een goed adres?

Groetjes Joshi (en sorry voor mijn warrige bericht)

Essxan

Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Stalling ongeving Apeldoorn gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 18:33

Stal Bellert heeft geen binnenbak. Wel sinds kort een eb en vloed bak. Kosten zijn 175 euro per paard vol pension. Er schijnt nu een soort natuurgebied in de buurt te zijn waar je met je paard kan rijden, bos is niet echt in de buurt. Verder wel een leuke stal, paarden worden goed verzorgd en op loopafstand is manege pothoven.

Wolkje

Berichten: 1369
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Thuis.....

Re: Stalling ongeving Apeldoorn gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 01:04

Als je die stallen nou eens opbelt, en dan die dingen vraagt?

Sarah_Elise

Berichten: 886
Geregistreerd: 17-10-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Stalling ongeving Apeldoorn gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 07:49

Zoveel stallen met binnenbak zijn er niet en zeker niet als je ook goede uitrijmogelijkheden wilt. Ik vraag me af of er een (veel) goedkopere plek met binnenbak te vinden is, ik denk het eigenlijk niet.

joshi_lotus

Berichten: 92
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Wenum-Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 08:42

Sarah_Elise schreef:
Zoveel stallen met binnenbak zijn er niet en zeker niet als je ook goede uitrijmogelijkheden wilt. Ik vraag me af of er een (veel) goedkopere plek met binnenbak te vinden is, ik denk het eigenlijk niet.


Tja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Stalling ongeving Apeldoorn gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:22

Is die 2e dan wel zo verstandig? Ik wil niet flauw zijn, maar veearts kosten kunnen bijvoorbeeld ook torenhoog oplopen. En dan hebben we het nog niet over de hoefsmid, enten, mestonderzoek, tanden, dus de standaard dingen.

En al reken je op alle extra n onverwachtse kosten, het kan nog steeds oplopen. Hebben wij nu zelf ook met pech achter elkaar.

Maar buiten dat zou ik de binnenbak minder belangrijk vinden. Zoek gewoon een plek waar je paarden goed staan. Zij moeten er 24/7 wonen. Een drukke of slechte binnenbak is zonde van het geld. Dan kun je beter een goede buitenbak hebben die niet continu druk of bezet is.

joshi_lotus

Berichten: 92
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Wenum-Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 11:45

superpony schreef:
Is die 2e dan wel zo verstandig? Ik wil niet flauw zijn, maar veearts kosten kunnen bijvoorbeeld ook torenhoog oplopen. En dan hebben we het nog niet over de hoefsmid, enten, mestonderzoek, tanden, dus de standaard dingen.

En al reken je op alle extra n onverwachtse kosten, het kan nog steeds oplopen. Hebben wij nu zelf ook met pech achter elkaar.

Maar buiten dat zou ik de binnenbak minder belangrijk vinden. Zoek gewoon een plek waar je paarden goed staan. Zij moeten er 24/7 wonen. Een drukke of slechte binnenbak is zonde van het geld. Dan kun je beter een goede buitenbak hebben die niet continu druk of bezet is.


We kunnen een 2e paard veroorloven. Maar zo'n gigantisch bedrag per maand voor alleen de stalling is een beetje veel van het goede, terwel je met heel goed zoeken iets goedkopers kan vinden. Maar onverwachte kosten kunnen we gewoon betalen.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Stalling ongeving Apeldoorn gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 15:46

Tja, dan moet je goed zoeken. 12 maanden 300 euro is 3600 euro. Een opname en operatie kan zo oplopen tot een zelfde bedrag.
En met alleen stalgeld ben je er nog niet natuurlijk. Als je zegt we kunnen een 2e veroorloven is dat niet omdat je nog 200/300 euro over hebt, maar omdat je een 2e net zo goed kan verzorgen en onderhouden als de 1e.

joshi_lotus

Berichten: 92
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Wenum-Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 18:23

superpony schreef:
Tja, dan moet je goed zoeken. 12 maanden 300 euro is 3600 euro. Een opname en operatie kan zo oplopen tot een zelfde bedrag.
En met alleen stalgeld ben je er nog niet natuurlijk. Als je zegt we kunnen een 2e veroorloven is dat niet omdat je nog 200/300 euro over hebt, maar omdat je een 2e net zo goed kan verzorgen en onderhouden als de 1e.


ik ben mij zeer bewust van de kosten. Maar wij hebben gewoon geen "zin" om iedere maand de hoofdprijs te betalen. En wij weten momenteel dondersgoed dat een dierenarts heel duur kan worden, en natuurlijk met de entingen, hoefsmid, tandarts etc etc.

estell__

Berichten: 952
Geregistreerd: 31-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:30

superpony schreef:
Tja, dan moet je goed zoeken. 12 maanden 300 euro is 3600 euro. Een opname en operatie kan zo oplopen tot een zelfde bedrag.
En met alleen stalgeld ben je er nog niet natuurlijk. Als je zegt we kunnen een 2e veroorloven is dat niet omdat je nog 200/300 euro over hebt, maar omdat je een 2e net zo goed kan verzorgen en onderhouden als de 1e.


Hier vraagt zij toch helemaal niet om? TS heeft al een paard, dus denk dat zij zich heel goed bewust is van de kosten. Ik snap nooit waarom bokt zoveel ongevraagd advies moet geven.

Stal 's Gravemate is een leuke stal! Goede uitrijmogelijkheden... Tja, bussloo. Ik weet niet wat jij goed vindt. Er zijn weinig stallen in Apeldoorn die helemaal aan jouw lijstje voldoen. Tenzij jij niet hetzelfde verstaat onder goede uitrijmogelijkheden dan ik haha :') . Op zich is bussloo prima te rijden hoor! Er is alleen weinig variatie mogelijk..
Edit: geloof dat het stalgeld 275 euro is..

joshi_lotus

Berichten: 92
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Wenum-Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 18:52

estell__ schreef:
superpony schreef:
Tja, dan moet je goed zoeken. 12 maanden 300 euro is 3600 euro. Een opname en operatie kan zo oplopen tot een zelfde bedrag.
En met alleen stalgeld ben je er nog niet natuurlijk. Als je zegt we kunnen een 2e veroorloven is dat niet omdat je nog 200/300 euro over hebt, maar omdat je een 2e net zo goed kan verzorgen en onderhouden als de 1e.


Hier vraagt zij toch helemaal niet om? TS heeft al een paard, dus denk dat zij zich heel goed bewust is van de kosten. Ik snap nooit waarom bokt zoveel ongevraagd advies moet geven.

Stal 's Gravemate is een leuke stal! Goede uitrijmogelijkheden... Tja, bussloo. Ik weet niet wat jij goed vindt. Er zijn weinig stallen in Apeldoorn die helemaal aan jouw lijstje voldoen. Tenzij jij niet hetzelfde verstaat onder goede uitrijmogelijkheden dan ik haha :') . Op zich is bussloo prima te rijden hoor! Er is alleen weinig variatie mogelijk..
Edit: geloof dat het stalgeld 275 euro is..


ik ben gewend om binnen 2 min in de kroondomeinen te zitten of bij gortel/de kleine hei
ik denk ook de binnenbak eis ter val komt, als ik er maar altijd kan rijden, ook wanneer het hard regende of heeft gevroren

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 01:03

estell__ schreef:
superpony schreef:
Tja, dan moet je goed zoeken. 12 maanden 300 euro is 3600 euro. Een opname en operatie kan zo oplopen tot een zelfde bedrag.
En met alleen stalgeld ben je er nog niet natuurlijk. Als je zegt we kunnen een 2e veroorloven is dat niet omdat je nog 200/300 euro over hebt, maar omdat je een 2e net zo goed kan verzorgen en onderhouden als de 1e.


Hier vraagt zij toch helemaal niet om? TS heeft al een paard, dus denk dat zij zich heel goed bewust is van de kosten. Ik snap nooit waarom bokt zoveel ongevraagd advies moet geven.

Stal 's Gravemate is een leuke stal! Goede uitrijmogelijkheden... Tja, bussloo. Ik weet niet wat jij goed vindt. Er zijn weinig stallen in Apeldoorn die helemaal aan jouw lijstje voldoen. Tenzij jij niet hetzelfde verstaat onder goede uitrijmogelijkheden dan ik haha :') . Op zich is bussloo prima te rijden hoor! Er is alleen weinig variatie mogelijk..
Edit: geloof dat het stalgeld 275 euro is..


Dat doen mensen zelf. Dan moet je uitkijken wat je schrijft of aan info geeft. En ja, zat mensen die niet bewust zijn, dat zie je niet op i-net. TS begint over te hoge stalkosten, waar dat maar een deel is van het onderhoud.
En ja, we hebben meerdere paarden, dus we weten wat het verschil is tussen 1,2, 3 en meer.

estell__

Berichten: 952
Geregistreerd: 31-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 09:31

superpony schreef:
[
Dat doen mensen zelf. Dan moet je uitkijken wat je schrijft of aan info geeft. En ja, zat mensen die niet bewust zijn, dat zie je niet op i-net. TS begint over te hoge stalkosten, waar dat maar een deel is van het onderhoud.
En ja, we hebben meerdere paarden, dus we weten wat het verschil is tussen 1,2, 3 en meer.

Dat begrijp ik. Ik heb er zelf ook meerdere. Alleen ik kan me ook goed indenken dat het betalen van over de 600€ van stalling van je paard(en) een beetje te gek is. Ik denk dat het ook een kwestie van interpeteren is.

litilaura

Berichten: 1635
Geregistreerd: 21-08-11
Woonplaats: ergens in limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 09:43

En bij het hoefhof in teuge dan? 4 bakken: 2 20x40 waarvan 1 met eb en vloed bodem, springenbak in de zomer, en grote longeercirkel. Alleen geen binnenbak. Kwa uitrijmogelijkheden kun je voor een 2 uurs rit naar busloo, ben je zo in woudhuis het bos, en kun je richting het vliegveld waar een ruiterpad omheen ligt. Paarden worden voor je gevoerd en binnen en buiten gezet. Je moet alleen zelf mesten. En er is een verwarmde wasplaats uit 2015. Kwa kosten rond de 200 geloof ik per maand.

Fillini

Berichten: 16
Geregistreerd: 02-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 23:25

Ik weet niet of je inmiddels al iets gevonden hebt, maar misschien heb je nog wat aan mijn topic van 2 maanden geleden. Ik heb hier een heel rijtje opgesomd van stallen in omgeving apeldoorn. De reacties van andere bokkers geven nog extra informatie.

[ED] Gezocht stalling en weidegang omg apeldoorn zuid