Een halfjaar met knappe Macho!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Een halfjaar met knappe Macho!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 21:04

Ik was aan t kijken tussen de foto's van mij en Macho, en zie dat ik hem al weer een halfjaar verzorg!
Dus dan is het tijd voor een topic! ^^

Macho
9
1,62
Memphis x Zeoliet

Nadat ik op een handelsstal had gereden, was ik eigenlijk wel weer opzoek naar een paardje waarmee ik zelf lekker mee bezig kon gaan. Die niet verkocht zou worden, en die ik lekker op ons eigen tempo kon trainen.
Op Facebook zag ik een advententie, en ik had gelijk een berichtje gedaan. 2 dagen later stond ik op de stoep om deze meneer te bekijken ^^. Dat was 17 December. Het klikte goed, en we zouden het proberen.
Nadat ik een paar daagjes in Brabant zat, ben ik toen ik terug was gelijk gaan trainen. Hij had een lange tijd stil gestaan, dus ik zou het rustig op gaan bouwen. Ook door de winter konden we niet vaak rijden, dus kwam het mooi uit.
Vriendin was mee gegaan om foto's te maken.

24 December;
1. Afbeelding

2 Januari;
Het rijden ging sowieso nog niet altijd zoals gepland, en 2 Januari is een kennis mee gegaan om me te helpen. En wauw, het ging stukken beter!
2.

11 Januari;
Daarna ging het redelijk. Niet geweldig zoals het moest, maargoed!
3. Afbeelding

17 Januari;
Het ging alleen maar bergafwaarts. Niks ging goed. Zelfs de stap niet. Iemand ging me toen helpen & foto's maken. Maar die zijn vreselijk. Daarom durf ik die ook niet te plaatsen..

Daarna ging t sneeuwen.. En ik wou awesome sneeuwfoto's maken. Maar alles was al bijna weg toen ik op stal was :')
4. Afbeelding

- In Februari waren er geen foto's.

21 Maart;
Ondanks de lessen ging het toch nog niet helemaal fijn. Soms ging het ineens super, en zo ineens een tijd weer niet. En ik zat hem volgensmij ook vreselijk in de weg :(
Ook moest ik hem meestal echt moe maken, wilde ik dat hij een beetje fijn liep.. Niet de manier dus..
5. Afbeelding

2 April;
Voor de afwisseling heb ik hem eens laten vrijspringen! Wat hij eigg best leuk vond! Tot het boven de 1m kwam, haha. Al heeft hij de 1.10 wel gehaald! De topper!
6. Afbeelding

4 April;
Langzamerhand ging het beter. Nog steeds niet fijn, maar wel gewoon goed!
7. Afbeelding

14 April;
Die dag heb ik met hem voor het eerst onder het zadel gesprongen. Weer eens sinds tijden voor hem, en de 1ex van mij op hem! (:
8. Afbeelding

28 April;
Het ging nog niet helemaal goed, maar we gingen toch redelijk de goede kant op! Vond ik toen. Ik vind het er nu eigg helemaal niet fijn uit zien, haha


17 Mei;
Hier heb ik hem weer laten vrijspringen. Knap paard ^^
9. Afbeelding

29 Mei;
Ineens ging het stukken beter! Hij begon best fijn te lopen op sommige stukken. Trotse ik! ^^
10 (fijn moment van hem). Afbeelding
11. Afbeelding

12 Juni;
Het was zo megawarm.. Het ging ook niet helemaal super, maar toch zaten er fijne stukken tussen!
12. Afbeelding


En nu.. 24 Juni.. Precies 6 maanden later na de eerste foto..
13. Afbeelding
14. Afbeelding


Ik ben zo blij dat ik hem mag trainen en alles.
Hij begon als 8 jarig paard dat niet verkeersmak was, nooit op onbekend terrein was geweest, trailer eng vond en helemaal niet fijn loopt.
Nu ben ik met hem 2x op onbekend terrein geweest, loopt de trailer goed op en af, cross het pad op en af, en vind auto's niet super spannend. Daarom staat binnenkort onze eerste buitenrit op de planning!
De onofficiele wedstrijd die we zouden doen is afgelast, maar ik hoop nog wel een keertje op wedstrijd met hem te gaan!

Iemand anders traint Macho nu ook bij, waarmee ik heel blij ben! Ze gaan echt super samen! We rijden op dezelfde manier, en geven elkaar ook tips. Macho pakt het ook super op, en het komt allemaal goed! :j



Doei ! :wave:
Afbeelding

danique998

Berichten: 429
Geregistreerd: 23-01-10
Woonplaats: Achterhoek

Re: Een halfjaar met knappe Macho!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:04

Jullie zijn goed vooruit gegaan!
Vooral zo doorgaan!

Ik tem voor uitgelicht ;)

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Een halfjaar met knappe Macho!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:06

Oh wat lijkt hij qua uitstraling op mijn overleden leasepaardje Look :wow: Alleen blesje is anders.

Ik tem ook voor uitgelicht

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Re: Een halfjaar met knappe Macho!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 08:08

Ahh, thanks voor t temmen! ^^