Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 23:19

Gisteravond Pumbaa weer gereden, het was een tijdje geleden en meneer moet nodig wat aan zn conditie en buikje doen. Hij was weer lekker op dreef. Gelukkig bleven de beentjes aan de grond :p Maar lekker hard gegallopeerd en ff uitgeleefd. Was weer een fijn ritje.

Hier een langer filmpje van het begin van onze duo training, er zit steeds meer vooruitgang in, hopelijk binnenkort een nieuwe update :)


KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 23:32

Mooi om te zien weer Nadine! Leuk dat je ook je vorderingen met ons wil delen.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 07:19

Nadine, wat knap van jullie alle 3! je hebt me echt op ideeën gebracht ;)
Ik hoop dat je nog veel blijft posten!

Hier gaat alles zijn gangetje dus eigenlijk niets nieuws te melden!
Of toch... skylar en smoky staan weer terug in 1 wei, gek genoeg is vooral smoky hier erg blij mee en skylar maakt het gelukkig terug goed! :#

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 11:17

Bedankt Kim en Kwita :)

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:43

Pff Indah loopt sinds gisterenmiddag spontaan katskreupel. Kogel is ook dik.. hoopte vandaag op een beetje verbetering, maar het is alleen wat slanker geworden.. ;(

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:10

oh maar dat is niet mooi....ik duim dat het spoedig opknapt -O-

Carol10

Berichten: 146
Geregistreerd: 17-05-15

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:44

Balen zeg, hopen dat het snel beter gaat.
Vandaag mocht wiskey in het weilandje van de overburen,maar ja dan moet je wel langs een enge blauwe container :) na uitvoering bekijken van het ding en vooral veel blazen uit zijn neus is het toch gelukt!
En toen moest hij ook nog terug.....

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:36

Het is even afwachten of het verder slinkt.. Arme baby. Hij wilt zo graag spelen, maar als hij al een stap draaft dan gaat stappen hem ook niet meer goed af.

Ik heb nog wel een aantal leuke fotootjes 2 dagen voordat hij kreupel was:)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op deze foto kun je al zien wat een reus hij aan het worden is. Ik ben 1,64 :=

Afbeelding

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:30

wat word Indah gaaf <3
net dat beetje meer paard wat ik eigenlijk mis bij een konik

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 22:15

Oh Kim dat is echt balen, hopelijk knapt hij snel weer op! Wat een schitterende foto´s en wat is hij prachtig!

Haha Carol, die Whisky toch. Ik heb bij wel meer paarden gemerkt dat de kleur blauw eng is. Mijn verzorgpaard was redelijk bomproof behalve voor groot verkeer, maar een blauw bankje was suuuper eng :P Dat vergeet ik nooit meer :')

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 08:00

Wat rot dat jullie nu pech hebben.....maar wat is hij mooi en groot!
zal proberen deze week ook wat foto's te posten, tis best druk.

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:27

Wauw Indah <3

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:13

Dank jullie wel :o
morgen avond komt de dierenarts langs om naar zn pootje te kijken..

Jaaaaaaaaa ik wil jullie Koniks ook zien!!

Nikietjee
Berichten: 56
Geregistreerd: 08-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:30

Ag balen kim! Hoop dat indah snel weer beter loopt!
Hij is wel prachtig zeg!

Vandaag die 2 boeven van mij samen gelongeerd. Dit begint altijd heel braaf, en eindigt in een spelletje. Ze blijven zo leuk samen!

Onze opa en peuter <3

Afbeelding

Afbeelding

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 19:17

Knappe Boots! Vind t nog steeds leuk dat ie weer terug is bij onze club :)

Dierenarts is net weg. Indah heeft een peesblessure en dat is een primeur in zijn carrière. Hij had nog nooit zo'n jong dier gezien met zo'n blessure.. Heb ik weer, Indah moet alles al anders doen sinds de dag dat hij t daglicht zag.
Nu maar 2 weken afwachten en daarna rustig aan weer wandelingetjes maken op een vlakke ondergrond.

God ik moet gaan bedenken hoe ik die baby rustig op de wei kan houden.. dat is een onmogelijke opgave :')

Nikietjee
Berichten: 56
Geregistreerd: 08-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 19:02

Jeetje, een peesblesure....
Hoe krijgt die kleine uk dat voor elkaar haha.

Agja soms zijn er paarden die graag alles net wat anders willen doen als dat het hoord...


Hoop dat hij goed naar zijn eigen lichaam luisterd en zich toch even koest houd voor zo lang het nodig is.

boots van vandaag <3
Hij word al steeds groter en gespierder :D
Afbeelding

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 07:11

Die boots wat wordt hij al groot en ook weer volwassenen om te zien!
Maar ik denk dat indah toch wel weer gaat kippen vangen, dat is geen rustig paardje wat braaf in een hoekje gaat uitzieken....wel erg vervelend want tja het is ook niet niks.
Hier is ook nog een veearts geweest...voor skylar zijn ene bal werd weer dik( nou ja het plekje waar ooit wat zat) Een infectie door de vliegen ook zoiets geks! Maar ik zeg je die skylar als die de stem van de DA hoort dan wordt hij gek, dan is het echt een wild beest hoe ziek ook!
Hij had zoveel verdoving gehad en hij wilde alleen maar weg, net of ik een ladderzatte pony had!
dat de Da versteld stond van zijn wil en kunnen 2 potige sterke kerels sleepte hij door de wei!!
heb er helaas geen foto's van! :+
Nu gaat het gelukkig beter mag ook wel na 3 spuiten ab! maar het is weer de oude kroelkip gelukkig.
toen het hooi geperst werd was hij de makste van allemaal daar stond ik dan weer van te kijken, mega grote lawaaiige machines en meneer moet het eens even bekijken! :#
zal proberen vandaag nog foto's te plaatsen.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 07:50

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 10:00

Jaaa Skylar! *\o/*

Wat een gaaf halster heeft ie, zitter er nou spikes op? Super gaaf!

Gisteren Indah weer een stukje in draf gezet, vóór en na het werk koelen werpt toch zijn vruchten af. De tranen springen me niet meer in de ogen als ik m zie lopen.

Donderdag was onze Avalon nog bij mij en Indah op bezoek. Altijd leuk :)

Nikietjee
Berichten: 56
Geregistreerd: 08-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:33

Wauw wat is skylar mooi zeg! Hij ziet er super uit! En bij jullie ook een zwarte shet :D


Gelukkig dat indah beter gaat zeg!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:14

tja spikes ... eigenlijk zijn het pinnetjes om te voorkomen dat hij weer probeert te drinken bij smoky, het werkt gelukkig. ;)
En idd ook hier een opa en peuter in de wei het shetje is 23 hoop dat ie' nog even blijft!

gelukkig gaat het beter met indah *\o/*

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 07:44

Belde gisteren avond de verkoper van smoky....hoe het was....bijzonder dat wel.
Er zat meer dan een jaar tussen, leuk dat ze toch nog een goed plekje gevonden had B-) .
En of er ook een foto van skylar opgestuurd kon worden, maar ook hun vonden het een mooi veulen :)ddd
(Best leuk maar wel n beetje vreemd)

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 22:23

Hmm je gaat je dan toch dingen afvragen ja, maar denk niet dat he er teveel bij moet denken Kwita. Wss niets meer dan interesse.

Hier gaat t allemaal wat beter met mijn manke nelis. Loopt een stuk soepeler, maar je ziet nog wel dat hij er iets niet goed zit. Ook al gedraagt Indah zich niet zo.. :roll:

Hoe gaat het nu tussen jou en Boots, Nikietje?

En hoe is t met onze knappe Kaiyo?

Hoe verloopt het duo training Nadine?

En waar hangen onze Avalon en Van uit??

Nikietjee
Berichten: 56
Geregistreerd: 08-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:45

Hier gaat alles steeds beter kim!
We merkdn erg aan boots dat hij het weer naar zijn zin heeft. Hij is vrolijker, krijgt weer praatjes, en het belangrijkste hij zoekt ons weer op. Ook is hij weer wat rustiger.

Waarschijnlijk zaten zijn hormonen hem nog wat in de weg, aangezien hij nog niet zo lang geleden gecastreerd is. En ze daar nog best lang last van kunnen hebben.

Dus ik ben weer happy :D

En hoe gaat het met jou boef Kim?
Loopt hij al wat beter?

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 14:31

Mooie foto's zie ik weer voorbij komen en wat groeien de puppy paardjes! Prachtig zijn ze stuk voor stuk!
Wat fijn dat het met Boots weer wat beter gaat! En hoe is het met Indah nu?
Erg vreemd idd Kwita dat ze na een jaar nog eens een keer belde van hoe en wat, maar zal verder wel gewoon interesse zijn geweest.

De duotraining gaat steeds beter Kim, ik probeer nu steeds meer in liberty te doen en ook op de grote weide en dat gaat steeds beter. Pumbaa zou Pumbaa niet zijn als hij er niet eens in de zoveel tijd (lees om de 5 minuten :p) tussenuit zou piepen, maar dat houdt me scherp en consequent en kan ik alleen maar meer van leren. Als hij wegloopt of wegrent (Pumbaa is heel lastig bij je te houden in liberty) dan komt hij gelukkig wel redelijk snel weer bij mij terug bij een correctie van mijn kant. En ik moet daar dan ook altijd zo vreselijk om lachen, want hij is zooo ontdeugend. Ik ben blij dat hij zn streken niet verloren is. Ik haal de paardjes nu 's avonds uit het gras naar de paddock toe omdat ze anders echt te dik worden. Dit doe ik los, dus ik neem geen touw mee of iets en laat ze (nog wel om de beurt) los met mij mee lopen. Leuk is het natuurlijk niet voor ze want ze moeten van een volle weide dan naar de zandpaddock en dat weten ze. Maar het gaat hartstikke goed, alleen Pumbaa mag soms graag spelletjes spelen en als hij dan keurig los met me meeloopt naar de paddock gaat hij vlak voor de ingang vd paddock keihard naar de weide terug rennen. Tuurlijk, want hij kan alle kanten op, dat neem ik hem ook niet kwalijk en moet er dan alleen maar hard om lachen en probeer het dan weer opnieuw. Ter vergelijking was het 5 jaar geleden wel anders, toen we nog op een pensionstal stonden. Had ik hem eindelijk uit de weide kunnen plukken (dit was al een opgave op zich) uiteraard met halster en touw en hadden we het hele stuk (en dit was een heel eind) van de weide naar de stallen gelopen, trok meneer zich los en hoppa daar ging hij weer helemaal terug naar de weide wat zo'n 10 minuten lopen was. Toen kon ik er echt niet om lachen en werd ik er kwaad om, maar nu vind ik het alleen maar leuk dat ik zie dat hij zijn streken heeft gehouden terwijl hij verder zooo veranderd is en we zo aan elkaar gewaagd zijn. Ben trots dat hij zijn spirit behouden heeft ondanks alles wat hij heeft meegemaakt en wat we samen hebben meegemaakt en daar geniet ik van. :)