Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RomySmink

Berichten: 717
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:48

Liesbethje schreef:
@RomySmink, ik zie nu pas dat jij van Angelbeeck bent :o
Wij zijn 2 keer bij jullie geweest, jullie wonen daar echt heel mooi!!!

Hey Liesbeth :D

Ja klopt! Ik heb het nu sinds een jaartje overgenomen van charlotte en mam doet nog steeds het zadelmakerij gedeelte. Er is weer een hoop veranderd op het terrein en er staan nog steeds een hoop verbouwingen op de planning. Wie weet mag ik je die nog eens laten zien ;)!
We hebben erg geluk met de plek waar we wonen :)!

sandra1312
Berichten: 356
Geregistreerd: 25-08-12
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:48

Hoi!

Ik volg dit topic al een tijdje en wil me nu ik zaterdag mijn eerste onderlinge wedstrijd ga rijden me ook even hier melden! Ik heb haar nog nooit mee gehad naar een andere binnenbak dan die op stal, dus het is gewoon voor de ervaring en om te kijken of ik echt met haar wil starten :o
Ik heb een 11 jarige Haflinger merrie, Hanita :)
Dit is de meest recente foto van het rijden die ik heb, hoop dat hij niet te groot is.
Afbeelding

suffie
Berichten: 5714
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:55

Naapienaap schreef:
@ Suffie, hoe groot is jouw Catoo?


Mijn grote vriendelijke reus meet slechts 1.57m :+

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:30

haha wauw... maar 1.57 8-) :+

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:34

@peelie Ziet er goed uit!! Mag ik vragen waarom je ervoor kiest om zn manen los te laten? Ik vind zelf altijd dat met een vlecht de hals beter uitkomt.. Die manen zijn idd een hele taak maar tis zoooo mooi.. Die van Mareja komen nu 1cm boven dr knie uit <3

@sandra1312 Leuke haf! T valt mij trouwens op dat je zadel iets naar voren ligt.. Of dit komt door de foto dat kan natuurlijk ook. Leuk dat je wil gaan starten en tis ideaal om ervaring op te doen! :j

@suffie slechts 157 :+ ;)

Zadelmaker is gister geweest en de witte haren op dr rug kwamen door t scheren en doordat t zadel iets naar voren schoof tijdens het rijden.. Hierdoor zijn de haartjes afgebroken en zijn er na t verharen witte haartjes doorgekomen.. Nu maar hopen dat t weer weg gaat want dit ziet er ook een beetje raar uit... := Vanavond gaan we weer naar de training van het Stimulerings Plan *D

Wij hebben 2 week geleden ook een superleuke crosstraining gehad van DAH door Wieneke Hadderingh.. Poon en ik hebben veel lol gehad! Ook nog een foto toegestuurd gekregen.. Altijd leuk :D

Ik weet dat ik mn hand meer moet meegeven boven de sprong.. Maar omdat ze t allemaal erg spannend vond had ze mn steun wel even nodig ;)

Afbeelding

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:00

Leonie, ik had er geen zin in om het te vlechten. Soms maak ik knotten, soms een hengstevlecht... Maar net waar ik zin in heb, tijd voor heb. En ik krijg toch geen punten meer voor verzorging...

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:43

Ah leuk. . Ik zat ook te twijfelen om mee te doen in roden maar we waren met terug van vakantie werd iets teveel.

Maar 1.57... Haha. .. zal mando hoge hakken aan doen tijdens de parade anders lijken we zo klein hihi

Wij gaan vrijdag weer naar de veluwe. .. ik heb er zin in.
Gezellig met 9 haflingers. ..
Heb alles al klaar liggen. .. alleen mijn tas nog pakken
Morgen trailer en tuig in de auto gooien dan hoef ik dat vrijdag ochtend niet te doen
Auto aftanken en dan vrijdag gaan met die banaan. ...

suffie
Berichten: 5714
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:41

Mando: Ga jij met een andere groep dan de foto's die rondgingen op Facebook?

Tja, ik zocht een wat grotere Haflingermerrie dan mijn Dana die 1.42m was. Zij was om te rijden gewoon te klein voor mij. Cato was 1 1/2 jaar oud en een nakomeling van Winser-G, ook een voorwaarde op mijn lijstje. Ze was normaal aan de maat, maar blijkbaar bevat ons gras Pokon, want ze is inderdaad enorm geworden. Mijn paard dat ik als veulen heb gekocht (ma 1.65m en pa 1.72m) is "slechts" >1.80m :7
Maar zo groot, zo lief en ik ben zelf ook geen kleintje, dus het past ook mooi.

Ik heb bij Cato ook wel eens de manen los gehad en werd toen na afloop aangesproken door een jury. Bij een Haf mag je de manen los hebben, maar in de oefeningen zoals schouderbinnenwaarts en travers is het heel moeilijk om dan de lengtebuiging goed te zien. Ook vond deze jury losse manen een erg rommelig beeld geven. Toen ik de foto's na afloop terug zag snapte ik wat hij bedoelde, want een paard met "opstijgende" manen in galop toont wel heel anders :o Sinds die tijd vlecht ik het altijd in met een dubbele hengstenvlecht.

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:33

Ja wij gaan in de andere groep. ..

Maar weet niet of mando mee kan. . Hij is niet rad.
Baal echt wel.
Morgen beslis ik Hoe of wat

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:39

Ik vlecht vaak ook wel hoor. Maar mn pet stond er helemaal niet naar :P was allang blij dat ik hem gewassen had :P hihi.

suffie
Berichten: 5714
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:52

Mando schreef:
Ja wij gaan in de andere groep. ..

Maar weet niet of mando mee kan. . Hij is niet rad.
Baal echt wel.
Morgen beslis ik Hoe of wat


Dat is echt balen :(:) Jammer dat je zo ver weg woont, je had zo Cato mogen meenemen. Die houdt wel van een paar dagen vakantie :D

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 05:39

Cato en Amino kunnen mooi in twee span dus :))

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 05:44

Wat lief aangeboden. . Hihi
We zien vandaag wel even

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:00

Wie gaan er 5 juli a.s. naar Benningbroek? :-)

Ik heb ons net opgegeven, hopelijk dat Nico dit keer niet in de baan gaat plassen... :D :+

LisaXLoll
Berichten: 243
Geregistreerd: 31-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:56

RomySmink schreef:
normann_love schreef:
bedankt allemaal!

martinec1711: ja klopt, ben 2 keer in oude-tonge gestart! maar start het meest bij de kroo ruitersport in nieuw en sint joosland en soms ook in heinkenszand :)

aanstaande zaterdag weer wedstrijd, het wordt mijn eerste outdoor wedstrijd van dit jaar. :D

succes zaterdag *\o/*

Peelie schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Nash zondag tijdens de eerste M1 proef, middendraf :D

Ik ben trots :D

Mooi!! Wat een knapperd! En die manen trouwens! _/-\o_

LisaXLoll schreef:
De superHaf die ik mag rijden , is L geklasseerd , maar ik B , dus ja :)
We rijden B , en doen ons best om L te gaan rijden :D
Als het wijken nou eens echt goed zou gaan .. ik doe het op de een of andere manier niet goed , want ze kan het wel . Maarja , we doen ons best +:)+
Ik heb best zin om deze zomer toch een startkaart aan te vragen en officieel een wedstrijd te proberen *\o/*
We hebben al wel 1 onderlinge dressuurproef gereden in de B , toen reden we samen iets langer dan een maandje , en meteen 2 winst , super trots <3 *\o/* *\o/* *\o/*


knap!! Gewoon goed door oefenen met dat wijken! en lekker een startkaart aanvragen :D :D

Naapienaap schreef:
Zaterdag eerst nog even de masseur/osteo. Nico buigt wat moeilijk naar recht... ben er rijtechnisch mee bezig... maar wil er ook even naar laten kijken...

Succes zaterdag! Hopelijk niks ergs
En succes met oefenen voor de wedstrijd :D


Bedankt :D

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:39

Naapienaap schreef:
Wie gaan er 5 juli a.s. naar Benningbroek? :-)

Ik heb ons net opgegeven, hopelijk dat Nico dit keer niet in de baan gaat plassen... :D :+

Benningbroek staat wel op het lijstje maar dan is ook de keuring en ze hebben daar ook wedstrijd (op gras). Maar ik weet nog niet zo goed welke wedstrijd ik ga doen. Ik wil Nash eigenlijk nog een keer mee naar de keuring nemen.

Edit, ik heb 5 juli werkhoven staan van DAH

Anoniem

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:09

Ik heb ook een mooie dressuur Haf, Nienke. Momenteel L1+6.
Vorig jaar reserven kampioen b bij de HTC competitie, tijdens de nationale kampioen en van de winter de HTC competitie L1 kampioen.

Nien in bij mij geboren en zelf opgeleid.

ik verzorg ook de inschrijvingen van de HTC competitie. Dus als jullie het leukan vinden om in Brabant te rijden.....

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:38

Mando gaat gewoon mee...

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:55

Peelie schreef:
Naapienaap schreef:
Wie gaan er 5 juli a.s. naar Benningbroek? :-)

Ik heb ons net opgegeven, hopelijk dat Nico dit keer niet in de baan gaat plassen... :D :+

Benningbroek staat wel op het lijstje maar dan is ook de keuring en ze hebben daar ook wedstrijd (op gras). Maar ik weet nog niet zo goed welke wedstrijd ik ga doen. Ik wil Nash eigenlijk nog een keer mee naar de keuring nemen.

Edit, ik heb 5 juli werkhoven staan van DAH


Werkhoven
Is verplaatst naar 4 juli volgens mij

Klasien
Berichten: 2073
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:15

Jeeeeeee mando op naar de veluwe!

Iris veranderd nog niet zo veel. Wel minder dikke benen en minder stijf, maar nog altijd kreupel...

mimp3

Berichten: 427
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Groessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:16

Ook ik meld mij weer even na een tijdje stil meegelezen te hebben...
Mando, ga jij met dezelfde groep mee als Nienke met Fhee?
Peelie, deze punten tussen de rijpaarden is zeker niet verkeerd!

Zelf ben ik afgelopen weekend ook weer gestart tussen de rijpaarden. Ondanks dat onze proeven niet geheel vlekkeloos verliepen had ik toch 203 en 206 punten met weer erg leuk commentaar van de jury.
Afbeelding
In juli gaan we ons internationaal debuut maken in Duitsland. Er is daar een haflingerconcoursweekend op Kiefferhof. Lijkt me erg leuk om dat een keer mee te maken

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:13

Ik heb dat concours voorbij zien komen. Ik heb er nog aan gedacht mee te doen, maar toch maar niet. Kost me (nu) te veel tijd.

Ik ben zelf ook zeker niet ontevreden over mn punten.

Ik zie idd dat werkhoven verplaatst is. Tjah, 2 dagen op wedstrijd klinkt leuk, maar werkhoven is zo'n eind weg dat een 2e dag er achteraan eigenlijk niet leuk meer is. Zeker als je dan keuring, wedstrijd en misschien ook bestgaand mee draait... Beetje too much misschien. Ik ga er bog nog even over nadenken

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:50

Ik moet zo wie zo werken op 4 juli.. Moeilijk vrij te vragen ivm vakantie's en 5 juli ja me ouders 40 jaar getrouwd en me pa word 65 jaar.. Dan zouden ze samen alleen op stap moeten..

In augustus de finale, wat telt in de m zijn je hoogste punten of je nu m1 start of m2 maakte niet uit de punten die al stonden in lisse zijn boven de 200 dus zit wel snor..

Ik hobbel gewoon 20 juni L1 hier in lisse weer
Ik zou eventueel 19 juni Rijnsburg nog kunnen starten..

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:26

mimp3 schreef:
Mando, ga jij met dezelfde groep mee als Nienke met Fhee?

Klopt, ik ga ook mee :D


Hier is het even afwachten hoe het komt met de training van Amino, hij heeft last van White line disease, volgende week komt de hoefsmid om het open te snijden...
Hij is gelukkig niet kreupel dus hopen dat het zo blijft en we gewoon kunnen blijven rijden :)

maessie

Berichten: 5749
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 08:57

@silby: ja dat hoor je veel dat ze dat hebben. Ik heb ook al een paar keer beginnende plekjes gehad, die gelukkig er gelijk uitgewerkt konden worden.

@mimp: wanneer is dat concours in duitsland?

@mando: fijn dat hij toch mee kan!

@klasien: he bah, flink balen dat er geen verbetering in zit! Je zou een ostheo laten komen toch?

Hier gister voor de tweede keer L2 gestart. Velina moet nog wat sterker en constanter worden, maar ze liep toch al mooi 176 en 182! Eerste punt is dus alweer binnen! Wil haar eerst ook weer even door de ostheo laten checken, want merk dat ze net niet helemaal lekker gaat. Kan mooi nu even, volgende week zijn we toch eerst in Oostenrijk! (Telt af :D )