barock pinto eigenaren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 11:12

Jeann keuk se mijne. Is ook een w jarige van bontfire

pinto_1

Berichten: 2561
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:18

Marall schreef:
Ik meld mij hier ook even!
Ik ben namelijk van plan om een jaarling te kopen.
Ik heb mijn oog laten vallen op een merrie moeder is half fries/Duits springpaard. Vader is bonte Harry.
Nu heb ik een paar vragen namelijk:

Mijn dochter wil in de toekomst graag springen en cross rijden. Maar ook wat dressuur (is natuurlijk de basis). Wat zijn jullie ervaringen wat springen betreft aangezien Friezen geen springers zijn.
Verder wil ze recreatief rijden en ik wil haar in de toekomst beleren voor de kar.
Is de BP wel een beetje pittig ik bedoel niet sloom?
Mijn dochter is daar wel wat bang voor.
We hebben ervaring met friezen.
Ik hoop dat jullie een antwoord voor mij hebben.


Ik heb een Bonte Willemzoon, waarvan de moeder ook springbloed heeft. (nakomeling van Kojak). Hij springt super, heb wel een springfoto in mijn profiel. Verschil met de moeder is dat zij echt naar de hindernis trekt, graag wil springen.
Mijn BP is heel anders, die springt omdat er een hindernis staat. :D Heel koelbloedig dus. ;)

Recreatief rijden gaat prima, we rijden elke week een bosrit. Ook alleen vindt hij geen probleem, loopt zonder moeite bij zijn moeder en de rest van de kudde weg. Toen hij wat jonger was kon hij nog wel wat vreugdebokken/spanningsbokken geven, maar dat is er nu gelukkig uit.

Dressuur vind ik zelf lastiger. Hij doet het prima, maar wil inderdaad nogal eens het tempo naar zijn eigen hand zetten. Langzaam dus... Merk nu dat ik dat het beste kan oplossen door hem wat enthousiaster te maken, wat langere stukken rechtuit rijden, niet teveel stapoefeningen.

Is natuurlijk geen garantie voor elke BP, maar dit is mijn ervaring tot nu toe.

loempia93
Berichten: 489
Geregistreerd: 27-09-10
Woonplaats: Limburg

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:02

Wat een knappe barockpinto's komen voorbij!
Ik ben helemaal verliefd op Willemijn, wauw wat een prachtige merrie :).
Pinto_1 ik heb even in je profiel gespiekt wat een leukerd is het!

Komende week wordt mijn bonte fries gedekt door Cool Willow Spring :D Dat wordt dus het eerste veulen van Willow voor de verkoop.

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:07

Zo ineens weer heel wat pagina's erbij :)

Om even op de vraag terug te komen over een BP als cross paard...... het is geheel afhankelijk van het percentage fries bloed die het betreffende paard voert. Een BP met 100% vreemd bloed (dus geen fries) zal eerder goed mee kunnen komen in spring gerichte activiteiten dan een paard met meer fries bloed.
Want wees eerlijk, hoeveel springende friezen kom je tegen in de cross??
Mijn BP heeft aan vaders kant genoeg springbloed zitten, hij kan leuk over een hindernis maar dan houd het wel op, vermogen en techniek heeft hij niet voldoende.

Dressuur daarin tegen, ligt hun beter denk ik.
En daarbij vallen ze ook nog mooi op in de ring :)

Ik denk dat je jezelf de vraag moet stellen, wat je doel precies is.
BP's zijn heel veelzijdig, maar of ze op bepaalde vlakken goed mee kunnen komen betwijfel ik wel een beetje.......

Dan nog even antwoord geven op de vraag of ze een beetje power hebben.
Uit mijn eigen ervaring met mijn eigen paard, vind ik hem niet super flegmatiek, het is geen dooie maar zeker ook geen heethoofd.
Wel altijd super braaf, nergens van onder de indruk (ja wel van kleine mini paardjes met veulentjes die hard rennen :') ) en vind dat ze ook behoorlijk werkwillig (kunnen) zijn.
Persoonlijk krik ik de energie liever naar een acceptabel level, dan dat ik een heethoofd stoom moet laten afblazen, maar dat is een persoonlijke mening natuurlijk :)



Hier gaat mijn BP lekker :D
Zijn eerste merrie mogen dekken, die gaan we morgen laten scannen of ze drachtig is.
Anders wordt het de tweede ronde hahaha

Vorig weekeind 3 dagen concours gehad, waardoor de teller inmiddels op L1 met 7 winstpunten staat :D En dat voor mijn 4 jarige puppy hengst, ben waanzinnig trots en blij met dit paard :D
Straks naar Almelo, dan starten we L2 en daarna mag hij met vakantie, ofwel bosritjes :D :D :D

Lynn, ben heeeeeeel benieuwd naar je vorderingen met amaretto :)

En loempia, super leuk, veulentje van Willow,
Die laat je insemineren he?

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:00

ivy_power89, ben het helemaal met je eens na vandaag. De mijne was net super braaf maar was goed voorwaarts.
Denk dat als je echt de sport in wil (en met name springen en cross) een barock pinto niet geschikt is door het frieze gedeelte. Dressuur ligt ze beter. Wil met mijne van alles doen. Springen, dressuur, oefencrossen, buitenritten, van alles (: want dat is iets waar ze wel heel geschikt voor zijn!

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:18

Ja in de dressuur ring misstaan ze echt niet!
En verrassend genoeg vinden de meeste jury leden die ik nu gehad heb hier in het "westen" zo'n bonte fries ook nog eens erg leuk ook!
Buitenritten gaan wij na Almelo voor het eerst echt doen :') dus weet niet hoe hij buiten is, maar dat zien we tegen die tijd wel.
Voor een klein sprongetje hier en daar zijn ze vast wel geschikt, maar voor het serieuze werk? ik weet het niet.......

Marall

Berichten: 724
Geregistreerd: 21-11-09
Woonplaats: TEXEL

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:22

Dank jullie voor de reacties. Wij willen eigenlijk ook alles met een paard kunnen doen.
Maar jullie helpen mij in ieder geval om een juiste keuzen te maken.
Inderdaad friezen kunnen nauwelijks springen :+
Tinkers ook niet maar de wonderen zijn de wereld niet uit wij hebben een Tinker die goed en hoog kan (zie mijn profiel) springen zo zie je maar.
@pinto1 leuk paard heb je ik heb even in je profiel gespiekt.
Ik hoop dat ik hier nog meer reacties lees over het karakter en de eigenschappen van de BP heeft er iemand ook een BP met als vader Bonte Harry?

Lindor92
Berichten: 7001
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:25

Daphne, jij en Ali gaan echt lekker zeg! :D Amaretto begint nu langzaamaan wat beter te lopen. Hij is soms liever lui dan moe :+

Harry is een mooie hengst vind ik. Zijn vader is een springer. Dus springbloed is zeker aanwezig. Maar heb verder geen ervaring met Harry.

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:45

Marall schreef:
Dank jullie voor de reacties. Wij willen eigenlijk ook alles met een paard kunnen doen.
Maar jullie helpen mij in ieder geval om een juiste keuzen te maken.
Inderdaad friezen kunnen nauwelijks springen :+
Tinkers ook niet maar de wonderen zijn de wereld niet uit wij hebben een Tinker die goed en hoog kan (zie mijn profiel) springen zo zie je maar.
@pinto1 leuk paard heb je ik heb even in je profiel gespiekt.
Ik hoop dat ik hier nog meer reacties lees over het karakter en de eigenschappen van de BP heeft er iemand ook een BP met als vader Bonte Harry?

Het ligt er aan hoe hoog je wilt springen ;p
De hindernissen op jou profiel zijn geen Z spring niveau. Denk ook dat een barock pinto dat wel moet kunnen, maar wil je echt intensief de wedstrijdsport (springgericht) in dan voldoet een barock pinto denk ik niet aan je eisen.

_Jeann

Berichten: 1007
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:05

Als het goed is komen hier mijn foto's.
De eerste als veulen, laatste twee een aantal weken geleden als lekker slungelige tweejarige.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nuka

Berichten: 994
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: Snelrewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:06

Willow is ook braaf maar niet lui, wil wel graag werken.
zondag voor het eerst in een hele tijd weer op wedstrijd, hopelijk de laatste puntjes in het M
hij is wel aardig Z klaar dus wil graag door gaan :D

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:25

LiiNd_Y schreef:
Woon onderin Drenthe, weet niet of het ene optie is, haha?
Ik kan op de mijne rijden maar ze is nog geen maand echt onder het zadel dus het is dressuurmatig niet heel geweldig. :')


Onderin Drenthe? Waar dan? :P ik woon bovenin Overijssel.

Leuk paard heb je!

Amaretto is ook onder het zadel. Hij staat nu nog op een trainingsstal, maar vrijdag gaan we hem ophalen! :D Eindelijk lekker thuis aan de slag![/quote]

Misschien kunnen we iets doen dat jullie op dezelfde dag kunnen? Dat ik maar een maal te rijden zeg maar :P

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:05

ivy_power89 schreef:
Ja in de dressuur ring misstaan ze echt niet!
En verrassend genoeg vinden de meeste jury leden die ik nu gehad heb hier in het "westen" zo'n bonte fries ook nog eens erg leuk ook!
Buitenritten gaan wij na Almelo voor het eerst echt doen :') dus weet niet hoe hij buiten is, maar dat zien we tegen die tijd wel.
Voor een klein sprongetje hier en daar zijn ze vast wel geschikt, maar voor het serieuze werk? ik weet het niet.......



Start je almelose ruiterdagen ? ?
nog meer die dan starten?
Dan kom ik natuurlijk even kijken :)

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:33

ja almelo :D

Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:32

Jean, die is gaaf zeg, wauw!

Hier een foto van mijn dametje Femme. Nu 3 jaar en 9 maanden <3

Afbeelding

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:39

Mijn Barockje wil zich ook melden :3

Bandjo is een 5 jarige ruin. Zelf ingereden en doorgereden zaterdag hebben we onze eerste proef M1 dressuur wedstrijdje.

Afbeelding

Afbeelding

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:45

Wie is de vader xcynthiavos?

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:49

Weten we niet, zijn moeder was een prikpaard.

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 06:30

Rachel_x schreef:
Jean, die is gaaf zeg, wauw!

Hier een foto van mijn dametje Femme. Nu 3 jaar en 9 maanden <3

[ Afbeelding ]


Nog altijd een knappe dame <3

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 07:49

Wow, echt knappe dame! Die ruin ook trouwens!

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:11

Enig idee waar zijn moeder vandaan kwam? Xcynthiavos hij doet mij heel erg aan iemand denken, waarvan ik weet dat ie ook veel prikpony's/paarden heeft gedekt

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:11

Jolliej schreef:
Misschien kunnen we iets doen dat jullie op dezelfde dag kunnen? Dat ik maar een maal te rijden zeg maar :P

Ja zou ook kunnen! Ik heb alleen een probleem dat de mijne de trailer (nog) niet op wil... en omdat wij zelf (nog) geen trailer ter beschikking hebben kan ik het op het moment ook niet oefenen. Dus ik zou niet naar een locatie kunnen komen buiten 5 km. (binnen een straal van 5km valt nog wel te lopen :+)

Lindor92
Berichten: 7001
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:12

Ik ga denk ik nog niet met mijn jonkie(s) op pad.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:59

Esaqar schreef:
Jolliej schreef:
Misschien kunnen we iets doen dat jullie op dezelfde dag kunnen? Dat ik maar een maal te rijden zeg maar :P

Ja zou ook kunnen! Ik heb alleen een probleem dat de mijne de trailer (nog) niet op wil... en omdat wij zelf (nog) geen trailer ter beschikking hebben kan ik het op het moment ook niet oefenen. Dus ik zou niet naar een locatie kunnen komen buiten 5 km. (binnen een straal van 5km valt nog wel te lopen :+)

Misschien eens tijd om hem het te leren? Ook handig als je een keer naar een kliniek moet ofzo.

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:05

Dit kreeg ik van zijn eigenaar.
Is de vader van Bandjo wss maar we weten het niet zeker al lijkt hij er wel super erg op.


Afbeelding