Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:47

Mijn eerste hekjes ervaring met dressuur werd spring momentje :D

Ik les elke maandag dressuur
Elke dinsdag kan ik cavelleti les hebben

Ik zou graag 1 keer in de maand mennen willen
Bij de vereniging qua tijd op vrijdag avond word te laat omdat ik op zaterdag vroeg moet werken en met gezin van 4 kids en in het weekend 5 is best vermoeiend hihi..

suffie
Berichten: 5714
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:55

Kiddokids: ik zou het juist als een uitdaging zien om met m'n Haf op zo'n moment tussen de "grote" paarden te starten :D Laat ze maar eens zien wat een Haffie allemaal kan :j

Op donderdag heb ik dressuurles, op vrijdag springles waarbij Cato 2 lessen loopt. Eerst met een 12 jarig meisje en dan met mij. Ongeveer 2x per maand een spring- of dressuurwedstrijd en daarnaast nog regelmatig voor de koets, mee naar buiten of zoals afgelopen weekend op vakantie in de bergen. Heerlijk zo'n allrounder die alles aanpakt <3

Ik ben trouwens nog niet zo ervaren met mijn startkaart en ik weet dat de KNHS best langzaam kan zijn, maar ik kan mijn gereden wedstrijden in Markelo en Winterswijk helemaal niet meer terugvinden. De laatste die geregistreerd staat als goedgekeurd is Ambt Delden M2+7. Ik zou nu dus M2+10 zijn, maar die gereden wedstrijden kan ik nergens terugvinden. Weet een van jullie hoe dit kan, of dit kan?

mimp3

Berichten: 427
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Groessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:01

suffie schreef:
Kiddokids: ik zou het juist als een uitdaging zien om met m'n Haf op zo'n moment tussen de "grote" paarden te starten :D Laat ze maar eens zien wat een Haffie allemaal kan :j

Op donderdag heb ik dressuurles, op vrijdag springles waarbij Cato 2 lessen loopt. Eerst met een 12 jarig meisje en dan met mij. Ongeveer 2x per maand een spring- of dressuurwedstrijd en daarnaast nog regelmatig voor de koets, mee naar buiten of zoals afgelopen weekend op vakantie in de bergen. Heerlijk zo'n allrounder die alles aanpakt <3

Ik ben trouwens nog niet zo ervaren met mijn startkaart en ik weet dat de KNHS best langzaam kan zijn, maar ik kan mijn gereden wedstrijden in Markelo en Winterswijk helemaal niet meer terugvinden. De laatste die geregistreerd staat als goedgekeurd is Ambt Delden M2+7. Ik zou nu dus M2+10 zijn, maar die gereden wedstrijden kan ik nergens terugvinden. Weet een van jullie hoe dit kan, of dit kan?

Kan het zijn dat deze datums nog niet zijn bijgewerkt? Er staat vaak bij tot welke datum de stand is bijgewerkt. Mochten deze wedstrijden binnen de datum vallen dan moet je even een mailtje naar de KNHS doen en de coupons met de punten nog even doorsturen. Dan word het vanzelf bijgewerkt.

suffie
Berichten: 5714
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:08

Na de wedstrijd in Markelo stond Markelo er wel bij en toen stond er inderdaad bij de status: niet verwerkt. Maar nu zijn ze dus helemaal verdwenen....... W'wijk heb ik er helemaal nog niet bij zien staan en dat was vorige week zondag.

mimp3

Berichten: 427
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Groessen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:13

Kan inderdaad zijn dat ze nog verwerkt moeten worden. Ze zijn bij de KNHS inderdaad niet heel erg snel...

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 03:29

suffie schreef:
Kiddokids: ik zou het juist als een uitdaging zien om met m'n Haf op zo'n moment tussen de "grote" paarden te starten :D Laat ze maar eens zien wat een Haffie allemaal kan :j

Op donderdag heb ik dressuurles, op vrijdag springles waarbij Cato 2 lessen loopt. Eerst met een 12 jarig meisje en dan met mij. Ongeveer 2x per maand een spring- of dressuurwedstrijd en daarnaast nog regelmatig voor de koets, mee naar buiten of zoals afgelopen weekend op vakantie in de bergen. Heerlijk zo'n allrounder die alles aanpakt <3

Ik ben trouwens nog niet zo ervaren met mijn startkaart en ik weet dat de KNHS best langzaam kan zijn, maar ik kan mijn gereden wedstrijden in Markelo en Winterswijk helemaal niet meer terugvinden. De laatste die geregistreerd staat als goedgekeurd is Ambt Delden M2+7. Ik zou nu dus M2+10 zijn, maar die gereden wedstrijden kan ik nergens terugvinden. Weet een van jullie hoe dit kan, of dit kan?


Ja zeker een mega uitdaging en vanavond weet ik meer.
De uitdaging komt goed van pas vanwege de wedstrijd van a.s zaterdag..

Over je punten heb ook een keer gehad duurde ook mega lang
Zou ff bellen.

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:08

KNHS is echt traag, ik heb er verleden week ook over gebeld, maar het kwam goed werd mij verzekerd :-)

@kiddokids, wat een achterlijk gedoe zeg... ik zeg go kick some ass ... Haflinger Power!!!

Ik les 1 x in de twee weken...

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 13:05

Van mijn wedstrijd van vorige week stond het er wel al bij..

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 14:10

Ik les ook om de week en probeer 1x per maand te starten..

Wat een flauwe opmerking zeg!

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 14:40

Oudega staat er bij inmiddels ook bij ( 25 april), mijn laatste wedstrijd nog niet (8 mei).

Maestroox3

Berichten: 839
Geregistreerd: 21-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:16

Sorry voor de afwezigheid bokkers!

Snel even door gelezen ; ik start niet officieel ! Ik durf het gewoon niet wegens mijn haflinger een schuurder is endan niet mooi voortoont! ;(

Heb onlangs wel paar extra exzeemdekens kunnen scoren via divoza & schuurproduct! }>

Ik heb wel foto's van trainingen thuis! 1 'tje ervan!
Afbeelding

Klasien
Berichten: 2073
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:09

Hier een dompertje. Iris loopt niet goed. We dachten dat het rechtsvoor in de hoef zat, maar de hoefsmid kon niets vinden. In stap zie je niets, in draf alleen rechtsom. Donderdag in de bak niets, in de wei duidelijk wel. Heel apart. Zaterdag maar weer eens aan de longe, tot die tijd niets doen. En dat terwijl haar luchtwegen en allergieën zo goed gaan! Vanwege haar luchtwegen moet ze aan het lopen blijven. duimen dat ze zich alleen wat verstapt heeft ofzo en dat we snel weer aan de slag kunnen.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:11

Klasien schreef:
Hier een dompertje. Iris loopt niet goed. We dachten dat het rechtsvoor in de hoef zat, maar de hoefsmid kon niets vinden. In stap zie je niets, in draf alleen rechtsom. Donderdag in de bak niets, in de wei duidelijk wel. Heel apart. Zaterdag maar weer eens aan de longe, tot die tijd niets doen. En dat terwijl haar luchtwegen en allergieën zo goed gaan! Vanwege haar luchtwegen moet ze aan het lopen blijven. duimen dat ze zich alleen wat verstapt heeft ofzo en dat we snel weer aan de slag kunnen.

Balen zeg hoop niks ergs
Sterkte

Ik ga vanavond lessen en start zaterdag tussen de paarden

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:54

Balen dat ze niet goed loopt.

Hier ook een vreemde dag gehad. Ik had een afspraak bij de zadelmaker, omdat mn zadel weer niet lekker lag.

Hij had de kussens er onderuit gehaald, omdat deze scheef waren, toch even gepast met een kale boom. Pas het gewoon voor geen meter meer. Nash is in 10 maanden tijd zo enorm ontwikkeld dat zijn rug gewoon compleet veranderd is.

Conclusie is dus dat het zadel wat ik nog geen jaar geleden heb gekocht gewoon helemaal niet pas meer te maken is en dat ik aan een nieuw zadel moet...

Uiteindelijk is het een bruine Tribal met gouden biesjes geworden. Een mega fijn zadel waar Nash ook geweldig onder loopt. Nu een paar dagen testen en eens kijken hoe het zich ontwikkeld.

Ik ben benieuwd

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:06

Zadel leed... wat een ellende is dat hè.

Vervelend Klasien. ..

Ik zal ook mijn punten eens gaan bekijken. ...

Moet ook weer wat opgeven maar zoveel lef als dat ik had van het L2 naar het M1 zoveel angst heb ik nu om te starten. .. pieuw. ..

Nouja gewoon maar doen en zien waar het schip strand. ..
Als ik lees hoeveel mensen zeggen dat het zo'n moeilijke klasse is dan denk ik. ... kunnen we dit wel aan.
Wij voldoen natuurlijk niet aan het perfecte plaatje haha
In iedergeval op het haflinger weekend m2 starten.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:20

Zadels zijn idd drama. Maar gelukkig heeft de counrtymill super service.

Ik herken je gevoel. Ik heb dat met de overstap naar de M1. Ik heb nu 1x m gestart en dat was gewoon voor de lol. Eens kijken wat ze willen zien. Nu ben ik bang om meer te starten, omdat ik mezelf niet goed genoeg vind. Ik poep ook peultjes voor aankomend weekend.. :(

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:39

Mijn les ging kluts vond hem te veel in mijn handen hangen zag er voor het beeld gelukkig niet zo uit. .
We zien het zaterdag wel. .

Tamara gaat dus morgen de jury cursus rijden ze zullen het wel ff laten zien.. Mooie ervaring voor a.s zaterdag
Werd vandaag nog in de kantine gezegd eigenlijk not done wat hij gezegd heeft over eigen leden trouwens nog wel. .

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:18

Nou inderaad over eigen leden... lelijk hoor...

Tamara moet ze maar lekker te kakken zetten morgen!

Succes zaterdag!

maessie

Berichten: 5749
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:52

Balen Klasien! Zit t niet in t schouder? Heb ik ook een keer gehad bij een paard, is een vage kreupelheid..

Zadels, pff praat me er niet van. Onze jonge merrie is in 3 maand tijd uit dr zadel gegroeid, en Velina moet ik binnenkort ook laten checken. Bespiering gaat zo snel!

janouk
Blogger

Berichten: 17876
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:04


Klasien
Berichten: 2073
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:59

Maessie, mijn gevoel zegt ook het schouder, maar mijn instructrice vond duidelijk onder in het been. Eerst zaterdag afwachten en dan kijken wat te doen.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 23:13

Hee..
Wat een leuke ervaring alleen mega lang losrijden was eigenlijk te lang eerdat hij die proef moest rijden maar het liep zo uit wat ze namelijk doen is eerst iemand onderdelen laten tonen en dan moeten ze cijfers geven en zeggen waarom dat cijfers dat liep zo uit eerdat we konden starten

maar goed er waren 15 juryleden
Geen afkraken op type nee zelfs in de nabespreken kijk naar het ras kijk wat er uit te halen valt
Ze had uitslagen tussen de 180 en 188..
Ondanks dat hij al wat vermoeid was zeer netjes
Ze kon er echt wat mee waarom ze de punten voor welk onderdeel had, heb het helemaal laten filmen.
Op naar zaterdag.

RomySmink

Berichten: 717
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Limburg

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 08:05

Netjes! Fijn te horen dat het afkraken achterwege is gebleven !

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 13:13

Hadden jullie het wel droog gehouden?
Gister tijdens de les hebben we even geschuild het werd zo slecht weer toen

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:36

Naomi_Haffie schreef:
Hadden jullie het wel droog gehouden?
Gister tijdens de les hebben we even geschuild het werd zo slecht weer toen



wij hebben binnen kunnen rijden

zaterdag moeten we wel outdoor starten..
ik start ff na half 1 en tamara tegen half 6