[HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:44

Kosseh, dankjewel haha! Het is helaas niet zo handig want zn fjordenboog blijft nooit zo mooi rechtop staan...

Vendel en naskapower ziet er super uit! Vooral die zandvlakte ook, wauw!
Ik bof hier al ontzettend met de omgeving maar als ik sommigen zie.. Wauw

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:59

Renee, dat is wel wat minder maar je hebt wel een iets originelers een fjorden avro :D.
Ik vind het wel wat hebben

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:09

Ik noem het over het algemeen meer fjorden pleeborstel :+ Maar afro is ook een goede idd haha!

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 08:50

Vendel schreef:
leuke foto's weer! Het gras door het dorp vraagt bijna om een handgalopje.☺


Bijna wel hè haha! Aan het einde zit een voetbalveldje/pannakooi waar ze aan het voetballen waren. Dat vond ze wel spannend, dus dan ga ik daar liever niet in galop op af :))

plientjedres

Berichten: 2179
Geregistreerd: 15-09-07
Woonplaats: zaanstad

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 11:06

Wij gaan volgend weekend naar Duitsland met de paardjes.
Ben heel erg benieuwd hoe het zwarte woud er uit ziet.
Ik zal wat kiekjes voor jullie maken. *-:)

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:41

Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:50

Lekker, dat uitzicht had ik gisteren ook (maar dan met blonde manen en roodbruine oortjes).

Birdieh83

Berichten: 13
Geregistreerd: 15-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:48

Wat een mooie foto's weer! Vraag me wel af hoe de dorpbewoners zouden reageren op een handgalopje over het gras. :P

Gisteren weer mooi weer en dus waagden wij ons weer aan een bosrit over de veluwe!
Heerlijk allemaal paden in de zon opgezocht met weinig mensen zodat we lekker van de stilte konden genieten!

Afbeelding

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:40

Afbeelding

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 11:50

Nouvel, is dit in de waterleiding duinen? Ziet er uit als of jullie rijden vanaf de opgang naar het strand weer terug de duinen in.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 12:40

Wauw nouvel, prachtig plaatje :j
@Vendel; mooie omgeving zeg !

Gisteren zijn wij lekker naar het Dijkgatbos geweest en voor het eerst een klein boomstammetje
meegepakt. Ik wil het al tijden maar ik durf zo slecht. Mijn pony vindt springen hartstikke leuk
maar ik ben een zacht eitje :+

Afbeelding

En vanmorgen voor de regen nog lekker een rondje dorp/polder gereden met mijn buurmeisje :D

Afbeelding

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 12:41

Afbeelding

Afbeelding

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 13:54

thanx!
heerlijk om nu ook eindelijk met mijn jonge paardje weer de eerste stapjes in de duinen en op het strand te zetten, ik heb het toch wel gemist!

kosseh schreef:
Nouvel, is dit in de waterleiding duinen? Ziet er uit als of jullie rijden vanaf de opgang naar het strand weer terug de duinen in.


het is tussen de langervelderslag en de duindamse slag, naast de golfbaan

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:53

Afbeelding
<3

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:55

We hebben weer lekker gereden zo te zien. Ik heb mooie landschappen voorbij zien komen en er 1 zelfs herkend.

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 15:12

Weer hoop mooie foto's voorbij zien komen.Kijk al uit naar de lente en zomerfoto's als alles er weer kleurrijk op staat.

Pien1989

Berichten: 365
Geregistreerd: 03-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:04

Afbeelding
Op de Veluwe

Pien1989

Berichten: 365
Geregistreerd: 03-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:07

Hahaha zoiets komen we ook wel eens tegen...
Afbeelding

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 23:13

Haha pien wat een timing _O-

Die foto op de veluwe lijkt op een stuk hier in de duinen. Ook zo een recht pad in het bos.

Vrijdag met het lekkere weer een rondje gewandeld door de duinen van 8 km. We hebben daar een plaag van dam herten.
Dus even hertjes wezen kijken. Dit was niet de dichtstbijzijnde, daar was die te veel van ondee de indrukk om een foto te maken.
Afbeelding

Hier nog een mama en baby hertje die lagen te zonnen
Afbeelding

Estherbrink1

Berichten: 497
Geregistreerd: 27-01-13
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:15

Een collage van een aantal oortjes foto's :D
Afbeelding

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 23:30

Leuk Pien1989, net alsof ik tussen de oortjes van mijn eigen paardje door kijk :D

Estherbrinkt1, dat is dus door de oren het bos niet meer kunnen zien := (of was het bomen :D ;) )


Vandaag was het heerlijk weer, dus lekker in t-shirt een buitenrit kunnen maken. {:}
Zij voor de afwisseling weer eens de grens van onnze oosterburen overgegaan naar de Teverenerheide (Dld)

Onder die heuvel ligt een Duitse bunker uit WO II
Afbeelding

Een restant (puntigge blok beton) van de Siegfriedlinie ( ik wijs hem daar aan met mijn zweep)
Afbeelding

(Door General Patton omschreven als:"Fixed fortifications are monuments to the stupidity of mankind". In totaal besloegen de bijkomende stellingen en objecten 18.000 in allerlei verschillende varianten. Op strategische plekken waar tanks zouden kunnen doorbreken waren versperringen aangebracht, de zogenaamde Höcker-hindernis, de bekende 'drakentanden'. In WO I, 1914-1918,was Nederland neutraal en al bekend met de Siegfried. De Westwall werd door Hitler in 1937 begonnen, bij de geallieerden ook bekend als de "Siegfried-linie" (http://www.strijdbewijs.nl) .Het was een in Duitsland over ca. 630km verdeeld verdedegingssysteem, dat bestond uit meer dan 18000 bunkers, onderaardse gangen en andere verdedigingswerken.oa betonnen "kruisen"

Afbeelding )


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pien1989

Berichten: 365
Geregistreerd: 03-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 22:03

Heb jij een GO pro op je cap of zie ik het verkeerd?
Buiten rijden is zo lekker en ontspannend... Heerlijk. Mijne laad alleen niet heel makkelijk op de trailer dus de Veluwe kan ik niet zo vaak heen. Gelukkig kan ik na een jaar oefenen wel alleen stal verlaten en een rondje maken buiten. Samen met een ander loopt mevrouw dan wel weer voorop en is ze blij als ze stukken flink gas mag geven ;-)
Rijden jullie in de buurt? Alleen?

Geweldig om herten tegen te komen. Prachtig!

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 22:35

Afbeelding

Afbeelding

Bij Burgum in het ruilverkavelingsbos

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 23:40

Pien1989 schreef:
Heb jij een GO pro op je cap of zie ik het verkeerd?
Buiten rijden is zo lekker en ontspannend... Heerlijk. Mijne laad alleen niet heel makkelijk op de trailer dus de Veluwe kan ik niet zo vaak heen. Gelukkig kan ik na een jaar oefenen wel alleen stal verlaten en een rondje maken buiten. Samen met een ander loopt mevrouw dan wel weer voorop en is ze blij als ze stukken flink gas mag geven ;-)
Rijden jullie in de buurt? Alleen?

Ja, goed gezien, heb een GoPro op m'n cap. Je moet alleen opletten dat je rustig met je hoofd in het rond kijkt, dus geen te snelle bewegingen, anders wordt het zo'n "drukke" film :D

Ja, sinds ik mijn huidige paard heb is buitenzijden ook echt mijn ding. Ik ga nooit alleen op pad, vind dat gewoon geen veilig idee om te doen. Verder ben ik ook voorzien van een hopeloos falend oriëntatie vermogen, dus de kans is groot dat ik in m'n uppie zou verdwalen.
Meestal ga ik met een stalgenoot samen, maar ook af en toe met m'n vriend en m'n dochter.

We hebben het geluk dat we vanaf thuis zo te paard naar of de Brunssummerheide en de Teverenerheide ( in Duitsland , net bij ons over de grens) kunnen rijden. Dus gelukkig geen gedoe met trailers voor een buitenrit.

Hier ook van die lekker lange stukken waar je een flinke galop aan kunt trekken.

Jammer dat je paard zich niet zo gemakkelijk laat laden, maar gelukkig in de buurt ook rij mogelijkheden

linoleum

Berichten: 6466
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:09



Mijn filmpje van afgelopen zondag. Heb een buitenrit gemaakt op een ijslander. 3 uur lang door de Anserdennen en over het Dwingelderveld.