spanning en protest....en toch super trots...1e wedstrijd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Ashii_

Berichten: 1168
Geregistreerd: 24-08-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 01:40

Precyll schreef:
Dag na de wedstrijd heeft ze lekker gespeeld met hem. Even zonder zadel rijden, sprongetje zonder zadel(vind ie heerlijk) knotjes eruit...heerlijk uitgebreid gepoetst en daarna 3 dagen op rust. Had ie echt even nodig. even het koppie leeg. Sacha is een stressmester, op vreemd terrein altijd dunne flatsmest. Gelukkig tijdens de proef niet maar de dag erna wel.

Donderdag weer gelest, en goed gewerkt aan ontspanning, stelling en vooral veel tempo wisselingen, binnen een kwartier liep ie heerlijk nagevelijk en was hij, volgens dochter, op haar pinkjes te rijden

Nu nog op vreemd terrein :D



Super !!! Ze komen er wel die twee toppers !!!

Lady24
Berichten: 1545
Geregistreerd: 28-04-10

Re: spanning en protest....en toch super trots...1e wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 02:07

Als ze het thuis al kunnen komt de rest vanzelf! Dan kan ze alleen maar super trots zijn dat ze van zo ver gekomen zijn als ze over een poos relaxt op vreemd terrein een nette proef kunnen rijden! :D

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Re: spanning en protest....en toch super trots...1e wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:01

Knap gereden!

Mijn eerste proef was nog veeeeeeel erger haha. Was een 20x60 bak die dmv balkjes op de grond verkleind was naar 20 x 40. Paard ging als een idioot over de balken en stond vervolgens te steigeren om terug over de balken te gaan haha. Daarna ging ze achterwaards over de balken waar ze zich ook weer de barstens van schrok. Daarbij stond ze om de 5 meter stil om te moeten mesten hahaha. Ik kwam uit op 144 punten met als commentaar: Paard is gek. Hahaha.......tsja

Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 23:09

MisticRider schreef:
als commentaar: Paard is gek. Hahaha.......tsja



_O- _O-

_/-\o_ Amen! Steek die maar in je zak

Bij willow stond er als commentaar:jammer dat je pony zo gespannen is........Nee?!? Echt? :D

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: spanning en protest....en toch super trots...1e wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:16

Wat een doorzetters samen! Als ze dalijk alles op de rit hebben zoals het hoort dan zijn ze helemaal een gouden team! Dan hebben ze dat maar mooi ff geflikt samen!

Babbelientje

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-04-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:17

Heel stoere meid die dochter van jou!! Cool dat dit wordt geplaatst inderdaad.

Maar uhm, misschien een heel domme vraag, maar wat is in vrédesnaam een paardenhoofdstandaard? Klinkt echt gruwelijk! :oo

Precyll schreef:
Wapperende zeilen, paardenhoofdstandaard, tuinslangen, boten noem het maar op is thuis niet meer eng.

Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Re: spanning en protest....en toch super trots...1e wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 00:04

Hahaha wist geen betere benaming. Zo noemen de kinderen het altijd. Zijn de springbalkstaanders maar dan gezaagd in de vorm van een heel groot paardenhoofd....doodeng natuurlijk

Babbelientje

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-04-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: spanning en protest....en toch super trots...1e wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 00:10

Oh ik snap het! :D Beeld dat ik eerst voor ogen had maakte dat ik 't paard groot gelijk gaf in z'n angst, dacht dat jullie misschien een soort dreigement hadden geknutseld voor als ie zich niet beter ging gedragen ofzo. Nu begrijp ik 'm ;)

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 00:23

Precyll schreef:
Volgens mij is er in de B niet een grotere baggerproef gereden



Dan heb je mijn allereerste en tot nu toe laatste wedstrijd niet gezien :') maar liefst 2 punten!! _O-

mala26

Berichten: 5003
Geregistreerd: 05-02-13

Re: spanning en protest....en toch super trots...1e wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 00:39

Ten eerste super knap dat je dochter is doorgereden, was allang af gegroet. Vind alleen de reacties van die pony af en toe niet helemaal dat je denk jeeehh. (gemeen wil ik niet zeggen maar zuiver vind ik het ook niet.
En ik zou ook het zadel even na laten kijken.
En lekker door oefenen idd. Zolang je dochter er plezier aan beleefd is het helemaal goed,

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Re: spanning en protest....en toch super trots...1e wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 00:46

Leuk dat er een keer zoiets geplaatst wordt. Stoer dat ze heeft doorgezet!

Anoniem

Re: spanning en protest....en toch super trots...1e wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 00:57

Doet me denken aan mijn eerste proef jaren geleden (dressuur toen nog) met mn haflinger. Die ging hinnikend, nee gillend door de baan alle hoeken afsnijdend en halthouden ho maar!
knap van je dochter dat ze zo door zet!

CharlieVM
Berichten: 883
Geregistreerd: 18-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 01:25

Respect voor je dochter! Ik heb als kind ook echt wel zulke proeven gereden. Als een gek de bak uit om vervolgens twee bakken verder te belanden (witte hekjes), dus dwars door de proeven van twee anderen, eraf stuiteren na een rodeosessie, springwedstrijden met pony's die voor het eerst op vreemd terrein waren en door de shock van de enorme jurywagen en het belletje met geen mogelijkheid meer vooruit te krijgem waren en dus niet over de startlijn kwamen... Enz enz. Dit zijn heeeele leerzame ervaringen voor kinderen. Ze leren problemen op te lossen, relaxed en geduldig te blijven, begrip te hebben voor de pony enz.

Overigens heb ik helemaal dubbel gelegen om de reactie van Sacha toen hij voor het eerst langs de voorlezer kwam :') :') Die brul.... _/-\o_ 'Wat the F doe jij hier nu?'

Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 00:15

pairadice schreef:
Overigens heb ik helemaal dubbel gelegen om de reactie van Sacha toen hij voor het eerst langs de voorlezer kwam :') :') Die brul.... _/-\o_ 'Wat the F doe jij hier nu?'



Hahaha...en het leuke is...het is willow haar nicht die staat voor te lezen. Zij reed zelfs al wel eens op sacha voordat wij hem kochten. Thuis rijdt ze hem ook wel eens. Dus Sacha kent haarook goed _O-

2 mei organiseert een van onze buren een kleine behendigheidswedstrijd voor de dorps kinderen. Willow wil een gaat ook meedoen. Sacha is er 1 keer geweest, dus weer een stapje naar vreemd terrein

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: spanning en protest....en toch super trots...1e wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:08

Super! Denk dat dat een goede oefening is!

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:09

Knap dat ze is doorgereden, vind het een ontzettend goede instelling voor iemand van 10, petje af. +:)+

Ik zou persoonlijk een andere ruiter een paar keer op laten rijden op vreemd terrein, die wat meer vertrouwen en begeleiding aan de pony kan geven. Die net wél de pony er langs krijgt en dan het vertrouwen geeft. Dan leert hij het sneller dat het niet eng is en zal je dochter er de vruchten van plukken :j

CharlieVM
Berichten: 883
Geregistreerd: 18-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 01:43

Precyll schreef:
pairadice schreef:
Overigens heb ik helemaal dubbel gelegen om de reactie van Sacha toen hij voor het eerst langs de voorlezer kwam :') :') Die brul.... _/-\o_ 'Wat the F doe jij hier nu?'



Hahaha...en het leuke is...het is willow haar nicht die staat voor te lezen. Zij reed zelfs al wel eens op sacha voordat wij hem kochten. Thuis rijdt ze hem ook wel eens. Dus Sacha kent haarook goed _O-

2 mei organiseert een van onze buren een kleine behendigheidswedstrijd voor de dorps kinderen. Willow wil een gaat ook meedoen. Sacha is er 1 keer geweest, dus weer een stapje naar vreemd terre.in


Dan was het waarschijnlijk een schreeuw om hulp :')

janouk
Blogger

Berichten: 17875
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 06:32

Mooie pony.

Tip. Is je dochter geen lid van een rijvereniging waar ze lekker op de club wekelijks kan les rijden in een vaste groep?
Dan kan de combinatie wekelijks wennen in een groep, gezellig en leerzaam en voor de pony fijn te wennen in een groep met meer ervaren paarden..

Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 11:04

janouk schreef:
Mooie pony.

Tip. Is je dochter geen lid van een rijvereniging waar ze lekker op de club wekelijks kan les rijden in een vaste groep?
Dan kan de combinatie wekelijks wennen in een groep, gezellig en leerzaam en voor de pony fijn te wennen in een groep met meer ervaren paarden..


Ja daar was deze wedstrijd ook van. Alleen de lessen worden 15 km verder op gehouden en ik heb geen trailer

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:14

Ocherm, pony kijkt echt of ie in een totaal andere dimensie terecht is gekomen :')

Maar goed gedaan van je dochter :j

Volgens mij moet je met deze gewoon rustig kilometers maken, zelf stoicijns door blijven rijden en dan merkt ie vanzelf dat ie het gewoon elke keer overleeft _/-\o_

Ik denk als ze hem voor elkaar krijgt met de tijd dat ze er veel plezier van krijgt, wat een fijne pony zeg!

Getup

Berichten: 8280
Geregistreerd: 27-01-07

Re: spanning en protest....en toch super trots...1e wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 07:29

Wat een topinstelling heeft die kleine, zeg! Moet je ook net maar durven, het ziet er wel heeeeeel gespannen uit. Ze mag er absoluut trots op zijn, dat ze gereden heeft.

Misschien is het idd de moeite waard, hem af en toe door n iets meer ervaren ruitertje op ander terrein te laten rijden. En vervolgens je dochter en nog even mee rond te laten rijden.
Um...wat Splinter zegt, dus :-)

Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Re: spanning en protest....en toch super trots...1e wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 12:44

Zoals het er nu uit ziet gaat mijn nichtje van 15 hem uitbrengen op de Boarnsterhim wedstrijd in mei. Dit is een knhs wedstrijd georganiseerd door 3 ruiterverenigingen waarbij de ruiters van deze verenigingen zonder startkaart mogen starten. Ook is dit out door dus een hele uitdaging

Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 13:07

Kan het niet laten dit te posten....wat nou vreemd terrein!!! Op de pony bij huis langs....stal is ongeveer 2 km verderop


Afbeelding

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: spanning en protest....en toch super trots...1e wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 13:20

Allereerst knap van die meid hoor! Maar er vielen me wel een paar dingen op. Als ze van hand veranderd dan zit ze in het midden door. Ik heb geleerd om aan het eind van het figuur pas door te zitten. Nu ga ik twijfelen of ik het wel goed doe. Verder zit ze wel aardig veel te schoppen. Misschien een zweepje meenemen de volgende keer? Verder gewoon lekker door oefenen en af en toe een ander erop zetten.

Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 13:25

purny schreef:
Allereerst knap van die meid hoor! Maar er vielen me wel een paar dingen op. Als ze van hand veranderd dan zit ze in het midden door. Ik heb geleerd om aan het eind van het figuur pas door te zitten. Nu ga ik twijfelen of ik het wel goed doe. Verder zit ze wel aardig veel te schoppen. Misschien een zweepje meenemen de volgende keer? Verder gewoon lekker door oefenen en af en toe een ander erop zetten.


Dit was haar allereerste B proef ooit dus ik denk dat jij het wel goed doet hoor. Het vaak been geven was m.i van de zenuwen. Plus dat een zweepje een rengalop tot gevolg heeft