Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:49

Ik heb Marena niet aan huis. Ze staat bij m'n "overburen" :P Alle luxe (kleinschalig qua pensioenklanten, binnenbak, buitenbak, stapmolen, warm water, er wordt uitgemest, gevoerd en ze wordt binnen/buiten gezet) en toch zo dichtbij. Kan gaan wanneer ik wil en ben er zo :) Voor mij eigenlijk idealer dan wanneer ze thuis zou staan.

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 17:55

Bij ons staat ie net 2 minuten op 2 min fietsen.

In de zomer staan ze altijd op de wei dan is het 20 minuutjes fietsen denk ik. Maar alsnog vlakbij hoor :)

Joukje_04
Berichten: 1144
Geregistreerd: 19-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:08

SRY schreef:
Hier gelukkig ook een vriendje die meegaat naar stal, helpt en ook filmt met de wedstrijden op stal!
Helaas kan ik nu 4 dagen niks vanwege carnaval hier in het zuiden pfff aangepaste openingstijden op stal en dat met zo'n mooi weer |(
Zaterdag dagje Parijs geweest, gisteren was stal open van 9 tot 12 en ik was te moe om te gaan, vandaag gesloten en morgen open van 9 tot 12 en dan moet ik de hele dag werken pffff

Hebben jullie stond ook van die speciale openingstijden op stal?


Wat is dat voor onzin.. Mijn ouders hebben zelf een stal (overgenomen van overleden oom), maar iedereen is hier altijd welkom.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:06

Wat gaan jullie snel.

Ik moet me nog voor 14 maart inschrijven een haflinger/koudbloed wedstrijd in Harmelen. Ik hoop dan m'n laatste punten in de L1 te behalen. Dan wil ik 29 maart nog L1 starten, en daarna L2.

Hoop alleen dat ze niet te veel na uiterlijk kijken want Stan heeft zo jacht model..

Ik trim hem wel wat bij. (Baard eraf en sokken wat korter) maar hij staat 24/7 buiten dus wou hem liever niet helemaal scheren

En ik las iets over vriendjes die niks met paarden hebben. De mijne heeft er ook niet veel mee, maar hij brengt me wel nawedstrijden en is dan me groom. Hij wilt zelf met oefenen proefjes voorlezen.

Hij weet Gwn hoe belangrijk me paard voor me is, en vind dat totaal niet erg.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:29

Heb jij je ook ingeschreven voor die haflingerwedstrijden in Oudega Marinda? Zo ja, welke datum(s)?

Denk dat het wel meevalt plutolover. Neem aan dat je niet in je nadeel bent met een jachtmodel. In de winter zien de meeste paarden er nou eenmaal wat minder mooi uit ;)

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:37

Ik heb geen vriend dus die gaat ook niet mee op wedstrijd :P
Ik zit wel in het bestuur van DAH oost, en ken bijna iedereen die naar onze wedstrijden komt, dus kan altijd wel een voorlezer regelen of zelf iemand meelezen

Joukje_04
Berichten: 1144
Geregistreerd: 19-07-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:47

Hier een vriend met eigen paard :) Springruiter. De moet-je-alweer-paardrijden is geen probleem, maar hij wil geen proefjes voorlezen :)

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:01

Lisette1987 schreef:
Ik heb geen vriend dus die gaat ook niet mee op wedstrijd :P
Ik zit wel in het bestuur van DAH oost, en ken bijna iedereen die naar onze wedstrijden komt, dus kan altijd wel een voorlezer regelen of zelf iemand meelezen

Rijd je alleen haflingerwedstrijden dan?

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:31

Nee ik heb me nog nergens voor ingeschreven Rianne :n

mimp3

Berichten: 427
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Groessen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:05

Zijn er hier ook mensen die behalve de haflingerwedstrijden ook tussen de paarden rijden? En merken jullie verschil in de punten? Ikzelf vind altijd wel dat ik op de haflingerwedstrijden toch wat hogere punten rijd dan tussen de rijpaarden. Haflingerwedstrijden zijn erg leuk en gezellig maar ik vind het ook wel een uitdaging om tussen de paarden de starten en jullie?

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:25

Ik start ook tussen de kwpners. Ik merk idd wel dat ik er harder aan moet rijden bij een 'normale' wedstrijd. Maar ik vind niet dat ik strenger beoordeeld word. Ik win namelijk ook wel eens.

Het is denk ik meer omdat de kwaliteit van de paarden bij de normale wedtrijden hoger ligt. Ik win bijna altijd bij de KVTH/DAH wedstrijden namelijk. Maar mijns inziens komt dat doordat ik mn paard klaar heb om bij een normale wedstrijd punten te rijden. Veel mensen gaan mee in het imo vaak lage niveau van veel koudbloed ruiters. Dat imago komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen.

Dus ik merk wel dat ik op een KVTH/DAH wedstrijd minder stress heb om te scoren (dat is ook een rede dat ik die wedstrijden leuker vind) en dus 'makkelijker' ga rijden.

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:31

Ik ga ook gewoon de reguliere wedstrijden rijden, eerst wat meer ervaring opdoen bij dah zonder startkaart, en als dat fijn gaat komt de startkaart en rij ik de reguliere wedstrijden mee

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:34

Ze proberen het niveau hier op de haflinger wedstrijden wel omhoog te krikken :j en dat vind ik een goed ding!

Ik rij ook gewoon reguliere wedstrijden...

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:42

Ik vind dat ook zeker goed. Een aantal jaar geleden was het idd nog zo dat er echt nog met punten gesmeten werd. Dat is nu echt niet meer zo. Er zit nu misschien nog maar 3 punten verschil tussen een normale of dah wedstrijd. (bij mij iig)

ik vind wel vaak het niveau in de B nog erg laag. Hopelijk worden ze daar ook wat strenger. Dat zou het imago van koudbloedwedstrijden zeker goed doen :D

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 21:47

ben niet naar les geweest,
had geen auto.
thuis gereden ging best lekker :)

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:48

Nou de laatste DAH wedstrijd die ik gereden heb waren ze in de B best streng, was toen maar 1 combinatie met winst dacht ik...

Ik heb ook wel eens winst gereden terwijl ik zelf vond dat we die niet verdiende.

Dat is ook precies de reden waarom ik er voor gekozen heb voorlopig niet te starten..
Ik wil hem/ons eerst naar een beter niveau tillen,dat het meer klopt...eer wij weer in de ring verschijnen...

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 21:48

Misschien is daardoor de drempel voor sommige mensen minder, bij z'n haflingerwedstrijd?

maar dan valt het juist misschien wel tegen als je op een '' echte '' wedstrijd komt.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:53

Silby, ze worden ook echt wel strenger gelukkig. En daar ben ik heel blij mee want ik vind het zo zonde van een ras wat zo veelzeidig is en eigenlijk elke tak van sport kan beoefenen.

Ik hoop iig dat deze trend zich vasthoud en het niveau blijft stijgen (vooral in de lagere klasses)

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:59

Ben ik helemaal met je eens :j
Rij zelf ook nog in de B rond,maar het is soms echt schrikbarend wat je voorbij ziet komen..
En ik ben ook echt geen natuur talent hoor :')

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 22:02

meisje die bij mij in de clubles reed had afgelopen week op wedstrijd 220 en 222 in de B := ( geen haflinger )

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 23:45

Ik rij zowel tussen gewone paarden en haflingers. Kwa punten telling zit ongeveer gelijk. Wel moet ik tussen de gewone harder aan werken.

Laatste wedstrijden waren wel hag wedstrijden. Tussen dr gewone paarden start ik op een acomodatie die lopend te paard is vanaf mijn stal. Daar wil ik in april en mei weer starten.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 00:28

Heb Gelest en ging top na gisteren zijn marathon ervaring
Foto's staan online
Boelomeijerfotografie.nl
Evenementen 15/02 marathon en ik zit in blok 6
De enigste haffie met aquablauw combi Eerste rondje niet zo de foto's maar tweede rondje gaaf

Over wedstrijd rijden tussen beide
En dames gewoon gaan starten echt heb ik ook gedaan voor de lol en het ging top..
Hoe onzeker ik was over me zelf binnen 5 wedstrijden L

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 00:54

Wow jullie gaan wel heeeul snel ineens :wow:

@rianne ik heb me wel opgegeven voor oudega! Ga beide dagen zowel bij de nhps als dah! :j

Wij hebben gister weer les gehad en t ging echt lekker!! Na die tijd even onze hoofdjes leeggemaakt in t bos .. <3

gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:12

Mag ik me ook melden? Ik rijd sinds een paar week ook een haflinger. Vind het een heel leuk dier om mee te werken. De eigenaar heeft hem ook nog niet heel lang, en over zijn geschiedenis kunnen we niks vinden. Wel zitten er veel knoppen op, eigelijk alle zijgangen. Alleen is de achterhand eronder wel heel lastig. Wel gek opzich dat hij de zijgangen zo makkelijk doet.... Hij heet Bruce en is 14 jaar. De eigenaar wil graag dat ik hem ook ga uitbrengen dus mischien gaan we starten. Momenteel hebben we een klein dipje, hij is me nu heel erg aan het uitproberen. Wil hem eerst gewoon goed hebben voor dat de startpas word aangevraagd.

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 10:26

Zag een hele mooie haflinger voorbij komen op de bokt markt