Beste manier billen en dijen afslanken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Beste manier billen en dijen afslanken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 23:17

Hoihoi!

Ik merk steeds meer dat mijn billen en mijn dijen het probleem zijn van een grotere maat, en geen normale broeken passen.

Ik draag nu al zo'n 2 jaar broeken van de Pieces, Only(met een rits aan de achterkant, of met elastiek ipv knoop en gulp). Deze zitten wat mij betreft heerlijk, maar ik wil wel een keer variatie..

Heb dus van de week wat 'normale' broeken gepast en uiteindelijk ook gekocht. Ze zaten goed, alleen vind ik mijn bovenbenen veel te dik. Vrijdag had ik mijn nieuw gekochte broek aan op de fiets, maar hij zat ineens toch niet zo lekker. Ik vind het een vet leuke broek en het kaartje is er al af, dus terugbrengen ga ik niet doen.

Wel wil ik gewoon wat van mijn bovenbenen en billen af, zodat ik wel gewoon een maatje kleiner dan nu kan dragen en normale broeken aankan zonder problemen!(nog een reden waarom ik die broeken draag is dat ik een erg holle rug heb waardoor er telkens van achteren een gat aan de bovenkant van mijn broek zit.)

Ik heb een tijdje squats gedaan, en dit hielp ook wel erg bij het afslanken van mijn billen. Maar heeft iemand tips voor mijn bovenbenen/dijen? Ik heb er erg last van en wil er gewoon graag vanaf..

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Beste manier billen en dijen afslanken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:25

Dan zul je in het algeheel vet moeten verbranden. Het is niet dat je door specifieke oefeningen te doen precies op het punt waar jij wilt, daar het vet verliezen.
Wel kun je door oefeningen de plekken gespierder maken, waardoor vet "daar minder graag zit (??)" en maakt het natuurlijk strakker.
iig zo is het mij uitgelegd.

Ik heb hele dikke bovenbenen, en ook al sport ik me nu de lazerus. Never de nooit zal ik spillebeentjes krijgen. Dus ik kijk gewoon naar broeken waar het bovenbeenstuk wat wijder is.

Dus ben bang voor je dat je moet afvallen om de broek mogelijk te passen.

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 23:31

ladypaard schreef:
Dan zul je in het algeheel vet moeten verbranden. Het is niet dat je door specifieke oefeningen te doen precies op het punt waar jij wilt, daar het vet verliezen.
Wel kun je door oefeningen de plekken gespierder maken, waardoor vet "daar minder graag zit (??)" en maakt het natuurlijk strakker.
iig zo is het mij uitgelegd.

Ik heb hele dikke bovenbenen, en ook al sport ik me nu de lazerus. Never de nooit zal ik spillebeentjes krijgen. Dus ik kijk gewoon naar broeken waar het bovenbeenstuk wat wijder is.

Dus ben bang voor je dat je moet afvallen om de broek mogelijk te passen.


Hoe raar het ook klinkt.. ik ben blij dat je dit zegt! Ik ben niet blij met mijn gewicht en wilde er sowieso aan gaan werken. Nu weet ik dat ik gewoon moet afvallen en kan ik gewoon in mijn eigen tempo gaan trainen, tot ik vind dat het goed is!

Bij mij zijn die dikke benen hopelijk nog te verhelpen! Ik word er erg gek van.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Beste manier billen en dijen afslanken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:32

Bij mij hebben Bodystep lessen erg goed geholpen. Dat was eigenlijk het enige waarmee ik dat deel steviger en slanker kreeg. En het is nog erg leuk ook.

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:34

Om vet goed af te vallen moet je de grootste spiergroepen trainen, oftewel benen en rug. Kracht wel te verstaan.
Cardio kan helpen, maar niet teveel want daar krijgt je lichaam stress van en gaat juist weer vet vast houden.

Oh en om vet te verbranden, vet eten! Onverzadigd. Niet TE veel natuurlijk

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 23:35

Anoeska27 schreef:
Bij mij hebben Bodystep lessen erg goed geholpen. Dat was eigenlijk het enige waarmee ik dat deel steviger en slanker kreeg. En het is nog erg leuk ook.


Kun je zoiets gemakkelijk thuis doen? Sportschool is geen optie..

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:37

Tot die tijd kan je ook kijken naar de Levi's Curve broeken. Ze zijn aardig aan de prijs vergeleken met Only en Pieces, maar je hebt keuze tussen drie verschillende pasvormen.
De pasvormen zijn zo gemaakt dat je ook dat 'gat' bij je rug kwijt raakt omdat ze simpelweg meer ruimte geven bij de benen en minder bij de taille :)

Verder heb ik geen advies behalve inderdaad het al genoemde afvallen. Ik heb precies het zelfde. Ook als ik afval gaat het niet als eerste bij mij benen weg, maar van mijn bovenlichaam.
Succes! :)

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:37

Je kunt inderdaad niet gericht lokaal afvallen door middel van specifieke oefeningen. Dus inderdaad zal je gewoon moeten afvallen om je doel te bereiken. En dan loop je nog het risico dat er eerst vet verdwijnt waar het in principe zou mogen blijven zitten. Maar als je gaat afvallen zou ik er zeker wel bij gaan sporten om een mooier/strakker lijf te krijgen en het sporten zal het afvallen ook bevorderen. Maar stel wel reeele doelen. Bijna iedereen heeft plekken waar vet zich bij voorkeur opslaat en het vet pas op het allerlaatst verdwijnt als je eigenlijk al ondergewicht hebt. En dan kan/mag natuurlijk de bedoeling niet zijn.

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 23:41

Desty schreef:
Om vet goed af te vallen moet je de grootste spiergroepen trainen, oftewel benen en rug. Kracht wel te verstaan.
Cardio kan helpen, maar niet teveel want daar krijgt je lichaam stress van en gaat juist weer vet vast houden.

Oh en om vet te verbranden, vet eten! Onverzadigd. Niet TE veel natuurlijk


Ik heb een tijdje Jillian Michaels' videos gevolgd op Youtube, vond dat zij erg inspirerend was en ik genoot van haar 'lessons'. Het was heel zwaar, maar haalbaar en goed voor mijn lijf.

Ik volg trouwens het Jillian Michaels topic hier haha. En wat bedoel je precies met vet eten? Ik eet 5 dagen in de week groente en 2 dagen 'ongezond'(1 dag patat 1 dag meestal ragout, vanavond aten we ovenfrites met salade en stoofschotel)

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 23:47

Gamova schreef:
Tot die tijd kan je ook kijken naar de Levi's Curve broeken. Ze zijn aardig aan de prijs vergeleken met Only en Pieces, maar je hebt keuze tussen drie verschillende pasvormen.
De pasvormen zijn zo gemaakt dat je ook dat 'gat' bij je rug kwijt raakt omdat ze simpelweg meer ruimte geven bij de benen en minder bij de taille :)

Verder heb ik geen advies behalve inderdaad het al genoemde afvallen. Ik heb precies het zelfde. Ook als ik afval gaat het niet als eerste bij mij benen weg, maar van mijn bovenlichaam.
Succes! :)


Bedankt voor je tip, maar hier in de buurt zijn helaas geen Levi's winkels.. En om nu elke keer online te gaan bestellen vind ik een beetje overbodig.. Afvallen is wat mij betreft geen probleem!

Dankjewel!!

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 23:52

Greetje63 schreef:
Je kunt inderdaad niet gericht lokaal afvallen door middel van specifieke oefeningen. Dus inderdaad zal je gewoon moeten afvallen om je doel te bereiken. En dan loop je nog het risico dat er eerst vet verdwijnt waar het in principe zou mogen blijven zitten. Maar als je gaat afvallen zou ik er zeker wel bij gaan sporten om een mooier/strakker lijf te krijgen en het sporten zal het afvallen ook bevorderen. Maar stel wel reeele doelen. Bijna iedereen heeft plekken waar vet zich bij voorkeur opslaat en het vet pas op het allerlaatst verdwijnt als je eigenlijk al ondergewicht hebt. En dan kan/mag natuurlijk de bedoeling niet zijn.


Bedankt voor je reactie! Ik ga het gewoon een keer proberen en als het niet lukt nouja dan niet.. Dan accepteer ik het.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Beste manier billen en dijen afslanken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:56


Kamy

Berichten: 1428
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:59

Touwtje springen schijnt ook goed te zijn. Verbrand enorm veel calorieën, meer dan bij bv hardlopen of zwemmen. Google maar eens. Maar ik weet niet hoe het met je knieën gesteld is. Of ze het aan kunnen ;-)

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:04

OneAndOnlyx schreef:
Desty schreef:
Om vet goed af te vallen moet je de grootste spiergroepen trainen, oftewel benen en rug. Kracht wel te verstaan.
Cardio kan helpen, maar niet teveel want daar krijgt je lichaam stress van en gaat juist weer vet vast houden.

Oh en om vet te verbranden, vet eten! Onverzadigd. Niet TE veel natuurlijk


Ik heb een tijdje Jillian Michaels' videos gevolgd op Youtube, vond dat zij erg inspirerend was en ik genoot van haar 'lessons'. Het was heel zwaar, maar haalbaar en goed voor mijn lijf.

Ik volg trouwens het Jillian Michaels topic hier haha. En wat bedoel je precies met vet eten? Ik eet 5 dagen in de week groente en 2 dagen 'ongezond'(1 dag patat 1 dag meestal ragout, vanavond aten we ovenfrites met salade en stoofschotel)


Niet het frietvet, dat is heel ongezond. Ik zou als ik jou was naar 1 dag per week zondigen. Verder goed gezette tijden eten, en nootje/avocado pure(!) Chocola (geen hele reep maar stukje) als tussendoortjes.
verder een balans vinden tussen koolhydraten en eiwitten.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Beste manier billen en dijen afslanken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:03

Gewoon levi's curve-id kopen, je hebt waarschijnlijk een Bold Curve. Het is onwaarschijnlijk dat een beetje thuis hupsen je lichaam een andere verhouding gaat geven, je zal overal gewoon een beetje afvallen en dus met hetzelfde probleem zitten.
Maar niet getreurd, een booty kun je rocken :D Ik zweer bij de Bold Curve, gaan ook erg lang mee :)

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Re: Beste manier billen en dijen afslanken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:09

Voor de bolle billen/holle rug problemen inderdaad Levi's Bold Curve en de meeste modellen jeans van LTB. Super model en iets minder duur dan Levi's.

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Re: Beste manier billen en dijen afslanken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 13:59

Laughterline: Bedankt! Ik heb Jillian Michaels six week sixpack gedaan, het was zwaar maar het heeft mij geholpen! Ik kreeg gespierde benen en wilde steeds maar meer en langer. Alleen toen kreeg ik een moeilijke periode en toen stortte het een beetje in..

Kamy: Touwtje springen heb ik al een aantal keer geprobeerd maar het wil mij niet echt lukken.. Ben er misschien gewoon niet goed in :p. Mijn knieën kunnen wel tegen een stootje trouwens haha.

Desty: Dat moet ik dan met mijn moeder overleggen, zij beslist altijd wat we eten haha. Ik heb mezelf aardig in de hand wat betreft gezette tijden eten, we hebben op school 3 pauzes en dan eet ik wat. Als ik dan thuiskom eet ik ook wat, dan avondeten en dan mag ik van mezelf rond 9 uur een klein tussendoortje. Wat betreft het nootjes, avocado en pure chocola verhaal.. Daar ben ik niet zo'n fan van.. Ik ben erg kieskeurig haha. Maar nee nootjes en avocado word hem echt niet. Ik vind zelf komkommer, paprika en appel, banaan erg lekker. Maar 's avonds mag ik van mezelf geen fruit meer eten(slecht voor m'n glazuur) dus daar moet ik nog even wat op verzinnen.

phormicola: Dichtsbijzijnde Levi's is hier 40 km vandaan.. Mijn zus woont daar dus ik kan wel met haar gaan shoppen(gaat binnenkort gebeuren :3.) maar ik bedoel dat ik dus niet elke keer een Levi's kan kopen.. en wat betreft Schoentje: ik heb een korte broek van LTB en hij zit héérlijk! Dat is die 30 euro echt waard geweest! Maat 38 was zelfs wat te breed.(en dat was mijn streven hihi)

fanta2
Berichten: 452
Geregistreerd: 08-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:01

brandnetelthee google maar eens

Tabaluga12

Berichten: 2946
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:02

squaten en op de crosstrainer

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 14:04

fanta2 schreef:
brandnetelthee google maar eens


Het helpt bij het afvallen lees ik inderdaad! Hebben ze brandnetelthee gewoon in zakjes?(dus dat je het niet zelf hoeft te koken)

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:05

OneAndOnlyx schreef:
en wat betreft Schoentje: ik heb een korte broek van LTB en hij zit héérlijk! Dat is die 30 euro echt waard geweest! Maat 38 was zelfs wat te breed.(en dat was mijn streven hihi)


Ik heb er meerder lange broeken van en naast de bold curve, zijn dan de enige jeans die goed om mijn dikke reet en holle rug vallen. :J

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 14:05

Tabaluga12 schreef:
squaten en op de crosstrainer


Wij hebben geen crosstrainer maar squaten ga ik zeker weer doen :D

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 14:06

Schoentje schreef:
OneAndOnlyx schreef:
en wat betreft Schoentje: ik heb een korte broek van LTB en hij zit héérlijk! Dat is die 30 euro echt waard geweest! Maat 38 was zelfs wat te breed.(en dat was mijn streven hihi)


Ik heb er meerder lange broeken van en naast de bold curve, zijn dan de enige jeans die goed om mijn dikke reet en holle rug vallen. :J


Haha ik ga eens kijken, want wij hebben ook geen LTB in de stad maar wel een Jeanscentre waar ze regelmatig zulke broeken verkopen.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:29

Wát een verschil :wow:
30 day squat challenge:


BelleTessa
Berichten: 2254
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Wat je wil

Re: Beste manier billen en dijen afslanken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:32

Dat kan niet alleen bereikt zijn door alleen maar squats te doen.
Dit heeft zoveel te maken met de juiste voeding.
Squats zijn echt geen wonder middel tegen stevige benen en billen.