Het jaar waarin ik veel geleerd en geoefend heb en het jaar waarin ik ben begonnen met het ontwerpen van logo's en meer, ook heeft mijn website een boost gehad en is aangepast: http://www.pwshots.weebly.com
Kijk en geniet, kritiek en tips mogen uiteraard maar wel opbouwend.
Begin dit jaar heb ik mijn camera eens meegenomen naar stal waar mijn bijrijdpaard staat.
Geen speciale foto's maar wel mooi kunnen oefenen met mijn instellingen.

Kort daarna langs geweest bij Stal Myrza (bij mij om de hoek) ook voor de fun en om te oefenen
Leuke jaarling Epona op de foto gezet, wou niet echt stilstaan dus voor mij ook een mooie oefening.
Ik had een nieuw logo die wat meer opviel dus ook meteen gebruikt.

In maart deed ik mijn eerste echte betaalde fotoshoot op het Geestmerambacht met dit mooie paard.
Was best zenuwachtig want vroeg er voor het eerst geld voor.
Uiteindelijk helemaal goedgekomen en de eigenaren waren super blij met de foto's
(foto kwaliteit is verschrikkelijk, komt van facebook af, heb hem niet meer op mijn laptop staan)

Kort erna ben ik nog meer betaalde shoots gaan doen, zo ook op Stal Olympus in Bergen. Op 1 dag een leuke groep van 4 paarden op de foto gezet.
Inmiddels weer een ander logo omdat ik weer niet tevreden was met wat ik had -zucht-

Kort erna ben ik ook cadeaubonnen gaan maken, omdat hier in ene best veel vraag naar was.
Zo gezegd zo gedaan (staat in link wegens grootte)
Klik
En in Juni weer een betaalde shoot in Castricum. Erg gezellige dag.

In Juli deed ik mee aan mijn eerste fotomeeting.
Dit was in het bos van Bergen (NH) Het oude Hof
Erg spannend maar super gezellig met een hele groep fotografen en modellen.
Zo kun je veel van elkaar leren, en leuk om te zien wat anderen er dan van maken.
Onwijs warme dag maar super geslaagd.

Dezelfde maand nog deed ik ook mee aan een fotomeeting in Schoorl.
Wat meer met diepte gaan spelen.

Inmiddels een maand later weer een nieuw logo (ik blijf bezig)
En met Mandy van Stal Myrza mee geweest naar de nrps keuring in Lunteren

In de zomervakantie had ik een oproepje geplaatst op facebook, ik wilde mijn portfolio graag aanvullen met een mooie haflinger met super lange manen.
Ik kreeg een super leuke reactie van Marijke en haar haflinger Nordstern (Goedgekeurde dekhengst)
Nou die wilde ik wel op de foto zetten.
Op het strand dit keer, super hete zomer dag.

In Augustus kreeg ik een email, of ik wilde fotograferen tijdens het ponykamp op Stal Boomerwaal in Waarland. Dat leek mij erg leuk en zo hebben wij een afspraak gemaakt. Helaas regende het de hele dag maar wij hebben onwijs veel mazzel gehad dat precies op het moment dat ik kwam de zon begon te schijnen. De kinderen hebben een erg leuke dag gehad.

In dezelfde maand organiseerde ik mijn eerste eigen meeting, met honden dit keer om ook daar mee te kunnen oefenen. Ook werd ik gevraagd door La Diva Dierenboutique om te komen fotograferen op de mini honden fotodag.
Mini honden foto dag

zelf georganiseerde fotomeeting

Het werd tijd om mijn bijrijdpaard ook maar eens op de foto te zetten, meestal ga ik alleen dus erg moeilijk, nu mijn vriend mee gevraagd en die heeft mij geholpen.

In Oktober weer zelf een foto meeting georganiseerd, op het strand van Egmond aan Zee.
Paarden in sets dit keer.
Helaas erg veel afmeldingen gehad dus we waren met een kleine groep.
Er was onwijs slecht weer voorspeld, keiharde regen, en dat klopte.
Vol goede moed toch heen gegaan en onze moed werd beloond met een mooie blauwe lucht en zon.
Een gezellige ochtend gehad met een groepje van 4 paarden en 5 fotografen.
In de middag zijn Sunnybellami (SH Shots) en ik (PW Shots) nog mee gegaan met een van de modellen naar stal om daar nog meer paarden op de foto te zetten.

http://pwshots.weebly.com/uploads/1/3/1 ... 0_orig.jpg
http://pwshots.weebly.com/uploads/1/3/1 ... 4_orig.jpg
Uiteraard nog veel meer gefotografeerd en betaalde fotoshoots gedaan maar hier een globaal overzicht van 2014.
Ik wil in 2015 nog veel meer gaan fotograferen, nog meer oefenen en nog beter worden.
Hopelijk een nieuwe camera aanschaffen, zodat ik er nog meer uit kan halen.
Van mijn vader een boek gehad over fotografie met handige tips en trucs dus ook die ga ik zeker gebruiken.