[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 17:18

Jaa toe maar Shan :D

Wanneer ga je dekken Lisa, februari?

Ja heel snel, hij is zondag pas 3 maanden.

Shanna_

Berichten: 1544
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: NH, Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 17:24

ff gekopieerd van Whatsapp maar ben zoooo opgelucht!!

Het is een bloeduitstorting tussen de huid en de oppervlakkige buigpees. Ze ging scannen en zei dat ze wilde dat alle paarden zulke mooie benen/pezen hebben er is helemaal geen peesbeschadiging!!

Dacht ze in eerste instantie wel toen ze de bult zag, een beschadiging dus ik dacht echt nee :n :n maar de scan zei gelukkig wat anders! De bloeduitstorting is vergelijkbaar met zon schiefel. Nu nog (net zoals nu) twee weken rust houden en groene klei + zalf smeren en dan verwacht ze dat het nog iets verder slinkt maar zal wel een klein bultje (littekenweefsel) blijven maar die kan geen schade aanrichten zolang hij niet weer groeit :) dus goed in de gaten houden.
Maar ze was echt heel erg te spreken over hoe goed Shief der pezen zijn mooi droog en strak! En ze vond t heel wijs dat we het zo snel lieten scannen want ze ziet wel vaker zulke bulten die er dan langer hebben gezeten (+beenbeschermers of bandages omkrijgen) en die wel peesbeschadiging hebben opgelopen daardoor :\ die waren dan veel verder van huis

Maar pfieuw heel erg opgelucht!! :D :D Ze mag gewoon de wei dus op (wel nog steeds vast heen en terug ipv los en crossen :') ) en we mogen wandelen op vlakke ondergrond en dan na 2 weken rustig aan weer opbouwen. Bult moet dan niet groeien of warm worden dan moeten we ff bellen maar in principe gaat het dus neit de pees beschadigen!

Trouwens weer een hoop geleerd B-) interessant zo'n scan :j

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 17:30

\o/ jeej Shanna!!! Goed nieuws mag altijd ego :D

Oh ja vergeten, rond februari gaan ze richting hengsten. Voor een renveulen is hoe vroeger hoe beter en ik hoop dat Prisjes vlug drachtig wordt, en anders hebben we de tijd om haar vol te krijgen :)

Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 17:38

Yay Kat, in 1x goed! :))

Noah blijft maagd en Fu wordt geswaffeld door Zos :')

Amy, knappe hengst heb je gekozen, ik ben heel benieuwd :j

Shanna, goed nieuws *\o/* wat fijn zeg, geen peesbeschadiging.

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, Belgiƫ

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 17:39

Shanna, dat is wel heel opluchtend goed nieuws!!

Fijn dat Ilya zijn papiertjes in orde gemaakt zijn en dat de kleur goed is :D

Brenda, lieve post!

Ik heb de ezels bij de paarden gezet daarstraks. Ik ga zo beginnen met een videoverslag :+

Shanna_

Berichten: 1544
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: NH, Heiloo

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 17:47

Jeej Katja al paspoort binnen!

Mooie hengst heb je gekozen Amy, ben benieuwd!

Haha tieneke, wat moet ik me erbij voorstellen? Party? *\%/*

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 17:51

ben benieuwd Tiene, hoop dat het goed gaat.

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:04

Wat een goed nieuws Shan!! *\o/*
Dat zal wel ff een opluchting zijn!

Kat, mooi zo, het plaatje klopt! :D

Straks worden de pony's ook ezels.. :')

Heb net gereden en Fu begint toch echt wel een goed rijpaardje te worden. +:)+
Hij gaat super nu met schouderbinnenwaarts en wil beter travers/volte sluiten en wenden om de achterhand. :))
Hij gaat nu echt beter verzamelen en das wel heel leuk rijden, ik moet echt oppassen anders schiet hij in alle bochten. :P
De galop is alleen een beetje oliebol. :+

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:05

aww brave Fuu!

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:17

Ja ik hoop snel weer wat op beeld te hebben, het gaat zo lekker!
Maar misschien valt het op beeld wel heel erg tegen, whaha! :P
Maakt niet uit, het voelt goed. :j

Smart

Berichten: 1630
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Wenum Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:24

Amy, gefeliciteerd!! Spannend :j
Joyce, van harte *\o/* *\o/*
Yildiz, niet leuk dat je er 1 weg moet doen, maar fokken is inderdaad keuzes maken.. Ik vraag me sowieso vaak af waar jullie het allemaal van doen...!!?!!
Kat, super dat de kleur goed is, toch wel belangrijk....
Shan, gelukkig is alles goed met de knappe zwarte dame en wat een leuk compliment!!
Miran, haha, dat moet op beeld ook goed zijn....
Tien, laat maar zien dat verslag.... :D
Lisa, je bent heel wat van plan, leuk! Tara is ook een leukerd, hoop je op een zusje of een broertje?

Silver is een paar maanden geleden ongepland gedekt... :')

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:26

En Baukje, wat hoop je dat eruit komt? :D

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:27

Hah arme Silver, zn maagdelijkheid kwijt..

Yildiz, als je nu komend voorjaar Tie laat dekken moet je dan niet een jaar later weer moeilijke beslissingen nemen?.. -O-

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, Belgiƫ

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:43


Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:47

Ha ik zag het, ging dus best makkelijk!

SuusvL

Berichten: 129
Geregistreerd: 13-05-06
Woonplaats: Koudekerk a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:58

Meiden, wat gaan jullie snel! Het is bijna niet meer bij te houden.

Leuke openingspost Eline, mooi gedaan! Ik hoop dat Mish snel weer goed loopt. Lastig met stallingen die sommige belangrijke dingen "onhandig" aanpakken.

Lastige keuze Yildiz! Ik vraag me inderdaad ook af waarom weer dekken als je moet inkrimpen. Niet verkeerd bedoeld hoor ;)

Gefeliciteerd met je verjaardag Joyce! Heb je nog een leuk cadeautje gekregen?

Welkom Desiree! Zoals je misschien al van Eline hebt gehoord hebben Iloon en ik een knappe halfzus van Mish in bezit :)

Welkom aan de andere nieuwelingen!

Hoe gaat het met je knie Tam, klinkt niet zo fijn..

Fijn Shanna dat het meevalt! Goed ook om te horen dat Shief nog mooie pezen heeft. Beterschap voor de komende twee weken.

SuusvL

Berichten: 129
Geregistreerd: 13-05-06
Woonplaats: Koudekerk a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:06

Hier alles nog steeds z'n gangetje. We hebben eindelijk licht in de paddock. Geen geklooi meer met zaklampen met het schoonmaken 's avonds.

Asiyah gaat de laatste tijd weer zo fijn *\o/* De punten om over te moeten naar een hoger level zijn aangepast dus voorlopig kunnen we nog een seizoentje starten zonder al tussen de goeie mensen te moeten. Kan Moyo ook een keertje mee aan de hand.

Ohja, Moyo is sinds gisteravond zadelmak. :o
Hij vindt alles prima dus een zadeltje op z'n rug (zonder aansingelen of andere poespas) vond 'ie wel geinig volgens mij. Hij stond in ieder geval heel trots te kijken. Voorlopig komt er niemand op zijn rug hoor.

Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:12

Knie is nog niet zo tof, vrijdagochtend naar de huisarts om even te checken of de binnenkant nog wel goed vast zit :+ Lief dat je het vraagt!!
Fijn van de verlichting, het is pas 18u en het is al pikkedonker buiten! -O- Werkt een stuk makkelijker met licht :j
Ik ga zo maar naar Noah om hem te longeren, of nog even los te gooien of zo... Ik wil rijden ^)

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:14

vervelend van je knie Tam!

Fijn van de lampen Suus :D

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:18

@ Shanna: Jaaa, ik wilde net zo gaan vragen hoe het was gegaan! Beste nieuws dat je maar kon krijgen dus, wat ontzettend fijn!

@ Katja: Paspoort nu al binnen, dat is snel! Fijn hoor :)

@ Suus: Ha, Moyo nu al zadelmak. Fijn, van die makkelijke paarden. Leuk dat het zo goed met Asiyah gaat. Vraagt om foto's 8-)

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:32

Shanna wat n goed bericht! Fijn en top dat je t zekere voor t onzekere hebt genomen.

Ja dames als je wilt fokken moet je idd ook afscheid nemen. Je kunt niet alles houden. Omdat ik echt hart voor m'n paarden heb vind ik dat lastig maar ja, part of the game.
Moet ik serieus mezelf gaan verantwoorden waarom ik weer ga dekken? Dat ga ik dus echt niet doen. :')

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:35

Suus, fijn dat Asi het goed doet! En Moyo zadelmak! :D Zo spelenderwijs bezig leren ze alles. :j Mijn verlichting voor de paddock moet al 100 jaar geplaatst worden:+ ...maar ik kan 's middags rijden en bij de stallen heb ik natuurlijk wel licht gemaakt en gelijk met het geitenhok de lantaarn.
Toen ik hier net woonde was het echt waardeloos zonder licht, ik struikelde ook letterlijk over de paarden in het donker...lagen ze te slapen. :D

Tam, fietsen is te gevaarlijk voor jou!
Echt niet leuk, hoe lang denk je dat het gaat duren?

Haha Yildiz, je hebt gelijk! :D
Ik snap ook niet waarom je makkelijk je paarden weg moet doen als je fokt, gelukkig kost het moeite zou ik zeggen.
Maar zelf fok ik daarom niet..het lijkt me wel eens leuk om de hond te laten dekken of mijn geitie maar als ik denk aan alle dingen die mis kunnen gaan hoef ik al niet meer. :')

jaleesa89

Berichten: 517
Geregistreerd: 15-07-14
Woonplaats: Boven stal :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:36

Yes hier kan ik wat mee, zijn gelukkig maar 2 pagina's bijgekomen.

En beter laat dan helemaal niet, gefeliciteerd Joyce!! Heb je een leuke dag gehad of vier je t van het weekend?

Balen van je knie Tamara, hoop dat alles meevalt als je bij de dokter bent.

Die galop van Fu komt ook wel goed hoor, je bent toch zo lekker bezig he :)

Ik kom zeker een keer Mish bewonderen en als ik dan mijn kameel (die merrie) hier heb komen jullie ook maar gezellig bij mij, mag ook eerder trouwens hoor. Koek en koffie staat klaar :)

Yildiz, dat is de keerzijde van het fokken. Moet wel zeggen dat het heel gaaf is om een van je fokproducten bij iemand anders ook het heel goed te zien doen.

Lisa ik ben echt reuze benieuwd naar wat voor moois uit die combi's gaat komen, ma goed geloof dat je wel door had dat ik stiekem een zwak heb voor Tara :+

Super dat Asiyah en Moyo zo lekker gaan en die koppen die ze kunnen trekken van kijk mij eens vrouw zijn echt goud waard :)

Hier ging vandaag zijn gangetje.
Er zijn een aantal paarden vertrokken naar Vragender (hier om de hoek) daar is aankomende week internationaal voor junioren en young riders. Volgende week mag ik er naar toe want dan is het de week voor de senioren.
Had vandaag een pakpony, Cuba Libre genaamd.
Ik had te veel zweetdekens in mijn stal liggen en die moesten dus naar de grote stal. Cuba moest gewassen worden, dus hup de dekens over hem heen gegooid en op pad gegaan (10 meter). Hij was echt trots op zichzelf en deed enorm brullen toen die de stal binnenkwam (je bent hengst of je bent hengst), toen keek me ook echt zo aan van "goed van mij he" en daarna wast weer een mak schaap.

Edit@Amy: Jou helemaal vergeten!!
Gave combi, niet dat ik er veel verstand van heb maar ze zijn beiden heel erg knap. Hoop dat je der vlot vol hebt :)

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:39

ik vraag niet om verantwoording hoor Yildiz, hoop niet dat je je aangevallen voelt. bedoelde meer of dat dan niet moeilijker is nu je al stilstaat bij dat er iets weg moet :) excuses

jaleesa89

Berichten: 517
Geregistreerd: 15-07-14
Woonplaats: Boven stal :D

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:40

Ooh god ja en Shanna, shame on me.
Liep vandaag al de hele dag van kreeg die vandaag niet DAbezoek?
Maar top dat het mee viel en dat je er als 't goed is met 2 weken kneuteren vanaf bent.