[Dienstmededeling] Bokt Upload

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: [Dienstmededeling] Bokt Upload

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:50

Ze worden niet vergroot zag ik :P Maar vind het alosnog top ! Dit was echt een punt die bokt gewoon nog moest hebben, en voor de mensen maakt dit het allemaal veel makkelijker !

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:54

BartVB schreef:
@Aleeneh; Het verwijderen is technisch al grotendeels mogelijk, er is vooral nog geen mogelijkheid om dat ook aan de gebruikerskant te doen. Het is nog even wat puzzelwerk om dat goed te kunnen doen. Ook omdat er op dit moment b.v. ook geen manier is om alle foto's die je hebt geupload te bekijken. In het uploadscherm zie je op dit moment alleen de foto's die je recent naar Bokt hebt gestuurd. Als je tijdens deze testperiode iets wilt verwijderen kan je het beste even een mail sturen naar support.

@Skessa_; we zouden het b.v. ook zo kunnen maken dat je bij het uploaden de URL van een plaatje ingeeft waarna de Bokt server het plaatje ophaalt en in je account zet. Maar ook daaraan zitten weer wat haken en ogen. Is iets dat hier op de lijst staat om uit te zoeken. Een andere optie is de huidige methode toestaan (dus een [img] met b.v. imageshack toestaan) en deze bij het plaatsen meteen omzetten naar een Bokt upload tag. Maar dat heeft ongeveer dezelfde haken en ogen.

Het zou ook handig zijn als je die foto dan bv kan slepen naar het upload vakje. Net zoals bij Google Image Search zeg maar. Als je snapt wat ik bedoel, want erg technisch ben ik niet :=

Fotos idd weer verwijderen of niet meer zichtbaar maken vind ik idd ook wel een belangrijk puntje :)

Maar wel goed dat jullie er zo mee bezig zijn! _/-\o_

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:54

Yeey, eindelijk! Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:58

Klopt het dat hij niet werkt bij een oude IE browser?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 14:59

@chimello; foto's worden verkleind :j
@Skessa_; foto's slepen kan, maar op dit moment alleen naar het vlak dat je krijgt nadat je op 'upload' hebt geklikt.
@Suzanne F.; zou kunnen als je echt een hele oude IE browser hebt (versie 8 bijvoorbeeld). Weet je welke versie je gebruikt?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:01

Ow dan gaf die bij mij wat verkeerds aan Bart?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:01

BartVB schreef:
@Suzanne F.; zou kunnen als je echt een hele oude IE browser hebt (versie 8 bijvoorbeeld). Weet je welke versie je gebruikt?

Ik bok nu zelfs op de andere pc omdat de browser helemaal niet meer wil openen sinds ik op de bokt upload link heb geklikt. -O-
Zelfs google opent ie niet meer. Is idd IE 8 dacht ik. Nieuwe versies konden er niet op gaf hij toen aan.
Maar nu doet ie het helemaal niet meer. Tips?

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:03

YEEEUUUY *\o/* *\o/*

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:08

Ik ben door het dolle!!!
Laatst bijgewerkt door GeneralFlynn op 26-11-14 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 15:08

@Mioux; wat bedoel je precies?
@Suzanne F.; Eeehm, in principe moet Bokt (of een willekeurige andere site) je browser niet kunnen slopen... Geen idee dus eigenlijk? Maar eeh, IE8 is echt antiek en serieus onveilig. Als er niets nieuwers geïnstalleerd kan worden dan is de kans groot dat je nog op Windows XP draait? Daar komen ook geen beveiligingsupdates meer voor uit. Dat is echt een accident waiting to happen...

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:09

BartVB schreef:
@Skessa_; foto's slepen kan, maar op dit moment alleen naar het vlak dat je krijgt nadat je op 'upload' hebt geklikt.

Doet ie alleen met bestanden die op mn pc staan, niet met fotos die op internet staan :o?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:09

Afbeelding *\%/* *\%/*

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:10

Afbeelding Écht??!!
Als dit nu lukt, als je hier nu een fotootje van mijn ijsco te zien krijgt...dan werkt de upload zelfs op een smartphone!!
Fantastisch! Even proberen...

Jaaaaa, het lukt!!!
BEDANK!!
Dit is echt een supertoffe verbetering!
Laatst bijgewerkt door MiReRe op 26-11-14 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:11

BartVB schreef:
@Suzanne F.; Eeehm, in principe moet Bokt (of een willekeurige andere site) je browser niet kunnen slopen... Geen idee dus eigenlijk? Maar eeh, IE8 is echt antiek en serieus onveilig. Als er niets nieuwers geïnstalleerd kan worden dan is de kans groot dat je nog op Windows XP draait? Daar komen ook geen beveiligingsupdates meer voor uit. Dat is echt een accident waiting to happen...

Nee is Windows 7. Dan moet het IE9 zijn.
10 kon er in ieder geval niet op gaf hij aan.

Ik start wel even opnieuw op. Hoop dat ie het weer doet. Maar die upload knop durf ik niet meer aan te klikken. -O-

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:12

MiReRe schreef:
[ [url=m/gteJFH.jpg]Afbeelding[/url] ] Écht??!!
Als dit nu lukt, als je hier nu een fotootje van mijn ijsco te zien krijgt...dan werkt de upload zelfs op een smartphone!!
Fantastisch! Even proberen...

Ja hij is te zien. Hoe deed je dat?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:15

Woehoe zelfs Babs is blij!
Super dit!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 15:16

De eerste twee bugs zijn iig gevonden. Er gaat nog iets niet helemaal lekker als je een bestand upload zonder extensie (dus 'taart' ipv 'taart.jpg'). Ook gaat er nog iets niet lekker als je een post quote met daarin een foto die geupload is via de Bokt upload.

@Suzanne F.; in IE 9 zou het gewoon moeten werken voor zover ik weet. Ik ga kijken of ik dat hier ergens kan testen. Zou je voor de zekerheid hier even willen kijken?
http://www.supportdetails.com/
daar staat je browser versie bij.

@Skessa_; slepen werkt inderdaad alleen met foto's die op je eigen PC staan. Ik sleep meestal naar de desktop en dan naar de upload.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:17

Van mij dan even een test met IE 11:

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:18

savanna04 schreef:
Ja hij is te zien. Hoe deed je dat?

Nou, niet bij 'snel antwoorden' maar bij 'reactie plaatsen'
Dan staat onderin 'upload', tik daar op.
Dan 'bestand kiezen', die maakt contact met je foto album.
Dan kies je je foto en dan tik je op save.

Zoiets geloof ik. Het is ook nog maar net per ongeluk gelukt hoor.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:18

Ben ik de enige die geen plaatje ziet bij mijn bericht hierboven of werkt er iets niet goed??
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 26-11-14 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:19

Komt er ook nog een video upload Bart? O:)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:20

Thanks! Duidelijk!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:20

BartVB schreef:
@Suzanne F.; in IE 9 zou het gewoon moeten werken voor zover ik weet. Ik ga kijken of ik dat hier ergens kan testen. Zou je voor de zekerheid hier even willen kijken?
http://www.supportdetails.com/
daar staat je browser versie bij.

Ik heb hem opnieuw opgestart en hij lijkt het weer te doen. Is inderdaad IE9.
Toen ik op de knop Upload klikte kreeg ik ook niks te zien. Er gebeurde ook niks. Behalve dat de pagina vastliep en niet meer laadde. Toen laadde Google ook niet meer, helemaal niets meer.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 15:20

@Lalidan; ik gok dat je de foto wel hebt geupload (komt dan onderaan je post te staan in het klein) maar dat je de foto niet in je post hebt geplaatst. Dat laatste doe je door op de mini-foto te klikken. In je tekstvak verschijnt dan een [img] tag. Het plan is om dat laatste ook automatisch te doen. Dus uploaden = [img] in de post zetten.

@Nini_roosje; een video-upload is een keer of 100 complexer :+ Niet heel snel denk ik :D Zou wel erg leuk zijn, staat hier iig op de wensenlijst.

@Suzanne F.; Thanks! Ik ga kijken of we dat hier ergens kunnen reproduceren. Zou niet moeten kunnen :\ IE blijft een bijzonder ding :j

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:21

Afbeelding

Ah, dat was inderdaad de truc, dat was me niet duidelijk! Ik had hem al wel naar het tekstvak gesleept, maar dat hielp niet. Klikken dus.
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 26-11-14 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt