[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:20

Jeetje wat een gave foto's :oo Tie is echt een stoere westernbier.

Ik ben er nog niet uit of ik Mish uiteindelijk toch onder het dressuur of westernzadel wil := western staat een arab wel zo ontzettend veel cooler :D Maar als ik alleen western rij (nu met bijrijdpaardje) dan mis ik het dressuur ook weer ontzettend. Ik ben meer iemand van de gulden middenweg geloof ik. Een beetje van beide.

Ik zou inderdaad met de ezels beginnen met een poosje onder toezicht zodat je kunt ingrijpen, en wellicht dan steeds een stukje uitbouwen als het goed gaat. Dan kun je toch eerst zien hoe het gaat. Misschien scheelt het voor Adje ook dat hij nu ook Fin heeft om mee te klieren ipv alleen de ezels.

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:20

Het is ook niet altijd handig in de HK dat berichtjes altijd direct gepost worden, ook al komt er in de tussentijd nog iets van een andere gebruiker. Zo mis je op de andere fora nooit iets. En hier dus wel, zonder dat je het weet soms.

jaleesa89

Berichten: 517
Geregistreerd: 15-07-14
Woonplaats: Boven stal :D

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:24

Das zo, maar geloof dat het da verhaal van Katja al een paar pagina's terug is. Ben t gewoon glad vergeten, ik kan Bokt de schuld niet geven :P

Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:30

Jaleesa, Noah is 15 :j als hij in de paddock staat is hij altijd degene die speelt met een ander, maar nooit zomaar door de bak heen rent uit zichzelf :+ als de rest rond gaat stuiteren dan stuitert hij meestal wel even mee :Y) maar in zn eentje komt er niet meer dan een banketstaaf drafje uit _O-

Eline, gewoon allebei doen, doet Noah zn broertje ook en niet onverdienstelijk :j

het HK principe van de directe posts is soms best irritant :j maar soms ook wel weer fijn, als het druk is ben je anders minutenlang bezig om een bericht te plaatsen!

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:30

ah joh geeft niet, het verhaal is alweer 3 maand oud haha, maar was erg k*t helemaal omdat ik me al poedersuiker genoeg voelde, set lag erbij alsof ze dood ging.

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:31

Gaat gewoon heel snel hier haha, maar das ook wel gezellig toch? ;)

Thanks voor jullie reacties! Alles komt goed, denk ik altijd maar zo maar ben gewoon beetje gevoelig op t moment en natuurlijk komt alles tegelijk.

Jaleesa, welk kontje? Van mij, Tie of t koetje? :P

Soms kan uitspreken wel opluchten. Ook maar net hoe je t brengt. Heb dat ook paar keer (wel in mindere mate hoor als jouw verhaal) met mijn DA gehad. Steeds als "grapje" cq luchtig gebracht maar hij begreep t wel hoor! En dan blijkt t net die momentopname of misverstand of ja, je kunt soms gewoon niet in n mens kijken zeg maar...

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:31

Eline, ik hoop idd op het laatste. Maar hoop ook dat Fin genoeg heeft aan Ad. Hij blijft moeilijk te doorgronden en is fel op zichzelf. Volgens mij heeft hij een vorm van paarden autisme of zo. Ik kan hem nu perfect verzorgen en zo, hij wandelt nu ook heel de wei met me mee dus hij is echt gekalmeerd, maar hij lijkt op een andere planeet te leven, in een bubble. Hij is gewoon onvoorspelbaar op dit vlak voor mij, gelukkig toont hij niks van agressie of zo naar ze toe. Ik denk dat ik het morgen gewoon ga proberen!

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:33

Pfoe, ik heb me deze ochtend aangemeld op pagina 1 maar jullie hebben ondertussen al 7 pagina's volgekletst -O-

Zie heel wat leuke arabiertjes langskomen! De gesprekken kan ik nog wat moeilijk volgen omdat ik niet altijd doorheb wie waarover praat, maar ik doe m'n best om het allemaal door te lezen :)

Niemand die ment met zijn arabier? :D Ik heb een maand terug voor de eerste keer met een arabier gemend, en dat was me super goed bevallen! Ik sta er toch van versteld hoe veelzijdig ze zijn!

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:34

Ja mijn DA zal de volgende keer ook wel weer met castratie op de proppen komen, terwijl ik elke keer me moet verdedigen waarom ik het nu gewoon niet wil. WILIKNUNIE!!! :D

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:34

Ik hoopte ook dat het een momentopname was maar voor zover ik van Miran begreep deed hij het een paar weken later ook bij haar. Misschien heeft hij wel relatieproblemen of is hij overspannen ofzo.

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:35

Wow, Eline91, bijzonder! Je mag het altijd eens over een paar jaar komen proberen met mijn ventjes want ik ken er niks van! Heb er het perfecte koppel voor!
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 24-11-14 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

jaleesa89

Berichten: 517
Geregistreerd: 15-07-14
Woonplaats: Boven stal :D

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:35

Ja tijd gaat snel he, 3 maanden alweer.

Tamara, je zou Noah echt geen 15 geven. Hij ziet er heel goed uit en lekker dat die nog zo speels is :)

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:35

Fin is nog altijd degene die me t meest aanspreekt van je mannen Tiene! Misschien juist dat geslotene. Kweetniet hij heeft gewoon "iets" <3

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:36

nee nog geen menners hier :))

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:37

Fin is 100% spiegel, Yildiz! Denk dat als ik hem kan gaan rijden, dat dat echt heel goed kan meevallen... Of enorm zal tegenvallen! Dat paard gaat me veel leren, daar ben ik zeker van.

Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:38

Eline, mijn arabier heeft wel eens een balkje gesleept, maar aangezien hij die balk het liefst tot brandhout mept lijkt het me geen goed idee om hem voor de kar te zetten :+ verder doet hij wel zo'n beetje alles wat er te doen is met een paard :Y)

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:39

Ben zo benieuwd hoe die opdroogt Tiene!

Qua mennen nooit verder gekomen dan dit :D
Afbeelding

M'n dinnetje Claudia (soms op westernbieren) heeft gemend met haar bieren.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:40

Haha Noah had een poosje terug toch ook dat puppy-paard topic? :+

@andere Eline: Mennen, wat leuk. Ik heb nooit gemend zelf maar ik weet dat met Mish d'r opa wel werd gemend, en dat ging heel goed. Verder idd geen echte menners hier, dus vind het leuk om daar meer over te horen!
Maak je maar niet druk. De eerste pagina's van het topic gaan sowieso altijd hard :') dat is ook het enthousiasme van het nieuwe topic denk ik. Als je vragen hebt over wie wie is enzo dan kun je dat natuurlijk altijd vragen :) We denken er niet altijd aan om dat uit te leggen omdat veel van ons al iets langer meekletsen, maar daar hebben we uiteraard geen problemen mee!

jaleesa89

Berichten: 517
Geregistreerd: 15-07-14
Woonplaats: Boven stal :D

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:40

Haha god voel me nu echt sloooom, gaat weer topspeed.
Yildiz, t zadel zit voor jou kont dus daar kan ik niet over oordelen en ik had het over Tie der kont, ik hou van mooie ronde billen <3
Eline ik denk dat je idd de enige bent die met ze ment, vind het overigens wel heel leuk dat je het doet. Is weer een keer wat anders.

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:40

denk ook dat het hard gaat omdat het gezellig is na de verhitte oliebol van gister :D

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:42

De verhitte oliebol van gister was een beetje langs me heen gegaan eigenlijk _O-

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:43

Haha, zalige foto! Heb ook ooit zoiets gedaan, maar dan met een ezel. En dat ging voor geen meter. Letterlijk en figuurlijk!
En ik ben ook benieuwd, het gaat in elk geval een stoere bonk van een vent worden. Met zo'n ouders kan dat ook niet anders.

Tam, moest je hem ooit voor de kar zetten, zorg dan dat je er zelf niet in zit, je kont heeft genoeg afgezien!

jaleesa89

Berichten: 517
Geregistreerd: 15-07-14
Woonplaats: Boven stal :D

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:43

Zoo onnie, waren jullie toen met zijn allen spontaan ongesteld ofzo :P
Leuke sleefoto Yildiz, je kan ook sneeuwskieen achter je paard. Doen ze op mijn oude manege als er sneeuw ligt, paarden zijn ook rete fanatiek dan :)

Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:44

Jaleesa, dat hoor ik vaker, heb er een paar jaar geleden zelfs een topic over gemaakt :Y) Maar zie dat de helft van de foto's het daar niet meer doet -O-
namens Noah bedankt voor het compliment! :D

Yildiz, gave foto!!

En verhitte oliebol van gister, is ook een beetje langs mij heen gegaan :x

jaleesa89

Berichten: 517
Geregistreerd: 15-07-14
Woonplaats: Boven stal :D

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:49

Jullie hebben niks gemist hoor, der waren een paar op de tenen getrapt en er werden opmerkingen gemaakt waarvan ik zelfs zoiets had van whaaat??