Het jaartje rond met Toliene en Bink

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Het jaartje rond met Toliene en Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 17:39

Hoi allemaal!

Ook dit jaar heb ik weer volop kunnen genieten van mijn 2 kleine pony's! Zo reed ik met toliene wedstrijdjes, leerde bink stijgeren en gaat alles steeds beter voor de kar... Tuurlijk hebben we dit jaar ook wat downs gehad maar die wegen zeker niet op tegen de ups.

Meet Bink en Toliene:
Afbeelding

JANUARI
Nadat wij in december verhuist waren van een pensionstal naar een eigen stuk ( alles in eigen beheer) moesten we natuurlijk erg wennen aan de veranderingen.. we deden wat rustiger aan en maakte natuurlijk wat foto's:
Afbeelding

FEBRUARI
Deze maand hebben we weer heerlijke ritjes gemaakt, duin strand en het park waren overigens nu voor ons maar op een paar km afstand waar we graag gebruik van maakte. Verder bleef ik heerlijk oefenen met vrijheidsdressuur met Bink.
Afbeelding
Afbeelding

Ook deze maand werden er weer foto's gemaakt:
[JITP] Mijn 2 beste vriendjes!

MAART
Maart was een drukke maand, we reden veel we maakte heerlijke ritten en er stond een wedstrijdje op de planning! Deze hebben we toen met nette punten gereden en een mooie 2e plaats voor de dressuur. Wat was ik trots op toliene ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

APRIL
April was de maand van de onwijs mooie wedstrijd in het amsterdamse bos! Alles was geregeld we trainde er al een tijdje voor en... BAM een week voor de wedstrijd Toliene liep niet goed, op rust gezet en niet getraind, wat doe je dan wel gaan niet gaan? afmelden of aankijken. 3 dagen voor de wedstrijd liep ze een stuk beter, ik heb toen besloten om heen te gaan en zodra het niet zou gaan direct stoppen. Maar godzijdank Toliene liep die dag weer goed! We gingen ervoor. Toliene was erg enthousiast en vond het helemaal geweldig :D
Afbeelding
[JITP] Marathon Amsterdamsebos, met mijn kleine toppertje

MEI
In mei zijn we blijven mennen natuurlijk! We vonden het super! De evenwicht tussen Toliene en Bink is voor mij altijd perfect geweest, Toliene altijd de werkwillige, hete en dan vooral haar extreme reacties op dingen. Bink vooral weer de rustige, van de 2 die veel aandacht en tijd vroeg.
Afbeelding
Afbeelding

Mei was ook de maand dat ik Bink wegbracht naar het land, hij had een aardige groeiachterstand en tevens had hij veel diarree... Ik moest mijn maatje een paar maanden missen en af en toe kon ik langs. Wat heb ik hem gemist. Zijn gezelligheid als ik op stal kwam, zijn gekke grapjes en gedrag ik miste het helemaal. ;(

JUNI
Juni was de maand dat ik zelf ook even helemaal de weg kwijt was geloof ik :') Ik miste bink verschrikkelijk, Maar vooral de balans tussen hun 2... Ik ging dagelijks wel naar stal om Toliene te voeren maar werken deden we niet. Ik had er helemaal geen zin in.

JULI
In juli pakte ik Toliene een beetje op we reden weer een ritje met mijn stalgenootje en misschien had ik toen weer even het gevoel van we kunnen het weer aan! Maar helaas werd dit al snel weer minder.
Afbeelding

Ik had Toliene een jaartje, en tuurlijk ik was super trots wat we allemaal bereikt hadden maar het gevoel was er eventjes niet meer.. we zochten en zochten maar terug kwam het eventjes niet.
[JITP] Een spetterend jaar met mijn kleine meid!

Met Bink ging het super hij knapte op, en werd eindelijk groot! Wat was ik trots op mijn kleine zorgen kindje.
Afbeelding

AUGUSTUS
We haalden eind augustus Bink weer op, wat was ik blij ik kon hem weer aan het werk zetten <3 Mijn kleine pony eindelijk weer mee naar huis <3
Afbeelding

SEPTEMBER
Ik heb veel gedaan met Bink veel gewandeld en getut! Bink was zo opgeknapt:
Bink 2 jaar geleden:
Afbeelding
Bink in September:
Afbeelding

Toliene stond nog steeds op rust eindelijk... ze verveelde zich verschikkelijk maar ik had het gevoel niet meer, steeds vaker dachten we na over hoe nu verder? Toen was de beslissing gemaakt: We zetten Toliene te koop. Het leek de beste optie, maar als er mensen kwamen kijken was het telkens niet wat ik wilde. Die beslissing was zo lastig.

OKTOBER
Bink werd geschoren :D
Afbeelding

De verkoop van Toliene was zo lastig.. ik kon het eigenlijk gewoon niet. Ik heb een hele lieve vriendin die toliene voor mij heeft opgepakt en me er doorheen heeft gesleept! Langzaam pakte ik haar weer is een keertje om te gaan wandelen of even te poetsen. Het was een begin. Ook de eerste keren weer aan de longe of lange lijnen waren steeds lastig maar ik had het gevoel dat het terug kwam.

We besloten haar tijdelijk van het internet af te halen om nou is uit te zoeken wat ik precies wilde.

November
Zitten we eigenlijk alweer in het nu, Deze maand heeft Toliene alweer voor het eerst voor de kar gelopen! Wat ging het goed en was ik trots het lukte weer gewoon, Ook Toliene weer geschoren en ja ik werd gewoon opnieuw verliefd :o Bink loopt ook heerlijk, we zijn druk bezig met het ontwikkelen van spiertjes en wie weet volgende maand voor de kar, en anders volgend jaar!

Volgend jaar hoop ik weer een leuk jaar te krijgen met mijn 2 knollies! Leuke wedstrijdjes te rijden en Bink voor de kar te hebben... Op naar een spetterend 2015!!!

Afbeelding
Afbeelding

Laten jullie een berichtje achter? :wave:

KimW

Berichten: 776
Geregistreerd: 03-08-13
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:40

Wat een prachtig leuke pony's, mag je je gelukkig mee prijzen! :))

Talindos
Berichten: 1304
Geregistreerd: 14-04-12
Woonplaats: een stad

Re: Het jaartje rond met Toliene en Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:45

Wat een lieverdjes.
En top dat Tolien nog bij je is!

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: Het jaartje rond met Toliene en Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 00:07

Dankjulliewel! :D

x_Heidi

Berichten: 1763
Geregistreerd: 18-04-10
Woonplaats: Brabant

Re: Het jaartje rond met Toliene en Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:13

Wat een superleuke shetlanders heb je! :) Ik heb zelf ook een shetlander waar ik mee men, vind het altijd leuk om te zien dat andere er ook zo mee bezig kunnen zijn :D Succes in 2015!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:17

Wat een leukerds!

Reed je nou de Mac Drive in met je Shet? Wat zeiden de mensen daar :)?

eline10

Berichten: 2317
Geregistreerd: 26-12-10
Woonplaats: Overijssel

Re: Het jaartje rond met Toliene en Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:35

Super leuk overzicht! :D
Leuke vrolijke shets! :D

NinkeG

Berichten: 1116
Geregistreerd: 13-10-13
Woonplaats: Bergschenhoek/Dronten

Re: Het jaartje rond met Toliene en Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:39

Leuke pony's! Bink heeft een leuk koppie :))

elselianta

Berichten: 1718
Geregistreerd: 09-04-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:39

Wat een leuke pony's!
Knap dat je toch hebt door gezet, jullie zijn een super leuk team!

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Het jaartje rond met Toliene en Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:46

Echt hartverwarmend :)

7ofhearts

Berichten: 2760
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:53

Wat een leuke pony's en wat een leuk verslag.
Bink is enorm opgeknapt zeg!!
Mijn complimenten.

xbelieveitx

Berichten: 620
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:57

Wat een leuke, mooie pony's!

SmokingS
Berichten: 7
Geregistreerd: 24-09-13

Re: Het jaartje rond met Toliene en Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:03

wauww super leuk! Ben blij dat je Toliene hebt gehouden hoor echt wat een schatjesss!!

its_laraa

Berichten: 961
Geregistreerd: 30-01-12

Re: Het jaartje rond met Toliene en Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:31

Super leuke ponys heb je!!

Ik wist trouwens niet dat je de sgw in amsterdam ook met tweewieler kan doen? Dan lijkt het mij volgend jaar ook super leuk om mee te doen

lisanS13

Berichten: 107
Geregistreerd: 25-05-14

Re: Het jaartje rond met Toliene en Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:57

wat een schatjes! <3

Manon_vdv

Berichten: 3170
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Amstelveen - Maastricht

Re: Het jaartje rond met Toliene en Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:15

Wat een schatjes! En wat leuk in de Mc drive :')

testes76

Berichten: 1028
Geregistreerd: 04-02-13
Woonplaats: Noord brabant

Re: Het jaartje rond met Toliene en Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 19:32

leuke foto's! wat een mopjes heb je... veel plezier samen *\o/*

demi106

Berichten: 11
Geregistreerd: 09-06-14

Re: Het jaartje rond met Toliene en Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:01

wat een leuke pony's!

_Balou
Berichten: 2976
Geregistreerd: 04-05-12
Woonplaats: Rheeze (Hardenberg)

Re: Het jaartje rond met Toliene en Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:05

Superleuk overzicht! :D
Leuke pony's <3

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 22:12

Ess_Ramona schreef:
Wat een leukerds!

Reed je nou de Mac Drive in met je Shet? Wat zeiden de mensen daar :)?


Die vonden het echt hilarisch ze weigerde ons gek genoeg ook niet... Ik heb daar echt gelachen!


its_laraa schreef:
Super leuke ponys heb je!!

Ik wist trouwens niet dat je de sgw in amsterdam ook met tweewieler kan doen? Dan lijkt het mij volgend jaar ook super leuk om mee te doen


Ja dat kon, ik deed dan wel mee buiten mededingen, ik weet niet hoe het zit als je officieel mee doet natuurlijk!

Dankjulliewel allemaal voor de leuke reacties en nog wel uitgelicht ook! :D

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 07:17

Wat een leuk stel zeg!

Lastig hé als het gevoel ineens zo weg is? Maar top dat je het toch doorzet, Toliene lijkt me echt een lieve shet! :)

En Bink is inderdaad een hele bink aan het worden <3

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 17:32

Eline91 schreef:
Wat een leuk stel zeg!

Lastig hé als het gevoel ineens zo weg is? Maar top dat je het toch doorzet, Toliene lijkt me echt een lieve shet! :)

En Bink is inderdaad een hele bink aan het worden <3


Super leuke reactie :D Toliene ziet er heel schattig uit maar het grootste deel van de tijd is het een echte pittige dame :') vooral heel puppy kijken als ze iets stouts gedaan heeft haha